Marek
P.
Albergolog,
Współpracownik Domu
Gospodarki Niemiecko
- Po...
- 1
- 2
Michał Stradomski @konferencje.pl
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
Marku, pomysł nakręcenia filmów o hotelu dla każdego rodzaju typu to świetny pomysł. Mnie jednak chodziło przede wszystkim o to, że nie da się zrobić jednej strony hotelu dla wszystkich. Weźmy choćby basen. Większość hotelarzy pisze: "mamy piękny basen". A co interesuje klienta:- meeting planner: jakie są jego wymiary, ile osób może na raz korzystać z basenu, czy jest nagłośnienie, czy wokół basenu można zrobić scenografię, bufet, parkiet, bar....
- rodzice z dziećmi: jaka jest głębokość basenu, czy woda jest chlorowana, czy jest ratownik....
- "honeymooners": czy jest intymna atmosfera, czy są wieczorem światła, czy można zamówić szampana
- pilot wycieczki: w jakich godzinach jest czynny, ile jest leżaków
- biznesmen w podróży: czy jest czynny o 6 rano i czy ma tory, na których można przeprowadzić poranny trening
Wystarczy notować pytania gości a później odpowiedzi umieścić na stronie www. Jeszcze lepiej wyspecjalizować się w jednym typie klienta.
Michał Stradomski @konferencje.pl
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
MAREK POLAKIEWICZ:
Uważam także,iż foldery hoteli oraz widokówki czy różnego rodzaju katalogi choć obowiązkowe
Nie zgadzam się, że w XXI wieku foldery są jeszcze obowiązkowe :)
Marek
P.
Albergolog,
Współpracownik Domu
Gospodarki Niemiecko
- Po...
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
Michale!Nie do końca się zrozumieliśmy. Otóż nie chodziło mi o nakręcenie zwykłego filmu o hotelu bo to przecież standard. Chodziło mi właśnie aby taki wirtualny przekaz dokładnie informował potencjalnego klienta o sprawach,o których piszesz. I tak powinno być. Tylko bowiem rzetelna wiedza wobec klienta hotelu rodzi jego zaufanie do świadczonych usług przez dany hotel.
Co do folderów to czy tego chcemy czy nie na całym świecie zapotrzebowanie wśród gości na foldery jest i będzie ogromne. Nie zapominajmy o kolekcjonerach. Parę lat temu byłem w Kanadzie i tam miałem okazję zobaczyć jak funkcjonuje hotelarstwo kanadyjskie. Tam także są rozpowszechnione foldery hoteli a nawet ich wzbogacona wersja czyli pięknie wydane katalogi. To prawdziwe dzieła sztuki edytorskiej. Jestem zdecydowanie za katalogami.
Michał Stradomski @konferencje.pl
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
MAREK POLAKIEWICZ:
Michale!
Nie do końca się zrozumieliśmy. Otóż nie chodziło mi o nakręcenie zwykłego filmu o hotelu bo to przecież standard.
Jakby filmy o hotelach były standardem to byśmy takiego wątku tu nie musieli zakładać. A "targetowane" filmy, ho ho - raj :)
Chodziło mi właśnie aby taki wirtualny przekaz dokładnie informował potencjalnego klienta o sprawach,o których piszesz. I tak powinno być. Tylko bowiem rzetelna wiedza wobec klienta hotelu rodzi jego zaufanie do świadczonych usług przez dany hotel.
Dzisiaj w dobie wszechobecnych opinii, "transparency" to jedyny ratunek, jaki pozostał marketingowcom. Zamiast czekać na opinie w internecie, powinni sami opisać wszystkie zalety i wady (!) swojego hotelu. Wtedy nikt się nie zawiedzie i nie zgnoi w sieci. Przecież z każdej wady można zrobić zaletę - wracając do mojego przykładu - mały basen można nazwać "intymnym", dodać serwis szampana i truskawek i sprzedawać hotel jako "romantyczny".
Co do folderów to czy tego chcemy czy nie na całym świecie zapotrzebowanie wśród gości na foldery jest i będzie ogromne. Nie zapominajmy o kolekcjonerach. Parę lat temu byłem w Kanadzie i tam miałem okazję zobaczyć jak funkcjonuje hotelarstwo kanadyjskie. Tam także są rozpowszechnione foldery hoteli a nawet ich wzbogacona wersja czyli pięknie wydane katalogi. To prawdziwe dzieła sztuki edytorskiej. Jestem zdecydowanie za katalogami.
Panie Marku, parę lat temu, to nikt nie miał szerokopasmowego internetu w domu :) Katalogi są jak konie w dobie samochodów. Piękne to i przyjemne ale nie obowiązkowe. Chyba, że ma służyć jakiejś strategii, kreowaniu specyficznego artystycznego wizerunku - ale to już himalaje marketingu a nie brutalna promocja sprzedaży :)
Małgorzata
Cichosz
recepcjonistka,
Hotel Stary, Kraków
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
Michale, dwa słowa na temat folderów z punktu widzenia recepcjonistki. Kilka razy dziennie w recepcji pojawiają się spacerujący ulicą turyści z prośbą o folder hotelu. Myślisz, że powinnam im odpowiadać "Nie mamy folderów, bo to przeżytek, ale mamy wspaniałą stronę www!" Sądzisz, że będą usatysfakcjonowani?Dla jasności, wcaleni nie uważamn, że jest to efektywna forma reklamy dla hotelu, niemniej hotel powinien dostarczać to, czego od niego oczekują goście - zarówno aktualni jak i ci potencjalni.
Pozdrawiam :)
Jerzy Włodarczyk hotelarz pasjonat
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
Witam wszystkich! Cześć Gosia :)Foldery - zgodzę się - jak najbardziej potrzebne, strony www przyciągające wizualnie - niezbędne. Czy z wirtualnymi wycieczkami i filmami? Sprawa dyskusyjna. Hotel może mieć taką opcję, ale ja bym aż tak strony nie zapychał. Ludziom nie chce się czekać aż się film załaduje, wolą szybko zerknąć na kilka ładnych fotek, cenę, opinie, i już.
A jakby tak ugryźć sprawę marketingu hotelowego od całkiem innej strony? Jeszcze bardziej do przodu i jeszcze bliżej klienta niż audio-video strona www, choć nadal wirtualnie. I przywiązać gościa do hotelu, do marki na dłużej niż kilka chwil z folderem, czy na stronie www.
Chodzi mi o "Social Media Marketing", czyli internetowe kanały komunikacji społecznej, media - mikroblogi takie jak np. Twitter, Facebook, czy nasz ukochany GoldenLine, choć ten ostatni nie daje takich narzędzi jak poprzednie. Nawet taka Nasza-klasa już zaczyna się bawić w reklamę.
Na zachodzie hotele walczą prężnie o klienta twitterując czy facebookując. U nas nawet o powijakach jeszcze nie można mówić :(
Na kanale Twitter danego obiektu można np. zamieszczać bieżące informacje o hotelu, oferty specjalne, promocje, ba - pogodę na dziś, grubość pokrywy śnieżnej, zdjęcia pracowników obsługujących profil Twittera czy Facebooka. Taki niby wirtualny, ale bardziej żywy kontakt z hotelem przywiązuje klienta do marki, do miejsca, stwarza lojalność.
Dopiero dziś założyłem profil na Twitterze :) więc nie miałem za dużo czasu żeby szukać, ale jak na razie znalazłem tylko dwa rodzime hotele używające tego narzędzia.
Holiday Inn Kraków***** : http://twitter.com/HolidayInnKRK
Hotel Matejko Kraków: http://twitter.com/MatejkoHotel
Działa tam też ostro HotelProfit: http://twitter.com/HotelProfit/ , który robił badania na ten temat. - 500 'followersów' w 50 dni - a znajomych a przez to reklamę rozprzestrzenia się łańcuchowo ...
Artykuły w sieci:
http://seo-pr.pl/twitter-w-rekach-hotelarzy/
http://dziennikturystyczny.pl/2009/08/jak-sieci-hotelo...
http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/trendy/male-w...
Według mnie to jest przyszłość a nawet teraźniejszość marketingu i PR-u.
Pozdrawiam
YoorekJerzy Włodarczyk edytował(a) ten post dnia 09.09.09 o godzinie 00:40
Joanna
Przybyla
Ready for new
challenges :)
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
Witam wszystkich!Jako nowicjusz w branży hotelarskiej powrócę może do pytania z tematu - gdy już wszystkie materiały promocyjne są przygotowane, obsługa i strona internetowa świetnie funkcjonują, ceny są konkurencyjne to jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm? Przepraszam, jeśli pytanie jest banalne, ale nigdy wcześniej nie działałam w tej branży - z jakim działem się kontaktować, umawiać spotkania, na czym najbardziej zależy firmom? Czy na ilości miejsc noclegowych, pojemności sal i zapleczu konferencyjnym, lokalizacji hotelu? Będę wdzięczna za małe wprowadzenie w ten świat.
Bardzo słuszna uwaga o Twitterze i Facebook'u - można jeszcze dodać do tego myspace. choć póki co ten ostatni działa jeszcze bardziej w branży muzycznej (ale czy nie można byłoby tym kanałem sugerować organizacje eventu, koncertu właśnie w naszym hotelu?). Jestem niezmiernie ciekawa Waszych opinii :)
Stanisław
Świdroń
dyrektor ds audytu,
CM Audit Spółka z
oo.o
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
Witam profesjonalistów,Firma w której pracuję (CM Audit społka z o.o.) dostała ofertę przygotowania strategii rozwoju ośrodka wypoczynkowego. Zajmujemy się księgowością i analizami finansowymi. Szukamy partnera, który zajmie się apektem marketingowym działalności ośrodka. Gdyby ktoś z Państwa był zainteresowany uczestnictwem w projekcie, proszę o kontakt. Współpraca na zasadzie kooperacji firmy matketingowej (może być osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą) oraz CM Audit.
Kanelaria@cmaudit.pl
Pozdrawiam
Stanisław ŚwidrońStanisław Świdroń edytował(a) ten post dnia 07.12.09 o godzinie 14:06
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
Jerzy Włodarczyk:
Czy z wirtualnymi wycieczkami i filmami? Sprawa dyskusyjna. Hotel może mieć taką opcję, ale ja bym aż tak strony nie zapychał. Ludziom nie chce się czekać aż się film załaduje, wolą szybko zerknąć na kilka ładnych fotek, cenę, opinie, i już.
Witam Panie i Panów serdecznie. Bardzo ciekawa dyskusja, z miłą chęcią przeczytałem co macie Państwo do powiedzenia na ten temat. Bardzo rzetelne opinie i z większością stwierdzeń zupełnie się zgadzam.
Chciałbym tylko zwrócić uwagę na fakt postępującego coraz szybciej rozwoju internetu i jego możliwości, co nie koniecznie znaczy zanikanie tradycyjnych metod i dróg dotarcia do klienta.
Mam tu na myśli techniczny postęp, bo metod jakie można wprowadzić w życie za pomocą internetu chyba każdy marketingowiec jest świadomy.
Domowe łącza internetowe są coraz szybsze, serwery www coraz bardziej pojemne, co za tym idzie dodanie filmów i tzw. wirtualnych spacerów po hotelu za mniej więcej 5-10 lat będzie absolutnym standardem.
Uważam że jedną z metod zwrócenia uwagi, na pewno jest wyjście na przeciw nowinkom technicznym i nastawienie co będzie na topie za 5 lat.
Rewolucji w tym temacie nie będzie ale jeśli ktoś zapuści się w postępującej ewolucji będzie miał ciężko odrobić straty.
Z drugiej strony da mu to przewagę uniknięcia błędów które napotkały konkurencję i dokonanie skoku o kilka etapów.
Polskie hotele, generalizując są około 10 - 20 lat do tyłu za hotelami Europy zachodniej.
Dlatego stoimy teraz w miejscu w którym warto obserwować Europę.Bartosz Z. edytował(a) ten post dnia 30.01.10 o godzinie 23:52
Mariusz
Korzeniecki
Psuję i naprawiam
internety.
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
Witam wszystkich.Chciałbym wypowiedzieć się w tym temacie, gdyż po pierwsze marketing hotelowy był kiedyś tematem mojej pracy mgr, temat zszedł na "e-tory" czyli w dość lubiany przeze mnie kierunek, a na koniec wspomniano tu o bardzo ciekawym narzędziu (wirtualne wycieczki), które tak się składa, że akurat sprzedaję:)
Tu może odniosę się akurat do wypowiedzi Jerzego:
Czy z wirtualnymi wycieczkami i filmami? Sprawa dyskusyjna. Hotel może mieć taką opcję, ale ja bym aż tak strony nie zapychał. Ludziom nie chce się czekać aż się film załaduje, wolą szybko zerknąć na kilka ładnych fotek, cenę, opinie, i już.
Po pierwsze takie wirtualne wycieczki nie są wcale takie "zapychające". Taka prezentacja "waży" od 350 kB do góra 1,6 MB, a i to zależy od trybu (pełnoekranowy czy "w okienku").
A nawet jeśli, trzeba będzie zaczekać przy wolniejszym łączu trochę dłużej, to co z tego?Czy nie warto?Masz przykładowo dwóch Klientów: Pana Kowalskiego z powiedzmy Katowic, który akurat ma wolne łącze w domu, i Pana Johna Doe z USA który ma pod domem światłowody i prędkość łącza 8 MB. Obaj chcą wybrać się na urlop na mazury, do jakiegoś hotelu. Wg mnie hotel musi myśleć o obu Klientach tak samo. Wg mnie dla Pana zza oceanu taka Virtual Page będzie idealnym rozwiązaniem, a Pan Kowalski zawsze będzie mógł sobie zajrzeć do galerii, jeśli nie będzie mu się chciało czekać.
A tu mały przykład
Chodzi mi o "Social Media Marketing", czyli internetowe kanały komunikacji społecznej, media - mikroblogi takie jak np. Twitter, Facebook, czy nasz ukochany GoldenLine,
Zdecydowanie się z tym zgodzę. Zresztą tak jak i z wypowiedzią Bartka. Internet to medium, obok którego już w tym momencie nie da się przejść obojętnie. Ostatnio słyszałem ciekawą tezę, która głosi, że właściwie tzw. grupy docelowe, które powinno się określać aby trafić w rynek ze swoim produktem/usługą, stają się powoli przeżytkiem. Bardziej efektywnym podejściem stają się teraz właśnie społeczności i to coraz częściej te które tworzą się w sieci.
Wydaje się teraz dość logicznym posunięciem wykorzystanie tego co przynoszą nam dzisiejsze możliwości i wg mnie niepoważne byłoby ich lekceważenie.
Domowe łącza internetowe są coraz szybsze, serwery www coraz bardziej pojemne, co za tym idzie dodanie filmów i tzw. wirtualnych spacerów po hotelu za mniej więcej 5-10 lat będzie absolutnym standardem.
Na zachodzie już teraz są to standardy:)Mariusz Korzeniecki edytował(a) ten post dnia 01.02.10 o godzinie 12:22
Agnieszka
P.
dziennikarka,
hotelarz
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
Sporo wody upłynęło w Wiśle od czasu ostatniego wpisu tutaj, co nie znaczy, że temat przestał być aktualny. Dyskusję uważam za arcyciekawą, tym bardziej, że przeważająca część jej uczestników istotnie wyraża swoje poglądy i przemyślenia, a nie traktuje jej jako narzędzia inteligentnej skądinąd reklamy oferowanych usług.Co do filmów obecnych w internecie - właśnie jestem na etapie wdrażania tej formy promocji swojego obiektu. Jednak nie zdecydowałam się na "wirtualną wycieczkę", panoramę itp. Choć uznaję walor informacyjny tej formy, to stoję na stanowisku, że w turystyce sprzedajemy emocje i marzenia. Film powinien pokazywać to, że u nas ludzie czują się świetnie, że mają wypełniony atrakcjami czas, i to - co zostało tu w tej dyskusji już ujęte - że nawet pewne niedostatki mogą być zaletami. (Pisaliście o małym basenie, który można reklamować jako "intymny", u mnie np. czymś takim jest brak telewizorów w pokojach: "odpocznij od polityki i informacyjnego zgiełku, pobądź z rodziną").
Drugi wątek, który mnie zaciekawił, a nie został rozwinięty - czy jakość się zawsze obroni. Zwłaszcza jeśli chodzi o pobyty firmowe. Parę razy miałam poczucie, że odpisując na zapytanie o ofertę na pobyt szkoleniowy czy integracyjny, wzięłam udział w jakimś pseudo-przetargu, że firma już wybrała inną lokalizację. Że trzeba umieć się przebić i nie zawsze najlepsza oferta wygrywa, bo ktoś rozdał karty pod stołem.
Zapraszam uczestników do kontynuacji dyskusji.
Michał S. Aren Architects
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
Przy całej tej dyskusji zapominacie Państwo o wyglądzie obiektu.Hotele to nie tylko umiejętna sprzedaż. To nie długopis, który można wcisnąć każdemu.
Ogromne znaczenie ma architektura budynku i jego wnętrza.
Duża grupa hotelarzy stawia "pseudo dworki" w okolicznych miasteczkach i oczekuje, że to już wystarczy.
Niestety, dziś klient jest inny, bardziej wymagający.
Jeden z przedmówców, Pan Michał napisał:
"-meeting planner: jakie są jego wymiary, ile osób może na raz korzystać z basenu, czy jest nagłośnienie, czy wokół basenu można zrobić scenografię, bufet, parkiet, bar....
- rodzice z dziećmi: jaka jest głębokość basenu,..
- "honeymooners": czy jest intymna atmosfera, czy są wieczorem światła...
- biznesmen w podróży: ...czy ma tory, na których można przeprowadzić poranny trening"
Wszystko jest związane z dobrze przemyślanym projektem.
Niestety funkcja architekta, jako członka zespołu w procesie tworzenia dochodowego biznesu hotelowego, jest ciągle niedoceniana.
Pozdrawiam.
Krzysztof
Garbacz
handlowiec,
pracownik działu
operacyjnego
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
witam, czy ktoś mógłby odpowiedzieć na pytanie Pani Joanny?
Adam
B.
Specjalista ds.
sprzedaży i
marketingu
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
Witam Wszystkich Państwa,ja również jestem ciekaw odpowiedzi na pytania które zadała Pani Joanna.Oczywiście nie chodzi mi o konkretne namiary i instrukcje, ale choc zarys problemu, jak sprawe "ugryzc" o czym nie zapomniec, a na co zwrócic szczególna uwagę.
Michał Stradomski @konferencje.pl
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
To może ja zacznę :)Jako nowicjusz w branży hotelarskiej powrócę może do pytania z tematu - gdy już wszystkie materiały promocyjne są przygotowane, obsługa i strona internetowa świetnie funkcjonują, ceny są konkurencyjne to jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm?
Czy wtedy nie jest już trochę za późno? Najpierw chyba powinniśmy się zastanowić, komu chcemy sprzedawać swoje usługi (firmom czy osobom indywidualnym, jeśli firmom to jakim?, jeśli takim a nie innym, to dlaczego?, jakie ich potrzeby nasz hotel zaspokoi lepiej niż konkurencja?). Później dopiero robić materiały.
Przepraszam, jeśli pytanie jest banalne, ale nigdy wcześniej nie działałam w tej branży -
Marketing hotelu nie różni się istotnie od marketingu innych produktów lub usług B2B: najpierw trzeba zdefiniować, co się oferuje, później segmenty rynku, które chce się zdobyć a później dotrzeć z komunikatem do potencjalnych klientów.
z jakim działem się kontaktować
To zależy, czy chcecie pozyskać indywidualnych turystów biznesowych czy konferencje i eventy. Jeśli chodzi o podróże indywidualne, to najczęściej jest to asystentka/sekretarka lub (szczególnie w dużych firmach/ministerstwach) zewnętrzna firma, która wygrała przetarg na obsługę podróży służbowych. Wtedy trzeba docierać do tych firm.
W przypadku konferencji i eventów sprawa jest trudniejsza, bo stanowiska pracy nie nazywają się zwykle "organizator konferencji" a decyzje mogą być podejmowane zarówno przez sekretarkę jak i prezesa (podobnie, jak w hotelu, prawda? :) Tu też działa outsourcing - zewnętrzne firmy eventowe i profesjonalni organizatorzy konferencji.
umawiać spotkania,
To jest tyklo jedna z technik, bardzo skuteczna i bardzo kosztowna. Ale można jeszcze np:
- wstąpić do stowarzyszeń branżowych lub konsorcjów
- nawiązać relacje z lokalnym convention bureaus
- dodać swój obiekt do dobrej wyszukiwarki branżowej (uwaga, tu mogę nie być obiektyny :)
- rozsyłać informacje prasowe (PR)
- wysyłać oferty pocztą, mailem, faksem
- wystawiać się na targach
- skontakować się z agencjami eventowymi, konferencyjnymi, firmami szkoleniowymi
- zorganizować fam trip w hotelu
- itd...
na czym najbardziej zależy firmom? Czy na ilości miejsc noclegowych, pojemności sal i zapleczu konferencyjnym, lokalizacji hotelu?
Chyba nie tak ważne jest, na czym firmom zależy ale na co mamy wpływ? :) Na lokalizację i wielkość sal - nie bardzo. Więc liczy się marketing, sprzedaż, obsługa, eleastyczność, zrozumienie potrzeb klienta biznesowego. A jakie to potrzeby? To temat na inną dyskusję...i duże badanie rynkowe :)
Będę wdzięczna za małe wprowadzenie w ten świat.
Bardzo słuszna uwaga o Twitterze i Facebook'u - można jeszcze dodać do tego myspace.
W Polsce to głównie Golden Line i Facebook. Myspace raczej nie, prędzej twitter i Linkedin.
Zresztą, proszę sobie odpowiedzieć, czy jesteśmy "fanami" wszystkich hoteli, których jesteśmy klientem? I odwrotnie, czy jesteśmy klientem wszystkich usługi i produktów, których jesteśmy "fanami"? Śmiem twierdzić, że serwisy społecznościowe i biznes to sprawa nie tak bardzo powiązana jak się na pierwszy rzut oka wydaje. Szczegłolnie w B2B.
choć póki co ten ostatni działa jeszcze bardziej w branży muzycznej (ale czy nie można byłoby tym kanałem sugerować organizacje eventu, koncertu właśnie w naszym hotelu?).
Pytanie, nie brzmi czy to dobrze ogłaszać się na myspace, tylko czy to jest najbardziej efektywne wykorzystanie czasu pracy działu marketingu w stosunku do innych narzędzi marketingowych?
Przemysław
Miastkowski
Specjalista ds.
Sprzedaży
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
Witam wszystkich:) Temat bardzo mnie zaciekawił a i dyskusja jest bardzo merytoryczna. Jako nowicjusz mam pytanie odnośnie samej sprzedaży:Jak odnoszą się hotelarze do współpracy z firmami oferującymi turystykę przyjazdową? De facto te firmy dostarczają klientów hotelowi ("sprzedają pokoje") w zamian za prowizję. Nie mam tu oczywiście na myśli portali typu Booking czy Expedia żadających wysokich prowizji ale "mniejszych graczy", którzy przystaną na prowizję w granicach 10-15%.
konto usunięte
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
Witam!W nawiązaniu do tematu podsyłam kilka pomysłów - Jak zwiększyć sprzedaż usług hotelowych. Pozdrawiam!
Bartek
D.
Fotograf ✓
Fotografia
Reklamowa, Biznesowa
& Eventowa ✓ P...
Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...
Ja zgadzam się z tym co napisała Dorotą Krzyk-Kidybińska na początku: współpraca osobista odgrywa ważną rolę. Uważam , że nic nie zastąpi takiej formy sprzedaży.W zdobyciu nowych klientów ogromną rolę będzie odgrywał ruch z urządzeń mobilnych, sam Google zapowiedziało wielki update algorytmu na koniec kwietnia który ma pośrednio zmotywować do aktualizacji stron tak aby były bardziej dostępne dla osób korzystających ze smartfonów czy tabletów.
Bardzo ważną kwestię poruszył także Michał Stradomski „Jeśli piszecie o obsłudze, to zwrócił bym uwagę na jeden szczegół. Większość stron hoteli nie ma informacji potrzebnych dla organizatorów konferencji (wymiary sal, zdjęcia w różnych ustawieniach, ilości różnych typów pokoi itd...). Z tego powodu trzeba do nich dzwonić i dopytywać a później jeździć i oglądać. To zajmuje czas personelowi, który mógłby poświecić chociażby na szkolenia. Pewnie w innych segmentach rynku jest podobnie. „
Hotele rzadko kiedy publikują na swoich stronach potrzebne informacje dla swoich klientów. Przecież to nie problem zrobić na stronie dodatkową zakładkę z bardziej szczegółowymi informacjami dla choćby na przykład organizatorów eventów czy konferencji.
- 1
- 2
Podobne tematy
-
Hotel Marketing » Jak skutecznie sprzedawać usługi turystyczne przez internet -
-
Hotel Marketing » szkolenia sprzedażowe dla firm z branży hotelarskiej -... -
-
Hotel Marketing » Jak znaleźć dobrego pracownika? -
-
Hotel Marketing » Link dla hoteli na stronie podróżniczej -
-
Hotel Marketing » Jak wyglądają umowy na pozycjonowanie Waszych hoteli? -
-
Hotel Marketing » Hotel na Timeline - jak promować? -
-
Hotel Marketing » Atrakcja eventowa dla Waszych klientów TheGAME -
-
Hotel Marketing » marketing i reklama: bezpłatny poradnik dla hotelarzy -
-
Hotel Marketing » inspiracje dla hotelarzy: marketing i reklama w internecie -
-
Hotel Marketing » Nowoczesna Menedżerka Obiektu Hotelowego – bezpłatny kurs... -
Następna dyskusja: