Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Zaprezentowano nowe logo, hasło i strategię marki województwa podkarpackiego. Przygotowała je agencja Demo Effective Launching.

Hasło nowej strategii promocyjnej województwa podkarpackiego brzmi „Podkarpackie. Przestrzeń otwarta”. Strategia ta zakłada, że region powinien w przyszłości pozycjonować się jako polskie centrum lotnictwa. W Podkarpackiem skupione jest 90 proc. polskiego przemysłu lotniczego, a tradycje lotnicze na tym terenie sięgają ponad 100 lat.

[...]Firma zrealizowała badania opinii, których wyniki wskazywały jednoznacznie, że najsilniejszą marką związaną z Podkarpaciem są Bieszczady. Jednak żeby odróżnić to województwo od sąsiednich, postanowiono przesunąć w jego wizerunku akcent z turystyki na gospodarkę i podkreślać związki z lotnictwem.

Opracowanie hasła i logo kosztowało urząd marszałkowski prawie 400 tys. zł.



Obrazek


źródło:http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/przestrzen-otwart...
Irena Laszczyk

Irena Laszczyk projektantka
graficzna zakręcona
na punkcie literek i
nie...

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Do d..y ten znak jak dla mnie.:)
Sygnet jest banalny i nic nie znaczący, a przede wszystkim nie spójny.
Natomiast typografia, no cóż światła między literami PODKARPACKIE
same mówią za siebie.:)
Pomyśleć, że wydano na to 400 tys. zł.
Rozbój w biały dzień!

Edit: literówkaIrena Laszczyk edytował(a) ten post dnia 23.12.10 o godzinie 14:03
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Irena Laszczyk:

zgadzam się, zupełnie przeciętna realizacja a to w identyfikacji chyba najgorsza rzecz jaka moze być... wątpię aby kompletny SIW to uratował. Od dużej i znanej agencji wymagałbym czegoś więcej
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Irena Laszczyk:
(...)no cóż światła między literami PODKARPACKIE
same mówią za siebie.:)

Mnie bardziej przerażają ,,światła'' w haśle...
Robert K.

Robert K. Specjalista ds.
HelpDesk i
E-Commerce

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

kolejny "projekt MIŚ" - im droższy, tym lepszy
Irena Laszczyk

Irena Laszczyk projektantka
graficzna zakręcona
na punkcie literek i
nie...

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Jarek Leśniewski:
Irena Laszczyk:
... wątpię aby
kompletny SIW to uratował. Od dużej i znanej agencji wymagałbym czegoś więcej
dokładnie tak, czegoś więcej :)
Irena Laszczyk

Irena Laszczyk projektantka
graficzna zakręcona
na punkcie literek i
nie...

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Marcin Gajos:
Irena Laszczyk:
(...)no cóż światła między literami PODKARPACKIE
same mówią za siebie.:)

Mnie bardziej przerażają ,,światła'' w haśle...

Też nie na najlepsze. Jednaki w przypadku majuskuł
uchybienia są zawsze bardziej widoczne i karygodne.:)
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Irena Laszczyk:
Też nie na najlepsze. Jednaki w przypadku majuskuł
uchybienia są zawsze bardziej widoczne i karygodne.:)

Ojojoj, czy aby na pewno?
Pozwolę sobie stanowczo się nie zgodzić.

Wynika to bezpośrednio z proporcji znaków - ich budowy i tutaj majuskuły bez problemowo znoszą nawet spacjowanie. W przypadku minuskuł słowem kluczem jest ,,obraz słowa'' i tutaj nawet 15% zwiększenie świateł może być bardzo szkodliwe.

Polecam w tej kwestii Bringhursta ;)
Antek Korzeniowski

Antek Korzeniowski Branding Designer

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Aaa, czepiacie sie :) sygnet jest dobry - zgodny z briefem i sądzę, że trafia do grupy docelowej. Technicznie też nie można mu za wiele zarzucić, więc narzekanie na niego, to raczej efekt tego, że nie jest się targetem :) Co to typo to nie komentuję, bo psuje cały efekt i jest po prostu słabe...
Helena Ebert

Helena Ebert brand design

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Jarek Leśniewski:
zgadzam się, zupełnie przeciętna realizacja a to w identyfikacji chyba najgorsza rzecz jaka moze być... wątpię aby kompletny SIW to uratował. Od dużej i znanej agencji wymagałbym czegoś więcej

AFAIK to agencja reklamowa.
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Helena Pryłowska:

AFAIK to agencja reklamowa.

zwał jak zwał, może być nawet matrymonialna ;) dobrze wiesz, że mamy całą masę kreatywnych ludzi, którzy chętnie by się za to zabrali... znalezienie ich to kwestia godziny, wystarczy chcieć (podzielić się tortem ;)

konto usunięte

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Antek Korzeniowski:
Aaa, czepiacie sie :) sygnet jest dobry - zgodny z briefem i sądzę, że trafia do grupy docelowej. Technicznie też nie można mu za wiele zarzucić

Antku... Ju ar dżołkin, prawda?

Sygnet jest kiepściutki, a kolorystycznie siedzi w latach 90-tych.
Przyznaj się, kolega robił i dlatego bronisz ;)
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Promocja województwa ,, lotniczego,, to w przypadku Podkarpackiego raczej chciejstwo i czyjaś ambicja. Nie jest znane powszechnie to województwo z przemysłem lotniczym, bo i polski przemsł lotniczy znany nie jest. Przynajmniej w skali europejskiej. Cel tej promocji to jak sądzę potencjalni inwestorzy, bo co może skłonić przeciętnego zjadacza chleba do zainteresowania się lotnictwem w podkarpackim? Rozumiem promocję zamierzeń utworzenia przemysłu lotniczego w podkarpackim ale nie rozumiem dlaczego ta idea / mglista jeszcze i daleka / ma być wiodącą jeśli o całokształt promocji a dokładniej treść wizerunku idzie
To dwie rózne sprawy, różne cele, targety, strategie i co tam jeszcze. Zdaje się że znowu jakiś urzędas się obudził i będzie budował wizerunek z niczego,
dla nikogo konkrtnego. A agencja wymyśliła wizualny komunikat tej urzędniczej idei tak jak owa idea na to zasługiwała.Czyli upichcono zakalec.Tym mało
optymistycznym stwierdzeniem kończąc życzenia noworoczne przesyłam: oby przyszły rok takich zakalców nam nie dostarczał.
Szymon Wanatowicz

Szymon Wanatowicz UX, Product designer

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Element graficzny, jak to graficzny. Jednym przypadnie do gustu, a innym nie.
Natomiast zastanawiam się po grzyba takie światło w napisie
"P O D K A R P A C K I E" ?

konto usunięte

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Szymon Wanatowicz:
Natomiast zastanawiam się po grzyba takie światło w napisie
"P O D K A R P A C K I E" ?

Ja w ogóle mam wrażenie, że pierwotnie proporcje znaku wyglądały tak:


Obrazek


Tylko się potem komuś omsknęły paluchy na ctrl/cmd+T, a następnie projektant kichnął i się myszka przesunęła w bok ;)))
Szymon Wanatowicz

Szymon Wanatowicz UX, Product designer

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Ja w ogóle mam wrażenie, że pierwotnie proporcje znaku wyglądały tak:


Obrazek


Tylko się potem komuś omsknęły paluchy na ctrl/cmd+T, a następnie projektant kichnął i się myszka przesunęła w bok ;)))

słuszna uwaga :-)
Antek Korzeniowski

Antek Korzeniowski Branding Designer

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Andrzej Kostuś:
Przyznaj się, kolega robił i dlatego bronisz ;)
Nic z tych rzeczy :) Ale i tak nadal podtrzymuję swoje zdanie.

konto usunięte

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Andrzej Kostuś:
Sygnet jest kiepściutki,

Jakieś uzasadnienie?
a kolorystycznie siedzi w latach 90-tych.

Interesujące zdanie. A coś więcej o tych kolorach.

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Jan J.:
Promocja województwa ,, lotniczego,, to w przypadku Podkarpackiego raczej chciejstwo i czyjaś ambicja. Nie jest znane powszechnie to województwo z przemysłem lotniczym, bo i polski przemsł lotniczy znany nie jest. Przynajmniej w skali europejskiej. [...]
Rozumiem promocję zamierzeń utworzenia przemysłu lotniczego w podkarpackim ale nie rozumiem dlaczego ta idea / mglista jeszcze i daleka / [...]

Proponuję poczytać najpierw cokolwiek o przemyśle lotniczym w Polsce, a zwłaszcza na Podkarpaciu, zaś dopiero potem wymądrzać się na forum.
Żeby było łatwiej (tak, wiem, wyszukiwarki internetowe to skomplikowane aplikacje), podaję na tacy.
http://www.dolinalotnicza.pl/en/1/1/
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta

Panie Sierżęga Szanowny.
Tekst do którego się odniosłem brzmi ,, strategia ta zakłada, że region powinien w przyszłości pozycjonować się jako polskie centrum lotnictwa,, Niech Pan przytomnie to przeanalizuje jak na czymś takim można budować dziś strategię
wizerunkową województwa? Czytam o 100 letniej tradycji przemysłu lotniczego
w tamtym terenie. Wreszcie czytam że tam jest 90% polskiego przemysłu lotniczego
Otóż ani nie ma tam 100 letniej tradycji, ani nie ma tam 90% polskiego przemysłu lotniczego, ani nie ma czegoś co mozna określać jako polski przemysł lotniczy. Chyba ,że montownie oraz producentów drobnych elementów wyposażenia samolotów nazwiemy przemysłem lotniczym. Dla mnie taki przemysł to zaplecze intelektualne w postaci instytutów badawczych, biur projektowych, polskiej mysli technicznej. Polski przemysł lotniczy dokonał swego zywota wraz z zakończeniem prac przy niesławnej Irydzie. Tyle o ,, polskim przemyśle lotniczym
Podobnie napiszę Panu o polskiej flocie handlowej, polskim przemyśle okrętowym i paru jeszcze. Ale nie o to chodzi. Dyskutujemy o promocji regionu. A te plany maja się do promocji regionu tak jak to opisałem czyli nijak. Ta dolina
lotnicza to wymusł bujnej wyobrażni. Pan w to wierzy a mu tu o sprawach poważnych czyli promocji aktualnego regionu.Tyle moich wymądrzań



Wyślij zaproszenie do