Temat: CI versus VI - jaka jest wasza opinia?

dodatkowo claim jako element CIŁukasz Olszewski edytował(a) ten post dnia 26.11.07 o godzinie 16:57
Krzysztof R.

Krzysztof R. menedżer / kierownik
projektów, doradca
biznesowy, anali...

Temat: CI versus VI - jaka jest wasza opinia?

W ramach CI należy wyróżnić:
1.system wizualny
2.system zachowań (pracowników)
3.system komunikacji

Sądzę iż nieporozumienie w kwestii zamieniania CI z VI
częstokroć może wynikać z tego, że VI jest "pierwszym widzialnym" elementem z którym (najczęściej) styka się klient

Jednakże nie można zapominać o systemie zachowań (w tym m.in. o tzw. "kodeksie obsługi klienta") oraz systemie komunikacji, które moim zdaniem są równie ważnymi elementami wpływającymi na to jak firma jest postrzegana (i identyfikowana) na rynku przez inne podmioty

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: CI versus VI - jaka jest wasza opinia?

Corporate Identity to:

Corporate Design

Corporate Communication

Corporate Behavoiur

Corporate Coulture

PR/VI/branding/filmy/muzyka związana z polityką wizerunku firmy to części skłądowe programu Corporate Identity, który musi być zgodny z kulturą organizajcji, kompleksowy, spójny.

Niestety w Polsce nadal jest tak, że brandingiem zajmują się marketingowcy, PR dziennikarze, a systemem identyfikacji wizualnej graficy. Proszę nie brać tego do siebie tylko wyobrazić sobie sytuację, w której 3 czasem 4 niezależne organy pracują nad wizerunkiem tożsamością organizacji, trochę ciężko ze spójnością jeżeli na dodatek są to 3-4 firmy zewnętrzne :)
Zachęcam do lektury Corporate Identity Wally Olins lub Michael Fleischer, ciekawe pozycje można znaleźć u Dietera Herbsta :)

Temat: CI versus VI - jaka jest wasza opinia?

dlatego walka o spójność w komunkiacji jest taka trudna :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: CI versus VI - jaka jest wasza opinia?

Mariusz opisał tak zwane teoretyczne założeia, wyciągając teoretyczne wnioski. Łukasz na tej podstawie też podkreślił trudność, tyle że owa trudność leży nie w ilości podmiotów, opracowujących, a w sposobie wprowadzania tych opracowań w życie.

Łukaszu
Niestety w Polsce nadal jest tak, że brandingiem zajmują się
marketingowcy, PR dziennikarze, a systemem identyfikacji
wizualnej graficy.
A na świecie, wedle ciebie, kto się tym zajmuje? Poza tym mam wrażenie, że jednak nie do końca orientujesz się jak to jest u nas /w dużych korporacjach/.

Wrzucając do jednego wora potężne korporacje i małe firmy dostajemy mało strawny koktajl, z którego na dodatek NIC nie wynika.Andrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 06.12.07 o godzinie 11:30

konto usunięte

Temat: CI versus VI - jaka jest wasza opinia?

Nie wiem, bo nie mogę wiedzieć- bo jak :) Pozostaje mi jedynie subiektywna ocena projektów/kampanii etc.

konto usunięte

Temat: CI versus VI - jaka jest wasza opinia?

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Łukasz na tej podstawie też podkreślił trudność, tyle że owa trudność leży nie w ilości podmiotów, opracowujących, a w sposobie wprowadzania tych opracowań w życie.

Troszkę jednak chyba leży, Andrzeju. Wiadomo nie od wczoraj, że im więcej uczestników komunikacji, tym większe zakłócenia (syndrom "głuchego telefonu"). Im więcej różnych podmiotów ma dostep do marki, tym większe prawdopodobieństwo niespójności przekazu. Widać to na przykładzie Orlenu, który "polskość" swojego przekazu zabił drętwym namingiem produktów ("Vitay", "Verva").
A na świecie, wedle ciebie, kto się tym zajmuje?

Na świecie coraz częściej od A do Z całość ogarniają specjalistyczne firmy, typu Landor. Tak zresztą być powinno, tyle że wychodzi zapewne drożej, niż robienie na wszystko konkursów, a części rzeczy własnym sumptem. U nas jeszcze chyba nikogo na to nie stać, poza tym pewnie szkoda pieniędzy na coś, co niby działa, ale nie przynosi ciągłych zysków.
Marcin Dembowski

Marcin Dembowski Business Develpoment
Manager

Temat: CI versus VI - jaka jest wasza opinia?

Mariuszu - mysle ze temat jest bardziej skomplikowany, a co wchodzi w skald CI czy tez co jest widacym elementem CI, zalezy od tego jaka szkole prezentuje autor czy konsultant (corporate communication, design, lub change management).

Odnosnie autorow: nie zapominaj ze Wally wywodzi sie z nurtu design co dominuje jego podejscie do problemu

Pozdrawiam
M

Następna dyskusja:

Opinia o moim logo




Wyślij zaproszenie do