Temat: Identyfikacja Wizualna + Branding
Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Ewa Michałowska:
Są tacy, którym zależało, zalezy, żeby nie publikować prac w dostepnych dla każdego miejscach albo w portfolio. Np. chca miec prace tylko w swoim portfolio (np.slogan, nazwe, itd.).
to podpada pod naruszenie praw autorskich :)
Coś w tym jest. wpolpracuje tak z 2 dużymi agencjami interaktywnymi, które nie zyczą sobie umieszczania prac w portfolio, ale rozumiem to i jakoś się nie szarpię o to, zwłaszcza z agencjami albo klientami z którymi wspólpracuje na stałe. Mają swoje racje, zależy im np. żeby klient myslał, że wszysko jest u nich, że mają pełniejszą oferte. Normalka.
Jest tez sprawa tego typu, że przyzwyczailiśmy sie, ze np.projektant strony www umieszcza swój link do portfolio albo strony www, że na opakowaniach bywają nazwy producentów, a i twórcy logo są chwaleni, opisywani. Za to rzadko kto i kiedy informuje, umieszcza informacje kto zrobił nazwe, slogan, teksty na strone.
Ostatnio była dyskusja w jednej z agencji z którą wspolpracuje , że nawet na serwisach w stylu digart, przykładowo umieszcając prace graficzną, trzeba podac np. zdjecie na bazie którego powstał projekt, linki, projektanta logo, itd., ale o twórcy nazwy, tekstów do tego logo, czy projektów, generalnie sie nie wspomina, chociaz one tez są przecież elementem tego projektu i podlegają prawu autorskiemu.