Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: keep smiling czyli Hortex na nowo

nie wiem jak dlugo funkcjonuje, wypatrzone w TV

nowe:


Obrazek


stare:


Obrazek


edit:

warto tu wspomniec, ze klimat w Polsce zdecydowanie sie ocieplil ;)


Obrazek
Jarek Leśniewski edytował(a) ten post dnia 09.11.10 o godzinie 02:08
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: keep smiling czyli Hortex na nowo

Nowy zdecydowanie najlepszy, bez dwóch zdań.

Widać, że ktoś nie do końca panował nad krzywymi, bo litery ,,obrabiane'' tj. H, e, x odstają od pozostałych (H - zbyt płynie w pierwszej swojej połowie; połączenie e-x zbyt cienkie), ale ogólnie to jak już mówiłem, moim zdaniem, najlepsza propozycja z tych trzech.

konto usunięte

Temat: keep smiling czyli Hortex na nowo

Mi się ten "uśmiech wydaje zbędny i jakoś na siłę dołożony.. No i ciekaw jestem jakby z tym grał poprzedni sygnet, chodzi mi ładnie wyrysowane listki zamiast tych maziajów kojarzących mi się z gminnymi konkursowymi znakami..

Ale ogólnie na plus.
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: keep smiling czyli Hortex na nowo

stary być może 'trącił myszką' ale na opakowaniach dobrze się prezentowal, nie uważacie?


Obrazek

Temat: keep smiling czyli Hortex na nowo

Średnio to wygląda na opakowaniu. Zgadzam się z powyższym w kwestii nie do końca kompatybilnych elementów logo. Nowe słoneczko to chyba najsłabszy punkt (no może jeszcze nazwa (NazwEX) ;) — można powiedzieć, że zachodzi i niedługo zgaśnie ;)

Jaka jest kolorystyka tej marki? Logo czerwono-zielone, opakowania mają dość silny akcent niebieski. Plus ilustracje... Niebieski pewnie, żeby się nie pomylić z Tymbarkiem? Tak czy siak, trochę tego za dużo.

Oryginalny znaczek mi się całkiem podoba. Oczywiście obecnie ta marka to więcej niż mrożonki ale mogli się postarać ten geometryczny sygnet uaktualnić i uwypuklić. No ale wyoblone zapewne jest bezpieczniejsze ;)
Helena Ebert

Helena Ebert brand design

Temat: keep smiling czyli Hortex na nowo

Calkiem w porzadku, mimo wspomnianych uwag technicznych. Dodalabym do tych uwag kwestie proporcji miedzy slonczekiem a logotypem, ale nie mozna miec wszystkiego:) I rowniez do oryginalnego, kwitnacego platka sniegu mam spory sentyment, nie do konca wiem, jakie sa przyczyny i cele restylingu, ale odkurzenie go wydaje sie sie sensowna koncepcja. Nie moge sie oprzec wrazeniu, ze obecny znak idealnie wtapia sie w swoja kategorie, zamiast wyrozniac (choc znow, moze taki wlasnie byl cel).
Zdziebłowski Piotr

Zdziebłowski Piotr head of my body and
a senior citizen

Temat: keep smiling czyli Hortex na nowo

wyglada jak tansza wersja produkowana do dyskontu ;)
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: keep smiling czyli Hortex na nowo

No coz jak by sie zastanowic nad tym usmiechem to daleko szukac nie trzeba wystarczy spojrzec na Danona;)
Samo logo mysle ze jest w miare ok. Pewnie mialo byc naturalniej, mlodziej, dunamiczniej i jest, ale zgadzam sie z Helena ze niczym specjalnym sie nie wyroznia. Wpisuje sie generalnie w kategorie "spozywcze ze slonecznym usmiechem" ;) Problem jaki widze to biale tlo ktore pozostalo a biel to deko slaby kolor jak na spozywke, Ale pewnie wieksze zmiany przy tak duzej zmianie opakowania i loga bylyby deko ryzykowne.

Co do opakowania to mamy kolejny przyklad wyscigu w tym ktory sok bedzie najbardziej smaczny , owocowy , naturalny, orzewiajacy ...
No i oczywiscie wszystko to musialo sie na nim znalezc wiec mamy troche balaganu co ladnie mozna by okreslic ze jest w nim wiele emocji;) a to kochaja - podobno - Polacy.

W sumie jednak nienajgorzej to wyglada choc mam wrazenie ze skads to wszystko juz znam;) np. panel w tle z napojow Fortuny albo zup Heinza.
Ciekawie wygladaja owoce ktore sa duzo lepsze niz te plastikowe ze starego.
No i mamy troche przestrzeni i oddechu;)
Wiec zmiana in plus.
I nawet rozni sie to od kokurencji wiec jast jakis poin of differences;))
Ciekawe jak to w reklamie bedzie ogrywane;)) i jak to sie przelozy na reszte produktow;)Paweł S. edytował(a) ten post dnia 10.11.10 o godzinie 21:45

konto usunięte

Temat: keep smiling czyli Hortex na nowo

nowe logo ma coś w sobie fajnego, ale klasyka rządzi.
Michał Marek Jankowski

Michał Marek Jankowski UX Designer | Visual
Designer

Temat: keep smiling czyli Hortex na nowo

jeszcze są (funkcjonują mniej lub bardziej):


Obrazek

oraz

Obrazek

i staaare, ale produkt pamiętam :)

Obrazek


ciekawe jest też, że Hortex miał dawniej swoją sub markę Hort Cafe, moja mama nawet utożsamia często tę markę z Hortexem, bo w Łodzi, przy pasażu Shillera był właśnie "Hortex" Kawiarnia, późniejsza HortCafe. Teraz nawet lodów stamtąd nie biorę, bo z Hortexem sprzed 15 tu lat to nie ma nic wspólnego...
jedyny przykład jaki znalazłem:

Obrazek
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: keep smiling czyli Hortex na nowo

Jarek Leśniewski:

Obrazek

Opakowania jak zwykle, tu przepraszam, gówniane.

Jakiś Art Director z Wawy, kiedyś w wywiadzie dotyczącym polskiego dizajnu powiedział, że główną bolączką polskiej branży reklamowej jest nieznajomość narzędzi :) Ja dla mnie, główne z nich to... mózg.

Gdzie na polskich opakowaniach jest jakaś koncepcja spójnego wizerunku ze znakiem? Oczywiście nie chodzi mi tutaj o to, by pod logo był duży znak wodny, ale o stworzenie spójnej linii wizerunkowej, w której logo jak najbardziej się odnajduje. Jak Helen, wspomniała, nie ma wyróznienia, nie ma pomysłu, jest Photoshop i hiperrealistycznie gówniane ilustracyjki.

Uważam, że jeśli te paczki są robione pod target w wyniku badań rynku, to jesteśmy narodem bez gustu. Cholera... słitaśne rysuneczki.

konto usunięte

Temat: keep smiling czyli Hortex na nowo

Marcin Gajos:

Uważam, że jeśli te paczki są robione pod target w wyniku badań rynku, to jesteśmy narodem bez gustu. Cholera... słitaśne rysuneczki.

Dobrze uważasz...
Marcinie sprzeda się to co "ładniej" wygląda, akurat w tej kwestii nie widzę jakoś oczami wyobraźni możliwości stworzenia spójnej linii wizerunkowej znaku z grafiką na opakowaniu (która będzie funkcjonalna marketingowo)

moi faworyci jeśli chodzi o opakowania soków/napojów:
- FRUGO
- Cappy

Edit:
Co do znaku HORTEXu to nie podoba mi się te nowe logo.
Hortex kojarzony zawsze był z mrożonkami i stąd sygnet płatka śniegu. Ów płatek ewoluował pierw do owocu z liśćmi (tak mniemam) a teraz do słonka rodem z nowych znaków miast polskich (maźnięty pędzlem).

Typografia "udaje" pisaną ręcznie tylko w przypadku H ex jak słusznie Marcin zauważył, nie da się ukryć, o r t jak z gotowego fontu :)Andrzej Tchorzewski edytował(a) ten post dnia 16.11.10 o godzinie 00:55

Następna dyskusja:

Z wykonawca manuala czyli K...




Wyślij zaproszenie do