Jan
J.
specjalista
wizerunku
Temat: logo POLSKA PREZYDENCJA 2011
Wadą tego komunikatu wizualnego nie jest brzydota, lecz brak cech niezbędnych komunikatowi. To znaczy, że stanowi ten komunikat zbiór pewnych treści które nie będa zrozumiałe dla odbiorcy. Fachowo można powiedzieć ,że kod użytydo zapisania treści nie zostanie przed odbiorcę rozkodowany i komunikat nie spełnia swojej podstawowej funkcji. I to jest ocena
Natomiast oceny ,, ładne,, - ,,brzydkie,,choć uprawnione, w procesie komunikacji są bez większego znaczenia. Pytanie dlaczego ta paskuda ukazała się światu? Temat na seminarium. Znak miał komunikować naszą tożsamość
/ obecną, aspiracyjną./ Autor znaku albo o tym nie wiedział albo opacznie pojmuje ta tozsamośc. Zleceniodawca znaku zrzucił cały ten intelektualny zasób do rozwiązania osobie do tego nie przygotowanej. I tyle. Można
jeszcze opisywać karygodny sposób przeprowadzenie konkursu /?/
I wreszcie pojęcia znak, marka, logo itp. To są pojęcia dla zarządzających procesami komunikacji wizualnej. Nie dla odbiorców. I z perspektywy zaeządzających o tym fakcie i zjawisku tu rozmawiamy.