Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Dziś odbyła się prezentacja Marki Lubuskie

[...]Co ma symbolizować logo i hasło reklamowe Lubuskiego? - Formą i kolorystyką nawiązuje do pejzażu województwa, jego świeżości, rozwoju, dobrej atmosfery - wyjaśniała dzisiaj Elżbieta Skrzypek ze Studia Bakalie. - Kształt ma kojarzyć się z położeniem regionu na zachodzie Polski. W logo są atuty województwa: przyroda, świeże powietrze, przygraniczne położenie, a hasło ma oznaczać miejsce, w którym warto żyć i wiązać z nim swoją przyszłość.



Obrazek


zrodlo: http://www.strefabiznesu.gazetalubuska.pl/artykul/dzis...Jarek Leśniewski edytował(a) ten post dnia 13.05.10 o godzinie 23:41

konto usunięte

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Ja tylko napisze, ze Sansation mi sie przejadlo, szczegolnie to k z brzuszkiem.
Haslo mi sie podoba :)
Irenka Czusz

Irenka Czusz design, ilustracja,
grafika użytkowa,
identyfikacja
wizua...

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Dlaczego równanie do prawej, a litery takie niezgrabne, kulfoniaste, z bąblastym k i wychudzonym W, zupełnie jak z innego kroju? I dlaczego niby warte zachodu, że niby na zachodzie Polski, hmm a może lepsze byłby kolory zachodu słońca;-)))?
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Michał Mikłowski:
Ja tylko napisze, ze Sansation mi sie przejadlo, szczegolnie to k z brzuszkiem.


czy to nie jest czasami darmowy font?

konto usunięte

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Dokladnie tak - jest calkiem ladny i dlatego pelno go wszedzie.Michał Mikłowski edytował(a) ten post dnia 14.05.10 o godzinie 02:12
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Michał Mikłowski:
Dokladnie tak - jest calkiem ladny i dlatego pelno go wszedzie.

hmmm, dziwne to... duzy budzet, znana agencja i taki kwiatek

konto usunięte

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Jarek Leśniewski:
hmmm, dziwne to... duzy budzet, znana agencja i taki kwiatek

Przecież cena za font nie jest jedynym wykładnikiem jego atrakcyjności.
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Krzysztof B.:
Jarek Leśniewski:
hmmm, dziwne to... duzy budzet, znana agencja i taki kwiatek

Przecież cena za font nie jest jedynym wykładnikiem jego atrakcyjności.

jasne, ale patrzac na to z perspektywy klienta, ktory wyrzuca gruba kase, czeka na projekt dlugie miesiace spodziewalbym sie czegos bardziej oryginalnego...
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Jarek Leśniewski:
Krzysztof B.:
Jarek Leśniewski:
hmmm, dziwne to... duzy budzet, znana agencja i taki kwiatek

Przecież cena za font nie jest jedynym wykładnikiem jego atrakcyjności.

jasne, ale patrzac na to z perspektywy klienta, ktory wyrzuca gruba kase, czeka na projekt dlugie miesiace spodziewalbym sie czegos bardziej oryginalnego...

Tak, tylko czy klient wie, że to DARMOWY font? ;) Duża kasa za darmowy font :)

Swoją drogą korzystanie z darmowego fontu marnie wpłynie na oryginalność logotypu.Marcin Gajos edytował(a) ten post dnia 14.05.10 o godzinie 02:43
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Marcin Gajos:

Swoją drogą korzystanie z darmowego fontu marnie wpłynie na oryginalność logotypu.

dokladnie o tym mowilem

konto usunięte

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Marcin Gajos:
Swoją drogą korzystanie z darmowego fontu marnie wpłynie na oryginalność logotypu.

A jak wpłynie korzystanie z oklepanego płatnego?

Patrzę na ten znak nie interesując się ceną za font i widzę... ślepe podążanie za trendami.

Znak nic mi nie mówi.
Ot modne kształty, żeby nie napisać szejpy, przenikają się tu i ówdzie i zbiegają.
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Krzysztof B.:
Marcin Gajos:
Swoją drogą korzystanie z darmowego fontu marnie wpłynie na oryginalność logotypu.

A jak wpłynie korzystanie z oklepanego płatnego?

Patrzę na ten znak nie interesując się ceną za font i widzę... ślepe podążanie za trendami.

Znak nic mi nie mówi.
Ot modne kształty, żeby nie napisać szejpy, przenikają się tu i ówdzie i zbiegają.

Krzysztofie, chodzi mi o to, że darmowy font np. kiepsko pocięta (Helvetica) Harabara święci triumfy w niezbyt udanych znakach ostatnimi czasy. Jest ich tyle, że w najbliższym czasie przysłowiową ,,lodówkę będę bał się otworzyć''... Jak już ktoś zauważył (przepraszam, że się powtarzam po raz kolejny - kwestia pory + praca) Sensation również jest już dosyć ,,nadwyrężone''. I stąd słusznie zauważył Jarek, że to raczej nie wpłynie na niepowtarzalność tego logotypu. Do tego pozostaje mały niesmak, gdy moim zdaniem, dobra agencja zastosowała taki zabieg.Marcin Gajos edytował(a) ten post dnia 14.05.10 o godzinie 02:53
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Krzysztof B.:
Znak nic mi nie mówi.
Ot modne kształty, żeby nie napisać szejpy, przenikają się tu i ówdzie i zbiegają.

Zgadzam się. Moim zdaniem znak totalnie nijaki i do teggo chciałbym zobaczyć wariant tylko w czerni. Mogłoby być ciekawie ;)
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Marcin Gajos:
pozostaje mały niesmak, gdy moim zdaniem, dobra agencja zastosowała taki zabieg.Marcin Gajos edytował(a) ten post dnia 14.05.10 o godzinie 02:53

Staramy się kreować przemyślane i wizjonerskie niespodzianki, które zapewnią słodycz w „mdłym cieście” spowszedniałych form.

studiobakalie.pl
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Odnosze wrazenie ze niestety o ile znaczek jest nawet moderny a font jeszcze nie oklepany - ale juz go gdzies uzywalem - to calosc pasuje do wiekszosci regionow Polski + moze byc logo OSM LUBUSKIE :)
Troche szkoda
Olga G.

Olga G. specjalista ds.
marki

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Mnie też podoba się tylko hasło. Nie ma nic interesującego w tych kształtach i kolorach. Większość z nas nie kojarzy lubuskiego z niczym i niestety tak pozostanie... Może zapamiętamy że to na zachodzie, dobre i to!
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Jarek Leśniewski:
Michał Mikłowski:
Dokladnie tak - jest calkiem ladny i dlatego pelno go wszedzie.

hmmm, dziwne to... duzy budzet, znana agencja i taki kwiatek
Ocenianie jakości znaku po darmowości/niedarmowości fontu i budżecie to dość ciekawy wyznacznik. Proponuję jeszcze sprawdzić czy nie pracowali na 5 letnim PC z Corelem 9.

A serio - nie bardzo mi się tłumaczy to przejście koloru w granatowym pasku i zastanawiam się czemu w taglain zaczyna się od dużej litery a zatem jest "Lubuskie. Warte zachodu" zamiast co logiczniejsze "Lubuskie warte zachodu". Poza K nie mam też specjalnie zastrzeżeń do kroju ani tego że ktoś już gdzieś go użył, bo to można powiedzieć o każdym dosłownie kroju, poza stworzonym ekstra dla logotypu.
Nie ma niestety szerszego wglądu w opracowanie więc trudno oceniać czy znak się sprawdzi nie wiedząc jak bedzie rozgrywany w identyfikacji. A to może, co prawda nie musi, zmienić odbiór znaku. Wszystko jest kwestią strategii jaka reprezentuje.

Krzysztof napisał że znak mu nic nie mówi, ale co to znaczy "mówi"? bo chyba dawno już, z racji wielości, odeszliśmy od prostego mówienia szewc=rysunek buta. Jeśli strategia jest ogólna/wszystkoistyczna i nie ma jednego wyróżnika, to raczej nie ma możliwości na jednoznaczne "mówienie" znaku.

konto usunięte

Temat: Lubuskie - warte zachodu

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Poza K nie mam też specjalnie zastrzeżeń do kroju ani tego że ktoś już gdzieś go użył, bo to można powiedzieć o każdym dosłownie kroju, poza stworzonym ekstra dla logotypu.

Nie jest kwestia czy byl uzywany tylko z jaka czestotliwoscia, a to naprawde bardzo popularny font wsrod webdesignerow obecnie.
Chociaz to pewnie moje spaczenie, "normalni" ludzie rozpoznaja tylko timesa i comis sansy przeciez ;)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Michał Mikłowski:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Poza K nie mam też specjalnie zastrzeżeń do kroju ani tego że ktoś już gdzieś go użył, bo to można powiedzieć o każdym dosłownie kroju, poza stworzonym ekstra dla logotypu.

Nie jest kwestia czy byl uzywany tylko z jaka czestotliwoscia, a to naprawde bardzo popularny font wsrod webdesignerow obecnie.
Chociaz to pewnie moje spaczenie, "normalni" ludzie rozpoznaja tylko timesa i comis sansy przeciez ;)
Ktoś to już kiedyś powiedział, więc tylko powtarzam - nie ma znaczenia ile razy krój był uzywany tylko jak i do czego.
A w stwierdzeniu o normalnych ludziach masz w pełni rację, to tylko my się podniecamy takimi drobiazgami ;)
Helena Ebert

Helena Ebert brand design

Temat: Lubuskie - warte zachodu

Krzysztof B.:
Przecież cena za font nie jest jedynym wykładnikiem jego atrakcyjności.
Nie jest. Z drugiej strony, jesli istnieje bardziej dopracowany font komercyjny o podobnym klimacie i wystarczjacej ilosci odmian, to czemu nie uzyc tego komercyjnego w imie: lepiej sie sprawdzi w dzialaniu? (moja pierwsza mysl: http://www.type-together.com/Bree )

Następna dyskusja:

Co to warte ?




Wyślij zaproszenie do