Tomasz Banasik

Tomasz Banasik Art Designer

Temat: LG też się uwypukla :)

Co myślicie o nowej delikatnej, a jednak przemianie loga firmy LG?

Nowe logo:


Obrazek


Stare logo:


Obrazek


(sorki za małe obrazki, ale takie są na oficjalnej sronie lg wiec nie szukałem głebiej)

Mi osobiście sie podoba, szczególnie że miałem okazje współpracować z tą firmą przy okazji pewnej akcji i logo z life's good w wersji starej czasami powodowało kłopot z umiesczeniem tego loga tak by było tak samo widoczne jak innych firm

No a co do wypukłości to miłe urozmaicenie

Na onet.pl smiga od paru dni baner flashowy z nowym logiem - wygląda to ładnie.Tomasz Banasik edytował(a) ten post dnia 17.01.09 o godzinie 15:00
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: LG też się uwypukla :)

Nie widzę zmiany (pomijam umiejscowienie Life`s Good). W takich wypadkach nie traktuję tego jako zmiany grafiki. Jak się zastanowić to realnie nie istnieje możliwość przedstawienia znaku bez tzw skutków ubocznych - mam na myśli efekty wynikające z technicznych i ekspozycyjnych uwarunkowań. Jeśli drukujemy na papierze to przecież dochodzi struktura papieru, błysk lub mat farby, warunki oświetlenia, nasza pozycja itp. - KAŻDA prezentacja znaku jest obarczona takimi niuansami i to co powyżej jest jedynie zabawą tym aspektem - symulacją pewnych warunków. Podkreślałem, że realnie bo jest jeszcze inna możliwość - jest nią nasza pamięć. Jedynie tam można wyświetlić znak WIERNIE i tym naprawdę warto się zajmować a te zabawy to jedynie wspomagacze a nie realne zmiany znaku

W świetle tego co napisałem, należy uznać, że te zabawy siłą rzeczy są skazane na chwilowość (moda)- są majstrowaniem w rzeczywistości POZA znakiem
Jego dzisiejsza "ładność" za chwilę może być trudną do zniesienia manierą - o ile już nie jestLeszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 17.01.09 o godzinie 15:16
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: LG też się uwypukla :)

Leszek Dariusz Salomon:
Poza tym diametralna zmiana to się odbyła w LG wiele lat temu, gdy firma uporządkowała sprawę nazewnictwa i zmieniła nazwę z Lucky Goldstar, Goldstar i Lucky Goldstar LG czy jak ona tam jeszcze się zwała na dzisiejsze LG.
Andrzej Kwedo

Andrzej Kwedo UX Unicorn / Product
designer

Temat: LG też się uwypukla :)

Tomasz Banasik:
(sorki za małe obrazki, ale takie są na oficjalnej sronie lg wiec nie szukałem głebiej)

takie zmiany mówią tylko jedno: osoba trzymająca pieczę nad wizerunkiem nie ma pojęcia o swoich obowiązkach ;)

konto usunięte

Temat: LG też się uwypukla :)

no fakt, zmiana niezbyt wielka. Za to pepsi to dopiero :)
podaję link, aby nie dublować tematów: http://www.goldenline.pl/forum/redesign/695802
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: LG też się uwypukla :)

Andrzej Kwedo:
takie zmiany mówią tylko jedno:

albo także drugie :): osoby takiej nie ma
trudno uwierzyć, ale nie można wykluczyć
Andrzej Kwedo

Andrzej Kwedo UX Unicorn / Product
designer

Temat: LG też się uwypukla :)

marek mareksy szewczyk at creamteam:
Andrzej Kwedo:
takie zmiany mówią tylko jedno:

albo także drugie :): osoby takiej nie ma
trudno uwierzyć, ale nie można wykluczyć

oj, nawet przez myśl taka opcja mi nie przeszła,
ale racja - to chyba jeszcze bardziej prawdopodobne ;)
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: LG też się uwypukla :)

Andrzej Kwedo:

na marginesie, dużo znasz firm, gdzie jest taka osoba? Od razu odpowiem, że ja nie :), smutna jakaś ta odpowiedź ;)
Krzysztof O.

Krzysztof O. Different Media -
planowanie i zakup
mediów

Temat: LG też się uwypukla :)

Leszek Dariusz Salomon:
Nie widzę zmiany (pomijam umiejscowienie Life`s Good). W takich wypadkach nie traktuję tego jako zmiany grafiki. Jak się zastanowić to realnie nie istnieje możliwość przedstawienia znaku bez tzw skutków ubocznych - mam na myśli efekty wynikające z technicznych i ekspozycyjnych uwarunkowań. Jeśli drukujemy na papierze to przecież dochodzi struktura papieru, błysk lub mat farby, warunki oświetlenia, nasza pozycja itp. - KAŻDA prezentacja znaku jest obarczona takimi niuansami i to co powyżej jest jedynie zabawą tym aspektem - symulacją pewnych warunków. Podkreślałem, że realnie bo jest jeszcze inna możliwość - jest nią nasza pamięć. Jedynie tam można wyświetlić znak WIERNIE i tym naprawdę warto się zajmować a te zabawy to jedynie wspomagacze a nie realne zmiany znaku

W świetle tego co napisałem, należy uznać, że te zabawy siłą rzeczy są skazane na chwilowość (moda)- są majstrowaniem w rzeczywistości POZA znakiem
Jego dzisiejsza "ładność" za chwilę może być trudną do zniesienia manierą - o ile już nie jestLeszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 17.01.09 o godzinie 15:16

oczywiscie masz racje ale... :) i to ale jest chyba kluczowe. Wielcy musza podazac za trendami i beda podazali tym bardziej ze sami je wyznaczja.

Sławetny przykład "coca colla dynamic ribbon" - wstarzka zatoczyła koło i wróciła do pierwotnej formy, jednak zatoczyć się musiała by odzwierciedlać choćby w najmniejszym stopniu porgres, a ten jakby się mogło wydawać finalny regres formy również należy rozptarywać jako progres :)
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: LG też się uwypukla :)

Krzysztof Oborski:
oczywiscie masz racje ale... :) i to ale jest chyba kluczowe. Wielcy musza podazac za trendami i beda podazali tym bardziej ze sami je wyznaczja.

Sławetny przykład "coca colla dynamic ribbon" - wstarzka zatoczyła koło i wróciła do pierwotnej formy, jednak zatoczyć się musiała by odzwierciedlać choćby w najmniejszym stopniu porgres, a ten jakby się mogło wydawać finalny regres formy również należy rozptarywać jako progres :)

Ale ja nie buduję tu jakiejś tezy o wielkich czy małych - zauważam trend który w istocie jest zabawą jakby obok znaku (symulowanie warunków obserwacji) i twierdzę że nic ona nie jest w stanie zmienić w fundamentach na jakich zasadza się ta sztuka użytkowa. Piszę o tym dlatego, że wielu młodszym twórcom takie zabawy jawią się jako dowód ewolucji znaku firmowego - jego rozwoju do doskonalszych form. Ja nic takiego nie widzęLeszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 18:48
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: LG też się uwypukla :)

Krzysztof Oborski:
Wielcy musza podazac za trendami i beda podazali tym bardziej ze sami je wyznaczja.
Nie sądzisz że to sprzeczność? albo podążają (w domyśle za kimś), albo wyznaczają (w domyśle są pierwsi i przecierają szlak), naraz tego się zrobić nie da :)Andrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 18:38
Krzysztof O.

Krzysztof O. Different Media -
planowanie i zakup
mediów

Temat: LG też się uwypukla :)

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Krzysztof Oborski:
Wielcy musza podazac za trendami i beda podazali tym bardziej ze sami je wyznaczja.
Nie sądzisz że to sprzeczność? albo podążają (w domyśle za kimś), albo wyznaczają (w domyśle są pierwsi i przecierają szlak), naraz tego się zrobić nie da :)Andrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 18:38

Fakt pominalem jedno kluczowe zdanie do wymagane do zrozumienia sensu.
Segmentacja mojej mysli pozwoli lepiej zrozumiec o co mi chodzilo, jedni wielcy wyznaczaja a drudzy podazaja, drudzy wyznaczaja i ci pierwszi podazaja. Reakcja lacuchowa, nie do unikniecia.
Krzysztof O.

Krzysztof O. Different Media -
planowanie i zakup
mediów

Temat: LG też się uwypukla :)

Leszek Dariusz Salomon:
Krzysztof Oborski:
oczywiscie masz racje ale... :) i to ale jest chyba kluczowe. Wielcy musza podazac za trendami i beda podazali tym bardziej ze sami je wyznaczja.

Sławetny przykład "coca colla dynamic ribbon" - wstarzka zatoczyła koło i wróciła do pierwotnej formy, jednak zatoczyć się musiała by odzwierciedlać choćby w najmniejszym stopniu porgres, a ten jakby się mogło wydawać finalny regres formy również należy rozptarywać jako progres :)

Ale ja nie buduję tu jakiejś tezy o wielkich czy małych - zauważam trend który w istocie jest zabawą jakby obok znaku (symulowanie warunków obserwacji) i twierdzę że nic ona nie jest w stanie zmienić w fundamentach na jakich zasadza się ta sztuka użytkowa. Piszę o tym dlatego, że wielu młodszym twórcom takie zabawy jawią się jako dowód ewolucji znaku firmowego - jego rozwoju do doskonalszych form. Ja nic takiego nie widzęLeszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 22.01.09 o godzinie 18:48

Rozumiem i poniekad sie zgadzam, niemniej uwazam ze wlasnie te zmiany sa wymuszone rynkiem czyli srodowiskiem i mozna przyjac ze sa czescia ewolucji znaku firmowego niekoniecznie w poprawna teoretycznie strone.
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: LG też się uwypukla :)

Krzysztof Oborski:
Leszek Dariusz Salomon:
Krzysztof Oborski:
oczywiscie masz racje ale... :) i to ale jest chyba kluczowe. Wielcy musza podazac za trendami i beda podazali tym bardziej ze sami je wyznaczja.

Sławetny przykład "coca colla dynamic ribbon" - wstarzka zatoczyła koło i wróciła do pierwotnej formy, jednak zatoczyć się musiała by odzwierciedlać choćby w najmniejszym stopniu porgres, a ten jakby się mogło wydawać finalny regres formy również należy rozptarywać jako progres :)

Ale ja nie buduję tu jakiejś tezy o wielkich czy małych - zauważam trend który w istocie jest zabawą jakby obok znaku (symulowanie warunków obserwacji) i twierdzę że nic ona nie jest w stanie zmienić w fundamentach na jakich zasadza się ta sztuka użytkowa. Piszę o tym dlatego, że wielu młodszym twórcom takie zabawy jawią się jako dowód ewolucji znaku firmowego - jego rozwoju do doskonalszych form. Ja nic takiego nie widzę

Rozumiem i poniekad sie zgadzam, niemniej uwazam ze wlasnie te zmiany sa wymuszone rynkiem czyli srodowiskiem i mozna przyjac ze sa czescia ewolucji znaku firmowego niekoniecznie w poprawna teoretycznie strone.

Po prostu nie wiem, obserwuję i staram się zrozumieć. Jeśli już miałbym ustalać jakieś przyczyny to raczej postawiłbym na inne rzeczy - jakiś wpływ na pewno ma technologia odwzorowywania grafiki (coraz doskonalsza) Pozwoliło to na przesunięcie granicy możliwości aplikowania znaku - istotnej cechy znaku wymuszającej prostotę (nie jedynej) Tyle że zaraz napotykamy na drugi warunek - łatwa percepcja znaku - i to oznacza, że nie możemy takich zabaw traktować jako ewolucji znaku. Znak musi pozostać znakiem nie zaś ilustracją bo bariera jest już nie technologiczna, a czysto ludzka...Leszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 23.01.09 o godzinie 21:24
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: LG też się uwypukla :)

Nastapiło tu małe odświeżenie i nadanie nieco lekkości. Nie dorabiałabym chyba ideologii ale należy pamietać, ze LG to firma z branży techniczno-technologicznej w której wszystko sie szybko zmienia i "idzie do przodu", więc "wypada" być niejako 3D :)
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: LG też się uwypukla :)

No tak :)- A ja cały czas piszę o tym, że NIC nie nastąpiło...Leszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 24.01.09 o godzinie 08:49
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: LG też się uwypukla :)

Edyta G.:
Nastapiło tu małe odświeżenie i nadanie nieco lekkości. Nie dorabiałabym chyba ideologii ale należy pamietać, ze LG to firma z branży techniczno-technologicznej w której wszystko sie szybko zmienia i "idzie do przodu", więc "wypada" być niejako 3D :)

Idzie o to, że właśnie tak tego raczej nie można traktować bo wyobraźmy sobie, że ten znak trzeba zastosować w formie którą teraz dokładnie imituje. Czyli polimerowej naklejki. Efekty realne i te symulowane nałożą się na siebie i łatwo sobie wyobrazić, że efekt finalny nie będzie dobry... Zmierzam do tego, że prezentowany znak może być jedynie wersją funkcjonalną przeznaczoną do stosowania w ściśle określonych warunkach (jak np wersja achromatyczna) i nie należy jej rozpatrywać jako ewolucji samego znaku. Owszem - trend jest szerszy i spotyka się znaki w których takie efekty (walor, uprzestrzennienie, efekty świetlne) są istotną, nieusuwalną częścią znaku ale nie w tym wypadku
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: LG też się uwypukla :)

Edyta G.:
Nastapiło tu małe odświeżenie i nadanie nieco lekkości. Nie dorabiałabym chyba ideologii ale należy pamietać, ze LG to firma z branży techniczno-technologicznej w której wszystko sie szybko zmienia i "idzie do przodu", więc "wypada" być niejako 3D :)

A ja sądzę Leszku, że ten trend w starych znakach ma na celu dokładną odwrotność tego co napisała wyżej Edyta, czyli właśnie dorobienie nowej ideologii do nowych czasów. Znak więc nie ulega zmianie w podstawowym kształcie, ale to uprzestrzennienie już da się "rozpracować" słownie i sprzedać marketingowo czy PRowsko. Zaletą takiego uprzestrzenniania, w porównaniu z pełnym redesignem, jest to że nie trzeba robić w firmie rewolucji totalnej /koszty/.

konto usunięte

Temat: LG też się uwypukla :)

Jeden z wielkich producentów sprzętu RTV w specyfikacji jednego z produktów jako cechę wymienia tzw "świecące logo".
Może więc wypuklenie znaku to dopasowanie do nowoczesnych technik jego reprodukcji...

Następna dyskusja:

Design to też rzemiosło?




Wyślij zaproszenie do