Katarzyna Błaszczyk-Korsak

Katarzyna Błaszczyk-Korsak Badania
marketingowe. A
ponadto... użyczam
głosu: reklam...

Temat: dwa logo w jednej firmie?

Mam dylemat. Czy można stosować dwie wersje logo w zależności od nośnika?
Jedna wersja z delikatnymi elementami graficznymi, ale bardzo podkreślająca cechy firmy. Te "drobiazgi" wystają poza linię prostokątu z nazwą firmy.
Druga wersja uproszczona, bez tych elementów, czyli sam prostokąt z nazwą firmy, z zachowaniem czcionki i podwójnej kolorystyki.

Temat: dwa logo w jednej firmie?

na to pytanie najlepszą odpowiedź da Ci Twój brand manual.
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: dwa logo w jednej firmie?

Można ale musi to mieć jakieś istotne uzasadnienie - funkcjonalne np bardzo drobne elementy w jednej z wersji, odrębności oferty np reprezentowanie wobec zupełnie odmiennej grupy odbiorców oraz stanowić w dalszym ciągu spójną całość wizerunku firmy. Bez oględzin i analizy w tym konkretnym przypadku trudno cokolwiek stwierdzićLeszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 13.11.07 o godzinie 11:05
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: dwa logo w jednej firmie?

Tak jak napisał Leszek bez oglądu trudno coś radzić. W firmie może funkcjonować kilka wersji znaku każda z jasno sprecyzowanym polem stosowania.
Łukaszu, jak się domyślam księgi znaku po prostu nie ma, stąd taki problem.

konto usunięte

Temat: dwa logo w jednej firmie?

na pewno warto byłoby rzucić okiem

nie wiem, czy moje rozumowanie idzie w dobrym kierunku:
jedna wersja to coś na kształt uproszczonej IKONY?!
druga wersja to 'pełne' logo?

kiedyś coś w tym typie widziałem w ABB - czysty logotyp ABB oraz pełna wersja z drobnym napisem Asea Brown Boweri

konto usunięte

Temat: dwa logo w jednej firmie?

Ale chodzi Ci o logo i sygnet, czy po prostu zrobienie uboższej wersji logo?

Może nam po prostu pokaż :D
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: dwa logo w jednej firmie?

Sylwia B.:
Ale chodzi Ci o logo i sygnet, czy po prostu zrobienie uboższej wersji logo?

To nie takie proste czasami Sylwio - sygnet czy pełne logo. Logo może mieć wersje - pionowa i pozioma, wersje achromatyczne, monochromatyczne i wreszcie wersje kolorowe. Na dokładkę niektóre firmy mają jeszcze tak zwane "wiekie logo" znak okazjonalny.

konto usunięte

Temat: dwa logo w jednej firmie?

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Sylwia B.:
Ale chodzi Ci o logo i sygnet, czy po prostu zrobienie uboższej wersji logo?

To nie takie proste czasami Sylwio - sygnet czy pełne logo. Logo może mieć wersje - pionowa i pozioma, wersje achromatyczne, monochromatyczne i wreszcie wersje kolorowe. Na dokładkę niektóre firmy mają jeszcze tak zwane "wiekie logo" znak okazjonalny.

Owszem, nie zaprzeczę :) Ale był to raczej "skrót myślowy" w dużym uproszczeniu - chodziło mi o uzyskanie informacji czy firma posiada kilka wersji tegoż logo - wszystkie przeznaczone do "użytku", czy po prostu ktoś je "na siłę" poprzycinał, "bo mu tak pasowało przy czymśtam".
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: dwa logo w jednej firmie?

Może być i tak jak piszesz Sylwio, skoro brak księgi :)
Katarzyna Błaszczyk-Korsak

Katarzyna Błaszczyk-Korsak Badania
marketingowe. A
ponadto... użyczam
głosu: reklam...

Temat: dwa logo w jednej firmie?

Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi. Oczywiście, gdyby była księga nie zwracałbym się do Was z pytaniem.
Myślę, że uzyskałam już tę wiedzę, której potrzebowałam. Dziękuję.

Temat: dwa logo w jednej firmie?

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Tak jak napisał Leszek bez oglądu trudno coś radzić. W firmie może funkcjonować kilka wersji znaku każda z jasno sprecyzowanym polem stosowania.
Łukaszu, jak się domyślam księgi znaku po prostu nie ma, stąd taki problem.

Panie Andrzeju, też się domyślam, że takiej księgi nie ma. I była to piłka zarówno do Pani Katarzyny jak i do Was, osób opracowujących VI zgodnie z zasadami sztuki.
Zasygnalizowanie nie tylko przydatności ale również na pewnym etapie rozwoju firmy konieczności zrobienia takiego opracowania, które pytania o to co można z logo robić a czego nie rozstrzyga definitywnie, ułatwia pracę, zwiększa rozpoznawalność firmy, etc.. korzyści można wypisać sporo. Jeśli nie ma księgi i jasnych wytycznych to można robić z CI (czy też tylko z VI) w ramach rozsądku, co się komu podoba, a że można dużo i niekoniecznie rozsądnie to na pewno Pan doskonale wie:)

pozdrawiamŁukasz Olszewski edytował(a) ten post dnia 14.11.07 o godzinie 12:51
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: dwa logo w jednej firmie?

Katarzyna B.:
Mam dylemat. Czy można stosować dwie wersje logo w zależności od nośnika?
Jedna wersja z delikatnymi elementami graficznymi, ale bardzo podkreślająca cechy firmy. Te "drobiazgi" wystają poza linię prostokątu z nazwą firmy.
Druga wersja uproszczona, bez tych elementów, czyli sam prostokąt z nazwą firmy, z zachowaniem czcionki i podwójnej kolorystyki.

Jak najbardziej można, a nawet powinno się -- jeśli istnieje ryzyko, że na jakimś nośniku logo nie zostanie dobrze odtworzone, stosuje się wersję dostosowaną do tego nośnika.
Problem w tym, że obie wersje powinny "podkreślać cechy firmy" -- po to się je projektuje :)

konto usunięte

Temat: dwa logo w jednej firmie?

MOje zdanie jest takie: oczywiście, że można. Można użyć wersji czarno-białej, inwersji, tłoczenia itp. Wszystko tylko musi mieć cel, albo grupę docelową. Ja osobiście lubię też zabawę z logo (np. google w zależności od pory roku czy jakiejś innej okazji). Wszystko też zależy od profilu firmy. Bezwzględne stosowanie logotypu w jednej wersji może dawać wrażenie braku elastyczności. I traktowania logotypu nie jako przedstawiciela pewnych cech, wartości, jakie wyznajemy, ale jako swoistej "pieczątki". W niektórych sytuacjach jest to wskazane. Ale pamiętać należy, że zbytnie wariacje nt. logotypu mogą być potraktowane jako z drugiej strony zbytnią ekstrawagancję. Brak spójności i decyzji, no i świadomości, czemu identyfikacja wizualna ma służyć. Dlatego uważam, że logotyp jest tylko jednym z elementów identyfikacji wizualnej. Księga tożsamości powinna określać zakres stosowania, i cele, i wartości.



Wyślij zaproszenie do