konto usunięte
Temat: ..........3 Najlepsze loga jakie...
a co powiecie na: PKO BP, LOT. bo te Najki, ajple i inne tego typu historie staja sie strasznie meczace.fakt: nie zaprzeczam ze na sukces logotypu wplywa jego ekspozycja w mediach (czyt: kto ma wiekszy hajs, tego lepiej i czesciej widac) = wieksza rozpoznawalnosc logotypu (marki). tak wiec sukces logotypu (marki) nijak sie ma do fajnego projektu, a znow fajny logotyp jest tylko i wylacznie kwestia subiektywnego gustu odbiorcy (nie tworcy). co za tym idzie: to ze komus podoba sie taki a nie inny logotyp nie oznacza, ze komus innemu bedzie sie podobal ten sam logotyp:) (proste i logiczne). nie wazne kto go zaprojektowal. chociaz czasem takie "sciezki i tropy" modyfikuja nasza percepcje i mowimy, skoro ten logotyp zostal zaprojektowany przez ...... (ikone designu) wtedy mowimy ze jest git:).
problem pojawia sie w momencie na jakiej plaszczyznie chcemy analizowac: a) czy fachowej? b)czy zwyklego odbiorcy.
a) jest to niebezpieczenstwo: czy nasza analiza pokrywa sie z podejsciem autora i czy nasze "pewnosci" lub "niepewnosci", "plusy lub minusy" pokrywaja sie z wizja autora logotypu
b) sedziami sa ludzie nie znajacy sie na dizajnie , tylko "prosci odbiorcy". wiec wszystko zdarzyc sie moze.
czyli tak naprawde malo liczy sie logotyp: liczy sie czestotliwosc jego emisji, czyt: eksponuj swoj logotyp bedziesz wielki.
troche to banalne, ale mysle ze dalece logiczne