Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Nowe logo PZU

Adrian Spóz:
IMO swietny redesign, ale nie chce mi sie na ten temat rozpisywac.
Anyway, non stop kojarzy mi sie z tym:


Obrazek
kto to projektował?
Adrian Spóz

Adrian Spóz Redkroft Studio

Temat: Nowe logo PZU

Niestety nie wiem
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Nowe logo PZU

>zmieniony znak graficzny zwany logo to jeszcze nie zmiana wizerunku. Nie od logo zaczyna się żmudną zmianę wizerunku a nowym/ zmienionym/ logo taka zmianę się firmuje. Prawdopodobnie kierownictwu PZU ta zasada jest albo nieznana albo tez obojętna. Zatem robią szum , który zostanie tylko szumem. Słowa pani Marty Zycińskiej jakby to potwierdzały. Umacnianie marki wspólnie z
agencją? Nie za wiele Pani Marta sobie wyobraża? Pamiętam jak rok temu, tu na tym forum uczestniczyłem w debacie nt dotychczasowego logo PZU. Pamiętam jak ówczesna pani od marketingu zawile tłumaczyła w podobnym nieczytelnym stylu o ważności tamtej grafiki. Tym razem podobne treści w odwrotnym kierunku.

Łukasz P.:
Zmiana wizerunku tak zakrzepłego ubezpieczyciela wydaje się być wielce wskazana. Choćby z powodu niechlubnej przeszłości marki jak i z racji na nową strategię wdrażaną przez PZU. Stare logo służyło już 20 lat, zadanie dla agencji reklamowej nie było banalne.

"Cel, który postawiliśmy przed agencją to umacnianie unikalnej na polskim rynku marki PZU. Wierzymy, że agencja z takim doświadczeniem i potencjałem spojrzy na nowo na markę i wniesie kreatywny, odświeżający wkład w realizację strategicznych celów Grupy PZU" - powiedziała Marta Życińska, dyrektor biura marketingu w Grupie PZU.

Czy nowe logo spełnia założenia? Jak Wam się podoba? Ja osobiście czekam jeszcze na kampanię rebrandingową, może tam będzie odrobina nowoczesności.

konto usunięte

Temat: Nowe logo PZU

Ludzie są zdziecinniali, Panie Janie. Dzisiaj Hitler z bródką to już inna osoba. To czas transferów. Botoks to młodość. Wszyscy obśmiewają człowieka który twierdzi publicznie, że nie ma reprezentacji Polski. Ludzie chodzą blokować Sejm, w którym nie zapadają żadne decyzje...
Pije się siki, bo mają ładną puszkę.

Ale wie Pan co? Pamiętam jeden przypadek, który pasował do Pana myślenia: nowojorska agencja brandingowa otrzymała zaproszenie do konkursu na pseudoekologiczny rebranding sieci fast-food. Agencja na zaproszenie odpowiedziała pismem, w którym uznała propozycję jako obrazę, informując jednocześnie, że podjęcie się takiego zlecenia oznaczałoby dla niej utratę prestiżu.
Kilka lat później, przedstawiciel zleceniodawcy przyznał w prywatnej rozmowie, że do rebrandingu nie doszło "bo tak nas kopnęliście w jaja, że nie mogliśmy się ruszać".
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Nowe logo PZU

Cała ta akcja rebrandingowa PZU pachnie mi sporą amatorszczyzna. Zwraca moją uwagę min:

-najmniej odpowiedzi termin rozpoczęcia akcji. Czas Euro czyli nowego święta w RP
skutecznie osłabia komunikaty wizualne PZU ,

- pokazywaniu obrazka z nowym logo nie towarzyszy żaden zapamietywalny komunikat
obietnica

- przeciętny odbiorca czyli klient PZU za Boga Ojca nie pojmuje po co ta zmiana, skoro
w jego oddzaile PZU te same osoby nie zachęcające do korzystania z usług tego
ubezpieczyciela

- koncentrowanie / kosztowne / uwagi na zmianie logo jest naprostszym i najmniej
efektywnym działaniem marketingowym

- zmianie logo nie towarzyszy zmiana stylu reklamy produktów PZU. Ciągle projektuje
się przekaz reklamowy nie uwzględniający wieku większości klientów

I można tak wymieniac. Wygląda mi że jest to kolejny strzał z działa do wróbla. Huku sporo,
efekt marny. Ale podobnych kanonad opisywaliśmy na tym forum sporo.
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Nowe logo PZU

Obserwuję realizację Księgi Znaku logo. I niestety zaczynam mieć uwagi negatywne. Oto kilka dni temu minął mnie ,, obrandowany,, samochód osobowy PZU. Wrażeniowo wóż bojowy jakiejś ważnej złowrogiej instytucji. Coś między policja, firma konwojująca a służbą miejska. Grożny, odstraszający, nakazujący respekt obraz komunikowało to auto. Widzę też zewnętrzne fryzy z logo i firmowym kolorem. Noca to podświetlenie unieczytelnia komunikat wizualny. To nie stacja pogotowia ratunkowego! Zobaczymy co dalej pokaże PZU i wtedy będzie można o tej wizualizacja się wypowiadać

Temat: Nowe logo PZU

Bartłomiej Ćwikliński:
Poprzedni znak nie był przyjęty przez fachowców z entuzjazmem, podobnie będzie z obecnym. Co ciekawe, to co było i jest przeciętne zyskało przychylność w opozycji do nowego.
Czyżby strach przed nowym?

Nie jestem przekonany, czy proporcja grubości elementów jest dobra

Zgadzam się w 100% :)
, ale jest to pewien ukłon do tego co było na początku.
Mam wrażenie, że litera P jest niższa od U...ktoś ma podobne?


Litera P nie jest niższa, tzw. złudzenie optyczne. Dlaczego nie dostrzegł tego projektant? :)



Wyślij zaproszenie do