konto usunięte

Temat: Na portalu jak na słupie ogłoszeniowym?

Witam wszystkich forumowiczów

Konferencje, wesela czy wyjazdy integracyjne, do tego cała gama rodzajów turystyki są kryteriami na podstawie których można znaleźć w internecie całą paletę portali dotykających zagadnienia hotelarstwa.

Po wpisaniu w wyszukiwarkę, któregokolwiek z ww. słów kluczowych wyświetla się nam kilka stron wyników. Duża część internautów ogranicza się do kilku pierwszych pozycji, nie sprawdzając nawet drugiej i kolejnych stron z wynikami. Wszyscy jednak wiemy, że nie zawsze jest tak, że najwyższe pozycje są tym czego szukamy, że to one są odpowiedzią na nasze pytanie. Roboty po prostu chętnie nam sugerują co powinno nas interesować.

W tym miejscu chcę poznać opinię ludzi, którzy nie tylko "od wielkiego dzwona" szukają informacji o turystyce czy hotelarstwie. Interesuje mnie opinia osób, które codziennie przeszukują internet w poszukiwaniu treści związanych z hasłem hotel/turystyka, którzy wywołani do tablicy są w stanie podać adresy kilku stron czy blogów wartych uwagi. Stron których bez wahania i bez zastanowienia użylibyście do promocji własnego obiektu.

Nie będę ukrywał, że nie zbieram tych informacji do żadnej pracy naukowej, a są mi one potrzebne do użytku komercyjnego. Zastanawiam się również, czy waszym zdaniem taki rodzaj promocji obiektu jest na prawdę skuteczny, czy działa to bardziej na zasadzie wieszania "plakatu na każdym możliwym słupie"?

Pewnie nie uniknę tego, ale mogę poprosić by ten wątek nie stał się takim właśnie "słupem ogłoszeniowym", gdzie każdy rozpływa się nad tym , jak wspaniała jest jego strona i dlaczego właśnie ona jest najlepsza na świecie.

Jak wspomniałem wcześniej, wpisałem w wyszukiwarkę kilka "keywords" i rzeczywiście jest kilka stron, które są godne uwagi. Jeśli nie znacie to warto sprawdzić:

http://www.e-hotelarstwo.com/
http://www.nocuje.net/
http://www.hoteleispa.pl/
http://www.e-konferencje.pl/
http://www.bizneskonferencje.pl
http://www.horecanet.pl
http://www.hotelewpolsce.pl
http://www.iszkolenia.pl
http://www.mojekonferencje.pl
Wojciech Sroka

Wojciech Sroka IT/PR/E-marketing

Temat: Na portalu jak na słupie ogłoszeniowym?

Najlepszą zasadą przy wyborze portali internetowych jest poproszenie o przesłanie zrzutu z wiarygodnej statystyki, najczęściej GA, najlepiej z uwzględnieniem rodzaju ruchu i długoterminowego okresu. Rodzaj prezentacji + cena prezentacji + statystyki wejścia pomogą w podjęciu decyzji. Ofertę noclegów promowałbym u liderów jak eholiday.pl, nocowanie.pl, e-turysta.pl, hotelisko.pl, e-nocleg.pl. Konferencje na poza wymienionym przez Ciebie e-konferencje.pl, także na konferencje.pl czy salekonferencyjne.pl.

konto usunięte

Temat: Na portalu jak na słupie ogłoszeniowym?

Wojciech S.:
Najlepszą zasadą przy wyborze portali internetowych jest poproszenie o przesłanie zrzutu z wiarygodnej statystyki, najczęściej GA, najlepiej z uwzględnieniem rodzaju ruchu i długoterminowego okresu. Rodzaj prezentacji + cena prezentacji + statystyki wejścia pomogą w podjęciu decyzji. Ofertę noclegów promowałbym u liderów jak eholiday.pl, nocowanie.pl, e-turysta.pl, hotelisko.pl, e-nocleg.pl. Konferencje na poza wymienionym przez Ciebie e-konferencje.pl, także na konferencje.pl czy salekonferencyjne.pl.


Jest to bardzo dobry sposób na segregację ogromnej ilości dostępnych portali. Dziękuję serdecznie za rozjaśnienie mi tej kwestii.

Dziękuję również za adresy, dopiszę je do swojej listy "liderów" branżowych.

Czas zaprzyjaźnić się z GA.

Pozdrawiam
Janusz Karnowski

Janusz Karnowski Marketingowiec,
Hotel

Temat: Na portalu jak na słupie ogłoszeniowym?

Zgadzam się, że dobrym wyznacznikiem ruchu w serwisie są statystyki z GA, ale niestety ostatnimi czasy jest ciężko z nich coś wywnioskować ze względu na not provided, czyli w większości słowa z jakich jest generowany ruch z wyszukiwarki google. Należałoby się skupić nad tym jaka jest skuteczność odwiedzających dany serwis. Wiadomym jest, że odwiedziny właśnie z google i z najtrafniejszych słów kluczowych jest najwartościowsze.

Myślę, że bez sensu jest sugerowanie się ilością użytkowników serwisu, który skupia wiele różnych rozgałęzień tematu. Np. serwis, na którym oprócz bazy centrów konferencyjnych jest blog z różnymi artykułami jak organizować konferencje, forum ogólnie na temat organizacji konferencji, spis eventów czy konferencji z całej Polski....

Dlatego ja chcąc zareklamować obiekt wybieram kilka najbardziej interesujących mnie słów kluczowych i sprawdzam pozycje konkretnego serwisu na dane hasła. Z moich obserwacji wynika, że od dłuższego czasu na wysokich pozycjach utrzymuje się serwis konferencyjne-obiekty.pl.

Jak dla mnie prezentacja w tym serwisie jest dość skuteczna.
Wojciech Sroka

Wojciech Sroka IT/PR/E-marketing

Temat: Na portalu jak na słupie ogłoszeniowym?

Wysokie pozycje w wyszukiwarkach nie są tu tak istotne. Słowa związane z branża konferencyjną są niszą. Serwis może zajmować wysokie pozycje a i tak nie generować dużego ruchu docelowego na naszej stronie. Przykładem może byś słowo "konferencje". Większość użytkowników w badaniu tego słowa wykazało nam, że szukają organizowanych aktualnie konferencji a nie obiektów gdzie można zorganizować konferencje. To tylko przykład, ale często pokazywany przez serwisy biznesowe. Not provided oczywiście nie wykaże nam tej jakości chyba że w ADW. W mojej wypowiedzi chodziło mi o to aby serwis wykazał wszystkie kanały w tabeli z jakością - organic, adw, direct, referal etc. Na tej podstawie można wyciągnąć pewne wnioski oczywiście uwzględniają architekturę serwisu o której wspominasz. Jednak ilość użytkowników i jakość zawsze jest ważnym wyznacznikiem.



Wyślij zaproszenie do