Daniel Zawilinski

Daniel Zawilinski www.SerwerSMS.pl -
System Obsługi
Marketingu Mobilnego

Temat: Branding w SMS-ach co o tym myślicie?

Witam,
czy uważacie, że branding to tylko logo, kreacja, banery, spoty reklamowe itp?

W marketingu mobilnym dostępne są wiadomości SMS z tak zwanym, brandem / nagłówkiem alfanumerycznym. Krótko mówiąc jeśli otrzymujesz wiadomość SMS to w miejscu gdzie powinien wyświetlić się numer, wyświetla się nazwa firmy / produktu.

Czy uważacie, że stosowanie takich wiadomości pomaga w budowaniu wizerunku firmy czy niema to większego wpływy na markę?

Pozdrawiam
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Branding w SMS-ach co o tym myślicie?

raczej wpływa na stopień wkurzenia na spam danej marki
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Branding w SMS-ach co o tym myślicie?

Branding to pojęcie bardzo szerokie. I idąc z duchem czasu również w tym przypadku, różne rozwiązania powinny być sprawdzane by informować o marce i jej produktach. Tylko z głową, bo efekt może być odwrotny od zamierzonego.Marcin Gajos edytował(a) ten post dnia 15.05.10 o godzinie 15:07

konto usunięte

Temat: Branding w SMS-ach co o tym myślicie?

to raczej ze spamem nie ma nic wspólnego... to tak jak odpowiedni nagłówek w mailu, który można szybko zidentyfikować
Daniel Zawilinski

Daniel Zawilinski www.SerwerSMS.pl -
System Obsługi
Marketingu Mobilnego

Temat: Branding w SMS-ach co o tym myślicie?

Grzegorz Nowak:
to raczej ze spamem nie ma nic wspólnego... to tak jak odpowiedni nagłówek w mailu, który można szybko zidentyfikować

Przykładem mogą być Banki, jeśli wykonuję transakcję i przychodzi do mnie potwierdzenie SMSem, gdzie w nagłówku jest nazwa banku, bardzo łatwo jest mi (patrząc na listę wiadomości) odnaleźć interesujące mnie informacje w telefonie.

Zwłaszcza krótka nazwa zapada mocno w pamięć :)

konto usunięte

Temat: Branding w SMS-ach co o tym myślicie?

Korzystałem zawsze z bluetootha ale przestałem po tym jak co 5 skrzyżowanie dostawalem jakąś reklamę. Wg. mnie telefon to rzezc prywatna i wysyłanie na niego nachalnie reklam po prostu wiele osób zniecheca i jest bardzo mało skuteczne. Według mnie to słaby pomysł.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Branding w SMS-ach co o tym myślicie?

Grzegorz Nowak:
to raczej ze spamem nie ma nic wspólnego... to tak jak odpowiedni nagłówek w mailu, który można szybko zidentyfikować
Pod warunkiem ze jest to wiadomość chciana/oczekiwana. Ale tu raczej idzie o rozsyłanie sms reklamowych więc spamu, niechcianych wiadomości i nie ma znaczenia czy łatwo to wyłowić jeśli muszę tracić czas na likwidowanie tych wiadomości zapychających skrzynkę.

Danielu łatwość zapadania to jedno a kontekst drugie. Z równą łatwością zapadnie ci dobre i złe skojarzenie. Tyle że jedno jest pozytywne i oczekiwane przez markę, a drugie negatywne i niepożądane.
Daniel Zawilinski

Daniel Zawilinski www.SerwerSMS.pl -
System Obsługi
Marketingu Mobilnego

Temat: Branding w SMS-ach co o tym myślicie?

Panowie,
dziękuję za burzliwą dyskusję, chyba muszę coś uściślić. Nie mówię tutaj o spamie, rozpoczynając ten temat miałem na myśli zamówione informacje i nie chodzi mi o to czy wysyłanie SMS-ów jest denerwujące czy nie.

Oczywiście, że w określonych sytuacjach jest denerwujące ale większy odsetek Polskich firm stosujących tego rodzaju komunikację marketingową potrafi to robić bardzo dobrze i w sposób, który zadowala ich klientów.

Mam na myśli, legalne działania zgodne z wszelkimi normami, etyką, przepisami itp

Zakładamy, że:
- odbiorcy chcą otrzymywać wiadomości
- baza jest legalna

Pytanie: Czy waszym zdaniem nazwa w nagłówku SMS-a ma jakiś wpływ na postrzeganie marki?
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Branding w SMS-ach co o tym myślicie?

No to trzeba było tak od razu.

Jasne że ma z dwu powodów
1. identyfikacja
2. wspomaganie zapamietania

ale postrzeganie to już szersza sprawa i związana z relacjami klient-firma zatem będzie, zależnie od kontekstu, pozytywne lub negatywne, czyli normalnie :)

Następna dyskusja:

Co myślicie o tym logotypie




Wyślij zaproszenie do