Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Kopernik była kobietą?

Starostwo powiatowe w Olsztynie zaprezentowało projekt wizerunkowych działań promocyjnych dla Warmii z wykorzystaniem postaci Mikołaja Kopernika.

W pierwszej publikacji z 28 stycznia na stronach starostwa przeczytać było można tekst pod znamiennym tytułem: „Kopernik gwiazdą popkultury”. Zacytowano 3 wypowiedzi osób prezentujących projekt:

1. Mirosław Pampuch, starosta:
— „Teraz nadszedł czas, żeby „wygrać" Kopernika dla Warmii, bo jego rewolucyjne teorie powstały u nas, a nie gdzie indziej.”

2. Maciej Rytczak, dyrektor wydziału promocji olsztyńskiego starostwa:
- „Nie zapominając o dokonaniach Kopernika chcemy go bronić przed patosem. Niech pamiątkami po nim zajmują się muzea, dorobkiem - naukowcy, a nas interesuje wątek światowej rozpoznawalności Copernicusa, która wpisuje się w nurt ikonografii popkulturowej. Twarz Kopernika w projektach powiatu nawiązuje do wizerunku „Che" Guevary, jednego z najbardziej rozpoznawalnych symboli popkultury.

3. Marcin Sakowicz, grafik w olsztyńskim starostwie:
— „W czasie wyborów prezydenckich w USA na bieżąco śledziłem wariacje graficzne na temat wizerunku Baracka Obamy”.

Jak wyszła starostwu inspiracja pop-kulturą widać na załączonym obrazku. Tak nawiasem — można mieć nieodparte wrażenie, że istniała jeszcze jedna inspiracja, znacznie bliższa — grudniowe billboardy PLAY, używające wizerunku Che jako świątecznego Mikołaja w promocji usługi PLAY-Online, które wisiały także w Olsztynie.


Obrazek


W dziesiejszej — wyraźnie popraw(io)nej informacji starostwa, — nie ma już śladu po rewolucyjnych źródlach, są za to zdania o wielkim ogólnopolskim zainteresowaniu projektem i potrzebie zbliżenia Kopernika ziemi warminskiej.*

Wicestarosta Andrzej Szeniawski:
— „Widzimy w Koperniku nie tylko wielkiego astronoma i postać książkową, ale przede wszystkim wybitnego mieszkańca Warmii, autentycznie zaangażowanego w sprawy miejsca, w którym żył. Kopernik zasiedlił osadnikami 32 wsie w dawnym komornictwie olsztyńskim, czyli dzisiejszym powiecie. Chcemy, by ich mieszkańcy mogli być z tego dumni, dlatego jeszcze w tym roku chcemy ruszyć z oznakowaniem turystycznym.”

Pomijając 1000 nostalgicznych wspomnień za PRL-owską Warmią można mieć poczucie, że po wzejściu białostocko-gejowskiego logo przyszedł wyraźnie czas na rewolucję… transseksualną.

:)

A~

Edit: uzupełnienie


Obrazek


--

*Powiat OlsztyńskiAleksander Bąk edytował(a) ten post dnia 30.01.09 o godzinie 00:29
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Kopernik była kobietą?

Pomysl do d... a wykonanie jeszcze gorsze. Pogratulowac.

konto usunięte

Temat: Kopernik była kobietą?

Jeśli Kopernik była Kobietą to dobrze, że nie żyła w Olsztynie za czasów Małkowskiego..;)
Łukasz K.

Łukasz K. Rozwój nowych
projektów
wzorniczzch, nauka,
innowaczjność...

Temat: Kopernik była kobietą?

Pomysł z ulepszaniem wizerunku Olsztyna, Warmi Mazur przy pomocy ikony Kopernika jest dobry. Zasięg powinien być międzynarodowy. Oprócz pojezierza i przyrody powinien stać się drugim mocnym skojarzeniem.



"Program ma być koordynowany przez Stowarzyszenie „Dom Warmińskie", które skupia samorządy Warmii. .....aspekt wizerunkowy to tylko jeden z elementów strategii wykorzystania postaci Kopernika w promocji Warmii..."

Plan promocji za który odpowiedzialna jest "Dom Warmiński" dopiero ma powstać

Grafika szkodzi. Start słaby, ale skoro nie mają zaplanowanej reszty to czego tu się spodziewać? Wystarczyło by się przynajmniej zastanowić nad założeniami, czemu ma służyć, dopasować funkcje i środki.

ps. myślę że Kopernik ma większy potencjał terytorialny. Nie tylko tam musi być rozpoznawalny - jeżeli jeszcze nie jest;)

a tak już zupełnie na żarty .......nie sądzicie, że pomysł promocji przez gminę w znanym nam kształcie przypomina planowanie projektu zrobienia wlepki w autobusie?
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Kopernik była kobietą?

Wychodzi mi z tych fragmentów wypowiedzi, że pomieszanie
z poplątaniem w tej kwestii wielkie. Projekt działań wizerunkowych / Warmii / to nie wąski zabieg z Kopernikiem
lecz kilkanaście wzajemnie skoordynowanych przedsięwzieć
/ dla ducha i dla ciała/.Te przedsięwzięcia musza byc
spięte jedna czytelną idea - może Kopernikiem?.
Do sprawy nie mozna zabierac się od strony wizualnej
czyli robić remont fasady starej zagrzybiałej kamienicy.
Najpierw trzeba posprzatać, wywietrzyć, umyc okna a potem zapraszać gości i wabić ich billbordami. Czyli najpierw
pomysł na przyjątko potem kasa i dopiero w dalszej kolejności komunikaty wizualne czyli zaproszenia.Brak pomysły,
niecierpliwość czyli oczekiwanie szybkich efektów plus
wielkie aj waj z logo.... to podstawowe błędy przedsięwzięć wizerunkowych naszych miast. Robi to fatalny wizerunek samej ideiwizerunku miejsc,ale niektórym kasy przyspaza. A że
całość do kitu? A kto się tym przejmuje?Nieraz się zastanawiam
czy to błędy czy cwane rwanie kasy. Ciemny naród nie takie
rzeczy juz kupował. Kupi kolejne

Następna dyskusja:

była sobie marka




Wyślij zaproszenie do