konto usunięte

Temat: Niewykorzystane logo

Witajcie,

Mam pytanie.. Sprawa już jest przedawniona (ok dwa lata).
Dwa lata temu mialem zrobic logo dla gieldowego strzelca...

wybrali z moich propozycji to:


Obrazek


czy sadzicie, ze dobrze? Inna wstepna propozycja byla wg. mnie duzo lepsza.


Obrazek


Pytam szczegolnie ALW, Leszka i tych z duzym doświadczeniem :)
Z gory dzieki.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Niewykorzystane logo

Wiesz, projektanci mają spaczone gusta ;)
Z doświadczenia wiem, że Klienci zwykle wybierają coś, co u nas w zespole się najmniej podoba. A potem służy ;)

konto usunięte

Temat: Niewykorzystane logo

To moze inne?
Tym razem znany nam producent margaryny:


Obrazek


To zadam jeszcze jedno pytanie: czy jest sens wrzucania do portfolio takich wlasnie, niewykorzystanych, projektów?Marcin B. edytował(a) ten post dnia 28.03.08 o godzinie 16:07

konto usunięte

Temat: Niewykorzystane logo

Wg mnie pierwszy Sagittarius jest o wiele czytelniejszy i poważniejszy. Nie dziwię się wyborowi klienta.
Adrian Spóz

Adrian Spóz Redkroft Studio

Temat: Niewykorzystane logo

ta, pierwszy zdecydowanie lepszy.

konto usunięte

Temat: Niewykorzystane logo

Zgadzam się z moim przedmówcą.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Niewykorzystane logo

Też sądzę że wybrali dobrze, jedyne co mnie zastanawia to ten polski dodatek - niewiara że klient nie zrozumie nazwy?
Inna sprawa jak to będzie wyglądało przy większym zmniejszeniu sygnet będzie się zlewał, ale to kwestia opracowania wersji.Andrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 28.03.08 o godzinie 18:30

konto usunięte

Temat: Niewykorzystane logo

Wg mnie również pierwszy

konto usunięte

Temat: Niewykorzystane logo

To te dwa znaki zrobiła jedna osoba?
Wierzyć się nie chce! ;)

konto usunięte

Temat: Niewykorzystane logo

Maciej Szylke:
To te dwa znaki zrobiła jedna osoba?
Wierzyć się nie chce! ;)
hehe. niemozliwe? a jednak :D

hmm a wytlumacze skad ten polski dodatek:
dawniej istnialy "Browary Polskie BROK-STRZELEC" pozniej marka została sprzedana wraz z browarem dla FAXE i piwo nadal jest zarejestrowane jako STRZELEC, choc do Strzelca juz nie nalezy.

Strzelec zeby zachowac jaka kontynuacje zmienil nazwe na taka, ktora nie byla jeszcze prawnie chroniona i chcial zachowac kontynuacje nazwy waloru na gieldzie (STC - STRZELEC). Stad podwojna nazwa, zeby nie dezorientowac inwestorow.

A teraz ta firma tez juz zmienila nazwe i chyba nazywa sie ADS i tak jest notowana na gieldzie.

----------

Powroce jednak do pytania, czy sadzicie ze wrzucanie do portfolio znaków, które się nie sprzedały, a sa ciekawe jest dobrym rozwiazaniem?Marcin B. edytował(a) ten post dnia 29.03.08 o godzinie 11:17

konto usunięte

Temat: Niewykorzystane logo

Jakiś czas temu szukałam kogos, kto zrobiłby logo dla firmy. Wielokrotnie natknęłam się na przypadek, że ktoś zamieszczał w folio znaki zaprojektowane, acz nie wykorzystane. Jeżeli praca jest dobra i uważasz, że chcesz się nią chwalić to żadnych przeszkód nie ma...

konto usunięte

Temat: Niewykorzystane logo

Marcin B.:
Powroce jednak do pytania, czy sadzicie ze wrzucanie do portfolio znaków, które się nie sprzedały, a sa ciekawe jest dobrym rozwiazaniem?
Dobrym i zupełnie normalnym. Czasem to co pozostaje z projektu po "przejściu klienta" nie nadaje się do prezentacji. Wtedy wrzucamy "oryginalną wersję" projektu. Prace niezaakceptowane też pokazują Twoje umiejętności, więc czemu się nimi nie chwalić?

konto usunięte

Temat: Niewykorzystane logo

To miejsce czeka na Twoją reklamę.Marcin F. edytował(a) ten post dnia 17.02.09 o godzinie 19:45
Bartłomiej Ćwikliński

Bartłomiej Ćwikliński stróż innowacyjnego

Temat: Niewykorzystane logo

Również pierwsza propozycja jest według mnie lepsza.

W portfolio można napisać jeśli jest to konieczne, czy praca jest zrealizowana, czy też nie...
Konrad Gurdak

Konrad Gurdak Naming,
Storytelling,
Rebranding,
Strategie

Temat: Niewykorzystane logo

Pan Ludwik ma rację, przy pomniejszeniach symbol w pierwszej wersji stanie się mało czytelny.
Co do drugiej wersji portfolia. Myślę że lepiej stworzyć dział "moje możliwości" w którym pokażesz znaki niewybrane, które również przedstawią twoje umiejętności.
Katarzyna M.

Katarzyna M. specjalista ds. PR,
właściciel, Bussines
Art

Temat: Niewykorzystane logo

Fajne logo do porównania. Jeśli miał to być giełdowy strzelec to wybrali świetnie.
Pierwsze logo jest "męskie", faktycznie trochę zbyt ozdobne, ale w tym wypadku linie są zdecydowane i mniej zaokrąglone nież w drugim przypadku, tą całą konkretność i siłę podkreślają kolory - kolor" którego nie ma" i pomarańcz z domieszką czerwieni.
Drugi znak jest "miękki", mam tu na myśli typografię, miekkie linie, już sama linia łuku....a strzelec w logo zdaje się być raczej amazonką niż giełdowym, silnym i zdeterminowanym graczem.
To samo jesli chodzi o kolory: kolory dostosowania czyli szarości w grze z groszkiem (zieleń przesunięta do żółci)- kolorem wzrostu, kiełkowania idei, początku, otwartości ale jednak delikatności i braku prestiżu zupełnie dyskwalifikuje drugi pomysł.
Świetny przykład na logo nadające się dla 2 różnych organizacji (mam na myśli faktyczny stan wewnętrzny i trochę szumnie mówiąc tożsamość)
Co do portfolio to niewykorzystane projekty mogą się w nim spokojnie pojawiać, bo i czemu nie..?szczególnie jak tych wykorzystanych jest mało:)
Wiele razy miałam okazje oglądać takie port. i zazwyczaj to co niewykorzystane najbardziej mi sie podobało:)

konto usunięte

Temat: Niewykorzystane logo

Konrad Gurdak:
Myślę że lepiej stworzyć dział "moje możliwości" w którym pokażesz znaki niewybrane, które również przedstawią twoje umiejętności.
Tylko po co? Przecież całe portfolio to właśnie taki wielki dział "moje możliwości". Nigdzie nie jest powiedziane, że portfolio to prezentacja prac, które handlowcom z Twojej firmy udało się sprzedać. Prezentujesz w nim swoje prace, te najlepsze, bez względu na to, czy ktoś je kupił, czy nie. Potencjalnego zleceniadawcę też interesuje co potrafisz namalować, a nie przepchnąć przez proces akceptacji.

konto usunięte

Temat: Niewykorzystane logo

Dzieki Edward.
Wlasnie zastanawiam sie nad wskrzeszeniem firmy, jesli tylko uda mi sie zdobyc jeden cenny kontrakt. Jesli tak, musze przeorganizowac wuwu, zrobic kilka jezykow i cos zrobic z portfolio.

Mysle, ze pojawia sie tam prace dobre, ale nie zakupione. Czasem te prace wlasnie najbardziej mi sie podobaja.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Niewykorzystane logo

Jest niestety jedno "ale" takiej prezentacji jak opisał Edward - otóż albo trzeba wskazać projekt i realizację, albo przygotować się na to że dając sam wstępny projekt (inny niż zrealizowany)może zachodzić u klienta podejrzenie że robiłeś "sobie a muzom" zaś rzeczywiste logo robił kto inny.

konto usunięte

Temat: Niewykorzystane logo

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
...może zachodzić u klienta podejrzenie że robiłeś "sobie a muzom" zaś rzeczywiste logo robił kto inny.
Ale co to za różnica? Jak mówiłem, klienta nie interesuje co sprzedaliśmy, tylko jaki poziom prezentujemy.

I taka mała anegdotka. Jakiś czas temu (dość dawno) w sieci pojawiły się świetne projekty produktów sygnowanych logo Davidoff. Autor zrobił je "sobie a muzom". Zrobił tak dobrze, że projekty pojawiły się w kilku popularnych, designerskich linkowniach. Nie minęło sporo czasu, a zgłosili się do niego ludzie odpowiedzialni za promocję marki Davidoff i zlecili mu wykonanie już konkretnych projektów.

Portfolio to prezentacja umiejętności, a nie księga przychodów i rozchodów.

Jak zajrzycie w portfolio Piotrka Jaworowskiego, znajdziecie sporo ilustracji zrobionych "do szuflady". Dlaczego je zaprezentował, skoro ich nie sprzedał? Albo Grześ Niepewny - bardzo dużo projektów odrzuconych. Między innymi Era, projekt lepszy od obecnie funkcjonującego, czy Viva, wersja odrzucona, pomimo iż finalna również jest jego autorstwa.Edward Łuska edytował(a) ten post dnia 02.04.08 o godzinie 12:44

Następna dyskusja:

Logo grupy




Wyślij zaproszenie do