Anna Słota

Anna Słota artysta-projektant
komunikacji
wizualnej

Temat: Nowe logo Reserved

Przemysław Rataj:

3. Sklep z ciuchami jest sklepem z ciuchami - jeżeli towar będzie interesujący to kto zwróci uwagę na logo? Z ich pozycją rynkową i rozpoznawalnością wystarczy, że będzie wizualnie atrakcyjne, a ten warunek jest raczej spełniony.

dla mnie jest to bez znaczenia jakie jest logo (lub jego brak) na metce, bo musi mi sie podobac ciuch i nie moze w nim chodzic pol miasta.
ale sa firmy, ktore latami pracowaly na swoja marke, ubrania kosztuja swoje i zeby odroznic niebieskie dzieny od innych wprowadzili znak.... no i fajnie by bylo, jakby on byl jakis wyjatkowy i inny i faktycznie by wyroznial towar wsrod sterty podobnych ubran. ja nie obserwuje "nowych trendow" w modzie i jesli ktos mi polozy spodnie big stara i jakiejs innej firmy, to wiem, ze gwiazdka w logu to big star.
a nowe logo "reserved" od razu mi sie skojarzylo z tymi modnymi butikami, gdzie na czarnym prostokacie jest jakas biala typografia. gdyby zrobic badania wizualne i zebrac loga (nawet tw ktore wyzej wkleilam) to watpie, czy jakiekolwiek zostanie rozpoznane za pierwszym razem, dlatego ze laczy je zbyt duze podobienstwo. a do kogo skierowane sa wyroby, jaka jest grupa docelowa? jest zbyt ogolna, ubrac sie z sklepie moze kazdy. odbiorca nie jest ten, kto interesuje sie moda, wiec rozpoznawalnosc lezy i kwiczy.
poprzenie logo mialo ciekawy pomysl. mozna bylo go rozwinac, a nie z niego rezygnowac albo chociaz poprawic zeby jak tutaj niektorzy napisali nie czytalo sie jako "rereserved". powinno sie isc w ta strone. duzo firm ma pierwsza litere albo litery nazwy w logu.
Anna Słota

Anna Słota artysta-projektant
komunikacji
wizualnej

Temat: Nowe logo Reserved

Mariusz Cieśla:
Anna Słota:
musi byc czarne? nie moze np grafitowe? to juz cos innego

Bytom ma grafitowe (R12, G10, B9), więc niestety argument o inności upadł.Mariusz Cieśla edytował(a) ten post dnia 15.01.10 o godzinie 14:59

przecietny przechodzien ktory przez ulamek sekundy obejmuje wzrokiem ulice, na ktorej jest mnostwo szyldow na pewno zauwazy ta subtelna roznice. ;) juz nie bede pisac o innych czynnikach ktore wplywaja na szybkosc postrzegania i odczytywania kumunikatu wizualnego.
Przemysław Rataj

Przemysław Rataj art director /
designer

Temat: Nowe logo Reserved

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Przemysław Rataj:
3. Sklep z ciuchami jest sklepem z ciuchami - jeżeli towar będzie interesujący to kto zwróci uwagę na logo?
Skoro tak to po co w ogóle logo? Łaska pańska na pstrym koniu jeździ, parę równie rozpoznawalnych już przeszło do historii :)

Po co logo? Do komunikacji z klientem, którą to komunikacją jest również jego zmiana ;)
Będę samolubny i wezmę na przykład siebie jako ex-klienta. Jakiś czas temu przestałem w ogóle zaglądać do Reserved, zniechęcony brakiem odpowiadających mi rzeczy. Teraz najprawdopodobniej zajrzę chociażby zachęcony zmianą widoczną w wizerunku, która być może pociągnie za sobą zmiany w repertuarze półkowym.

Co do łaski pańskiej, no cóż, to prawda, ale nie zawsze jest to kwestia tylko logo, a częściej chybionych decyzji marketingowych i nastawienia do klienta moim zdaniem ;)

Odnosząc się natomiast do komentarza p. Ani - owszem, stare logo miało tą jedną zaletę, że miało jakiś pomysł i było dość charakterystyczne. Znowu tu jednak powołam się samolubnie na siebie jako odbiorcę: mi się ten znak zwyczajnie znudził tak samo jak to co sobą reprezentował. Chętnie zobaczę co nowego ma Reserved do zaoferowania ;)
Łukasz Walat

Łukasz Walat Dyrektor Biura
Marketingu
Bankowości
Korporacyjnej,
Credi...

Temat: Nowe logo Reserved

jeśli akcja z nowym logotypem Reserved jest elementem repozycjonowania, które przejawi się zmiana asortymentu
i jeśli ten asortyment będzie bardziej... elegancki, klasyczny...
to widzę sens w tym re-brandingu

jeśli jednak zmieniono tylko logotyp, nie zmieniając asortymentu - zrobiono moim zdaniem błąd > "eleganckie" logo do "mlodzieżowych - średnich" ciuchów jest gorsze niż "młodzieżowe-średnie" logo do "mlodzieżowych-srednich" ciuchów.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Nowe logo Reserved

Przemysław Rataj:
Odnosząc się natomiast do komentarza p. Ani - owszem, stare logo miało tą jedną zaletę, że miało jakiś pomysł i było dość charakterystyczne. Znowu tu jednak powołam się samolubnie na siebie jako odbiorcę: mi się ten znak zwyczajnie znudził tak samo jak to co sobą reprezentował. Chętnie zobaczę co nowego ma Reserved do zaoferowania ;)
Znudzenie, uuu, poważny argument, powinni zmieniac z każdą kolekcją zatem ;)
Anna Słota

Anna Słota artysta-projektant
komunikacji
wizualnej

Temat: Nowe logo Reserved

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Przemysław Rataj:
Odnosząc się natomiast do komentarza p. Ani - owszem, stare logo miało tą jedną zaletę, że miało jakiś pomysł i było dość charakterystyczne. Znowu tu jednak powołam się samolubnie na siebie jako odbiorcę: mi się ten znak zwyczajnie znudził tak samo jak to co sobą reprezentował. Chętnie zobaczę co nowego ma Reserved do zaoferowania ;)
Znudzenie, uuu, poważny argument, powinni zmieniac z każdą kolekcją zatem ;)

logotyp coca-coli teoretycznie tez juz jest nudny... i smak ciagle ten sam.... nuuuuudy ;)
Michał Kędziora

Michał Kędziora Bloger, ekspert od
mody męskiej, autor
książki "Rzeczowo
...

Temat: Nowe logo Reserved

Łukasz Walat:
jeśli jednak zmieniono tylko logotyp, nie zmieniając asortymentu - zrobiono moim zdaniem błąd > "eleganckie" logo do "mlodzieżowych - średnich" ciuchów jest gorsze niż "młodzieżowe-średnie" logo do "mlodzieżowych-srednich" ciuchów.

Chyba dawno Łukaszu nie zaglądałeś do Reserved.

Owszem, część asortymentu to oferta jak ją nazwaleś "młodzieżowa", jednak od kilku sezonów Reserved mocno wprowadza linie bardziej eleganckie nazywane "office" i "city". Można w nich znaleźć marynarki, spodnie w kant, koszule garniturowe a nawet krawaty. Pewnie wkrótce pojawią się również garnitury.

Kolekcje te okazały się takim hitem na polskim rynku, że w kierunku wspomnianych linii "office" i "city" poszły takie marki jak Top Secret i Ravel, które dotychczas miały zupełnie innego klienta.
Przemysław Rataj

Przemysław Rataj art director /
designer

Temat: Nowe logo Reserved

Anna Słota:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Przemysław Rataj:
Odnosząc się natomiast do komentarza p. Ani - owszem, stare logo miało tą jedną zaletę, że miało jakiś pomysł i było dość charakterystyczne. Znowu tu jednak powołam się samolubnie na siebie jako odbiorcę: mi się ten znak zwyczajnie znudził tak samo jak to co sobą reprezentował. Chętnie zobaczę co nowego ma Reserved do zaoferowania ;)
Znudzenie, uuu, poważny argument, powinni zmieniac z każdą kolekcją zatem ;)

logotyp coca-coli teoretycznie tez juz jest nudny... i smak ciagle ten sam.... nuuuuudy ;)

Bez urazy, ale czepiacie się ;P
Łukasz Walat

Łukasz Walat Dyrektor Biura
Marketingu
Bankowości
Korporacyjnej,
Credi...

Temat: Nowe logo Reserved

Michał Kędziora:
Łukasz Walat:
jeśli jednak zmieniono tylko logotyp, nie zmieniając asortymentu - zrobiono moim zdaniem błąd > "eleganckie" logo do "mlodzieżowych - średnich" ciuchów jest gorsze niż "młodzieżowe-średnie" logo do "mlodzieżowych-srednich" ciuchów.

Chyba dawno Łukaszu nie zaglądałeś do Reserved.

Owszem, część asortymentu to oferta jak ją nazwaleś "młodzieżowa", jednak od kilku sezonów Reserved mocno wprowadza linie bardziej eleganckie nazywane "office" i "city". Można w nich znaleźć marynarki, spodnie w kant, koszule garniturowe a nawet krawaty. Pewnie wkrótce pojawią się również garnitury.

Kolekcje te okazały się takim hitem na polskim rynku, że w kierunku wspomnianych linii "office" i "city" poszły takie marki jak Top Secret i Ravel, które dotychczas miały zupełnie innego klienta.

Dzięki za te informacje - faktycznie, nigdy nie zaglądam do Reserved. Jak dotąd jedynymi ciekawszymi projektami Reserved, jakie przykuły moją uwagę, były pojedyncze egzemplarze kolekcji image'owych, niedostępne w sklepach, widoczne jedynie na zdjęciach sesyjnych...
Jeśli jest tak, jak piszesz - moje zastrzeżenia do re-brandingu tej marki bledną...
Andrzej Kownacki

Andrzej Kownacki creative director,
sanmarkos

Temat: Nowe logo Reserved

w nowym b.ladne swiatlo w odroznieniu od starego
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Nowe logo Reserved

Krzysztof B.:
W starym znaku to powtórzone RE z sygnetu, było właśnie takim elementem wyróżniającym.
Naszyte w formie plakietki, jako uchwyt w zamkach błyskawicznych, funkcjonowało samodzielnie z powodzeniem.

Było też elementem wspólnym bo istnieje/ła jeszcze marka "re kids".

Jedynym uzasadnieniem może być to, że nie chcieli, aby nowe, lepsze i wyżej pozycjonowane RESERVED kojarzyło się klientom z ReKids. Bo kto chce chodzić w koszulach albo garniturach z takim samym logo, jakie jest na szortach dla 3 letniego chłopca? :)
Anna Słota

Anna Słota artysta-projektant
komunikacji
wizualnej

Temat: Nowe logo Reserved

Igor Downar-Zapolski:
Krzysztof B.:
W starym znaku to powtórzone RE z sygnetu, było właśnie takim elementem wyróżniającym.
Naszyte w formie plakietki, jako uchwyt w zamkach błyskawicznych, funkcjonowało samodzielnie z powodzeniem.

Było też elementem wspólnym bo istnieje/ła jeszcze marka "re kids".

Jedynym uzasadnieniem może być to, że nie chcieli, aby nowe, lepsze i wyżej pozycjonowane RESERVED kojarzyło się klientom z ReKids. Bo kto chce chodzić w koszulach albo garniturach z takim samym logo, jakie jest na szortach dla 3 letniego chłopca? :)

a jakie to ma znaczenie? dobrze ubrance dziecko to obciach?
no wlasnie to "re" przy artykulach dla doroslych i dzieci sprawia, ze cala marka jest spojna, jest wyrazny podzial na "duzych" i "malych" odbiorcow, firma sie nie ogranicza tylko do jednych, ale kazdy znadzie tutaj cos dla siebie :) bez wzgledu na wiek.
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Nowe logo Reserved

Anna Słota:
no wlasnie to "re" przy artykulach dla doroslych i dzieci sprawia, ze cala marka jest spojna, jest wyrazny podzial na "duzych" i "malych" odbiorcow, firma sie nie ogranicza tylko do jednych, ale kazdy znadzie tutaj cos dla siebie :) bez wzgledu na wiek.

A czy znasz inną dużą i prestiżową markę odzieżową, która ma submarkę dla dzieci? :) Ja nie znam. Więc może to jednak nie tak z tymi dziećmi.. :)

Poza tym trochę to co innego, jeśli marka najpierw jest znana i szanowana, a potem wprowadza produkty dla dzieci, a co innego, jeśli najpierw ma produkty dla dzieci, a potem chce być znana i prestiżowa jako producent koszul i garniturów.

A argument "każdy znajdzie tutaj coś dla siebie" jest dobry dla TESCO, ale nie dla marki odzieżowej, która chce się pozycjonować wyżej.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Nowe logo Reserved

Igor Downar-Zapolski:
Poza tym trochę to co innego, jeśli marka najpierw jest znana i szanowana, a potem wprowadza produkty dla dzieci, a co innego, jeśli najpierw ma produkty dla dzieci, a potem chce być znana i prestiżowa jako producent koszul i garniturów.
A najpierw były ciuchy dziecięce? chyba coś przeoczyłem. A może dlatego mogłem trafić na swoje rozmiary...
A argument "każdy znajdzie tutaj coś dla siebie" jest dobry dla TESCO, ale nie dla marki odzieżowej, która chce się pozycjonować wyżej.
To znasz tylko te dwie skrajności? po srodku plaża?
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Nowe logo Reserved

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Igor Downar-Zapolski:
Poza tym trochę to co innego, jeśli marka najpierw jest znana i szanowana, a potem wprowadza produkty dla dzieci, a co innego, jeśli najpierw ma produkty dla dzieci, a potem chce być znana i prestiżowa jako producent koszul i garniturów.
A najpierw były ciuchy dziecięce? chyba coś przeoczyłem. A może dlatego mogłem trafić na swoje rozmiary...

Ale kiedy wprowadziła produkty dla dzieci nie chciała być jeszcze pozycjonowana tak wysoko, jak zamierza być teraz :) Nie napisałem nigdzie, że najpierw - przed "dorosłymi" - były ciuchy dziecięce.

Dla mnie to jest zmiana koncepcji, najpierw była stosunkowo tania odzież, mocno młodzieżowa, a teraz wprowadzane są kolekcje znacznie bardziej poważne, inne wzornictwo, zmiana logo na poważniejsze i bardziej "dystyngowane"...

Fakt, że Reserved i ReKids były konsekwentne. Ktoś tą konsekwencję z jakichś powodów zburzył. Pytanie, z jakich powodów?
Anna Słota

Anna Słota artysta-projektant
komunikacji
wizualnej

Temat: Nowe logo Reserved

Igor Downar-Zapolski:
Anna Słota:
no wlasnie to "re" przy artykulach dla doroslych i dzieci sprawia, ze cala marka jest spojna, jest wyrazny podzial na "duzych" i "malych" odbiorcow, firma sie nie ogranicza tylko do jednych, ale kazdy znadzie tutaj cos dla siebie :) bez wzgledu na wiek.

A czy znasz inną dużą i prestiżową markę odzieżową, która ma submarkę dla dzieci? :) Ja nie znam. Więc może to jednak nie tak z tymi dziećmi.. :)

Poza tym trochę to co innego, jeśli marka najpierw jest znana i szanowana, a potem wprowadza produkty dla dzieci, a co innego, jeśli najpierw ma produkty dla dzieci, a potem chce być znana i prestiżowa jako producent koszul i garniturów.

A argument "każdy znajdzie tutaj coś dla siebie" jest dobry dla TESCO, ale nie dla marki odzieżowej, która chce się pozycjonować wyżej.

produkty dla dzieci wcale nie musza byc obciachowe. mozna je rownie dobrze zaprojektowac, w koncu kupuja je rodzice - czyli starsi odbiorcy. nie mozna od malego uczyc dziecka dobrego gustu i smaku?
dla mnie dobry sklep z ubraniami musi miec je przede wszystkim dobre gatunkowo i dobrze uszyte (skrojone). niech nawet kosztuje wiecej, ale w ten sposob producent sobie wyrabia dobra opinie, zaczyna byc znany i szanowany. i to tworzy marke.
dzieciaki poleca do kazdego sklepu w ktorym sa jakies szmatki czesto jednosezonowe (bo tanie, albo po wyparniu tracace fason i nadajace sie do wyrzucenia). poprate to jest odpowiednia kampania reklamowa, plakatami z "redukcja cen itp", ubranymi na wystawach manekinami... fajnie to wyglada, ale tylko wyglada - na wystawie.
zalezy na co stawia producent: na dobre rzeczy ale ciut drozsze, albo na gorsze, ale tansze. ale to czy szyje granitury czy spioszki to jesli robi to dobrze i ma odbiorcow, to czemu ma tego nie robic dalej?

z reszta numeracja "standartowa" w roznych krajach roznie sie prezentuje. co moim znadniem powinno byc przynajmniej zblizone. znam takie osoby, ktore ubieraja sie tylko w sklepach dzieciecych, bo sa niskiego wzrostu albo bardzo szczuple ;)
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Nowe logo Reserved

Anna Słota:
Igor Downar-Zapolski:
Anna Słota:
no wlasnie to "re" przy artykulach dla doroslych i dzieci sprawia, ze cala marka jest spojna, jest wyrazny podzial na "duzych" i "malych" odbiorcow, firma sie nie ogranicza tylko do jednych, ale kazdy znadzie tutaj cos dla siebie :) bez wzgledu na wiek.

A czy znasz inną dużą i prestiżową markę odzieżową, która ma submarkę dla dzieci? :) Ja nie znam. Więc może to jednak nie tak z tymi dziećmi.. :)

Poza tym trochę to co innego, jeśli marka najpierw jest znana i szanowana, a potem wprowadza produkty dla dzieci, a co innego, jeśli najpierw ma produkty dla dzieci, a potem chce być znana i prestiżowa jako producent koszul i garniturów.

A argument "każdy znajdzie tutaj coś dla siebie" jest dobry dla TESCO, ale nie dla marki odzieżowej, która chce się pozycjonować wyżej.

produkty dla dzieci wcale nie musza byc obciachowe. mozna je rownie dobrze zaprojektowac, w koncu kupuja je rodzice - czyli starsi odbiorcy. nie mozna od malego uczyc dziecka dobrego gustu i smaku?

Eee... A gdzie ja napisałem, że produkty dla dzieci muszą być obciachowe? Albo że nie można uczyć dziecka gustu i smaku? :)

Napisałem tylko, że firma, która znana jest jako producent rzeczy dla dzieci, nie koniecznie musi być dzięki temu postrzegana dobrze, kiedy wchodzi na rynek jako producent wyżej pozycjonowanych produktów dla klasy średniej-wyższej. I nie mam tu na myśli jakości czy wzornictwa, tylko wizerunek marki jako producenta rzeczy określonego segmentu. Wizerunek firmy produkującej ubranka dla dzieci nie pasuje według mnie do firmy, która chce sprzedawać ubrania dla managerów. Nic więcej.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Nowe logo Reserved

Igor Downar-Zapolski:
Eee... A gdzie ja napisałem, że produkty dla dzieci muszą być obciachowe? Albo że nie można uczyć dziecka gustu i smaku? :)

Napisałem tylko, że firma, która znana jest jako producent rzeczy dla dzieci, nie koniecznie musi być dzięki temu postrzegana dobrze, kiedy wchodzi na rynek jako producent wyżej pozycjonowanych produktów dla klasy średniej-wyższej. I nie mam tu na myśli jakości czy wzornictwa, tylko wizerunek marki jako producenta rzeczy określonego segmentu. Wizerunek firmy produkującej ubranka dla dzieci nie pasuje według mnie do firmy, która chce sprzedawać ubrania dla managerów. Nic więcej.
Czegoś nie rozumiem w tym twoim tłumaczeniu - piszesz firma, ale to nie firma a marka, jedna z kilku firmy. Skoro chce wejść na inny nowy obszar to nic prostszego jak stworzyć kolejną markę.

Temat: Nowe logo Reserved

Karolina Przesmycka:
Problem w tym, że ten sygnet zestawiony w poziomie z napisem prowadził do złudzenia "rereserved". Może lepiej wyglądałoby tak:

Z tej samej "kategorii"..;)

Obrazek
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Nowe logo Reserved

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Igor Downar-Zapolski:
Eee... A gdzie ja napisałem, że produkty dla dzieci muszą być obciachowe? Albo że nie można uczyć dziecka gustu i smaku? :)

Napisałem tylko, że firma, która znana jest jako producent rzeczy dla dzieci, nie koniecznie musi być dzięki temu postrzegana dobrze, kiedy wchodzi na rynek jako producent wyżej pozycjonowanych produktów dla klasy średniej-wyższej. I nie mam tu na myśli jakości czy wzornictwa, tylko wizerunek marki jako producenta rzeczy określonego segmentu. Wizerunek firmy produkującej ubranka dla dzieci nie pasuje według mnie do firmy, która chce sprzedawać ubrania dla managerów. Nic więcej.
Czegoś nie rozumiem w tym twoim tłumaczeniu - piszesz firma, ale to nie firma a marka, jedna z kilku firmy. Skoro chce wejść na inny nowy obszar to nic prostszego jak stworzyć kolejną markę.

OK, faktycznie wyraziłem się nieprecyzyjnie. Miałem na myśli to, że ReKids nie pasuje do nowego Reserved. Albo raczej nowe Reserved nie pasuje do ReKids. Marka niby inna, ale zbieżność oczywista, a stare logo Reserved było wizualnie zbieżne z ReKids. Stąd Re kojarzyło się także z odzieżą dziecięcą.

Następna dyskusja:

Polpfarma - nowe logo




Wyślij zaproszenie do