konto usunięte

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Co symbolizuje nowe logo miasta? Logo zbudowane jest z dwóch części: logotypu – nazwy Elbląg i sygnetu – elementu graficznego o dynamicznej formie. Znak jest nośnikiem cech wizerunkowych marki Elbląga, odzwierciedla osobowość miasta. Symbolika znaku jest wizualizacją koncepcji pozycjonowania Elbląga w ramach Strategii promocji Elbląga na lata 2012 – 2015. W koncepcji marki i jej wizualizacji wyeksponowano potencjał Elbląga: perspektywy rozwojowe, integrujący charakter, przyjazność miejsca i ludzi, kreatywność, wigor, mobilność, energetyczność. Osiągnięto to przez dobór formy i kolorystyki znaku.

Sygnet znaku nawiązuje do litery „e” w nazwie marki Elbląg i docelowo będzie mógł być stosowany w komunikacji, jako samodzielny znak. Forma sygnetu w zamierzony sposób przypomina znak „@” [at] - sugerując nowoczesny charakter Elbląga. Kształt sygnetu nawiązuje również do spirali, jednego z najstarszych symboli, przedstawiającego kumulację i emanację, kumulowanie energii, wciąganie, wir oznacza ruch, zagęszczanie energii. Z drugiej strony – emanacja, rozszerzanie energii na zewnątrz, oddziaływanie na otoczenie. Spirala symbolizuje drogę do celu, cykliczność rozwoju, rytm życia. Spirala ma postać wiru, który mieszkańcom Elbląga może przypominać turbiny. Wir oznacza ruch, energię, wciąga, pochłania otoczenia. Nawiązuje tym samym do wartości i cech zapisanych w programie marki: Elbląg turbo pochłania energię, aby ją skumulować. Skumulowana energia daje dużą moc, którą następnie miasto dzieli się ze swoimi odbiorcami.

Oddziaływanie znaku wzmacnia dobór dwu kolorów, identyfikowanych z energią, aktywnością, twórczym podejściem oraz przedsiębiorczością i ambicją. Kolor pomarańczowy to kolor energii w wielorakim aspekcie, również w znaczeniu klimatu, aury Elbląga. Słoneczna żółć nawiązuje do energii, słońca, ale także złota jako synonimu wartości miasta i jest odwołaniem do herbu.


ŹRÓDŁO

Wszystko jasne!Anna G. edytował(a) ten post dnia 01.04.12 o godzinie 07:50

konto usunięte

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Adrian Spóz:
[...] dobry brandmanager by sie przydal [...]

Właśnie widziałeś efekt pracy dobrego brand managera.

1) Mam miasto i muszę mu napisać strategię.
Ponieważ miasto jest produktem niesamowicie skomplikowanym, nieokreślonym, zmiennym i wielotwarzowym, to muszę albo badać je dokładnie co pewien czas, albo lepiej coś zmyślę.

2) Zaczynam od znalezienia osobowości miasta.
Miasto wali mnie centralnie, ale muszę coś mieć. Jeśli jest biedne, to pewnie ma "potencjał rozwojowy" (szanse 1:1), jeśli jest małe - ma "integrujący charakter". W zestawieniu z Warszawą cechuje je "przyjazność miejsca i ludzi". I tak dalej. Robię chiński portret: pytam, jaki byłby Elbląg, gdyby był mężczyzną? Taka sztuczka. W Warszawie pytałbym o kobietę, żeby ocieplić wizerunek, a tu chcę mieć wigor i energetyczność.

3) Pozycjonuję.
Zestawiam to co wymyśliłem, z tym, co wymyślili inni.

4) Tworzę wizerunek.
Możecie mi naskoczyć, bo jak się wam nie podoba, to pewnie odbieracie zbyt subiektywnie, albo nie jesteście adresatami.

5) Tworzę logotyp i resztę tzw. City Design.
Nie mylić tego drugiego z dobrze zaprojektowanym, przyjaznym miastem. Logotyp jest wizualizacją koncepcji. Nie odnosi się do realnego miasta - to już ustaliliśmy - ale do strategii, która jest nie do podważenia. Zatem i on jest nie do podważenia. Jego zadaniem jest wzmacniać strategię. Gust jest nieistotny, bo jak już ustaliliśmy, możecie nie być adresatami, albo reagować zbyt subiektywnie. Podpowiem, że moja żółć jest "słoneczna". Jak żółć jest słoneczna, a słońce to energia, a energia to słońce, a słońce jest żółte, a żółty to złoto, a złoto to aurum, więc i aura, więc klimat (słoneczny) - to coś, czego szukaliśmy wszyscy razem, więc nie wyskakujcie z krytyką, bo to oznacza że jesteście sabotażystami.

6) Etap finalny.
Przychodzę do prezydenta i mówię: sytuacja jest niestabilna. Wizerunek miasta jest płynny i wymaga opieki, tak samo zresztą jak pana posada. Na razie poszło gładko. Jak pan widzi, udało mi się sprawnie przeprowadzić zaawansowane badania, zorganizować konferencje i media. Tę współpracę warto byłoby utrzymać. Myślę że przyda się panu pomoc w przyszłych wyborach i tu najlepszymi referencjami dla pana i dla mnie jest to, że wspólnie spłodziliśmy złotego kloca, a przecież nie chcemy go zjeść. Prawda?
Adrian Spóz

Adrian Spóz Redkroft Studio

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Ale to o czym napisales, to w wiekszosci nie zadanie brand managera tylko agencji/studia/projektanta :]Adrian Spóz edytował(a) ten post dnia 01.04.12 o godzinie 12:39
Bart R.

Bart R. projektant

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Anna G.:
Sygnet znaku nawiązuje do litery „e” w nazwie marki Elbląg i docelowo będzie mógł być stosowany w komunikacji, jako samodzielny znak. Forma sygnetu w zamierzony sposób przypomina znak „@” [at] - sugerując nowoczesny charakter Elbląga.


Już takie coś gdzieś widziałem...


Obrazek



Obrazek

konto usunięte

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Tomasz Kotula:
Ciekawe kto jest autorem tego znaku?



Obrazek

konto usunięte

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Alicia Filos:
Tomasz Kotula:
Ciekawe kto jest autorem tego znaku?



Obrazek

ALF czy raczej ALW?

konto usunięte

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Tomasz Kotula:
[ciach]

ALF czy raczej ALW?

Raczej fejkowy profil (Alicia Filos)... Jest tu taki jeden co ma problem z własną osobowością i lubi się przebierać w różne profile...Piotr L. edytował(a) ten post dnia 01.04.12 o godzinie 19:58

konto usunięte

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Fejkowy czy nie, zdaje się że ma rację. Agencja 2ba współpracuje z Panem Włoszczyńskim.
Przykład z Ustki i gorąca dyskusja z lutego ubiegłego roku.
Albert W.

Albert W. creative director

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Tomasz Kotula:
Fejkowy czy nie, zdaje się że ma rację. Agencja 2ba współpracuje z Panem Włoszczyńskim.
Przykład z Ustki i gorąca dyskusja z lutego ubiegłego roku.
To może po prostu zapytać u źródła?

konto usunięte

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Albert W.:
To może po prostu zapytać u źródła?

Czyli u Alicii Filos? :)
Albert W.

Albert W. creative director

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Tomasz Kotula:
swoją drogą zastanawia mnie ktoś, kogo po raz pierwszy widzę w grupie a zna doskonale ubiegłoroczny temat Ustki... Dziwne to trochę

konto usunięte

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Jacek Kustra:
Albert W.:
To może po prostu zapytać u źródła?

Czyli u Alicii Filos? :)

Spoko, oba profile zostały już zgłoszone jako fałszywe :D Niektórzy to mają faktycznie zdrowo nasrane...

konto usunięte

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Albert W.:
Tomasz Kotula:
swoją drogą zastanawia mnie ktoś, kogo po raz pierwszy widzę w grupie a zna doskonale ubiegłoroczny temat Ustki... Dziwne to trochę

Rozumiem, że na tej grupie:
1) trzeba być swoim, by wyrazić swoje zdanie,
2) nie można korzystać z wyszukiwarki,
3) o korzystaniu z pomocy Wujka Google nie wspomnę.

To może w krótki sposób przedstawię swój tok rozumowania i wyszukiwania informacji:
1) w pierwszym poście podana jest nazwa agencji,
2) sprawdza się na Google i wchodzi na ich stronę,
3) krótki research ich dokonań na stronie ii znowu na Google,
4) wyszukiwanie na GL i znalezienie tematu Ustki,
5) kolejny research na Google i voila.

Skąd moje zainteresowanie tematem? Mimo, że mieszkam od lat w Krakowie (a właściwie między Krakowem i Warszawą), to pochodzę z Elbląga i wszystko co się tam dzieje niezmiernie mnie interesuje.

Ale widzę, że jest tutaj ciekawe towarzystwo wzajemnej adoracji, które ludzi trzeźwo myślących i sprawnie posługujących się Internetem uważa za jakiś wysłanników trupów z Waszych szaf. Wstyd drodzy Państwo, naprawdę wstyd.

Żeby się wypowiedzieć muszę przejść jakiś rytuał dopuszczenia do grupy? Złożyć pokłony moderatorom? Ot, wspaniałe podejście wielbicieli wolności rodem z grupy Identyfikacja & branding.

konto usunięte

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Tomasz Kotula:
[ciach]

Do jakiej szkoły w Elblągu uczęszczałeś? Wszystko da się sprawdzić...Piotr L. edytował(a) ten post dnia 01.04.12 o godzinie 22:16

konto usunięte

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Piotr L.:
Tomasz Kotula:
[ciach]

Do jakiej szkoły w Elblągu uczęszczałeś? Wszystko da się sprawdzić...

Może jeszcze teczkę z IPN wyciągniecie? Żenada...
Żegnam Szanowne Towarzystwo, bawcie się dalej w swojej piaskownicy. Tylko zbyt mocno łopatkami się po główkach nie bijcie.
Albert W.

Albert W. creative director

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Tomasz Kotula:

No właśnie jako jedyny użyłeś skrótu ALW, choć na weterana GL nie wyglądasz... ;)
Poza tym ktoś zajmujący się consultingiem powinien mieć jakichś znajomych, co? :)
Albert W.

Albert W. creative director

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Tomasz Kotula:
Piotr L.:
Tomasz Kotula:
[ciach]

Do jakiej szkoły w Elblągu uczęszczałeś? Wszystko da się sprawdzić...

Może jeszcze teczkę z IPN wyciągniecie? Żenada...
Żegnam Szanowne Towarzystwo, bawcie się dalej w swojej piaskownicy. Tylko zbyt mocno łopatkami się po główkach nie bijcie.

Piaskownica... :D To już wszystko jasne! :D Miłej nocy Daniel :D

konto usunięte

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Tomasz Kotula:
Piotr L.:
Tomasz Kotula:
[ciach]

Do jakiej szkoły w Elblągu uczęszczałeś? Wszystko da się sprawdzić...

Może jeszcze teczkę z IPN wyciągniecie? Żenada...
Żegnam Szanowne Towarzystwo, bawcie się dalej w swojej piaskownicy. Tylko zbyt mocno łopatkami się po główkach nie bijcie.

mówisz jesteś właścicielem RDD Consulting?
http://www.rddconsulting.com.br/

:D

Fakje!
Wykasuj tego fejka, albo jutro pisze do administracji GL i podam listę wszystkich ściemnianych kont, o których mi wiadomo.
Nie będziesz robił z ludzi idiotów. Dosyć tego! :/

Ps: do RDD Consulting też mam napisać, że podajesz się za ich pracownika, ewentualnie, że używasz bezprawnie zastrzeżonej nazwy?
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Adrian Spóz:
Problem polega na tym, ze jedyna istotna roznica miedzy ofertami jaka dostrzegaja urzednicy to budzet. Oni sie nie znaja na projektowaniu, ba! nie musza sie na nim znac i to notorycznie prowadzi do takich sytuacji.
Nie jestem zwolennikiem rozrastania sie sfery urzedniczej, wrecz przeciwnie, ale dobry brandmanager by sie przydal, przynajmniej jeden na wojewodztwo.

Nie potrafisz wczuć się w mentalność urzędnika :) Urzędnik w Polsce:

1. Zna się na wszystkim najlepiej;
2. Żaden brand manager nie odbierze mu prawa i przyjemności wyboru tego znaczka, który jemu się najbardziej podoba! Przecież to tak miło posiedzieć sobie na komisji, pojeść ciasteczka i pooglądać te projekty przez kilka dni.
3. A jeśli wyboru dokonuje jakiś wójt czy prezydent miasta, to przecież on to z woli ludu robi, a wola ludu jest na pewno taka sama, jak jego wola!

Ironizuję...? Obawiam się, że jest dokładnie tak, jak w punktach 1-3.

konto usunięte

Temat: Elbląg przyspiesza - nowe logo miasta

Zapominasz, że znaczek proponował nikt inny, tylko brand manager.
Wczuj się w urzędnika: zamówienie publiczne w toku, nie można go cofnąć, a tu taki kloc pojawia się na stole. Odrzucić nie możesz, a jak przyjmiesz - wyciągną ci za rok niegospodarność.

Następna dyskusja:

Wembley - nowe logo




Wyślij zaproszenie do