Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Era czy T-Mobil

Podobno, jak donosi Rzeczpospolita, T-Mobil przymierza się do zmiany marki Era, na własną. Warto przypomnieć, że, w tejże Rzepie, w rankingu najlepszych/najdroższych marek Era jest na 6 miejscu.
Co sądzicie o takiej zmianie?
Marcin Kopczyński

Marcin Kopczyński Po prostu szczęśliwy
człowiek :)

Temat: Era czy T-Mobil

Jaki jest sens zmieniać markę tak mocno zakorzenioną w świadomości klientów?
Andrzej Kwedo

Andrzej Kwedo UX Unicorn / Product
designer

Temat: Era czy T-Mobil

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Podobno, jak donosi Rzeczpospolita, T-Mobil przymierza się do zmiany marki Era, na własną. Warto przypomnieć, że, w tejże Rzepie, w rankingu najlepszych/najdroższych marek Era jest na 6 miejscu.
Co sądzicie o takiej zmianie?

Na plus jak najbardziej.
Czy obok tego zestawienia naj-marek jest gdzieś obok informacja o rozpoznawalności samego T-Mobile w Polsce?
Monika K.

Monika K. senior art
director/graphic
designer

Temat: Era czy T-Mobil

W sumie juz dawno o tym slyszalam... Przypominam tylko kwestie Idea->Orange...
Andrzej K.

Andrzej K. Volenti non fit
iniuria ...

Temat: Era czy T-Mobil

może opatentują swój kolor w Polsce?
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: Era czy T-Mobil

Marcin Kopczyński:
Jaki jest sens zmieniać markę tak mocno zakorzenioną w świadomości klientów?

A CPN?
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Era czy T-Mobil

Andrzeju, ranking dotyczył polskich marek, tylko. Czy T-Mobil jest u nas rozpoznawalny? smiem wątpić.

Piotrze, a co ma do tego CPN? jeżeli sprawdzisz to przekonasz się że tamta firma uległa rozwiązaniu i powstały na jej miejsce bodaj 3 nowe, tak więc sytuacja diametralnie inna.
Marcin Kopczyński

Marcin Kopczyński Po prostu szczęśliwy
człowiek :)

Temat: Era czy T-Mobil

Piotr A.:
Marcin Kopczyński:
Jaki jest sens zmieniać markę tak mocno zakorzenioną w świadomości klientów?

A CPN?

za młody byłem by korzystać więc tutaj mogę tylko gdybać ;) Ale Era to dość porządnie postrzegana marka, więc bym jej nie ruszał. Idea zmieniła się w orange - klimat bardziej biznesowy. To był dobry ruch. Ale co zmiana da Erze?
Andrzej Kwedo

Andrzej Kwedo UX Unicorn / Product
designer

Temat: Era czy T-Mobil

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Andrzeju, ranking dotyczył polskich marek, tylko. Czy T-Mobil jest u nas rozpoznawalny? smiem wątpić.

Nasze powątpiewania niewiele wniosą do tematu - należałoby przeprowadzić badanie :).

Moim zdaniem era od jakiegoś czasu pozycjonuje się (chcąc nie chcąc) jako operator bez pomysłu, nijaki - i moim zdaniem zaczyna odstawać od konkurencji. Moment idealny by wprowadzić markę globalną - i o ile jestem zazwyczaj przeciwnikiem globalizacji korporacyjnej tak w przypadku telekomunikacji odczuwam to jako najbardziej wskazane: marka globalna o zasięgu międzynarodowym vs lokalny operotor :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Era czy T-Mobil

A nie masz obaw że skończy się nieprzemyslanym ruchem, jak z Wedlem?
Antek Korzeniowski

Antek Korzeniowski Branding Designer

Temat: Era czy T-Mobil

Zmiana Idei w Orange wyszła na plus. Choć Era była i jest mocniejszą marką to tylko jej to dołoży punktów, tak myślę. Jestem za zmianą, ale jeśli za tym pójdzie równe traktowanie krajów obsługiwanych.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Era czy T-Mobil

Moje pytanie nie jest bezzasadne, jako klient przyzwyczajający się do marki mogę czuć dyskomfort że mi coś zabrano, że ktoś mnie gdzieś przeniósł i co za tym idzie skorzystać jednak z własnego wyboru czyli poszukać innej marki. Sprawa Wedla pokazała że co prawda wyrób był ten sam, ale poprzez inność marki nastąpił odpływ klientów.
Tomasz K.

Tomasz K. Współwłaściciel OREO
Hybrid Solutions
Spółka z o.o.

Temat: Era czy T-Mobil

Francuskiemu Orange udało się zastąpić Idea. Bardziej świeżym przykładem jest operator P4 (Play). Pisali o sukcesie tej marki w Forbes 08/2008. Mimo, ze wchodzili jako 4 operator i musieli przecisnąć się między grono oligopolistów (Plus, Era, Orange) zdołali odnieść spory sukces poprzez oferte o wiele niższych stawek za połączenia, telefony 3G i udostępniając nadajniki UMTS.
Era nie prezentuje w tej chwili ciekawej oferty, a zapewne nowy T-Mobile będzie wchodził z ciekawymi promocjami, które zatrzymają przy sobie dawnych klientów Era i przyciągną nowych. Należy pamiętać iż T-Mobile może wyłożyć na Polski rynek sporo kasy na unowocześnienia sieci. Druga sprawa to globalne wdrażanie produktów i planów taryfowych. Marka ta objeła już kilka krajów europejskich, a co za tym idzie mogą obniżyć się ceny za roaming.
I takie tam jeszcze inne wywody można wysnuć.. :)Tomasz Kasprzyk edytował(a) ten post dnia 11.12.08 o godzinie 11:26
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Era czy T-Mobil

Rozdzielmy tutaj dwie rzeczy. Mówimy o zastąpieniu lokalnej marki ERA globalną marką T-Mobile. Nikt tu nie będzie "wchodził" jak napisano powyżej, bo już jest. W tej chwili Era to T-Mobile a właściwie Deutsche Telekom, które jest właścicielem.

To nie będzie więc, żaden "nowy T-Mobile".

Jeśli chodzi zaś o zastąpienie marek to, to co nie ma sensu lokalnie, może mieć sens globalnie. Czasami trzeba zrobić krok wstecz na lokalnym rynku, żeby korzystać ze synergii brandingu na wyższym poziomie. I pewnie to przyświeca planom zastąpienia Ery T-Mobilem. Z punktu widzenia polskich użytkowników zmieni się tyle co przy rebrandingu Idei na Orange. Czyli NIC ;]Łukasz Kluj edytował(a) ten post dnia 11.12.08 o godzinie 11:34
Tomasz K.

Tomasz K. Współwłaściciel OREO
Hybrid Solutions
Spółka z o.o.

Temat: Era czy T-Mobil

Fakt, nie "nowy T-Mobile" lecz nowa marka na polskim rynku.
Aczkolwiek trzymając się tego "zastąpiania" marki nie uchodzi znaczenie wprowadzania zmian w ofercie.
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Era czy T-Mobil

Tomasz Kasprzyk:
Aczkolwiek trzymając się tego "zastąpiania" marki nie uchodzi znaczenie wprowadzania zmian w ofercie.

Nie rozumiem o czym mowa. Można prosić o wyjaśnienie?
Tomasz K.

Tomasz K. Współwłaściciel OREO
Hybrid Solutions
Spółka z o.o.

Temat: Era czy T-Mobil

Zwracam uwagę na zmiany spoza samego rebrandingu. Jakie korzyści (plany taryfowe, produkty) wynikną nie licząc innego logo i wizerunku firmy.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Era czy T-Mobil

Tomasz Kasprzyk:
Zwracam uwagę na zmiany spoza samego rebrandingu. Jakie korzyści (plany taryfowe, produkty) wynikną nie licząc innego logo i wizerunku firmy.
A będą jakieś korzyści?
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Era czy T-Mobil

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Tomasz Kasprzyk:
Zwracam uwagę na zmiany spoza samego rebrandingu. Jakie korzyści (plany taryfowe, produkty) wynikną nie licząc innego logo i wizerunku firmy.
A będą jakieś korzyści?

Żadne korzyści nie wynikną.

Tzn. mówiąc precyzyjnie - suma promocji oferowanych przed rebrandingiem powinna równać się sumie promocji po.

Reguły gry w oligopolu się nie zmienią ;)Łukasz Kluj edytował(a) ten post dnia 11.12.08 o godzinie 14:05
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Era czy T-Mobil

Też tak sądzę, więc dlaczego mam pokochać ten nowy wizerunek?



Wyślij zaproszenie do