Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Czym jest branding?

Marki nie tworzy się w sposób nieświadomy czyli chcać nie chcąc.
Tworzenie marki to działanie zamierzone.Jesli potraktujemy CI jako
strategie identyfikacyjna przedsiębiorstwa / jeszcze nie marki / wobec otoczenia to beda się pojawiały w realizacji tej strategii
narzedzia identyczne jak stosowane do budowy marki. Z tym ze identyczne nie oznacza tylko te jedyne.Budowa marki wymaga miom zadaniem większej finezji i bogatszych środków niz realizacja strategii CI. / jan - jan/
Marcin Dembowski

Marcin Dembowski Business Develpoment
Manager

Temat: Czym jest branding?

Marek Skiba:

a czy nie jest w wiekszosci przypadkow tak ze przy wprowadzaniu systemu CI chcac nie chcac tworzymy rowniez pewna marke korporacji? i co za tym idzie mocno uogulniajac nie wdajac sie w szczegoly dotyczace teorii uzywac tych pojec wymiennie.

Oczywiscie ze dzialajc cos w zakresie CI mamy wplyw na marke, jednak nie stosowalbym tych pojec zamiennie, gdyz jest bardzo wiele arg prziwko.

Z drugiej strony popatrzmy na Olinsa kt kiedys spec od CI dzis bardziej promoje Branding Korporacyjny. W sumie robi prawie to samo. Roznica polega na tym ze Olins wywodzi sie ze szkoly graficznej "Design" i on zawsze b duzo uwagi poswiecal kominkacji a w sczeggolnosci wizualnej komunikacji.

Twoje uproszczenie jest o wiele bardziej mozliwe do pogodzenia w przypadku malych firm, jednak sytuacja zupelnie wyglada inaczej w przypadku duzych firm czy tez korporacji. Np Unilever posiadajactak wiele marek, zarzadzaja swoja CI nie ma bezposredniego wplywu na poszczegolne marki/produkty. A co z wielkimi firmami kt znne sa z powodu ich produktow, a nikt nie zna nazwy korporacji. Tak rowniez moze byc program CI kt nie koniecznie musi konczyc sie tworzeniem marki (Corporate Branding). Poprzez m.in komunikacje marka ujrzy swiatlo dzienne.
Marcin Dembowski

Marcin Dembowski Business Develpoment
Manager

Temat: Czym jest branding?

Jan J.:
Marki nie tworzy się w sposób nieświadomy czyli chcać nie chcąc.
Tworzenie marki to działanie zamierzone.Jesli potraktujemy CI jako
strategie identyfikacyjna przedsiębiorstwa / jeszcze nie marki / wobec otoczenia to beda się pojawiały w realizacji tej strategii
narzedzia identyczne jak stosowane do budowy marki. Z tym ze identyczne nie oznacza tylko te jedyne.Budowa marki wymaga miom zadaniem większej finezji i bogatszych środków niz realizacja strategii CI. / jan - jan/
Budowanie Marki jest na pewno o wiele drozsze gdyz wskazane jest urzycie komunikacji zew (reklama, PR, itd) aby zaistniec w swiadomosci szerszego odbiorcy
Marek Skiba

Marek Skiba projektant

Temat: Czym jest branding?

Jan J.:
Marki nie tworzy się w sposób nieświadomy czyli chcać nie chcąc.
Tworzenie marki to działanie zamierzone.Jesli potraktujemy CI jako
strategie identyfikacyjna przedsiębiorstwa / jeszcze nie marki / wobec otoczenia to beda się pojawiały w realizacji tej strategii
narzedzia identyczne jak stosowane do budowy marki. Z tym ze identyczne nie oznacza tylko te jedyne.Budowa marki wymaga miom zadaniem większej finezji i bogatszych środków niz realizacja strategii CI. / jan - jan/

no wlasnie o to chodzi. ze w poczatkowej fazie tworzenie brandu jak i tworzenie CI nie rozni sie od siebie tak bardzo. wiodomo ze w przypadku marki idzie to o wiele dalej biorac np pod uwage roznego typu kampanie promocyjne itd jednak przyznasz mi chyba racje ze tworzac CI nie da sie nie stworzyc przy okazji marki tej korporacji.
Marek Skiba

Marek Skiba projektant

Temat: Czym jest branding?

Marcin Dembowski:
Marek Skiba:

a czy nie jest w wiekszosci przypadkow tak ze przy wprowadzaniu systemu CI chcac nie chcac tworzymy rowniez pewna marke korporacji? i co za tym idzie mocno uogulniajac nie wdajac sie w szczegoly dotyczace teorii uzywac tych pojec wymiennie.

Oczywiscie ze dzialajc cos w zakresie CI mamy wplyw na marke, jednak nie stosowalbym tych pojec zamiennie, gdyz jest bardzo wiele arg prziwko.

Z drugiej strony popatrzmy na Olinsa kt kiedys spec od CI dzis bardziej promoje Branding Korporacyjny. W sumie robi prawie to samo. Roznica polega na tym ze Olins wywodzi sie ze szkoly graficznej "Design" i on zawsze b duzo uwagi poswiecal kominkacji a w sczeggolnosci wizualnej komunikacji.

Twoje uproszczenie jest o wiele bardziej mozliwe do pogodzenia w przypadku malych firm, jednak sytuacja zupelnie wyglada inaczej w przypadku duzych firm czy tez korporacji. Np Unilever posiadajactak wiele marek, zarzadzaja swoja CI nie ma bezposredniego wplywu na poszczegolne marki/produkty. A co z wielkimi firmami kt znne sa z powodu ich produktow, a nikt nie zna nazwy korporacji. Tak rowniez moze byc program CI kt nie koniecznie musi konczyc sie tworzeniem marki (Corporate Branding). Poprzez m.in komunikacje marka ujrzy swiatlo dzienne.

zadalem to pytanie myslac raczej o firmach malych (tak jak pisalem pod wplywem watku o gajerze armaniego) ktore nie maja porfela marek a jedyna marka jaka maja jest ich wlasna marka korporacyjna.
Marcin Dembowski

Marcin Dembowski Business Develpoment
Manager

Temat: Czym jest branding?

W przypadku malych firm bliskosc jest znaczna i mozna powiedziec (duze uproszczeznie) ze granice pomiedzy CI, Brandingiem i Zarzadzaniem Reputacja istnieja ale bardzo cienkie.

edycja:

oczywsicie mozna sie spierac i udowadniac na sile ze ta roznica jest ogromna ale chyba nie o to chodzi.Marcin Dembowski edytował(a) ten post dnia 30.01.08 o godzinie 13:58
Marcin Dembowski

Marcin Dembowski Business Develpoment
Manager

Temat: Czym jest branding?

POzwole sobie jeszcze na jedno uproszczenie ciagnac podjety przez Ciebie Marku watek CI a CB.

Wydaje mi sie ze w przypadku malych i srednich firm niezwykle duze znaczenie ma jednak charatker, osobowosc i talen/umiejetnosci Pana Prezesa. To on tak naprawde ksztaltuje firme i jej osobowosc wprowadzajac w zycie jego wizje i cele biznesowe. Nawet bez najmniejszej wiedzy na temat CI oraz CB.

Stworzyl silna marke zajmujaca sie produkcja czegos. Jak tego dokonal? Wiele opcji co jest pewne jego produkty musza byc naprawde dobre. POjawia sie pytanie jak zarzadza ludzmi? Moze miec talent przywodczy, przyciagac utalentowanych, dobrze ich motywowac i kierowac nimi co wplywa na jakosc produkcji, marketing i sprzedaz. A moze na odwrot straszny tyran i bydle - jedyna zaleta pracy dla niego to to ze placi dobrze! Wiec ludzie trzymaja sie rekoma i nogami zeby sie utrzymac i zarabiac lepiej!

Uproszczajac w obu ptzypadkach silna marka - gdyz finalny proukt jest dobry.

I wydaje mi sie ze granica pojawia sie w tym miejscu?! CI pomoze zobaczyc mocne strony jak i slabe strony firmy, opracowac strategie komunikacyjna (wew i zew), poliotyke HR, nowe cele, podjac problem identyfikacji pracownikow itd.

Mam nadzieje ze ten @przyklad@ pokazuje ze inna zaleznosc CI - CB bedzie w przypadku nowej firmy a inna w przypadku istniejacej

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

ok bardzo duzo zostało powiedziane n/t brandingu jego definicji itp. jedak to tylko definicja ... mozę podyskutujemy o narzędziach , które wykorzystuje się w kampaniach brandingowych. Jestem Ciekawy jakie są wasze doświadczenia, wizje itp
Marcin Dembowski

Marcin Dembowski Business Develpoment
Manager

Temat: Czym jest branding?

Marcin Kas:
ok bardzo duzo zostało powiedziane n/t brandingu jego definicji itp. jedak to tylko definicja ... mozę podyskutujemy o narzędziach , które wykorzystuje się w kampaniach brandingowych. Jestem Ciekawy jakie są wasze doświadczenia, wizje itp

sledzac zorne fora zauwazysz ze nie tylko rozmawiamy o definicjach ale rowniez co z nich wyplywa - jakie dzialania.

Osobiscie bardzo chetnie porozmawiam o narzedziach uzywanych do tworzenia marki korporacyjnej, czy to od podstaw czy tez wzmacniana jej pozycji na rynku, zmiany wizerunku itd

Nalezy pamietac ze jest to bardzo szerokie pojecie ponownie i jezeli mozesz sprecyzowac bardziej to chetnie zabiore glos i poslucham innych kolegow
Marcin Dembowski

Marcin Dembowski Business Develpoment
Manager

Temat: Czym jest branding?

Adamie jeszcze jedno spostrzezenie ze zupelnie inaczej budujemu marke produktu czy marke firmy, inaczej uslugi czy produktu. W przypadku produktu zalezy jaki to jest produkt kategoria/rodzaj, czy kupuje sie go regularnie czy tez raz na jakis czas, jaki jest pozim zaangazowania i ryzyka kupujacego. I najwazniejsze czy to jest mala czy tez duza firma z czym sie wiaze co bedziemy promowac i oczywiscie budzet co pozwala na okreslenie strategii i kanalow komunikacji.

Jednak pamietajmy (wracajac do "definicji") sprzedajemy obietnice wiec musimy byc pewni ze jestesmy w stanie ja dostarczyc i spelnic co zmusza nas do skupienia sie na aspektach wew firmy, m.in. CI.

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

. .Marcin F. edytował(a) ten post dnia 17.02.09 o godzinie 19:28
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Czym jest branding?

Marcin Frontczak:
I to jest konkret.
Moja definicja brandingu to "ogół działań mających na celu ujednolicenie wizerunku wewnętrznego z zewnętrznym".Marcin Frontczak edytował(a) ten post dnia 02.02.08 o godzinie 11:40


no nie. Co to znaczy ujednolicenie? Ktoś to zbadał i teraz za pomoca finezyjnych narzędzi stara sie ujednolicać? Przecież to niemożliwe i nierealne.Mamy dosć ograniczony wpływ na ksdztałt wizerunku marki np w porównaniu do jej tożsamosci.

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

Jan J.:
.Mamy dosć ograniczony wpływ na ksdztałt
wizerunku marki np w porównaniu do jej tożsamosci.


A to ciekawe, możesz napisać coś więcej?
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Czym jest branding?

Mariusz Wszołek:
Jan J.:
.Mamy dosć ograniczony wpływ na ksdztałt
wizerunku marki np w porównaniu do jej tożsamosci.



Krótko w tej sprawie. Pojęcie wizerunku / image / marki jest stosunkowo nowe. Wprowadził je na poczatku lat osiemdziesiatych
David Ogilvy. Okresla on że jest to suma wielu skladników czyli nazwy, opakowania, ceny, reklamy i oczywiście najważniejszej rzeczy czyli istoty samego produktu.Na etapie kreowania wizerunku marki mamy pewien wpływ na jego kształt. Ale po pewnym czasie
marka zaczyna zyć własnym zyciem i nasza rola w kształtowaniu jej wizerunku jeszcze się zmniejsza. Robi się najróżniejsze zwykle kosztowne zabiegi pewnych korekt tego wizerunku ale nie ma to większego wpływu na zmianę całkowita. Zresztą aby takie korekty wprowadzać trzeba najpierw zbadać ten wizeruneek. Min po to aby wiedzieć przy czym tak dokładnie majstrować i w jakim celu to robic. A badania wizerunku marki to dość skomplikowana sprawa
No bo nie mozna się tu ograniczać do badań ilościowych ale trzeba
przeprowadzić badania np postaw nabywcy, jego motywacji, zachowań itp.Dlatego wymyślono kilka standardów badań wizerunku marki ale
czy one opisują rzeczywistosć, mam obiekcje.Często mozesz się spotkać np z personifikacją marki czyli badaniem jej osobowosci
a także z badaniami jej użytkownika itp Można w literaturze znależć materiały na ten temat.

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

Marcin Frontczak:
I to jest konkret.
Moja definicja brandingu to "ogół działań mających na celu ujednolicenie wizerunku wewnętrznego z zewnętrznym".Marcin Frontczak edytował(a) ten post dnia 02.02.08 o godzinie 11:40

a to ciekawe

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

Bardzo ciekawe. I bardzo trudne.

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

Jan J.:
Mariusz Wszołek:
Jan J.:
.Mamy dosć ograniczony wpływ na ksdztałt
wizerunku marki np w porównaniu do jej tożsamosci.



Krótko w tej sprawie. Pojęcie wizerunku / image / marki jest stosunkowo nowe. Wprowadził je na poczatku lat osiemdziesiatych
David Ogilvy. Okresla on że jest to suma wielu skladników czyli nazwy, opakowania, ceny, reklamy i oczywiście najważniejszej rzeczy czyli istoty samego produktu.Na etapie kreowania wizerunku marki mamy pewien wpływ na jego kształt. Ale po pewnym czasie
marka zaczyna zyć własnym zyciem i nasza rola w kształtowaniu jej wizerunku jeszcze się zmniejsza. Robi się najróżniejsze zwykle kosztowne zabiegi pewnych korekt tego wizerunku ale nie ma to większego wpływu na zmianę całkowita. Zresztą aby takie korekty wprowadzać trzeba najpierw zbadać ten wizeruneek. Min po to aby wiedzieć przy czym tak dokładnie majstrować i w jakim celu to robic. A badania wizerunku marki to dość skomplikowana sprawa
No bo nie mozna się tu ograniczać do badań ilościowych ale trzeba
przeprowadzić badania np postaw nabywcy, jego motywacji, zachowań itp.Dlatego wymyślono kilka standardów badań wizerunku marki ale
czy one opisują rzeczywistosć, mam obiekcje.Często mozesz się spotkać np z personifikacją marki czyli badaniem jej osobowosci
a także z badaniami jej użytkownika itp Można w literaturze znależć materiały na ten temat.

Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś zwłaszcza z fragmentem o opisie rzeczywistości, który odbierany jest jako konstrukt użytkonika i nie można sprawdzić czy jest zgodny z realnością ale to zostawmy.

Najważniejsze z tego co napisałeś można wpływać na kształt wizerunku marki, kontrolować go, to, że tego się nie robi w Polsce to niestety przykra rzeczywistość i ułomność branży.

Techniki projekcyjne o których pisałeś są znakomitym sposobem(wg mnie) na kontrolę wizerunku marki etc. Czy jest to skomplikowany proces? Nie wydaje mi się, kwestia podejścia i relacji z potencjalnym klientem- czy chce czy nie :)

Następna dyskusja:

Branding - wizerunek, sprze...




Wyślij zaproszenie do