konto usunięte

Temat: kreowanie wizerunku organizacji

Szukam przykładów przeprowadzonych kampanii kreujących, poprawiających wizerunek organizacji, instytucji. Czy możecie podać jakieś przykłady?
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: kreowanie wizerunku organizacji

są setki kampanii mających w założeniu poprawę wizerunku. Rzecz w tym że
niewielka z nich część wiedziała na starcie co poprawić i dlaczego. Natomiast
efekt czyli wizerunek zmieniony to skutek ,oprócz kampanii, wielu żmudnych
mało efektownych działań, realizowanych w dłuższym czasie za pomoca różnych środków przekazu.O tym czy taka zmiana nastapiła ujawniają wyłącznie badania
I dlatego nie oczekuj wiarygodnych w tej sprawie informacji. Od kilku zaledwie lat realizowane są u nas te działania. Tu zaznaczam że odpowiadam precyzyjnie na pytanie o wizerunek organizacji a nie np wizerunek marki

Temat: kreowanie wizerunku organizacji

Mariusz Jakubczyk:
Szukam przykładów przeprowadzonych kampanii kreujących, poprawiających wizerunek organizacji, instytucji. Czy możecie podać jakieś przykłady?

Przykłady ciekawych moim zdaniem działań z zakresu tożsamości wizualnej:
- Macmillan Cancer Support,
- Open Path,
- Transport for London,
- AIGA,
- Smithsonian Institution,
- American Heart Association,
- Alzheimer's Society,
- YWCA.

konto usunięte

Temat: kreowanie wizerunku organizacji

Jan J.:
są setki kampanii mających w założeniu poprawę wizerunku. Rzecz w tym że
niewielka z nich część wiedziała na starcie co poprawić i dlaczego. Natomiast
efekt czyli wizerunek zmieniony to skutek ,oprócz kampanii, wielu żmudnych
mało efektownych działań, realizowanych w dłuższym czasie za pomoca różnych środków przekazu.O tym czy taka zmiana nastapiła ujawniają wyłącznie badania
I dlatego nie oczekuj wiarygodnych w tej sprawie informacji. Od kilku zaledwie lat realizowane są u nas te działania. Tu zaznaczam że odpowiadam precyzyjnie na pytanie o wizerunek organizacji a nie np wizerunek marki
Domyślam się, że czasem trudno udowodnić efekty takiej kampanii i u nas nie znajdziemy wielu przykładów ale zastanawiając się jak przekonać kogoś do takich działań stwierdziłem, że przykład będzie najlepszy. Oczywiście im bardziej spektakularny tym lepiej a szukam wśrod kampanii wizerunku organizacji bo grupa docelowa moze mieć zbyt malo wyobraźni, żeby przełożyć sobie pewne działania dotyczące marki - a wydaje mi się, że pewne podobieństwa są.

konto usunięte

Temat: kreowanie wizerunku organizacji

Piotr S.:
Mariusz Jakubczyk:
Szukam przykładów przeprowadzonych kampanii kreujących, poprawiających wizerunek organizacji, instytucji. Czy możecie podać jakieś przykłady?

Przykłady ciekawych moim zdaniem działań z zakresu tożsamości wizualnej:
- Macmillan Cancer Support,
- Open Path,
- Transport for London,
- AIGA,
- Smithsonian Institution,
- American Heart Association,
- Alzheimer's Society,
- YWCA.
Dzięki za namiary, będę kopał:)
Jeszcze pytanie - te organizacje które podałeś powyżej to organizacje które miały raczej dobry wizerunek i chodziło o ich nagłośnienie, rozwój. A czy kojarzycie przykłady organizacji lub firm, które nie cieszyły się sympatią a dzięki odpowiedniej kampanii uległo to zmianie?Mariusz Jakubczyk edytował(a) ten post dnia 19.07.10 o godzinie 08:03
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: kreowanie wizerunku organizacji

Jak zrozumiałem pytającemu chodziło o przykłady cyt ,, kampanii poprawiających wizerunek organizacji,, A nie o tożsamość wizualną tejże bądż inne mechanizmy
wizerunkotwórcze. I co najważniejsze pytanie dotyczyło organizacj a nie marki
Dlatego to podkreśliłem. Na tak postawione pytanie, co także zauważyłem, nie
można udzielić jednoznacznej odpowiedzi ponieważ nie dysponujemy w tej sprawie wystarczającymi argumentami. A także wiedzą o celach takich kampanii i następnie potwierdzonych badaniami osiągnięciach zamierzonych celów. Mozemy,
co najwyżej wyrażać własne opinie które z rzeczywistością nie muszą korespondować. Jest jeszcze jeden problem który w tej dyskusji nalezy brać pod uwagę. Mianowicie to że inne siły sprawcze zmianiają wizerunek organizacji a inne wizerunek marki. Stąd rozumienie tych wizerunków jest różne. W praktyce wizerunek marki to zajęcie dla działu marketingu a wizerunek organizacji to
efekt zarządzania całą organizacją.I tu znaczenie mają liczne mechanizmy pozamarketingowe.

konto usunięte

Temat: kreowanie wizerunku organizacji

Jan J.:
Jak zrozumiałem pytającemu chodziło o przykłady cyt ,, kampanii poprawiających wizerunek organizacji,, A nie o tożsamość wizualną tejże bądż inne mechanizmy
wizerunkotwórcze. I co najważniejsze pytanie dotyczyło organizacj a nie marki
Dlatego to podkreśliłem. Na tak postawione pytanie, co także zauważyłem, nie
można udzielić jednoznacznej odpowiedzi ponieważ nie dysponujemy w tej sprawie wystarczającymi argumentami. A także wiedzą o celach takich kampanii i następnie potwierdzonych badaniami osiągnięciach zamierzonych celów. Mozemy,
co najwyżej wyrażać własne opinie które z rzeczywistością nie muszą korespondować. Jest jeszcze jeden problem który w tej dyskusji nalezy brać pod uwagę. Mianowicie to że inne siły sprawcze zmianiają wizerunek organizacji a inne wizerunek marki. Stąd rozumienie tych wizerunków jest różne. W praktyce wizerunek marki to zajęcie dla działu marketingu a wizerunek organizacji to
efekt zarządzania całą organizacją.I tu znaczenie mają liczne mechanizmy pozamarketingowe.
Dobrze panie Janie, w jaki sposób przekonałby pan organizację do podjęcia pracy nad własnym wizerunkiem? Chodziło mi o znalezienie przykładów takich kampanii, które dzięki działaniom samej organizacji ale też specjalistów od marketingu poprawiły lub utwierdziły swój wizerunek w społeczeństwie.
Wiem, że jakieś tego typu działania dotyczyły np naszej Policji ale nie mam pojęcia na ile była to przemyślana przez kogoś i przeprowadzona kampania a na ile zbiór przypadkowych zdarzeń.
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: kreowanie wizerunku organizacji

odpowiedziałem na pytanie o wizerunek organizacji nieco nietypowo, bo zadziwiająco nietypowe było pytanie. Nie ma jednego wizerunki dana organizacja
Ma sumę róznych wizerunków, ktore stale się zmieniają i komponuja różny obraz
Inaczej to jest u osób doświadczających kontaktu z organizacją , inaczej u osób ktore takich kontakatów nie doświadczaja lub doświadczaja pośrednio. Wizerunek to kategoria zmienna, zależna od postrzegającego / tworzącego sobie ten wizerunek /. Zależna od jego wieku, płci i setki innych doswiadczeń. Jest tez pojęcie wizerunku równoległego czyli tego co generuje nasz wizerunek. Słowem
rozmawiając na takim poziomie ogólności raczej się nie porozumiemy. Każda
istniejąca organizacja już jakiś wizerunek posiada. Trzeba go poznać aby przy niem majstrować.Nie ma organizacji o całkowicie pozytywnym wizerunku. Obojętne czy to dbający o ten wizerunek KK cz\y mniej dbający ONZ.

konto usunięte

Temat: kreowanie wizerunku organizacji

Jan J.:
odpowiedziałem na pytanie o wizerunek organizacji nieco nietypowo, bo zadziwiająco nietypowe było pytanie. Nie ma jednego wizerunki dana organizacja
Ma sumę róznych wizerunków, ktore stale się zmieniają i komponuja różny obraz
Inaczej to jest u osób doświadczających kontaktu z organizacją , inaczej u osób ktore takich kontakatów nie doświadczaja lub doświadczaja pośrednio. Wizerunek to kategoria zmienna, zależna od postrzegającego / tworzącego sobie ten wizerunek /. Zależna od jego wieku, płci i setki innych doswiadczeń. Jest tez pojęcie wizerunku równoległego czyli tego co generuje nasz wizerunek. Słowem
rozmawiając na takim poziomie ogólności raczej się nie porozumiemy. Każda
istniejąca organizacja już jakiś wizerunek posiada. Trzeba go poznać aby przy niem majstrować.Nie ma organizacji o całkowicie pozytywnym wizerunku. Obojętne czy to dbający o ten wizerunek KK cz\y mniej dbający ONZ.
Janie, na obecnym etapie świadomie nie chcę wchodzić szczegoły i nie prosze też o pomoc "jak poprawić wizerunek organizacji" tylko szukam przykładów kampanii prowadzonych dla różnych organizacji a mających na celu poprawę ich wizerunku. Nie jestem jak widzisz specjalistą od kreowania wizerunku i szukam pomocy u fachowców.
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: kreowanie wizerunku organizacji

tłumaczę, wyjaśniam ale bez efektu. problem lezy między tym co ludzie myślą o organizacji a tym jaka ta organizacja jest w rzeczywistości. Więc czasem będzie to kampania poprawiająca komunikację danej organizacji, czasem zmieniająca elementy jej tożsamosci,,czasem poważnie zmieniająca tą tożsamość itp itp
Będą kampanie przypominające o istnieniu organizacji, o jej nowych propozycjach czy zadaniach itp. Raczej nie spotyka się kampanii mającej cel ogólny poprawę wizerunku w sensie ogólnym czyli całego i u wszystkich.

Wspólne dla takich wycinkowych zabiegów wizerunkowych będą będą np techniki kreowania wizerunku, choć nie jest to norma.Jedni będą się koncentrowali na kwestii reputacji, inni nazyskiwaniu sympatii wybranych grup, jeszcze inni
będą zabiegać o sympatię mediów itp I dlatego nie będziesz w stanie pewnych takich działań dostrzec a czasem organizacja o planowanych zmianach swojego wizerunku / szczególnie jego niekorzystnych stron /celowo nie informuje. Są tacy co głośno krzyczą że zmieniają wizerunek choć podstaw do tego brak, są co najwyzej chęci. Proponuję wkleić w google hasło ,, kampanie wizerunkowe,, i takie przykłady znajdziesz. Nie dowiesz się nic o rzeczywistych skutkach tych kampanii.Masz kilkanaście głośnych kampanii mających na celu / zdaniem ich organizatorów / poprawę czy zmianę wizerunku miasta / regionu /. Są to nieprawdziwe kampanie, robienie szumu bez zwracania uwagi na osiąganie zamierzonego efektu / przeważnie brak precyzyjnie zdefiniowanego celu tych kampanii /. Reasumując: to gra na wielu instrumentach, bardziej subtelna niż hałaśliwa, o jasno sprecyzowanych celach i celach mierzalnych. Jeśli masz o jakiejś organizacji dobre zdanie choć nie doświadczyłeś z nią kontaktu wiele wskazuje że doświadczyłeś jej pozytywnego oddziaływania wizerunkowego

Następna dyskusja:

Kradzież wizerunku




Wyślij zaproszenie do