Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Cersanit nowe logo

Paweł S.:
Marcin Gajos:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
a nagrody ufundowały literki P i S :)

Z całym szacunkiem dla Pawła, ale z fundowania nagród przez ,,P i S'' to bym się nie cieszył ;)

No wlasnie ciekawe co na to ALW;))))
Cos sie chlopak nam nie sPISal:)))
rozumiem że oczekujesz wytłumaczenia bo znów ci sie pomerdało kto i co powiedział :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Cersanit nowe logo

Mariusz Jakubczyk:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Mariusz Jakubczyk:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Mariusz Jakubczyk:
[...]
Andrzeju, wybacz ale dla mnie to dyskusja co było pierwsze jajko czy kura:)
niestety mylisz się ani produkty nie wiążą znaku firmowego, ani logo produktów
Daleko nie trzeba szukać -Yamaha. Ewidentnie muzyczne logo i... produkcja motocykli :)
Więc jest to dowód i na moją tezę i na twoją - otóż logo Yamahy powstało w związku z produktem - instrumentami muzycznymi, a potem przy zmianie produkcji czy też wprowadzeniu nowego produktu pozostało jako wystarczająco uniwersalne.
Tego akurat nie wiemy - czy tak było prościej czy uniwersalnie :)
Jednak nie o to mi chodziło z przykładami zmiany form logo - nie chodziło o to co zawiera a jak ewoluuje i jak design logo zmienia się wraz ze zmianą designu produktu.
Wydaje mi się, że jeżeli chodzi o firmy produkcyjne to jednak zmiany w znaku podążają za zmianami stylistyki wytwarzanych produktów.
No więc przykład Yamahy także dowodzi tego, że stylistyka logo podąża za zmieniającą się stylistyką
Trzy razy to zdanie czytałem i wychodzi masło maślane bo powtarzasz to co napisałem :)
Nawet jeżeli zdarza się, że zmiany na rynku pojawiają się równocześnie czy nawet znak jest zmieniony wcześniej to jednak źródłem tych zmian w znaku graficznym są zmiany w linii produktu.
Nie serdeńko, to nie stylistyka wyrobów zmienia znak a zmiana strategii. BP jak sprzedawało ropę dziesiąt lat temu tak sprzedaje a znak zmieniło, bo strategia się zmieniła. Strategia nie produkt.
:) ciekawe jak miała by się zmienić forma paliwa? Mieli by zacząć je sprzedawać w kostkach?
a nie widziałeś paliwa w kostkach?
Po za tym to też zły przykład, bo zmiana strategii w wypadku BP polegała m.in. na zmianie wizerunku produktu - z energetycznego na ekologiczny.
a o czym ja napisałem? zaprzeczasz potwierdzając?
Bo co masz na myśli pisząc o zmianie strategii? Przecież czasami jest to zmiana strategii sprzedaży, zmiana klienta docelowego czy zmiana stylistyki sprzedawanego towaru...
zmiana stylistyki to nie strategia a jej wynik.
Co więcej zdarza się, że nie zmienia się znaku firmy a tworzy się znak serii produktów wyróżniających się stylem, jednak we wszystkich przypadkach jest tak, że znak dostosowywany jest do produktu.
Znak produktowy tak, znak firmowy dopasowuje się do strategii.
Znów jaka zmiana strategii np firmy Peugeot spowodowała ostatnią zmianę logo?
zapytaj u Peugota to ci powiedzą
Czy możesz mi podać przykład, kiedy to zmiana logo stała się inspiracją do zmiany wzornictwa produktów?
Tam gdzie zmieniła się strategia firmy, przenosiło się to wizerunku na stylistykę produktów.
:)
Gdzie? Konkretnie.
wszędzie, czyli poza Polską, u nas najpierw robią logo a potem dopasowują do niego produkt i strategię :)andrzej-ludwik "alw" włoszczyński edytował(a) ten post dnia 20.02.11 o godzinie 19:24

Następna dyskusja:

Wembley - nowe logo




Wyślij zaproszenie do