konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

Lidia W.:
KAŻDY kolor niesie ze sobą bagaż symboliki, znaczeń
kulturowych, społecznych i wielu innych.

Wiem, ze niesie, ale nie mozna sprowadzac tego do poziomu, ze ten kolor jest meski a tamten damski. W taki wlasnie sposob maksymalnie splaszczamy cala istote problemu.
I projektant powinien z tego zdawać sobie sprawę. Stąd było moje pytanie.

Wierze, ze sobie zdawal. Nie wydaje mi sie, aby dobor koloru byl zupelnie przypadkowy :)

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

Tomasz W.:
Oczywiście, że róż to kolor kobiecy, to nie jest bzdura, tylko rzeczywistość, zaczynające się od niemowlęctwa, gdy rodzice kupują dziewczynkom różowe kocyki, a chłopcom niebieskie, spojrzyj na zabaki dla dziewczynek i ciuchy dla kobiet...

Wiem ze jest taka tendencja, bo tak sie niby utarlo. Ale wsadzanie wszystkiego w utarte ramy wg mnie jest blednym mysleniem. Projektowanie to nie sa utarte ramy a wrecz przeciwnie.

Przyjmujac Twoje zalozenie i patrzac na logotyp flickr mozna smialo stwierdzic, ze ten serwis jest w 90% skierowany do mezczyzn (bo wiekszosc logotypu jest w kolorze niebieskim), a 10% jest skierowana do kobiet?

Czy obecny wizerunek STATOIL jest skierowany do mezczyzn?

Dlaczego w tak ramowy sposob patrzysz na kolor rozowy. A juz w ten sposob nie kategoryzujesz innych kolorow?

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

może dlatego że chłopców ubiera się w niebieski a dziewczynki w różowy :)Michał Woźnica edytował(a) ten post dnia 18.03.10 o godzinie 16:00

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

Przeżyłam szok... mój kochany róż w logo Statoil...

oj przyciągną kobiety, które nie tyle patrzą na ceny paliw co na wygląd stacji... zdobędą dużą sympatię kobiet kochających róż, a patrząc na ulice i na kolorystykę nowych kolekcji w sklepach - to dość duża grupa...
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: Nowe logo Statoil

Jacek Kustra:
Wiem, ze niesie, ale nie mozna sprowadzac tego do poziomu, ze ten kolor jest meski a tamten damski. W taki wlasnie sposob maksymalnie splaszczamy cala istote problemu.
I projektant powinien z tego zdawać sobie sprawę. Stąd było moje pytanie.

Wierze, ze sobie zdawal. Nie wydaje mi sie, aby dobor koloru byl zupelnie przypadkowy :)

moje pierwsze skojarzenie to nie, ze dla kobiet, tylko: stacja ktora ladnie pachnie i ma czysta lazienke.

Temat: Nowe logo Statoil

Może strategia polega na tym, żeby więcej kobiet przyciągnąć jako głównych klientek :-)

W końcu coraz więcej kobiet jeździ samochodami i pracuje a faceci siedzą w domach :-)
Anna Słota

Anna Słota artysta-projektant
komunikacji
wizualnej

Temat: Nowe logo Statoil

Jacek Kustra:
Lidia W.:
KAŻDY kolor niesie ze sobą bagaż symboliki, znaczeń
kulturowych, społecznych i wielu innych.

Wiem, ze niesie, ale nie mozna sprowadzac tego do poziomu, ze ten kolor jest meski a tamten damski. W taki wlasnie sposob maksymalnie splaszczamy cala istote problemu.
I projektant powinien z tego zdawać sobie sprawę. Stąd było moje pytanie.

Wierze, ze sobie zdawal. Nie wydaje mi sie, aby dobor koloru byl zupelnie przypadkowy :)
otoz... taka nasza kultura. w azji roz oznacza harmonie pierwiastka meskiego i zenskiego (w malzenstwie) ;) u nas to kolor kobiecy (dziewczecy) ;) to tez kolor "chemiczny/przemyslowy" dlatego prawdopodobnie wybrany zostal przez ten koncern.
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: Nowe logo Statoil

Daniel G.:
Może strategia polega na tym, żeby więcej kobiet przyciągnąć jako głównych klientek :-)

W końcu coraz więcej kobiet jeździ samochodami i pracuje a faceci siedzą w domach :-)

no w koncu oni juz wieki temu mieli tę babcię co u nich Harleya tankowala, nie? (i zresztą nacisk byl na to, że u nich są wpytę ciasteczka czy coś tam, a tankowanie to przy okazji).Ania P. edytował(a) ten post dnia 18.03.10 o godzinie 16:42

Temat: Nowe logo Statoil

Ania P.:
Daniel G.:
Może strategia polega na tym, żeby więcej kobiet przyciągnąć jako głównych klientek :-)

W końcu coraz więcej kobiet jeździ samochodami i pracuje a faceci siedzą w domach :-)

no w koncu oni juz wieki temu mieli tę babcię co u nich Harleya tankowala, nie? (i zresztą nacisk byl na to, że u nich są wpytę ciasteczka czy coś tam, a tankowanie to przy okazji).Ania P. edytował(a) ten post dnia 18.03.10 o godzinie 16:42

Nie no tak.. ale logo było zbyt męskie ;P i zmienili na lizaki.
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Nowe logo Statoil

Krzysztof B.:
Dywagujecie nad obrazkiem zupełnie zapominając, że nowy znak to wynik FUZJI dwóch różnych podmiotów.
Zatem nie ma mowy o utrzymaniu starego wizerunku każdego ze składników, teraz będzie w oparciu o tamte budowany nowy.

Ale czy w tej sytuacji nie wypadałoby zmienić też ..nazwy?

Bo tak mamy nową firmę z nowym logiem pod starą nazwą. I to się nie trzyma kupy.
Paweł Szafranek

Paweł Szafranek art director, grafik
freelancer

Temat: Nowe logo Statoil

A ja myślę że było tak:

Zamknięta prezentacja w Statoilu, kilkanaście osób ze ścisłego top managementu. Prezentujący zagaja, odsłania logo.

Audytorium unosi brwi.

Prezentujący: - Największa rewolucja w identyfikacji od czasu założenia korporacji... blabla... ścisłe nawiązanie do dotychczasowych barw firmy... blabla... całkowite przeprojektowanie tradycyjnego logo muszli... blabla... nowe trendy... blabla... magia liczby fi... blabla... więź z siłami Kosmosu... blabla... web dwa zero... blabla...

Audytorium: - Przepraszam że przerywam, ale czy zdaje pan sobie sprawę, że jest pan na prezentacji we firmie Statoil?

Prezentujący traci rezon i milknie.

Audytorium: - Nie Shell. Statoil.

Prezentujący z obłędem w oczach patrzy to na logo, to na salę. Sprawia wrażenie jakby właśnie oglądał mecz tenisowy na szybkim przewijaniu. Z ust dobywa mu się ni to bełkot, ni to ciche skomlenie.

Audytorium: - Pan się nie przejmuje, nam się to nawet podoba. Przyjmijmy że to wiatraczek, nie żadna muszla. Tylko wpiszcie tym razem naszą nazwę i zmieńcie kolory na coś co ZDECYDOWANIE nie będzie się kojarzyć z konkurencją. Ze Shellem pogadamy później.

O, tak to widzę.

pozdrawiam
szafran

Edit: jeszcze, jako bonusik, ilustracja graficzna. ^^


Obrazek
Paweł Szafranek edytował(a) ten post dnia 18.03.10 o godzinie 19:31
Tomasz W.

Tomasz W. Badania społeczne i
marketingowe

Temat: Nowe logo Statoil

Jacek Kustra:
Tomasz W.:
Oczywiście, że róż to kolor kobiecy, to nie jest bzdura, tylko rzeczywistość, zaczynające się od niemowlęctwa, gdy rodzice kupują dziewczynkom różowe kocyki, a chłopcom niebieskie, spojrzyj na zabaki dla dziewczynek i ciuchy dla kobiet...

Wiem ze jest taka tendencja, bo tak sie niby utarlo. Ale wsadzanie wszystkiego w utarte ramy wg mnie jest blednym mysleniem. Projektowanie to nie sa utarte ramy a wrecz przeciwnie.

To nie jest tendencja - to jest mocno zakorzenione uwarunkowanie kulturowe, jeśli tego nie dostrzegasz lub nie możesz się z tym pogodzić, to tym gorzej dla Ciebie ;)

Przyjmujac Twoje zalozenie i patrzac na logotyp flickr mozna smialo stwierdzic, ze ten serwis jest w 90% skierowany do mezczyzn (bo wiekszosc logotypu jest w kolorze niebieskim), a 10% jest skierowana do kobiet?

Tu nadinterpretujesz moje poglądy.
Czy obecny wizerunek STATOIL jest skierowany do mezczyzn?
Dlaczego w tak ramowy sposob patrzysz na kolor rozowy. A juz w ten sposob nie kategoryzujesz innych kolorow?

Ania i Alina swoim zachwytem odpowiedziały za mnie :)

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

Skoro facetów ubiera się obiecnie w różowe ciuszki, to może oni po prostu idą z postępem, albo nawet wychodzą przed szereg :)

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

No tak... Doda zaczyna nosić się na czarno... ktoś musiał przejąć kolor ;]
A tak na serio, co szokuje zwraca uwagę, czyż nie? ;)

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

nie szokuje, może odrobinę dziwi.

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

racja dziwi, szoku bym doznała jakby sprzedawali różowe paliwo...
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: Nowe logo Statoil

Tomasz W.:

Ania i Alina swoim zachwytem odpowiedziały za mnie :)

nie wiem, czy to o mnie chodzilo, ale ja nei wyrazilam zachwytu (choc nie mam nic przeciwko zmianie, podoba mi sie). Ja przedstawilam skojarzenie, moze latwiej wyjasnic na podst. roznicy miedzy starym a nowym logo: gdybym byla w dlugiej podrozy w obcym kraju, nie znając standardow na stacjach i zobaczyla dwie stacje obok siebie, jedna ze starym, druga z nowym logo, to gdybym chciala tylko zatankować, pewnie odruchowo poszlabym do tej ze starym, "benzynowym" logo. Gdybym chciała się odświeżyć i napić się kawy, poszłabym do tej z nowym.Ania P. edytował(a) ten post dnia 19.03.10 o godzinie 03:10

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

Pewnie dlatego też nie zmienili nazwy :)

Temat: Nowe logo Statoil

A guiding star

“Our new logo, the star, is inspired by the starry skies of the north. It symbolizes our highest aspirations: continued focus on the Norwegian continental shelf, international growth, and active and targeted work to develop effective new energy solutions," Gjærum explains.

“Along the way we carried out thorough research among the world’s 100 largest energy companies. We found most to be quite conservative in their descriptive symbols and communications. We wanted to differentiate ourselves by making a courageous decision. It’s important that we stand out in an international arena and stay faithful to our desire to lead the way,” he continues.

By choosing the magenta-coloured star as our new symbol, we make explicit our origins and our desire to cross new frontiers on our journey forward. We’re also making a clear statement that the world can still look towards the north to discover future energy solutions”, ends Gjærum.

Ładne :)

konto usunięte

Temat: Nowe logo Statoil

Czyli jednak wychodzą przed szereg :)

Następna dyskusja:

Polpfarma - nowe logo




Wyślij zaproszenie do