Anna
Słota
artysta-projektant
komunikacji
wizualnej
Temat: Nowe logo Reserved
Przemysław Rataj:
3. Sklep z ciuchami jest sklepem z ciuchami - jeżeli towar będzie interesujący to kto zwróci uwagę na logo? Z ich pozycją rynkową i rozpoznawalnością wystarczy, że będzie wizualnie atrakcyjne, a ten warunek jest raczej spełniony.
dla mnie jest to bez znaczenia jakie jest logo (lub jego brak) na metce, bo musi mi sie podobac ciuch i nie moze w nim chodzic pol miasta.
ale sa firmy, ktore latami pracowaly na swoja marke, ubrania kosztuja swoje i zeby odroznic niebieskie dzieny od innych wprowadzili znak.... no i fajnie by bylo, jakby on byl jakis wyjatkowy i inny i faktycznie by wyroznial towar wsrod sterty podobnych ubran. ja nie obserwuje "nowych trendow" w modzie i jesli ktos mi polozy spodnie big stara i jakiejs innej firmy, to wiem, ze gwiazdka w logu to big star.
a nowe logo "reserved" od razu mi sie skojarzylo z tymi modnymi butikami, gdzie na czarnym prostokacie jest jakas biala typografia. gdyby zrobic badania wizualne i zebrac loga (nawet tw ktore wyzej wkleilam) to watpie, czy jakiekolwiek zostanie rozpoznane za pierwszym razem, dlatego ze laczy je zbyt duze podobienstwo. a do kogo skierowane sa wyroby, jaka jest grupa docelowa? jest zbyt ogolna, ubrac sie z sklepie moze kazdy. odbiorca nie jest ten, kto interesuje sie moda, wiec rozpoznawalnosc lezy i kwiczy.
poprzenie logo mialo ciekawy pomysl. mozna bylo go rozwinac, a nie z niego rezygnowac albo chociaz poprawic zeby jak tutaj niektorzy napisali nie czytalo sie jako "rereserved". powinno sie isc w ta strone. duzo firm ma pierwsza litere albo litery nazwy w logu.