Temat: Branding versus reklama - oraz Stowarzyszenie Brandingu..

A jakie to ma dla ciebie znaczenie, że nie wspomnę o znaczeniu dla istnienia takiej agencji.
ekonomiczne
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Branding versus reklama - oraz Stowarzyszenie Brandingu..

Łukaszu dotąd wydawało mi się że to agencja ma PROFIL i do niego dobiera fachowców, ale widać znowu się pomyliłem :)

Temat: Branding versus reklama - oraz Stowarzyszenie Brandingu..

to jest trochę dyskusja o tym co było pierwsze: jajko czy kura?
teorytycznie możnaby założyć, że agencja ma profil i do tego profilu dobiera się fachowców, ale w konsekwencji to jednak ludzie a nie profil mają doświadczenie, wiedzę, aby stanąć na wysokości zadania. Jeśli mała agencja twierdzi, że może robić wszelakie akcje, bo ma takie ambicje i profil full-service, to nic to nie znaczy, bo ważne jest kto dokładnie (jacy fachowcy) będą zajmować się konkretnym projektem.
Panie Andrzeju, pan to się chyba ze mną dla sportu droczy.. :)

konto usunięte

Temat: Branding versus reklama - oraz Stowarzyszenie Brandingu..

Wynika z tego, że nieważne, jak się firma określa i czym się zajmuje, ważna jest wiedza ludzi i doświadczenie. Szczęśliwi Ci Anglicy - do tej pory mieli puby i restauracje, a teraz nawet nie wiedzą, że odkąd pozatrudniali tam polskich magistrów, to nabyli profilu filozoficzno-ekonomiczno-socjologiczno-jakiegoś tam.

konto usunięte

Temat: Branding versus reklama - oraz Stowarzyszenie Brandingu..

I przypomnę: nie mówimy w tej chwili o kompetencjach, ale profilu działalności.

Dla mnie knajpa to knajpa, nawet jeśli podają fatalne piwo. W Twoim rozumieniu, jeśli większość pracowników takiego lokalu jest po technikum samochodowym, to prowadzą warsztat :)Jan Czerniawski edytował(a) ten post dnia 09.10.07 o godzinie 10:20

Temat: Branding versus reklama - oraz Stowarzyszenie Brandingu..

niech Wam będzie, ja jednak myslę, że jeśli profil nie jest poparty kompetencjami to takie pozycjonowanie się jest skazane na porażkę.
Ile razy pójdziesz do knajpy w której najprostsze danie zalatuje olejem samochodowym?

konto usunięte

Temat: Branding versus reklama - oraz Stowarzyszenie Brandingu..

Mogę nie pójść w ogóle, ale dalej będą knajpą i ktoś tam pewnie jednak będzie jadał.

Temat: Branding versus reklama - oraz Stowarzyszenie Brandingu..

racjonalnie rzecz biorąc, powinni otworzyć dobry warsztat, i robić to na czym się znają zamiast prowadzić beznadziejną knajpę :)

konto usunięte

Temat: Branding versus reklama - oraz Stowarzyszenie Brandingu..

Nie każdy potrafi trafnie ocenić swoje talenty i kompetencje...I dlatego stowarzyszenie, które częściowo pomagałoby w weryfikacji fachowości niektórych, to dobry pomysł.

konto usunięte

Temat: Branding versus reklama - oraz Stowarzyszenie Brandingu..

sama idea stowarzyszeń zazwyczaj sprowadza się do skupienia kilku ludzi, którzy wzajemnie klepia się po tyłkach mówiąc jacy to oni nie są fajni w tym swoim gronie. Jaka jest idea takiego stowarzyszenia?
Poprosze o nakreslenie celów bo jak narazie to mam wrażenie, że będzie to tak jak 10 lat temu z PRem czyli szukanie definicji tego co się robi.
A sprawa wydaje się tak prosta - wystarczy podręcznik do marketingu z definicjami co to reklama i co to marka.
Marcin Dembowski

Marcin Dembowski Business Develpoment
Manager

Temat: Branding versus reklama - oraz Stowarzyszenie Brandingu..

Przepraszam ze sie wlacze do dyskusji i do tego przyznam szczerze ze nie czytalem calego artykulu i wszystkich wpisow. Mam jednak kilka uwag czy tez spostrzezen. Wydaje mi sie ze kazdy ma troszke inne podejscie do omawianego problemu.

Ja osobiscie zgadzam sie z Alexandrem, ze podzial na agencje Marketingowe i Brandingowe istnieje juz od dawna i ma on duzy sens. Chocby przyklad Olinsa, ktory probuje cos zrobic z wizualna identyfikacja Polski. Nalezy jednak pamietac ze w dniu dzisiejszym wielkie agencje marketingowe/reklamowe, wielokrotnie aby dostarczac kompleksowe uslugi swoim klientom, tworza dzialy zajmujace sie identyfikacja czy tez marka.

Drugim istotnym prolemem jest to czy mowimy o brandingu produktu czy tez brandingu korporacyjnym - pamietajmy ze sa to odmienne zagadnienia, ktore nalezy rozpatrywac zupelnie inaczej. Wydaje mi sie, ze osoby ktore upieraja sie po stronie marketingowej maja wieksze doswiadczenie z marka produktu (nawet jezeli byla to marka firmy czy napewny nie byla zarzadzana i tworzona jak marka produktu?).

Marka korporacyjna jest poteznym multidyscyplinarnym zagadnienieniem, ktore komunikacje marketingowa urzywa w procesie tworzenia i zarzdzania marka, ale osobiscie niegdy bym nie oddal tego zadania w rece typowego dzialu marketingu. Dlaczego? Gdyz jest to dzial ktory z mojego punkty widzenia zajmuje sie podtrzymywaniem swiadomosci marki, lub tworzeniem wizerunku, a nie reputacji czy tez spokrewnionego brandingu.

POmysl stworzenia Stowarzyszenia jest ciekawy, gdyz pozwoli wyjasnic wiele na polskim rynku BRANDINGu, dzielic sie dos i spostrzezeniami. Mysle ze wciaz jest wiele niespojnosci z zachodem w ramach omawianego zagadnienia, tak jak w przypadku Identyfikacji Korporacyjnej ktora w Polsce glownie (mylnie) laczona jest z Wizualna czescia identyfikacji (LOGO itd). CI jest o wiele szerszym pojeciem

Pozdrawiam, czekam na krytyke i zachecam do dyskusji

Następna dyskusja:

Branding versus reklama - o...




Wyślij zaproszenie do