konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

Robert D.:
Branding jest procesem komunikacyjnym. interlokucją między klientem a firmą. Nokia to brand, ale i david bekham to brand. Nawet polityk Tusk to brand. Branding zatem jest częscią Public Relations czyli sposobem w jaki się komunikujemy z danymi, wyselekcjowanymi audytoriami. Komunikacją której tylko skrawek to wizualizacja.
Dbanie o dobry wizerunek marki to niestety nie działka grafków, gdyż nie oni będą walczyć o dobre imie (czyli też logo) firmy podczas strajku albo gdy spali się fabryka (np. wzmiankowanej Nokii).

Brand managment to nawet nie marketing bo ten jest skoncentrowany na opcji "sprzedać". miernikiem dobrego marketingu jest wielkość profitu. marka, dobre imię czy image to coś innego niż produkt. i tym właśnie róźni się marketing od brandingu.

w expressssowym skrócie moja opinia.

miłego dnia.
<br/><br/><br/>Robert D. edytował(a) ten post dnia 12.02.07 o godzinie 23:49

Wszystko zostało zmiksowane i wyszedł z tego niezły koktajl.
Po naszemu: Brand – marka (bardzo prosto)

Robercie – ‘świnia’, hodowana w oborze to według siebie brand, a dla mnie to produkt któremu można przypisać jakiś brand / markę / opinię.

PR – to narzędzie marketingowe (prosta analiza), które wykorzystuje się do budowania marki.
Dbanie o dobry wizerunek marki to niestety nie działka grafków,

Czemu tak sądzisz?

Twoja teoria jest ciekawa… inna.

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

Branding postawił bym gdzieś w okolicach pozycjonowania i wartościowania marki w świadomoci konsumentów.
Robert D.

Robert D. dążyć, drążyć,
drażnić

Temat: Czym jest branding?

Tomasz Z.:

Wszystko zostało zmiksowane i wyszedł z tego niezły koktajl.
Po naszemu: Brand – marka (bardzo prosto)

Robercie – ‘świnia’, hodowana w oborze to według siebie brand, a dla mnie to produkt któremu można przypisać jakiś brand / markę / opinię.

swinie wg siebie to brand? no moze swinka pigi

PR – to narzędzie marketingowe (prosta analiza), które wykorzystuje się do budowania marki.

autor: gal anonim, rok panski 1025
polecam jakies nowsze koncepcje. moze te zawarte na stronicach ksiazki: Public Relations Techniques, hunt i grunig, 1994
tudziez Managing Public Relations - kultowej pozycji tych samych autorow.
Dbanie o dobry wizerunek marki to niestety nie działka grafków,

Czemu tak sądzisz?

Twoja teoria jest ciekawa… inna.

jest inna bo ja wyrwales z kontekstu. tam po przecinku jeszcze cos jest...

ale mozna i tak:
przyklad: beckham - mega marka.prosze mi wskazac gdzie tu sie moze przydac grafik? dodatkowo patrzac na jego ekipe, osoby ktore zatrudnia to grafika tam niema...

moja teoria wcale nie jest wielkim odkryciem. tworzenie logotypow dla firm to nie brand managment. branding to cos wiecej - i tylko to chcialem powiedziec. oczywiscie doceniam role grafikow na pewnym etapie.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Czym jest branding?

Robercie
ale mozna i tak:
przyklad: beckham - mega marka.prosze mi wskazac gdzie tu sie moze przydac grafik? dodatkowo patrzac na jego ekipe, osoby ktore zatrudnia to grafika tam niema...

to ze Backham nie ma logo nie oznacza, że nie potrzebuje grafików i że przy jego wizerunku nie pracują :) Tak się składa, że jego marka powstała dzięki przekazowi wizualnemu i bez niego nie istniałaby wogóle. Jak się wymiesza logo, markę, branding firmy i osoby to jeszcze parę rzeczy można udowodnić... zależnie od potrzeb.
Kasia P.

Kasia P.
Www.babyrepublic.pho
to

Temat: Czym jest branding?

Ależ Beckham ma dwa loga: jedno sportowe: http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/sport/newsid_3533000...
Obrazek

drugim zaś firmuje swoje dokonania perfumeryjne:
Obrazek
Może jest jeszcze jakieś, ale nie miałam okazji widzieć :-)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Czym jest branding?

Drobne sprostowanie Kasiu :) logiem Backhama jest ON SAM, to co przytoczyłaś to rozciąganie owej marki na inne sprawy.
Kasia P.

Kasia P.
Www.babyrepublic.pho
to

Temat: Czym jest branding?

Andrzej-Ludwik W.:
Drobne sprostowanie Kasiu :) logiem Backhama jest ON SAM, to co przytoczyłaś to rozciąganie owej marki na inne sprawy.
Kurcze, a ja żyłam w przeświadczeniu, że logo to znak graficzny ;P
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Czym jest branding?

Zartowałem z tym logo, ale dyskusja miejscami markę zrównuje z logo :) a marka niekoniecznie musi mieć logo, szczególnie osobowa.
Choć przyjmując za dobrą monetę, iż logo to znak graficzny, można by uznać twarz, a nawet całego piłkarza, w formie foto za logo, w końcu to przekaz wizualny, czyli jakoś tam graficzny.

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

Katarzyna Agata P.:
Ależ Beckham ma dwa loga: jedno sportowe: http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/sport/newsid_3533000...
Obrazek

drugim zaś firmuje swoje dokonania perfumeryjne:
Obrazek
Może jest jeszcze jakieś, ale nie miałam okazji widzieć :-)

Ale to są znaki marek Beckhama... nie zaś jego osoby.
Bogdan Ożarowski

Bogdan Ożarowski właściciel,
V-NetPower

Temat: Czym jest branding?

Branging to nie logotyp, unikalna nazwa czy proces komunikacyjny. Branding to wartość dla klienta końcowego. Nie da się go zbudować za pomocą środków reklamowych. Musi on wynikać z wartości firmy. Silny brand to nade wszystko firma, która jest liderem na określonym ogniwie łańcucha tworzenia wartości. Za pomocą środków kreowania marki można siłę takiej firmy zaakcentować, nie można jej zastąpić. Nie można "zrobić" silnego brandu firmie, która jest wtórna, sdekoncentrowana ("zdywersyfikowana" - brrr...), nie wnosi nowych w stosunku do konkurencji wartości dla klienta itd. Historia biznesu pokazuje masę przykładów silnych brandów, które powstały "spontanicznie" i "naturalnie" bez wsparcia działaniami zarządzania marką. Dlatego cała ta dyskusja jest trochę bez sensu- powinna się koncentrować na wyodrębnieniu tych cech dobrej firmy, które tworzą silny brand.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Czym jest branding?

Skoro "nie logotyp, unikalna nazwa czy proces komunikacyjny" a "powinna się koncentrować na wyodrębnieniu tych cech dobrej firmy, które tworzą silny brand." to ja chętnie przeczytam jak, z tymi dobrymi cechami firma, trafi do świadomości klienta? bedą tworzyć brand wysyłając pracownikow do domu coby opowiedzieli barwnie o dobrych cechach firmy i tak zbudują silny brand? wolne żarty.

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

Bogdan O.:
Branging to nie logotyp, unikalna nazwa czy proces komunikacyjny. Branding to wartość dla klienta końcowego.

Pozwolę sobie na przykładzie postu kolegi jedną rzecz wyjaśnić.
Rozróżnijmy proszę brand - branding.
W efekcie brandingu powstaje brand.
Zatem należałoby branding rozpatrywać jako zestaw działań przyczyniających się do zbudowania/odbudowania/ brandu.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Czym jest branding?

Krzysztof to chyba nie jest takie proste jak stwierdziłeś
W efekcie brandingu powstaje brand.
bo brand może powstać bez brandingu i co wtedy? może tak być? sądzę że może. Wtedy branding służy temu, czemu powinien czyli umacnianiu świadomości marki.

konto usunięte

Temat: Czym jest branding?

Andrzej-Ludwik W.:
Krzysztof to chyba nie jest takie proste jak stwierdziłeś
W efekcie brandingu powstaje brand.
bo brand może powstać bez brandingu i co wtedy? może tak być? sądzę że może. Wtedy branding służy temu, czemu powinien czyli umacnianiu świadomości marki.

Naturalnie nieco uprościłem.
Chciałem tylko przywrócić prawidłowy podział brand-branding.
Jednakowoż nie zgodzę się z Tobą. Przyjmuję, że branding
to działania służące powstaniu marki gdy jej nie ma lub utrwaleniu/poprawieniu/wzmocnieniu jej wizerunku gdy już istnieje.

Sam fakt wymyślenia nazwy to już branding. Szczątkowy ale jednak.
przyjęcie nazwy marki od nazwiska również.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Czym jest branding?

Krzysztof, jeżeli przyjąć że branding to świadome działanie to mimowolne, a możliwe, powstanie brandu ... itd.
Bogdan Ożarowski

Bogdan Ożarowski właściciel,
V-NetPower

Temat: Czym jest branding?

Andrzej-Ludwik W.:
Skoro "nie logotyp, unikalna nazwa czy proces komunikacyjny" a "powinna się koncentrować na wyodrębnieniu tych cech dobrej firmy, które tworzą silny brand." to ja chętnie przeczytam jak, z tymi dobrymi cechami firma, trafi do świadomości klienta? bedą tworzyć brand wysyłając pracownikow do domu coby opowiedzieli barwnie o dobrych cechach firmy i tak zbudują silny brand? wolne żarty.
Przede wszystkim zdefiniujmy - kto jest klientem rozpoznającym brand ? Dla producenta "scalaków" klientem nie są użytkownicy komputerów lecz np. producenci kart graficznych. Dla nich różnica pomiędzy poszczególnymi producentami jest czytelna i istotna. W ten sposób dochodzimy do "cech firmy, które tworzą silny brand". Skupię się na przykładzie najbardziej jaskrawym choć dość unikatowo spotykanym (marzenie każdego konsultanta biznesowego...) który niejako "z automatu" tworzy silny brand. Jest to np. unikatowa kompetencja technologiczna (tj. nie dająca się naśladować za pomocą prostej aplikacji wiedzy inżynierskiej) dla firmy produkcyjnej. Mogę takich cech podać więcej. W tym co piszę jest być może silne ograniczenie wynikające z moich doświadczeń jako konsultanta. Ale sam branding to albo tworzenie silnej firmy albo... działanie cokolwiek fikcyjne. Sam branding nie stworzy brandu ... z niczego. Sorry.Bogdan Ożarowski edytował(a) ten post dnia 12.04.07 o godzinie 10:01
Bogdan Ożarowski

Bogdan Ożarowski właściciel,
V-NetPower

Temat: Czym jest branding?

Andrzej-Ludwik W.:
Krzysztof to chyba nie jest takie proste jak stwierdziłeś
W efekcie brandingu powstaje brand.
bo brand może powstać bez brandingu i co wtedy? może tak być? sądzę że może. Wtedy branding służy temu, czemu powinien czyli umacnianiu świadomości marki.
Absolutnie tak!!!
"Sądzę, że może..." - ależ tak jest zawsze. Nie wierzę w brand powstały jako efekt brandingu. Spece z tej dziedziny mogą sobie przypisywać różne zasługi. Ale nie wierzę aby udało się komuś wykazać związek przyczynowy pomiędzy powstaniem silnego brandu a działaniem ludzi parających się brandigiem. To złudzenie.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Czym jest branding?

Wbrew pozorom to nie jest złudzenie i udowodnili to czesi promując , brandingując, nieistniejącą markę supermarketu. Afera na "otwarciu" była palce lizać :)
Bogdan Ożarowski

Bogdan Ożarowski właściciel,
V-NetPower

Temat: Czym jest branding?

Andrzej-Ludwik W.:
Wbrew pozorom to nie jest złudzenie i udowodnili to czesi promując , brandingując, nieistniejącą markę supermarketu. Afera na "otwarciu" była palce lizać :)
Czy w efekcie tego powstał brand - ze wszystkimi wartościowymi cechami jak trwałość, autoreplikacja w umysłach klientów itd. ? Czy może był to przykład dość skutecznej reklamy (chyba w tzw. typie "wirusowym")ale o doraźnym działaniu? Moim zdaniem użycie słowa "brad" w tym przypadku jest jego ... nadużyciem.Bogdan Ożarowski edytował(a) ten post dnia 12.04.07 o godzinie 10:36
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Czym jest branding?

1.trudno mowić o wirusowej reklamie skoro posłużyły wszystkie media.
2. Brand ma jakieś stałe czasowe od których jest albo go nie ma?

Następna dyskusja:

Branding - wizerunek, sprze...




Wyślij zaproszenie do