Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

Witam.

Od jakiegoś czasu jestem redaktorem katalogu DMOZ. Obecnie w drzewie kategorii nie istnieje dział dotyczący firm zajmujących się branżą CI. Pragnę ten stan rzeczy zmienić, dlatego zapraszam do dodawania stron firmowych do kategorii:

http://www.dmoz.org/cgi-bin/add.cgi?where=World/Polska...

W tej chwili jest to kategoria tymaczasowa ale jeżeli wszystko dobrze pójdzie zxawita ona w oficjalnej gałęzi katalogy DMOZ.

Wymagania stawiane stronom firmowym zgłaszanym do katalogu:

1. Na stronie powinny być zamieszczone dokładne dane adresowe firmy
2. Strona powinna zawierać ciekawe i unikalne treści

Pozdrawiam Michał ŻukMichał Żuk edytował(a) ten post dnia 24.01.08 o godzinie 08:34

konto usunięte

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

1) podaj user / pass
2) wrzucając CI pod marketing (jesli dobrze rozumiem link, ktory zamiesciles) strzelisz sobie w stope u ludzi ktorzy wiedza co to CI, reszta pewnie nic nie zauwazy. CI powinno byc w doradztwie/komunikacji albo cos

co wiecej, identyfikacja wizualna to nie CI !wojtek ociepka edytował(a) ten post dnia 24.01.08 o godzinie 00:18
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

wojtek ociepka:
2) wrzucając CI pod marketing (jesli dobrze rozumiem link, ktory zamiesciles) strzelisz sobie w stope u ludzi ktorzy wiedza co to CI, reszta pewnie nic nie zauwazy. CI powinno byc w doradztwie/komunikacji albo cos
wrzuć w google corporate identity i zobacz co wyskakuje :) nie bardzo rozumiem czemu w doradztwie/komunikacji,Choć marketing akurat też nie to.Andrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 24.01.08 o godzinie 00:20

konto usunięte

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
wrzuć w google corporate identity i zobacz co wyskakuje :) nie bardzo rozumiem czemu w doradztwie/komunikacji,Choć marketing akurat też nie to.

CI to proces ktory jest nadrzedny dla wszystkich innych, to z niego wynika strategia komunikacji czyli marketing, pr, design. Identyfikacja wizualna to jest korporejt dizajn czyli twarz dla osobowości/tożsamości i jest tylko częścią procesu CI.

Nie wiem czy sa tam kategorie o jakich pisalem ale im chyba najblizej, bo jesli zlecasz komus zrobienie swojej firmie osobowości to nie jest to marketing (bo ten dopiero będzie zaprojektowany zgodnie z zalozeniami CI) tylko raczej prośba o wytyczne dla komunikacji.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

Większość firm "w temacie CI" to wbrew pozorom firmy dizajnerskie i to że CI z dizajnu rozciągneło się to na wszystko, włącznie z filozofią istnienia firmy, niespecjalnie zmienia popularne postrzeganie, co widać właśnie w google. To że teoretycy definiują jakieś zjawisko to jedno a przyzwyczajenia ludzi drugie. Moim zdaniem kategoria powinna być logiczna a nie definicyjna.

PS można naturalnie naciągać rajstopy na głowę mówić że to maskowanie i dorabiać filozofię, Freud się klania, ale nadal nie zmieni to faktu że rajstopy kupujemy w sklepie z rajstopami a nie w magazynie zaopatrzenia ogolnowojskowego :)Andrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 24.01.08 o godzinie 04:30

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

wojtek ociepka:
1) podaj user / pass

user/pass nie podam. Przez pomyłkę wrzucilem link do profilu edytorskiego. Prawidłowy adres do zgłaszania stron:

http://www.dmoz.org/cgi-bin/add.cgi?where=World/Polska...

Jeżeli uważacie że zaproponowany dział World/Polska/Biznes/Marketing jest błędną kategorią to proszę przejrzeć katalog i zaproponować lepszą, gdzie można by umieścić proponowaną kategorię.

konto usunięte

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Większość firm "w temacie CI" to wbrew pozorom firmy dizajnerskie i to że CI z dizajnu rozciągneło się to na wszystko, włącznie z filozofią istnienia firmy, niespecjalnie zmienia popularne postrzeganie, co widać właśnie w google. To że teoretycy definiują jakieś zjawisko to jedno a przyzwyczajenia ludzi drugie. Moim zdaniem kategoria powinna być logiczna a nie definicyjna.

raczej jest/bylo odwrotnie, ludzie zaczeli postrzegac tylko to co na wierzchu, zapominajac ze logo i dizajn wynikaja z zalozen i jest czescia bardziej przemyslanej calosci. Jesli idziemy tropem google i chcemy byc konsekwentni to juz teraz proponuje obnizyc ceny uslug projektowych do 150- 200 zloty, w koncu jak wpiszesz w google "projektowania logo", to wlasnie takie ceny sa na "pierwszym" miejscu a jak napisales "przyzwyczajenia ludzi ..."

Jesli np. Wally Olins jest teoretykiem (a wg Twoich kryteriow jest), to jak podaj mi przyklad jakiegos praktyka.

PS można naturalnie naciągać rajstopy na głowę mówić że to maskowanie i dorabiać filozofię, Freud się klania

Freud is dead. Tu nie chodzi o dorabianie filozofii, tylko o BHP w tej branzy. Zadna naświetlarnia nie przyjmie od Ciebie pliku w Łordzie do nświetlenia CTP (a juz coraz mniej przyjmuje z Corela chociaz odsetek uzytkownikow jednego i drugiego wcale sie nie zmniejszyl) tak samo w Polandii ludzie powinni rozrozniac CI od CDesign jak zaczeli od niedawna rozrozniac Marketing od PRu.

konto usunięte

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

Michał Żuk:
user/pass nie podam.
ech, a tak niewiele brakowalo ;)
http://www.dmoz.org/cgi-bin/add.cgi?where=World/Polska...

Jeżeli uważacie że zaproponowany dział World/Polska/Biznes/Marketing jest błędną kategorią to

ja bym wrzucil to w
http://www.dmoz.org/World/Polska/Biznes/Usługi/
jesli znalazly sie tam badania opinni to CI (ale to prawdziwe a nie-jakies-tam-projektowanie-logaskow)tez moze byc ale ja posypuje truskawki cukrem
;)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

Wojtku nie dorabiaj proszę ideologii wstecz, a poczytaj skąd to się wszystko zaczęło. To że dzisiaj pewne aspety tak widzimy nie oznacza że u początków było tak samo i w tej samej kolejności. Herb miał bardzo jasną wykładnię na samym początku - odróżnić swoich od obcych, i koniec. Czas i rozwój stanu szlacheckiego pozwolił na obudowanie tego herbu legendą. To samo jest ze znakami.

Rozumiem że każda nowa dziedzina próbuje się odciąć od pępowiny i na siłę znaleźć prapoczątki, ale bez przesady.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

A tak na marginesie zupełnie - jak odróżniasz "manual" od "logobook"? czy to aby nie masło maślane?
Katarzyna Pałys

Katarzyna Pałys bo nie boję się
myśleć inaczej |
k.palys@focusson.pl

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

Żałuję że dopiero teraz trafiłam na tę dyskusję, ponieważ ta tematyka też jest mi bardzo bliska! Musze z cała stanowczością przyznać racje Wojtkowi. Dla mnie również CI to oferta gotowej osobowości, z całą paletą upersonifikowanych wad i zalet. Może nawet dalej: to oferta gotowego świata przeżyć i doznań, w których niemalże, jak na tacy, mamy „zaserwowane” gotowe schematy, nie tylko ubioru, ale także stylu życia, bycia, sposobu i miejsca spożywania posiłków, spędzania wolnego czasu, aż po sposób komunikowania się z innymi ludźmi („zadzwoń do mamy”), budowania interakcji i więzi społecznych. W ujęciu Jensa Lönnekera z Instytutu Jakościowych Analiz Rybku i Mediów w Kolonii (Instytut der qualitatywen Markt und Medienanalysen In Köln) w prezentacyjnym dla Instytutu tekście pt. „Pięć przesądów na temat reklamy” przyjmuje się, że „Reklama komunikuje kompletne projekty życia lub obrazy życia”. Jakakolwiek reklama to już w tej chwili nie tylko kartka papieru z obrazkiem i hasłem reklamowym lub spot prezentujący nam dany produkt, ale to rodzaj odniesienia do całego świata przeżyć, który właśnie kupujemy, a produkt staje się już tylko – w praktyce, bo nie z punktu widzenia celu zlecającego reklamę – koniecznym dodatkiem. „Patrząc z tej perspektywy, można uznać, że zarządzania marką polega na poświęcaniu pewnego czasu przez członków kierownictwa wyższego szczeblina ukazanie światu tego, co pragną mu dać za pośrednictwem swojej marki!
CI jest jak dobrze zaserwowany drink – jego smak, kolor, zapach, miejsce i sposób spożywania komunikuje czym i dla kogo jest!
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

Dlaczego mnie nie dziwi twój głos obrończy? może warto zobaczyć coś więcej poza tym co macie na uczelni :) Wrocław kontra reszta świata :)

Dmoz to narzędzie nie tylko dla takich jak ty, wiedzących dogłębnie. Najpierw to co piszesz musi być powszechną wiedzą, a nie jest i dlugo nie będzie, a potem można nawet specjalną kategorię z obostrzeniami tworzyć.

PS. wykładowca powinien docenić twoją wiedzę :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

Najśmieszniejsze że obrońcy jedynie słusznej "szkoły wrocławskiej CI" nie zauważyli tutułu - Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP).

konto usunięte

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
>Herb miał bardzo jasną wykładnię na samym
początku - odróżnić swoich od obcych, i koniec. Czas i rozwój stanu szlacheckiego pozwolił na obudowanie tego herbu legendą. To samo jest ze znakami.
Bardzo dobre argumenty, tyle ze zle. nigdzie nie bylo mowy o znakach, mowimu o CI czyli Identity czyli tozsamosci/osobowosc a nie identyfikacji tak? chyba ze mowimy o design/identifkiacji wizualnej, wtedy mowimy o znakach.
Z CI jest odwrotnie niz herbami, tutaj najpierw dorabia sie legende a potem probuje strescic ja w znaku.
Rozumiem że każda nowa dziedzina próbuje się odciąć od pępowiny i na siłę znaleźć prapoczątki, ale bez przesady.
Alez tutaj nie trzeba szukac poczatkow na sile, wszystko zaczelo sie w okolicach rewolucji przemyslowej

konto usunięte

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
A tak na marginesie zupełnie - jak odróżniasz "manual" od "logobook"? czy to aby nie masło maślane?

dla mnie, logobook to ta czesc z logiem, manual to wszystko inne, logobook moze byc czescia manuala (ktory bedzie zawieral mase innych spraw, to jakich fotek uzywac i w jakim klimacie ma byc przedstawiana firma) ale moze wystepowac sam.

Warto czasem obejrzeć manuale ktore zawieraja cos wiecej niz tylko wymiarowanie logo. No chyba ze do logobooka wrzucisz siatke publikacji, ale to beszczeszczenie za ktore na naszej jedynie slusznej uczelni karą jest zlozenie ksiazki telefonicznej w Corelu 11 na Mac'u, bez dwuklawiszowej myszki.

konto usunięte

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Najśmieszniejsze że obrońcy jedynie słusznej "szkoły wrocławskiej CI" nie zauważyli tutułu - Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP).

oj, zobacz swoj post z dzis, z 00:20. no? i kto zaczal flejma? ja tylko odpisalem autorowi, zgodnie z jego sugestia gdzie wg mnie powinno wyladowac CI w tej bazie, a niestety, to Ty rozpoczales dyskusje nt CI.

konto usunięte

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

Mi się wydaje, że nawet nie ma o co się tu dobrze pokłócić. Manual to w pewnym obcym języku "instrukcja", a logobook w tym samym narzeczu to "księga logo". W związku z tym ten ostatni opisuje budowe i zastosowanie znaku, a ten pierwszy instruuje, co i jak robić-widziałem takie, gdzie były omówione nawet kryteria doboru zdjęć do folderów reklamowych.

konto usunięte

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

niestety, false friends ciągle grozne.

i tym optymistycznym akcentem proponuje EOT.wojtek ociepka edytował(a) ten post dnia 24.01.08 o godzinie 23:47
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

wojtek ociepka:
Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Najśmieszniejsze że obrońcy jedynie słusznej "szkoły wrocławskiej CI" nie zauważyli tutułu - Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP).

oj, zobacz swoj post z dzis, z 00:20. no? i kto zaczal flejma? ja tylko odpisalem autorowi, zgodnie z jego sugestia gdzie wg mnie powinno wyladowac CI w tej bazie, a niestety, to Ty rozpoczales dyskusje nt CI.
Bo napisałeś głupoty :)
A co do zestawienia dwu rzeczy, CI i manual/logobook to wychodzi
ciekawostka - z jednej strony CI to wszystko włącznie z mslami stuża, z drugiej manual rozgraniczony od logobook. Ciekawe rzecZy uczą we wrocku. Jeżeli coś jest częścią większej całości to raczej się tego nie wyodrębnia. Widziałeś kiedyś taki opis - napisalem kasiążkę pod tyt. "X" + rozdział tej książki pod tyt. "Y" ?

konto usunięte

Temat: Kategoria Identyfikacja Wizualna w katalogu DMOZ (ODP)

Ciekawych Andrzeju, dlatego przed wysoce konstruktywną krytyką zasięgnąłbym wiedzy. Stawiając Wrocław vs. reszta Świata strzelasz sobie gola do własnej bramki, bo "ta wrocławska szkoła CI" reprezentuje paradygmat Europejskich Ciowców(nie muszę chyba przedstawiać Ollinsa, Meiera, Mitterera, Fleischera itd.). Ja zmieniać Twojej opinii i sądów nie mam zamiaru ale dla krytykowania jednej strony trzeba ją poznać dlatego polecam Ci lekturkę, bardzo przyjemną, wtedy poznasz to o czym Wrocławska szkoła CI (swoją drogą może byc wrocławski nurt CI- bardziej ideologicznie) między innymi gada.

Corporate identity Michael Fleischer.

Po przeczytaniu możemy się wykłócać, co to jest CI, bo w tej chwili sytuacja dla mnie jest trochę śmieszna, trochę jak przeciąganie liny.
To, że tak jest w praktyce jak piszesz to ja się zgadzam ale nie muszę się na to godzić :)Mariusz Wszołek edytował(a) ten post dnia 25.01.08 o godzinie 00:44

Następna dyskusja:

identyfikacja wizualna




Wyślij zaproszenie do