Krystyna Cippert

Krystyna Cippert dyrektor handlowy,
PC PRINT

Temat: Ochrona marki

Słyszy się i widać, że produkty markowe są podrabiane. Większość producentów nie chce się do tego publicznie przyznać, choć doskonale wiedzą ile co miesiąc tracą i może nie do końca wiedzą ile kosztuje ich utrata zaufania do marki.
Czy sądzicie, że po likwidacji handlu na Stadionie Dziesięciolecia można już zaobserwować trend - nie kupuję podróbek ?
Serdecznie pozdrawiam
Krystyna Cippert

konto usunięte

Temat: Ochrona marki

a nie może być, tak że firmy część produkcji dystrybuują na czarnym rynku jako podróby bez podatku dla zakompleksionych biedaków, a część oficjalnie w eleganckich sklepach dla bogatych snobów.
Tusia J.

Tusia J. petite - pracownia
papieru i małej
formy

Temat: Ochrona marki

A jest tak?
Wojtek Gąska

Wojtek Gąska Przeterminowany

Temat: Ochrona marki

A nie jest? ;)

konto usunięte

Temat: Ochrona marki

ja nie wiem, ja sobie tak tylko myślę

Temat: Ochrona marki

Czy za tym stoi Apple?

Tylko po co komu podróby, skoro można mieć "oryginał" :)

Tu w Anglii ostatnio co najmniej dwie duże firmy (raz i dwa) dowiedziały się, że zatrudniają dzieci na głodowych pensjach.

Czym tak naprawdę jest więc "marka"?Aleksander Lenart edytował(a) ten post dnia 24.06.08 o godzinie 11:32

konto usunięte

Temat: Ochrona marki

marka to obietnica

niestety nie każda jest spełniona
Krystyna Cippert

Krystyna Cippert dyrektor handlowy,
PC PRINT

Temat: Ochrona marki

Maciej Nowakowski:
a nie może być, tak że firmy część produkcji dystrybuują na czarnym rynku jako podróby bez podatku dla zakompleksionych biedaków, a część oficjalnie w eleganckich sklepach dla bogatych snobów.

W większości firmy nie przyznają się oficjalnie do podróbek, ale nie strzelają też sobie gola. Fakt istnienia podróbek na rynku zmniejsza zaufanie do marki, a tego nie da się przeliczyć na pieniądze. Bogaty klient zastanowi się czy kupowac sobie prawdziwego Rolex-a w sytuacji gdy panowie, niekoniecznie exhibicjoniści, mają wyeksponowane piękne Roleksy jak żywe na wewnętrznych połach płaszczy, albo w stertach na wózkach jak jabłka lub pomarańcze.Widziałam to na własne oczy. Tę samą kwotę raczej wyda na zegarek marki, która nie jest podrabiana.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Ochrona marki

Krystyna Cippert:
Tę samą kwotę raczej wyda na zegarek marki, która nie jest podrabiana.
A jaka z topowych nie jest?

PS ponoć nawet NRDowska Ruhla też była podrabiana :)Andrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 25.06.08 o godzinie 00:27

konto usunięte

Temat: Ochrona marki

-Mаrсіn F. edytował(a) ten post dnia 08.07.09 o godzinie 14:18
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Ochrona marki

Krystyna Cippert:
Słyszy się i widać, że produkty markowe są podrabiane. Większość producentów nie chce się do tego publicznie przyznać, choć doskonale wiedzą ile co miesiąc tracą i może nie do końca wiedzą ile kosztuje ich utrata zaufania do marki.
Ile tracą na tym nie dostając marży zgoda, ale... czy rzeczywiście marka traci zaufanie klienta przez podróbki? dyskusyjne stwierdzenie, bo 1 podróbki raczej firmie podbudowują markę - proste myślenie "byle czego by nie podrabiali"
2. marka jest znana szerzej również w kręgach osób których na jej wyrób nie stać, na razie.
Czy sądzicie, że po likwidacji handlu na Stadionie Dziesięciolecia można już zaobserwować trend - nie kupuję podróbek ?
podróbki istnieją tak dlugo jak długo sygnowane są wyroby, już za Abrahama.... więc dlaczego miałyby zniknąć wraz ze Stadionem? Co do trendu to raczej można zaobserwować trend poszukiwawczy - gdzie teraz to kupić :)

Czy firmom tak do końca opłaca się walka z podróbkami? owszem pod warunkiem że jest to walka spektakularna do maksymalnie medialnego wygrania :)

konto usunięte

Temat: Ochrona marki

Marcin F.:
(...)
Z Twojego tekstu wynika Marcinie, że nie rozróżniasz nieudolnej produkcji towaru, tu wspomniałeś podróbkę mięsa, sera, ketchupu czy ogórka w macdonaldzie (Choć przyznam, że nie wiem jak można podrobić ogórka) od podrabiania CUDZYCH produktów z cudzym znakiem lub ze znakiem zdumiewająco do cudzego podobnym.
O ile zrobienie niesmacznego hamburgera z nikłą zawartością mięsa nie jest przestępstwem, o tyle zrobienie butów Nike przez producenta, który z Nike nie ma wiele wspólnego a korzysta z marki Nike do zarabiania, przestępstwem jest.

Podobnie mylisz, być może celowo, to z jakich podzespołów wykonany jest oryginalny produkt markowy, z tym, jakiej marki masz produkt.
Eizo nie produkuje plastiku na obudowy. Kupuje granulat od producenta tworzyw sztucznych. Czy to w jakikolwiek sposób wpływa na oryginalność produktu?
A może to BenQ zaczął montować te same matryce, licząc, że skorzysta marketingowo informując o fakcie używania tych samych matryc co Eizo i licząc na wzrost sprzedaży?

Trzeba uściślić.
Podróbka, to produkt wykonany wg ukradzionego projektu lub obrandowany cudzym znakiem towarowym.
Buty z logo Tesco, wykonane wg koszmarnego wzoru i z koszmarnych materiałów nie są podróbką. Można napisać, że są karykaturą butów. Ale oryginalną.

konto usunięte

Temat: Ochrona marki

-Mаrсіn F. edytował(a) ten post dnia 08.07.09 o godzinie 14:18
Michał Wysocki

Michał Wysocki prawie ktoś...

Temat: Ochrona marki

Co do podróbek produkowanych przez "producentów", którzy z daną marką nie mają nic wspólnego - jest to oczywiście przestępstwo...

Co natomiast z producentami znanych marek (wszelkiego rodzaju produktów od AGD, RTV, odzieży, budowlanki.... ), którzy:
1 - sprzedają towary pod swoją marką, wyprodukowane przez małych rzemieślników, czy fabryki w Azerbejdżanie...
2 - świadomie do produkcji wykorzystują materiały gorszej jakości oczywiście klienta o tym nie informując

A często gęsto to nie wina producenta, tylko nieuczciwego sprzedawcy, który w sklepie z daną marką sprzedaje również podróbki bo ma na nich znacznie większy zysk....

Następna dyskusja:

Pomiar świadomości marki




Wyślij zaproszenie do