Andrzej K.

Andrzej K. Volenti non fit
iniuria ...

Temat: Era czy T-Mobil

w sumie nikt nam nie każe kochać nowego wizerunku, będzie i już...
albo i nie ... ;-)
o wszystkim decyduje właściciel.
Łukasz Walat

Łukasz Walat Dyrektor Biura
Marketingu
Bankowości
Korporacyjnej,
Credi...

Temat: Era czy T-Mobil

Ery żal mi nie będzie, choć dobrze się prezentowała w niektórych przedsięwzięciach (Era Jazzu) i hasłach (Moja Era)... Z drugiej strony te kolory - biel, błękit, niebieski - nieładne są (my feeling)
do T-mobile mam neutralny stosunek... z lekkim wahnięciem na nie, ale I can live with it
Kazimierz W.

Kazimierz W. lepiej nie jeść
wcale niż jeść źle -
S. Dali

Temat: Era czy T-Mobil

TM sadze bedzie mogl zaimplementowac swoje sprawdzone dzialania wizerunkowe i zaprezentowac je w Polsce.
Wydaje mi sie, ze bedzie lepiej niz jest.
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Era czy T-Mobil

Mirek Kozlowski:
TM sadze bedzie mogl zaimplementowac swoje sprawdzone dzialania wizerunkowe i zaprezentowac je w Polsce.
Wydaje mi sie, ze bedzie lepiej niz jest.


Jesli mowa o już sprawdzonych działaniach to raczej nie będzie to implementacja.Innym okresleniem proponuję to nazwać
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Era czy T-Mobil

Łukasz Walat:
Ery żal mi nie będzie, choć dobrze się prezentowała w niektórych przedsięwzięciach (Era Jazzu) i hasłach (Moja Era)... Z drugiej strony te kolory - biel, błękit, niebieski - nieładne są (my feeling)
do T-mobile mam neutralny stosunek... z lekkim wahnięciem na nie, ale I can live with it
Tylko jest jeszcze inne spojrzenie na Erę - jako jej klienta, niekoniecznie jest to spojrzenie przez hasła, kolory czy reklamy. Jeżeli nastąpi zmiana marki, to u takiego klienta powstanie wrażenie zmian w kulturze korporacyjnej i nie koniecznie po jego myśli, czyli na lepsze. Oddalenia się od niego, no bo jeszcze wiekszy i ponadnarodowy itp.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Era czy T-Mobil

Jan J.:
Mirek Kozlowski:
TM sadze bedzie mogl zaimplementowac swoje sprawdzone dzialania wizerunkowe i zaprezentowac je w Polsce.
Wydaje mi sie, ze bedzie lepiej niz jest.


Jesli mowa o już sprawdzonych działaniach to raczej nie będzie to implementacja.Innym okresleniem proponuję to nazwać
Janie jeśli proponujesz to dokończ i podaj jakim, nie zawieszaj głosu w pół zdania.
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Era czy T-Mobil

"tejmobil" czy "timobil" brzmi niezbornie, nasz aparat mowy nie lubi takich zbitek zgłosek, poza tym taka nazwa jest transparentna znaczeniowo, co innego słowo era.
Będzie mi szkoda ery dla nośności znaczeniowej słowa, niosącego raczej pozytywny ładunek skojarzeniowy i możliwości jego wykorzystywania w reklamie (np. już tu wspomniane "podmarki" Ery)...

...no cóż, taki już los firm wykupionych, trudno tu płakać nad rozlanym mlekiem, o przejęciu firmy i sposobie, w jaki się odbywa mówi się w kuluarach od dawna (nawet pisałem z rok temu na ten temat posta na swoim blogu).
Wygaszają swoja aktywność, podobnie robiło ING zmieniając nazwę BŚ, z jakiegoś powodu w komerszialach BŚ przed kompletną zmianą nazwy Kondrat stawał w packshocie tak, by zasłonić nazwę BŚ, później zaś przestał ją wymieniać.
ING było łatwiej, bo BŚ miał już identyfikację wzorowaną na mamie i tacie ;), a i nie było tyle negatywnego szumu wokół, tak jak jest z Erą, wokół której wciąż jakieś "zadymy".
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Era czy T-Mobil

...Z rebrandingiem dobrze radzi sobie marka T-Mobile. Na Węgrzech zastąpiła bardzo popularny Westel i już po 6 miesiącach osiągnęła wyniki 100% wspomaganej świadomości marki i 85% znajomości spontanicznej (wg badań GFK Hungaria). Podobny sukces osiągnęła w Czechach, gdzie na T-Mobile zostało zmienione Paegas. Proces trwał 10 miesięcy, a kampania reklamowa informująca o zmianie marki - 3 miesiące (do lipca 2002 r.). Po roku 82% respondentów wykazywało spontaniczną znajomość marki, a 95% znajomość wspomaganą. źródlo: cxo.pl

konto usunięte

Temat: Era czy T-Mobil

Nawet pies wykazałby się po roku znajomością marki, gdyby co miesiąc dostawał kopertę z nowym logiem.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Era czy T-Mobil

Jarosław Leśniewski:
...Z rebrandingiem dobrze radzi sobie marka T-Mobile. Na Węgrzech zastąpiła bardzo popularny Westel i już po 6 miesiącach osiągnęła wyniki 100% wspomaganej świadomości marki i 85% znajomości spontanicznej (wg badań GFK Hungaria). Podobny sukces osiągnęła w Czechach, gdzie na T-Mobile zostało zmienione Paegas. Proces trwał 10 miesięcy, a kampania reklamowa informująca o zmianie marki - 3 miesiące (do lipca 2002 r.). Po roku 82% respondentów wykazywało spontaniczną znajomość marki, a 95% znajomość wspomaganą. źródlo: cxo.pl
A ilu starych klientów zrezygnowało?
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Era czy T-Mobil

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:

A ilu starych klientów zrezygnowało?

Z pewnością sporo, ale tego nigdy się nie dowiemy. W tej branży odpływ starych klienów łatwo zniwelować nowymi robiąc 'mega promocje', Polacy lubią nowinki, salony będą pełne.
Łukasz Walat

Łukasz Walat Dyrektor Biura
Marketingu
Bankowości
Korporacyjnej,
Credi...

Temat: Era czy T-Mobil

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Tylko jest jeszcze inne spojrzenie na Erę - jako jej klienta,niekoniecznie jest to spojrzenie przez hasła, kolory czy reklamy. Jeżeli nastąpi zmiana marki, to u takiego klienta powstanie wrażenie zmian w kulturze korporacyjnej i nie koniecznie po jego myśli, czyli na lepsze. Oddalenia się od niego, no bo jeszcze
wiekszy i ponadnarodowy itp.

Jako były klient ery:
Uważam, że "zmiany w kulturze korporacyjnej" w tej organizacji są jak najbardziej pożądane
Wrażenia "oddalenia się od niego (klienta)" doświadczyłem będąc klientem ery (wiele drobnych uciążliwych niespodzianek).
Myślę, że nowa wizualizacja nie zmieni sytuacji na gorsze - zarówno dla firmy jak i klientów.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Era czy T-Mobil

cytat:
"Ujednolicanie marek pozwala wzmocnić ich globalną siłę. Kupowanie usług pod międzynarodową marką daje klientom poczucie przynależności do czegoś wielkiego" – tłumaczy specjalista Steven Hartley na łamach Rzeczpospolitej.

A ja tam wolę coś mniejszego, bliżej ludzi :)
Jak dzialają molochy widać po TP i jej błękitnej linii.
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Era czy T-Mobil

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
A ja tam wolę coś mniejszego, bliżej ludzi :)
Jak dzialają molochy widać po TP i jej błękitnej linii.

Sami Swoi i Wiśniewski enaff? ;)

konto usunięte

Temat: Era czy T-Mobil

Nie jestem w temacie za bardzo (nie ma mnie w polsce), ale chciałbym zapytać, czy Era była w jakis tarapatach finansowych, że będzie wykupiona przez TM?

Byłem pewien, że jest bardzo dochodową instytucją.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Era czy T-Mobil

Ona nie będzie wykupiona, a jest od dawna :)
Tomasz Kita

Tomasz Kita Agencja interaktywna
& reklamowa -
Studio72

Temat: Era czy T-Mobil

fajnie ze t-mobile, moze liczyć na fachowy consulting z goldenline, to dla nich bardzo ważne
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Era czy T-Mobil

Tomasz Kita:
fajnie ze t-mobile, moze liczyć na fachowy consulting z goldenline, to dla nich bardzo ważne

Bardzo ważne, z pewnością ;]

konto usunięte

Temat: Era czy T-Mobil

Czyżby ERA miała tarapaty finasowe, że zgodziła się na ten ruch?
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Era czy T-Mobil

Krzysztof L.:
Czyżby ERA miała tarapaty finasowe, że zgodziła się na ten ruch?
A trzeba mieć tarapaty by zmienić wlaściciela? poczytaj o Kruku.



Wyślij zaproszenie do