konto usunięte

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Nie mienię się specjalistą - to po pierwsze :-)
Nie mam problemu - to po drugie :-)
Ocena tego co powinienem wiedzieć, a czego nie - wybacz, ale nie leży w Twojej gestii - to po trzecie.

A moja wypowiedź zmierzała do tego, że skoro początkiem wątku jest prośba o pomoc / pytanie to:
a. możesz pomóc
b. możesz nie pomagać.

A skoro już zdecydowałeś się nie pomagać to mógłbyś również podjąć decyzję o nie przeszkadzaniu :)Karol C. edytował(a) ten post dnia 19.12.08 o godzinie 16:10

konto usunięte

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Karol C.:
Ocena tego co powinienem wiedzieć, a czego nie - wybacz, ale nie leży w Twojej gestii - to po trzecie.
Ale jako projektant, Andrzej może dokładnie napisać,
jakie informacje są potrzebne by pomocy udzielić.
Kluczowe informacje na temat zawiera brief.

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Hmm, cały OT na bok, trzeba przyznać, że Tomasz trochę dziwny post wyprodukowałeś :) Bo z jednej strony stwierdzasz, że zrobiłeś mozolny risercz, a wychodzi, że znalazłeś tylko jakieś nieciekawe przykłady. Naprawdę, trudno mi w to uwierzyć :)

Twój problem, myślę, to nie przykłady znaków, tylko tak naprawdę owa "metodologia tworzenia logo", o której wspomniałeś później. Cóż, nie dziwię się niektórym reakcjom, bo przecież nikt Ci tu nie napisze poradnika początkującego projektanta, bo po prostu nie ma (moim zdaniem) jakiegoś uniwersalnego sposobu na zwizualizowanie problemu.

konto usunięte

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Czy jesteś pewien, że dokładnie przeczytałeś wypowiedź, do której się ustosunkowałeś? :-)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Karol C.:
A skoro już zdecydowałeś się nie pomagać to mógłbyś również podjąć decyzję o nie przeszkadzaniu :)
Masz jakiś problem w czytaniu ze zrozumieniem? napisałem wyraźnie co pomocą być może, a co skończy się szkodą. I wybacz ale w interesie i samego zainteresowanego i jego klienta lepiej go przed takim mysleniem poboznosciowym, jak twoje, uchronić.

konto usunięte

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Zaczynam dochodzić do wniosku, że nie jesteś w stanie skonstruować nawet jednej nienacechowanej jakimiś dziwnymi emocjami wypowiedzi:

a: "Masz jakiś problem w czytaniu ze zrozumieniem?"
b: "(...) lepiej go przed takim mysleniem poboznosciowym, jak twoje, uchronić."

[Te cytaty to na wypadek gdybyś znowu mi zarzucał, że mam problem w czytaniu ze zrozumieniem]

Może ktoś podeśle mu ten link z przykładami bez obśmiewania i wytykania?
I może Twoje podejście do wszystkiego nie jest jedynym słusznym i inni mają prawo prezentować inne?

A ja z czytaniem ze zrozumieniem nie mam problemów. I nie wiem jakie wydarzenie w Twoim życiu predestynowało Cię do uchraniania kogokolwiek przed czymkolwiek.

Pozdrawiam :)Karol C. edytował(a) ten post dnia 19.12.08 o godzinie 16:24
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Karol C.:
Zaczynam dochodzić do wniosku, że nie jesteś w stanie skonstruować nawet jednej nienacechowanej jakimiś dziwnymi emocjami wypowiedzi:

a: "Masz jakiś problem w czytaniu ze zrozumieniem?"
b: "(...) lepiej go przed takim mysleniem poboznosciowym, jak twoje, uchronić."

[Te cytaty to na wypadek gdybyś znowu mi zarzucał, że mam problem w czytaniu ze zrozumieniem]

Może ktoś podeśle mu ten link z przykładami bez obśmiewania i wytykania? Nie wpadłeś na taki pomysł?
wpadłem, dlatego piszę te posty, a ty ich nadal nie rozumiesz, bywa.
I może Twoje podejście do wszystkiego nie jest jedynym słusznym i inni mają prawo prezentować inne?
masz rację, dziwne ze Leszek, Krzysztof i Aleksander mówią o tym co ja, tyle że bardziej układnie.
A ja z czytaniem ze zrozumieniem nie mam problemów. I nie wiem jakie wydarzenie w Twoim życiu predestynowało Cię do uchraniania kogokolwiek przed czymkolwiek.
takie durne gadanie pomocników, którzy sami nie bardzo wiedzą w czym, poza podaniem owego linka niewiadomo po co, można pomóc.

konto usunięte

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

ostatni post w ramach polemiki.

Rozumiem posty - bywa.
Sprawdź proszę w którym momencie napisałeś w wątku pierwszy post, który posiada jakąkolwiek wartość merytoryczną dla tematu. Bo wnioskując po tym wychodzi, że Ty nie rozumiesz tego co sam piszesz.

A nie wiem jak wywnioskowałeś z pierwszego postu gdzie jest pytanie o linki do przykładów, że autor potrzebuje Twojej pomocy w zmianie podejścia do projektowania ogółem i uświadomienia, że go to przerasta oraz pouczenia, że powinien sobie dać spokój.

Przeanalizuj swoje wypowiedzi, proszę, zanim zaczniesz analizować cudze.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Karol C.:
ostatni post w ramach polemiki.

Rozumiem posty - bywa.
Sprawdź proszę w którym momencie napisałeś w wątku pierwszy post, który posiada jakąkolwiek wartość merytoryczną dla tematu. Bo wnioskując po tym wychodzi, że Ty nie rozumiesz tego co sam piszesz.
Czyżby?
A nie wiem jak wywnioskowałeś z pierwszego postu gdzie jest pytanie o linki do przykładów, że autor potrzebuje Twojej pomocy w zmianie podejścia do projektowania ogółem i uświadomienia, że go to przerasta oraz pouczenia, że powinien sobie dać spokój.

Przeanalizuj swoje wypowiedzi, proszę, zanim zaczniesz analizować cudze.
Bardzo proszę - jeżeli nie zauważasz czym jest taki post, nie pytanie samo, u projektanta identyfikacji - ano świadczy że sam nie wie gdzie popełnia błąd i łapie się najprostszego szukania inspiracjii w cudzych znakach, może coś go zainspiruje i stworzy "coś" nieważen czy wynikajace z briefu i reserchu, ale ładne.

Z tego co napisałeś niestety podtrzymam zdanie że nie rozumiesz problemu a chciałbyś pomagać.
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Karol C.:
...

Przeanalizuj swoje wypowiedzi, proszę, zanim zaczniesz analizować cudze.

Dokładnie Ciebie dotyczy - zacząłeś od nieprawdziwego, wyrywkowego i wręcz nieuczciwego podsumowania wątku w którym nie zechciałeś wcześniej się udzielić a potem jest już tylko gorzej...

konto usunięte

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Skoro nie miałem nic MERYTORYCZNIE WARTOŚCIOWEGO do przekazania, to się nie udzielałem.
Natomiast bezpośrednim przyczynkiem do mojego udzielenia się stała się seria postów, która zamiast być pomocą dla zainteresowanego, stała się zbiorem pouczeń, przytyków, opowiastek o: kopaniu rowów, wycinaniu narządów, lataniu samolotem, etc..
Jeżeli ma to coś wspólnego z przykładami logotypów czy pomocą a'propos metodologii to ja gratuluję Panom kreatywności, bo dla mnie to zwykły spam.Karol C. edytował(a) ten post dnia 19.12.08 o godzinie 16:58
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Karol C.:
Skoro nie miałem nic MERYTORYCZNIE WARTOŚCIOWEGO do przekazania, to się nie udzielałem.
Natomiast bezpośrednim przyczynkiem do mojego udzielenia się stała się seria postów, która zamiast być pomocą dla zainteresowanego, stała się zbiorem pouczeń, przytyków, opowiastek o: kopaniu rowów, wycinaniu narządów, lataniu samolotem, etc..
Jeżeli ma to coś wspólnego z przykładami logotypów czy pomocą a'propos metodologii to ja gratuluję Panom kreatywności, bo dla mnie to zwykły spam.[edited]Karol C. edytował(a) ten post
Dla mnie, niestety, to wszystko co napisałeś, to przykład zabierania głosu nie bardzo wiadomo po co, aby coś popisać.
Amen

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

To ja może na przykładzie :)

Strona MetaDesign Berlin to był chyba najczęściej odwiedzany przeze mnie adres kiedy zaczynałem poważnie myśleć o swojej pracy. Oczywiście to informacja, że tak dobrze można projektować oraz estetyka, która mi odpowiada. I chyba tylko tyle. Reszta jak to ktoś powiedział między uszami projektanta :)

Więcej inspiracji np. tu.Aleksander Lenart edytował(a) ten post dnia 19.12.08 o godzinie 17:42
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Karol C.:
Skoro nie miałem nic MERYTORYCZNIE WARTOŚCIOWEGO do przekazania, to się nie udzielałem.
Natomiast bezpośrednim przyczynkiem do mojego udzielenia się stała się seria postów, która zamiast być pomocą dla zainteresowanego, stała się zbiorem pouczeń, przytyków, opowiastek o: kopaniu rowów, wycinaniu narządów, lataniu samolotem, etc..

Założyłem CI specjalny wątek abyś mógł poinstruować wszystkich chcących dawać rady, jak powinny wyglądać żeby nie powodowały Twojego dyskomfortu - ja się z chęcią podszkolę...

Jeżeli ma to coś wspólnego z przykładami logotypów czy pomocą a'propos metodologii to ja gratuluję Panom kreatywności, bo dla mnie to zwykły spam.Karol C. edytował(a) ten post dnia 19.12.08 o godzinie 16:58
Tomasz Muter

Tomasz Muter co-founder | Droids
On Roids Sp. z o.o.

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Aleksander Lenart:
Hmm, cały OT na bok, trzeba przyznać, że Tomasz trochę dziwny post wyprodukowałeś :) Bo z jednej strony stwierdzasz, że zrobiłeś mozolny risercz, a wychodzi, że znalazłeś tylko jakieś nieciekawe przykłady. Naprawdę, trudno mi w to uwierzyć
W jednej z książek traktującej o brandingu padają słowa, że każda branża posiadać może odmienną 'stylistkę' logo i w trakcie research'u warto poznać branżę, oraz charakter wykorzystywania i postrzegania znaku. Oczywistym jest, że dla banku nie zastosujemy web 2.0 nalotów w znaku, firmie budowlanej zaokrąglonych krawędzi i wesołych kolorów itd. Wspomniany "brak dobrych przykładów" oznacza, że nie potrafiłem odnaleźć dobrego zbioru takich logotypów, aby zindentyfikować wspólny kod znaku.

Twój problem, myślę, to nie przykłady znaków, tylko tak naprawdę owa "metodologia tworzenia logo", o której wspomniałeś później. Cóż, nie dziwię się niektórym reakcjom, bo przecież nikt Ci tu nie napisze poradnika początkującego projektanta, bo po prostu nie ma (moim zdaniem) jakiegoś uniwersalnego sposobu na zwizualizowanie problemu.

Forum czasami daje odpowiedzi na takie zagadnienia. W niektórych grupach można spotkać bardzo pomocne odpowiedzi. Ja często staram się odszukiwać artykuły z magazynów, polecać jakieś testy, metody. Webdesign, usability posiada pełno metodologii, więc czemu nie branding?

Sam osobiście używam mapy myśli obrazkowej lub słownej tworzonej odręcznie lub za pomocą programów do mapy myśli w przypadku obrazkowej.

Moje odczucia co do wypowiedzi w tym wątku są in minus. Contentu informacyjnego tutaj niewiele za to wojenek pare.

Aby ocieplić atmosferę chciałbym życzyć wszystkim spokojnych Świąt oraz używania w tym czasie komputera do oglądania Dr House'a lub innych relaksujących formatów.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Tomasz Muter:
Aleksander Lenart:
Hmm, cały OT na bok, trzeba przyznać, że Tomasz trochę dziwny post wyprodukowałeś :) Bo z jednej strony stwierdzasz, że zrobiłeś mozolny risercz, a wychodzi, że znalazłeś tylko jakieś nieciekawe przykłady. Naprawdę, trudno mi w to uwierzyć
W jednej z książek traktującej o brandingu padają słowa, że każda branża posiadać może odmienną 'stylistkę' logo i w trakcie research'u warto poznać branżę, oraz charakter wykorzystywania i postrzegania znaku. Oczywistym jest, że dla banku nie zastosujemy web 2.0 nalotów w znaku, firmie budowlanej zaokrąglonych krawędzi i wesołych kolorów itd. Wspomniany "brak dobrych przykładów" oznacza, że nie potrafiłem odnaleźć dobrego zbioru takich logotypów, aby zindentyfikować wspólny kod znaku.
I tu pies pogrzebany. Poznanie branzy to nie poznanie logo z branży. Nie ma już dawno takiego jednolitego kodu dla branży, tej czy innej, żeby daleko nie szukać zobacz jaka kolorystyka zaczyna się w branzy bankowej, niegdyś w zdecydowanej wiekszości granatowej, a tu magentowe Millenium czy czerwony Eurobank.
Ty masz wypracować kod własnego znaku, a nie podpinać się pod jakąś tendencję czy jedyny słuszny kod branzy. Przyklady z branży mogą być przydatne w weryfikowaniu pomysłu, czy już ktoś, kiedyś. Przykłady dobrych rozwiązań nie muszą wogóle być z branzy, jeżeli czegoś uczą.

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Tomasz Muter:
W jednej z książek traktującej o brandingu padają słowa, że każda branża posiadać może odmienną 'stylistkę' logo i w trakcie research'u warto poznać branżę, oraz charakter wykorzystywania i postrzegania znaku. Oczywistym jest, że dla banku nie zastosujemy web 2.0 nalotów w znaku, firmie budowlanej zaokrąglonych krawędzi i wesołych kolorów itd. Wspomniany "brak dobrych przykładów" oznacza, że nie potrafiłem odnaleźć dobrego zbioru takich logotypów, aby zindentyfikować wspólny kod znaku.

Ale moim zdaniem firma budowlana jak najbardziej może mieć znak w wesołych kolorach o zaokrąglonych rogach :) IMO za bardzo sugerujesz się innymi przykładami i starasz znaleźć jakiś wspólny mianownik dla branży. W jednej ze swoich książek zapewne znajdziesz taką zasadę, że znak powinien się wyróżniać na tle konkurencji, a nie kamuflować na jej tle.
Forum czasami daje odpowiedzi na takie zagadnienia. W niektórych grupach można spotkać bardzo pomocne odpowiedzi. Ja często staram się odszukiwać artykuły z magazynów, polecać jakieś testy, metody. Webdesign, usability posiada pełno metodologii, więc czemu nie branding?

No to znalazłeś wspaniałą metodę (niżej)
Sam osobiście używam mapy myśli obrazkowej lub słownej tworzonej odręcznie lub za pomocą programów do mapy myśli w przypadku obrazkowej.

I to jest dobry moment na rozpoczęcie szkiców do znaku. Jeśli udało Ci zwizualizować problem, jak mniemam, za pomocą obrazków - zapewne o określonej kolorystyce, powtarzających się kształtach, tematyce itd., to chyba możesz to próbować połączyć w coś konkretnego..?Aleksander Lenart edytował(a) ten post dnia 19.12.08 o godzinie 18:27
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Tomasz Muter:
Aleksander Lenart:
Hmm, cały OT na bok, trzeba przyznać, że Tomasz trochę dziwny post wyprodukowałeś :) Bo z jednej strony stwierdzasz, że zrobiłeś mozolny risercz, a wychodzi, że znalazłeś tylko jakieś nieciekawe przykłady. Naprawdę, trudno mi w to uwierzyć
W jednej z książek traktującej o brandingu padają słowa, że każda branża posiadać może odmienną 'stylistkę' logo i w trakcie research'u warto poznać branżę, oraz charakter wykorzystywania i postrzegania znaku. Oczywistym jest, że dla banku nie zastosujemy web 2.0 nalotów w znaku, firmie budowlanej zaokrąglonych krawędzi i wesołych kolorów itd. Wspomniany "brak dobrych przykładów" oznacza, że nie potrafiłem odnaleźć dobrego zbioru takich logotypów, aby zindentyfikować wspólny kod znaku.



Nie ma niczego takiego bo z założenia być nie powinno - chodzi wszak o oryginalność, niepowtarzalność. Każdy znak, o czym pisałem ja i inni jest efektem INDYWIDUALNEGO procesu gdzie na wejściu są założenia (nigdy nie są jednakowe) a efektem, zgodnie z naczelną zasadą, że w reklamie liczą się tylko RÓŻNICE, niepowtarzalny, indywidualny i pasujący do tego jednego konkretnego równania znak.
Owszem - można sobie wyobrazić takie założenia które celową zbliżą znak do jakiejś marki. Jednak z tym trzeba ostrożnie, żeby nie zgubić własnej tożsamości (jakiś czas można się podpierać cudzą ale przecież chodzi o wykreowanie własnej)Zresztą, w tym wypadku raczej o to nie chodziło.

Sam pomysł szukania takiego mianownika jest dla mnie zaskakujący - owszem były czasy, jak Andrzej zauważył, gdzie kolorystykę sklepów ustalało się centralnie i odgórnie na cały kraj :) I tak sklepy przemysłowe musiały być niebieskie, spożywcze czerwone a piktogramy na przykład obowiązywały w całym kraju jednakowe... :)
Nie zerknąłem ale raczej tego nie pamiętasz. Najdłużej utrzymał się stereotyp oznaczania aptek w kolorze niebieskim ale to głównie z powodu nie uczestniczenia w wyścigu konkurencyjnym aptek jeszcze do niedawna...

Twój problem, myślę, to nie przykłady znaków, tylko tak naprawdę owa "metodologia tworzenia logo", o której wspomniałeś później. Cóż, nie dziwię się niektórym reakcjom, bo przecież nikt Ci tu nie napisze poradnika początkującego projektanta, bo po prostu nie ma (moim zdaniem) jakiegoś uniwersalnego sposobu na zwizualizowanie problemu.

Forum czasami daje odpowiedzi na takie zagadnienia. W niektórych grupach można spotkać bardzo pomocne odpowiedzi. Ja często staram się odszukiwać artykuły z magazynów, polecać jakieś testy, metody. Webdesign, usability posiada pełno metodologii, więc czemu nie branding?

Forum może udzielić wielu cennych odpowiedzi tylko odbiorca nie zawsze jest przygotowany na jej treść (czytaj nie potrafi z niej korzystać) - problem jest wtedy kiedy ktoś przybywa z całkowicie mylnymi założeniami. Ustalenie tych rozbieżności, jak w tym wypadku, trochę trwa. A jeśli jeszcze włączą się różni "obiektywni oceniacze" to już bywa bardzo różnie...

Sam osobiście używam mapy myśli obrazkowej lub słownej tworzonej odręcznie lub za pomocą programów do mapy myśli w przypadku obrazkowej.

Moje odczucia co do wypowiedzi w tym wątku są in minus. Contentu informacyjnego tutaj niewiele za to wojenek pare.

Jeszcze raz - podpowiedź można znaleźć wszędzie problem czy potrafi się je docenić i skorzystać. Andrzej w tym wątku miał rację
- zbyt szczegółową poradą można było tylko Ci zaszkodzić. Czytając to co miałeś zamiar zrobić uważam za uzasadnione. Nawet porównania, choćby do tej operacji powinny coś Ci powiedzieć.

Aby ocieplić atmosferę chciałbym życzyć wszystkim spokojnych Świąt oraz używania w tym czasie komputera do oglądania Dr House'a lub innych relaksujących formatów.

Dziękuję - wzajemnieLeszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 19.12.08 o godzinie 19:21
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

Jeszcze tylko dodam - wrażenie istnienia "kodu" w danej branży są oczywiście realne i można wskazać wiele takich branż. Np kosmetyki. Ale one nie biorą się z naśladownictwa czy przestrzegania na starcie pewnej stylistyki tylko z podobieństwa założeń. Grafik projektant nie ma znowu tak całkiem nieograniczonych możliwości i chcą wywołać określone wrażenia czy skojarzenia będzie MUSIAŁ sięgać po podobne rozwiązania graficzne (pochylenie - ruch, dynamizm, dostojność, tradycja - statyka, symetria itp) Rozwiązania trzeba szukać w briefe - to odrębne cechy reprezentowanej przez znak działalności mają decydować o wszelkich niuansach i ogólnej wymowie znaku. Nawet jeśli trudno je od razu wyłuskać (te różnice) warto właśnie temu poświęcić najwięcej uwagi - ba! czasem warto nawet je spowodować, czyli uświadomić firmie konieczność ustalenia takiego wyróżnika
Grzegorz Gruszecki

Grzegorz Gruszecki Projektowanie i DTP

Temat: Logo firmy logistycznej ( oraz przewóz osób )

AMEN!

Następna dyskusja:

Nazwa dla firmy oraz logo d...




Wyślij zaproszenie do