Paweł
S.
Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...
Temat: Koszalin pełnia życia
Dzieki Bogu Pan Aleksander odrobine spuscil z tonu.Niestety nie bylem na stronie firmy Pana Aleksandra bo nie udalo mi sie przez nia przedrzec?
Czyzby byla tak oblegana??
Zrezygnowalem po kilku probach ale moze jeszcze sprobuje to wtedy przekonam sie jakie to przelomowe projekty powstaly w jego firmie;P
Ze swojej strony chcialbym spytac jednak Pana Aleksandra czy ktorys z jego projektow przykladowo spowodowal przekroczenie zakladanych planow sprzedazy o jakies 1700% ? - vide Gingers.
Albo przykladowo pozwolil marce regionalnej w przeciagu 2-3 lat stac sie marka ogolnopolska nr 2 w sprzedazy - Zubr,
Albo silnej marce lokalnej obronic swoja pozycje przed atakiem rozwijajacej sie marki Zubr, umocnic ja i stac sie najsilniejsza marka lokalna - Specjal:P - ta marke chyba Pan Aleksander zna z autopsji:)
7 lat na rynku to tez nie jest zbyt dlugi dorobek;P
Znam firmy nieco dluzej dzialajace np. Loza A5 , Czarny Tulipan, BNA ...
Bardzo bym chcial tez zobaczyc jak strategia Koszalina doprowadzila do jego rozkwitu???
Jesli chodzi zas o dokonania nieco bardziej zwiazane z Identyfikacja to do kazdej z 3 wymienionych marek opracowane zostalo BI ktorym sie nie chawale bo nie ma czym.
Jest to bardziej egzekucja niz kreacja i jest to integralny elementem pracy nad kazda marka.
Niestety wiele marek o tym nie pamieta i stad nastepnie biora sie rozne przepiekne ich potkniecia.
Co do merytorycznej oceny strategii - to jak tu juz pisano trzeba ja najpierw znac - warto by tez bylo poznac Brief na ktory ta strategia odpowiadala.
Wtedy istnieje jaka kolwiek szansa oceny spojnosci strategi z briefem i z jej realizacja.
W tym momencie mozemy jedynie dyskutowac o "walorach" projektu graficznego Logo i elementow systemu.
Mysle ze wielu z nas ma nieco wieksze kompetencje do ich oceny niz Pan Aleksaneder bo jak mi sie wydaje nie jest on z wyksztalcenia grafikiem.
Dlatego nie bardzo rozumiem to cale stekanie i narzekanie.
Ze oceniamy cos na czym sie nie znamy;P
Mysle ze na grafice znamy sie duzo lepiej od autora a strategie mozemy oceniac na podstawie wyrwanych z kontekstu elementow i nie jest to jakas szczegolnie skomplikowana sprawa jak to sie tu nam probuje przedstawic;P
Wiecej w tym wszystkim jak zawsze mniemanologi stosowanej zeby klient za nia zaplacil a egzekuzja idzie spod "malego palca"
Na koniec pozwole sobie przytoczyc przyklady tego co moim zdaniem inspirowalo Tworcow Koszalina i przyklady na to w jakiej kategorii projktow osobiscie bym ten projekt widzial.
Milej lektury
Inspiracja:
Cos co pewnie fajnie by bylo dogonic:P
Polski standard:
A to cos mi przypomina??
Czyzby ta sama reka??
Ja umiecil bym Koszalin mniej wiecej w tym samym miejscu co logo Winiar
Dobre pomysly doby smak.
Niestety nie udaje mi sie tego sciagnac i podpiac wiec dla ciekawych daje linka
http://winiary.netpr.pl/PressOffice
/PressKit.1665.po?category_id=2129Pawel Sloma edytował(a) ten post dnia 12.06.09 o godzinie 09:49