Michał K.

Michał K.
fotografia/retusz/fo
tomontarz/postproduk
cja, Brand design...

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

Hubert Skrzypkowski:
LUDZIE TWORZąCY TAKIE WYBRYKI NIE SA PLASTYKAMI TYLKO OPERATORAMI DTP.

Znam kilkudziesięciu operatorów dtp, ale żaden tak nie robi. No chyba że po kryjomu, pod pseudonimem jakimś...
PLASTYK TWORZĄCY LOGOTYP W JEDEN DZIEŃ TO RACZEJ AMATOR
A NIE PROFESJONALISTA.

Różnie bywa. Widziałem kiedyś logotyp powstający w 45 minut. Wyszedł bardzo dobrze i funkcjonuje nie zmieniany już parę lat. Amatorowi raczej by się to nie udało.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

Hubert Skrzypkowski:
Prośba - nie krzycz, wyłącz ten Caps Lock.
PLASTYK TWORZĄCY LOGOTYP W JEDEN DZIEŃ TO RACZEJ AMATOR A NIE
PROFESJONALISTA.
Czas tworzenia jako wyznacznik profezjonalizmu? dość ciekawa koncepcja, ale raczej osoby nie znającej tematu.
MARKETINGOWIEC TWORZĄCY W JEDEN DZIEŃ IDENTYFIKACJĘ FIRMY, KTÓRA MA ODDAĆ SENS PRODUKTU I POKAZAć DLA KOG ON ZOSTAł STWORZONY, TO KASKADER, A NIE PROFESJONALISTA.
Kaskader to już jest jak bierze się, marketingowiec, za identyfikację, lepiej jak każdy robi swoje.

A co ma hostessa do logo drogi Hubercie?
Lidia W.

Lidia W. projektant

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

hm... przypomniał mi sie taka dawno zasłyszana opowieść:
Pewien chiński cesarz zamówił u sławnego kaligrafa rysunek koguta.
Artysta zlecenie przyjął, zażądał sporej sumki i 3 lat na wykonanie zlecenia. Po trzech latach staje przed obliczem cesarza rozwija pusty zwój, wyjmuje tusz i pędzelek i dwoma ruchami "bazgrze" koguta.
Wkurzony cesarz chciał go już stracić, ale ten zaprowadzil go do swojej pracowni i pokazał tysiące zwojów... a na każdym kogut.

konto usunięte

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

Hubert Skrzypkowski:
Aneta G.:
Oj tam normalnie zbyt poważnie do pracy podchodzicie ehhehehe ;)

kiedyś wpadł taki jeden Pan i narysował coś tam na tablicy i spytał sie co sadze na temat nazwy (tasiemiec nie do wymówienia) i narysował markerem propozycje logo ;) na wszelkie próby ingerencji mocno sie spinał i bronił ;)
w końcu zmiękłam i stwierdziłam ze jego kasa jego wybór jednak niech sie zastanowi, czy jest pewny, że na coś co będzie używał przez najbliżej kilka lat i co ma coś oznaczać chce poświęcić 5 minut, a może hhoć weekend na przemyślenie warto zostawić ;)
na szczęście udało się przekazać koncepcję profesjonalistom ;) i wyszła całkiem zgrabna nazwa i logo ;)
tydzień w tę czy we wte nie zabolał ;)

Ale... są tacy, którzy byliby szczęśliwi gdyby dostali cokolwiek, bo nie mają ani koncepcji ani czasu ani kasy a koncepcja im wisi ;) bo chodzi np. o to, żeby mieć wizytówkę a na niej adres czy coś takiego ;)
I dla nich pewnie jest oferta na projekt wraz z wydrukiem za 150 pln ;D


ANETO, OK, ALE TO NIE JEST KREACJA, A LUDZIE TWORZąCY TAKIE WYBRYKI NIE SA PLASTYKAMI TYLKO OPERATORAMI DTP.
TYLE, ŻE NALEŻY ZADBAĆ O PEWIEN POZIOM PROFESJI.

KREOWANIE WIZERUNKU TO TWORZENIE OBRAZU I DUSZY FIRMY, A JEśLI ROBI SIĘ TO W 5 MINUT I ZA 200 PLN (PEWNIE JESZCZE BRUTTO) TO JEST TO CYRK, A NIE KREOWANIE WIZERUNKU.

PLASTYK TWORZĄCY LOGOTYP W JEDEN DZIEŃ TO RACZEJ AMATOR A NIE PROFESJONALISTA.

MARKETINGOWIEC TWORZĄCY W JEDEN DZIEŃ IDENTYFIKACJĘ FIRMY, KTÓRA MA ODDAĆ SENS PRODUKTU I POKAZAć DLA KOG ON ZOSTAł STWORZONY, TO KASKADER, A NIE PROFESJONALISTA.

ALE KAŻDY ROBI TO CO LUBI, ALBO RACZEJ POTRAFI :-)

raaany ;) o co tyle krzyku ;)
ja tylko podpowiadam, ze jaki klient taki produkt ;) hehh
nie oceniam czy tak powinno być czy nie bo jakoś tak nie czuję się naznaczona przez jakiegokolwiek boga do tego ;D

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

Kaskader to już jest jak bierze się, marketingowiec, za identyfikację, lepiej jak każdy robi swoje.

Panie Anrzeju a cóż to stwierdzenie niby ma oznaczać?

sam sobie Pan gola strzela, bo CI to znacznie wiecej niz logo, nawet jesli jest swietnie zaprojektowane to tak naprawde jest zwieńczenie pewnego procesu analitycznego. Nie jego początek. Najpierw misja, filozofia, konwencja komunikacji a logo to chyba dopiero na końcu..
Jeśli proces zaczyna się od wyglądu logo a dopiero potem dobudowuje się na siłe filozofię do tego to dla mnie taka identyfikacja nie jest przeprowadzona właściwie i chyba faktycznie nie jest warta specjalnie dużo.
Nie powie mi Pan chyba, że claim nie należy do CI. Dla mnie jest chyba nawet wazniejszy niz sama nazwa.
Dlatego, że to claim właśnie jest na górze piramidy marki a nie logo, chodzi o filozofię, misję, kategorie produktu, jeszcze sporo innych czynników.
Dlatego potrzebny jest tu team, analityk, marketingowiec albo specjalista od komunikacji (nie graficznej tylko językowej) i grafik.
Nie sam marketingowiec, albo sam grafik.
Jesli robi to tylko marketingowiec albo tylko grafik to ten projekt powinien być nie 2 a 3 razy tanszy.
Czas pracy 2 profesjonalistów, efekt ich pracy jest synergią wiedzy specjalistow w dwoch co najmniej dziedzinach, jest to po prostu szersze pole widzenia i wzięcie pod uwagę większej ilości czynników.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

Łukasz Olszewski:
Dlatego potrzebny jest tu team, analityk, marketingowiec albo specjalista od komunikacji (nie graficznej tylko językowej) i grafik.
Nie sam marketingowiec, albo sam grafik.

I gdzież to strzelam sobie gola? że stwierdzilem że marketingowiec robiący identyfikację to kaskader? Chce Pan udowodnić że nie mam racji włączając w to jeszcze ceny?

Ten claim ważniejszy od nazwy w jakim rozumieniu?
Dla ułatwienia wyboru - claim
v,
1 żądanie
2 pretendowanie
3 zażalenie
4 prawo
5 pretensja
6 rewindykacja
7 skarga
8 twierdzenie
9 żądać
10 rewindykować
11 domagać się
12 wymagać
13 doprosić
14 dopominać
15 piszczeć
16 rościć prawo
17 dochodzić
18 pretendować
19 twierdzić
20 zasłużyćAndrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 10.01.08 o godzinie 17:04

konto usunięte

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

Skromnym studenckim zdaniem podpowiem, że za implikowanie polityki CI powinien odpowiadać powołany do tego zespół natomiast z tą polityką powinna utożsamiać się cała organizacja/firma.

Corporate Design czy jak kto woli identyfikacja wizualna jest na końcu. To tak jakby zrobić zapach(pefrum) i do niego dopasować sound/markę/CI/ czy jak kto woli, nomenklatura dowolna ;)
Błażej Cybowski

Błażej Cybowski colorland.pl i
kilkanaście innych
serwisów
internetowych

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

" marketingowiec robiący identyfikację to kaskader?"
Grafik robiący identyfikację i nie znający rynku, grupy docelowej, specyfiki i uwarunkowań - to jest imho kaskader. Zasada złotego środka ani sam grafik, ani sam marketingowiec nic sensownego nie wymyślą no chyba, że grafik jest marketingowcem lub na odwrót ;) Synteza kreacji i logiki, rozumu i duszy, fizycznego i metafizycznego ;)
Pozostawałbym jednak daleki od grupowego działania, bo gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść, z łączenia 6 koncepcji może wyjść kompromis, a kompromis nie zawsze zadowala, do tego dochodzą kwestię narzucania wizji przez dominującą osobowość, która niekoniecznie ma monopol na rację.
Z doświadczenia powiem, że najlepsze miałem efekty pracując w dwuosobowym teamie, w którym jeden drugiego mógł kontrować swoimi argumentami.
Ten dość ciekawy wątek dyskusji jednak odbiega nieco od założonego tematu ;) pozdrawiam
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

Szanowni Panowie nie zauważyli że tematem są ciekawostki :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

Skoro ciekawostki, na grupie design takie oto ogłoszonko
Małgorzata Z.:
Poszukujemy operatorow DTP lub osoby z zaawansowanymi umiejetnosciami obslugi Power Point.
Miejsce pracy: Wroclaw

W celu przystapienia do procesu rekrutacyjnego prosze o rejestracje na stronie http://aquent.pl lub bezposredni kontakt ze mna.

Best regards,
Pozdrawiam serdecznie,

A Q U E N T
ul. Wilcza 58a, 00-679 Warsaw, Poland
Ph: + (48 22) 696 06 70 | Fax: + (48 22) 625 49 23 | Mobile: + 48 505 196 016

AQUENT is the leading global staffing firm specialising in marketing, communications and creative talent. With 70 offices in 17 countries, we are an international network that works!

Visit http://www.aquent.pl <http://www.aquent.pl/>; to learn more.

View our Privacy Policy: http://www.aquent.co.uk/PrivacyPolicy.html

konto usunięte

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

SIO z mojego tematu z dysputami!!!!!!

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Łukasz Olszewski:
Dlatego potrzebny jest tu team, analityk, marketingowiec albo specjalista od komunikacji (nie graficznej tylko językowej) i grafik.
Nie sam marketingowiec, albo sam grafik.

I gdzież to strzelam sobie gola?
że stwierdzilem że marketingowiec robiący identyfikację to kaskader? Chce Pan udowodnić że nie mam racji włączając w to jeszcze ceny?

Tak jak napisałem zarówno sam marketingowiec jak i sam grafik nie stanowią kompletnego zespołu. Dlatego każdy z osobna jest kaskaderem jeśli bierze się za identyfikację, branding, komunikacje.
Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść - prawda. Ale co dwie głowy to nie jedna :)
Nie chodzi mi o 10 specjalistów i 8firm zaangażowanych w proces, wtedy faktycznie jest chaos a nie spójność.
Wystarczy 3, może nawet dwóch dobrych specjalistów.
Ten claim ważniejszy od nazwy w jakim rozumieniu?
Dla ułatwienia wyboru - claim
v,
1 żądanie
2 pretendowanie
3 zażalenie
4 prawo
5 pretensja
6 rewindykacja
7 skarga
8 twierdzenie
9 żądać
10 rewindykować
11 domagać się
12 wymagać
13 doprosić
14 dopominać
15 piszczeć
16 rościć prawo
17 dochodzić
18 pretendować
19 twierdzić
20 zasłużyć
to wszystko co pan napisał nt. claimu świadczy o tym, ze nie odrobił Pan lekcji nt. komunikacji, pierwszy raz słyszy Pan słowo claim w kontekście komunikacji, nie znając różnicy między np. claimem a sloganem, rozumie je Pan słownikowo i całkowicie opacznie. Nie ma co się obrażać, ja nie staram się Pana atakować tylko przedstawiam swój punkt widzenia.
A Pana Krzysztofa przepraszam za zaśmiecenie jego tematu, mam nadzieję że mi to wybaczy :)Łukasz Olszewski edytował(a) ten post dnia 11.01.08 o godzinie 15:36
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

Czytanie ze zrozumieniem bywa pomocne :)

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

Łukasz Olszewski:
Tak jak napisałem zarówno sam marketingowiec jak i sam grafik nie stanowią kompletnego zespołu. Dlatego każdy z osobna jest kaskaderem jeśli bierze się za identyfikację, branding, komunikacje.

Ależ pan Andrzej-Ludwik pracuje przeważnie w teamie - tyle, że analityk, marketingowiec i specjalista od komunikacji są po stronie zlecającego.
Aleksandra Sosnowska

Aleksandra Sosnowska Konsultant ds
wizerunku

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

Lidia W.:
hm... przypomniał mi sie taka dawno zasłyszana opowieść:
Pewien chiński cesarz zamówił u sławnego kaligrafa rysunek koguta.
Artysta zlecenie przyjął, zażądał sporej sumki i 3 lat na wykonanie zlecenia. Po trzech latach staje przed obliczem cesarza rozwija pusty zwój, wyjmuje tusz i pędzelek i dwoma ruchami "bazgrze" koguta.
Wkurzony cesarz chciał go już stracić, ale ten zaprowadzil go do swojej pracowni i pokazał tysiące zwojów... a na każdym kogut.
Piękne... i prawdziwe:)

konto usunięte

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

kolejny smaczek:
konkurs na logo "Photomonth in Kraków"
http://www.photomonth.com/

Smaczki.
- Ogłoszone 13 stycznia 2008, termin nadsyłania prac 25 stycznia 2008;
- Przedmiotem Konkursu jest opracowanie szkicu identyfikacji wizualnej Festiwalu Miesiąc Fotografii w Krakowie 2008 składającej się z: logo (nazwa wpisana w logo, opierające się luźno na motywie kwadratu), plakatu, billboardów, ulotek z programem, reklamy prasowej oraz materiałów i gadżetów promocyjnych Festiwalu (okładki płyty, layout prezentacji powerpoint, foldery, zaproszenia etc.), a także ewentualnie projektu serwisu www.
- nagroda brutto 7 tys. PLN.

Reszty nie chce mi się cytować. Szkoda nafty.
Dawno takiego steku bzdur nie czytałem.

konto usunięte

Temat: nowy cykl, ciekawostki z teczek ofertowych

Może to taka nowa świecka tradycja-oferty last minute na zrobienie logo.

Następna dyskusja:

Nowy produkt reklamowy?




Wyślij zaproszenie do