Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: Jeśli wam umknęło
Jeśli wam umknęło, wklejam info z Marketingu przy kawie...............
SAR powołuje sekcję Brand Design
Design
SAR (15 stycznia 2009)
W zeszłym roku, przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR, z inicjatywy 14 firm – członków założycieli - powstała sekcja Brand Design.
Głównym celem sekcji jest podnoszenie standardu usług projektowych. Dotyczy to zarówno samej jakości projektów, jak też poprawiania standardów pracy i komunikacji między twórcą a klientem, przestrzegania etyki zawodowej i podnoszenia kompetencji w środowiskach projektanckich. Głównymi celami, które przyświecały powstaniu Klubu, jest rozwijanie projektowania grafiki użytkowej i projektowania produktu, a także działalności doradczej związanej z kreowaniem marki. Klub ma być płaszczyzną wymiany intelektualnej między agencjami brandingowymi.
Klub będzie reprezentować i promować brand design w środowiskach biznesowych, dążąc do zbudowania i upowszechnienia świadomości, czym jest marka i co stanowi o jej unikalnej wartości. Działalność Klubu obejmuje również zagadnienia związane z własnością intelektualną, prawem autorskim i etyką, oraz wprowadzaniem najwyższych norm postępowania w tych dziedzinach. Klub chce reprezentować i chronić interesy nie tylko agencji ale również poszczególnych projektantów.
Jesteśmy przekonani, że brak dobrych standardów w dziedzinie brand designu wynika najczęściej z nieświadomości braku wiedzy i braku klarownych regulacji. Dlatego już teraz Klub Brand Design rozpoczął prace nad programami edukacyjnymi skierowanymi do studentów i młodych projektantów, a także dla naszych klientów. Jesteśmy pewni, że zbliżanie środowisk akademickich i biznesu związanego z brand designem jest jednym z kluczowych czynników, które umożliwią nam podniesienie jakości designu marki w Polsce i świadomości jak wykorzystywać dobry design do budowania silnych marek. - powiedziała Małgorzata Pawlik – Leniarska, Dragon Rouge, członek Zarządu Klubu.
Klub powołał 3 osobowy Zarząd (Małgorzata Pawlik – Leniarska, Dragon Rouge; Ela Skrzypek, Bakalie Studio Brandingowe i Joanna Roszkowska, Studio DN Design Group), oraz Sąd Koleżeński w składzie (Grzegorz Kieslich, Edda, Sławomir Kluziak, SiebertHead i Tadeusz Czarniecki, Studio Opakowań Art-Pack). Do realizacji projektów powoływane są każdorazowe grupy robocze. Spotkania Klubu odbywają się raz w miesiącu. Oprócz omawiania bieżących spraw i realizowanych projektów, spotkania są czasem wymianą poglądów i doświadczeń miedzy agencjami.
................
źródło: http://www.marketing-news.pl/message.php?art=19931