konto usunięte

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Jak aktywnie i skutecznie sprzedawać usługi hotelowe
HSS Hotele Sales Systems?
Zapraszam do dyskusji o technikach, strategii i taktykach sprzedaży usług hotelowych dla wielkich korporacji, firm szkoleniowych oraz organizacji biznesowych w Polsce.
Poprozmawiajmy jak to skutecznie robić , aby hotel miał zawsze komplet gości?
Michał L.

Michał L. telebimy LED

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Dariusz Szul:
Jak aktywnie i skutecznie sprzedawać usługi hotelowe
HSS Hotele Sales Systems?
Zapraszam do dyskusji o technikach, strategii i taktykach sprzedaży usług hotelowych dla wielkich korporacji, firm szkoleniowych oraz organizacji biznesowych w Polsce.
Poprozmawiajmy jak to skutecznie robić , aby hotel miał zawsze komplet gości?

nie da się tego zrobić :-)
Paweł S.

Paweł S. HR / sprzedaż B2B

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Myślę, że konieczne jest dobre zaplecze PRowe. Na początek.
Dorota Krzyk-Kidybińska

Dorota Krzyk-Kidybińska pasjonat hotelarstwa

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Ja obstawiam ciągły kontakt bezpośredni - żaden system nie sprzeda tak oferty dla firm jak elastyczna współpraca osobista. Droga żmudna, wyboista - ale najbardziej skuteczna:)

konto usunięte

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Dariusz Szul:
Jak aktywnie i skutecznie sprzedawać usługi hotelowe
HSS Hotele Sales Systems?
Zapraszam do dyskusji o technikach, strategii i taktykach sprzedaży usług hotelowych dla wielkich korporacji, firm szkoleniowych oraz organizacji biznesowych w Polsce.
Poprozmawiajmy jak to skutecznie robić , aby hotel miał zawsze komplet gości?


jestem laikiem w temacie usług dla klientów hoteli ale ja bym zrobił jak niżej:

segmentacja klientów, ustalenie ich oczekiwań oraz dodatkowych usług, które mogą dać przewagę nad innymi hotelami

np. współpraca z firmą szkoleniową - rozsądna stawka bazowa plus niskokosztowe usługi pt. spa itp. dla żony czy kochanki, którą zabierasz ze sobą

oczywiście CRM i inne podejście do różnych segmentów - różne warunki

Nie wiem jakie są możliwe wskaźniki ale na sądzę, że 80-90% to jest bardzo dobry wynik. Powyżej może się nie opłacać bowiem last minute operacja może kosztować więcej niż zysk z niej.

konto usunięte

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Dorota Krzyk:
Ja obstawiam ciągły kontakt bezpośredni - żaden system nie sprzeda tak oferty dla firm jak elastyczna współpraca osobista. Droga żmudna, wyboista - ale najbardziej skuteczna:)

Słusznie Doroto kontakty osobiste to podstawa, ale nawet stali klienci i Ci osobiści lubią zmieniać hotele...dlatego umiejętność szybkiego reagowania i refleksu w pozyskiwaniu nowych klientów to podstawa aktywnej pracy handlowca w hotelu.
Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 26.06.09 o godzinie 17:26

konto usunięte

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Michał L.:
Dariusz Szul:
Jak aktywnie i skutecznie sprzedawać usługi hotelowe
HSS Hotele Sales Systems?
Zapraszam do dyskusji o technikach, strategii i taktykach sprzedaży usług hotelowych dla wielkich korporacji, firm szkoleniowych oraz organizacji biznesowych w Polsce.
Poprozmawiajmy jak to skutecznie robić , aby hotel miał zawsze komplet gości?

nie da się tego zrobić :-)

Michale cieszę się, że własnie tak odpowiedziałeś bo zmotywowałeś mnie starego lisa do odniesienia się do tej świetnej wypowiedzi.
Cała sprawa z tkzw. "szczęśliwym hotelu" polega na szybkiej umiejętności indywidualizacji oferty hotelu kierowanej bezpośrednio do 100% odbiorców ( firm, korporacji, organizacji biznesowych,etc...,etc., takich usług hotelowych jak te podstawowe czyli przysłowiowe " śledziki" firmowe, 10, 20, 30...lecia firm... po bardziej skomplikowane, czyli szkolenia, sympozja, zjazdy, wystawy, konferencje prasowe i te śmieszne eventy jak śluby, komunie czy przyjęcia rozwodowe oraz stypy...
Każdy hotel powinien mieć "pięciogwiazdkowy dział handlowy" składający się z doskonale przeszkolonych magików sprzedawania oferowanych produktów hotelowych.
Powinni pracować tak , aby hotel był zawsze "obłożony" na styk!
Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 26.06.09 o godzinie 17:34

konto usunięte

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Paweł S.:
Myślę, że konieczne jest dobre zaplecze PRowe. Na początek.

Tak Pawle skuteczny i profesjonalny HOTEL-PR to podstawa na dobry poczatek działalności jednego hotelu lub kilku hoteli, ale o tym pogadamy póżniej, jeżeli pozwolisz...
Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 26.06.09 o godzinie 17:38
Marek P.

Marek P. Albergolog,
Współpracownik Domu
Gospodarki Niemiecko
- Po...

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Witajcie! Poruszyliście bardzo interesujący temat.
Jednak to co wynika z mojego wieloletniego doświadczenia w naszej branży- jest bardzo zbieżne z tym co napisała Dorota.
Pozdrawiam wszystkich hotelarzy.

konto usunięte

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

MAREK POLAKIEWICZ:
Witajcie! Poruszyliście bardzo interesujący temat.
Jednak to co wynika z mojego wieloletniego doświadczenia w naszej branży- jest bardzo zbieżne z tym co napisała Dorota.
Pozdrawiam wszystkich hotelarzy.

Marku jstem zdania, że właśnie kryzys spowoduje, że hotele rozpoczną wreszcie budowanie profesjonalnych działów handlowych w których handlowcy będą codziennie akywnie zabiegać o nowych klientów i skutecznie walczyć z konkurencją o każdego klienta.
Hotele nawet te 5-cio gwiazdkowe muszą zarabiać, dlatego nadeszła era prawdziwego aktywnego HOTEL-SALES-u.
"Bierne" oczekiwanie na klienta to już chyba historia.
Pozdr Dario
Michał L.

Michał L. telebimy LED

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Dario, ale zdajesz sobie sprawę jak trudny jest to rynek

jakie jest średnie obłożenie hotelu w Polsce

śmiem twierdzić, że przy maksymalnym obłożeniu hotelu więcej klientów się traci - poprzez brak dostępności - niż zyskuje
Marek P.

Marek P. Albergolog,
Współpracownik Domu
Gospodarki Niemiecko
- Po...

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Michale!
Tzw.średnie wykorzystanie miejsc noclegowych w hotelarstwie międzynarodowym, w tym także w Polsce to 60%. Ale znam takich właścicieli i inwestorów hoteli, którzy dążą do 100% wykorzystania.Są to jednak ludzie, którzy są nieodpowiedzialni w tym co mówią i nie mają zielonego pojęcia o hotelarstwie. Jeśli bowiem komuś zależy na szybkiej dewastacji własnego hotelu to gratulacje!!!
Jednak na szczęście mamy większość rozsądnych i rozumnych hotelarzy, którzy wiedzą o co chodzi.

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

nie można nawet rzec, że 100%-owe obłożenie obiektu to "pobożne życzenie", czegoś takiego po prostu nie ma.
Hotel, który może pochwalić się 86% obłożeniem, to rewelacyjny wynik...
Tytułem uzupełnienia doskonałej wypowiedzi Pana Marka:)

konto usunięte

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Michał L.:
Dario, ale zdajesz sobie sprawę jak trudny jest to rynek

jakie jest średnie obłożenie hotelu w Polsce

śmiem twierdzić, że przy maksymalnym obłożeniu hotelu więcej klientów się traci - poprzez brak dostępności - niż zyskuje

Michale

Wszystko zależy o jakich klientów i jak hotel o nich zabiega...niestety w Naszym polskim hotelarstwie nie ma jeszcze profesjonalnej kultury biznesowej hotelowej , która powoduje, że hotel działa profesjonalnie. W Polsce hotele ciągle improwizują, szwankuje rekrutacja i szkolenia ludzi zatrudnianych w hotelach. Wystarczy popatrzeć jak ubrany jest personel...i jak się zachowuje.
Hotele nie dbają o swoich pracowników - którzy są wizerunkiem hotelu , nie szkolą swoich pracowników co odbija się potem na poziomie usługi. Hotele powinny twardo zadbać o swoją legendę marki i sprecyzowanie klienta docelowego ( odowiednich ważnych klientów ) z jakimi hotel chce zagrać preludium w sztuce zwanej sukces i prestiż!
Hotel to jak dobra orkiestra symfoniczna, która składa się z odpowiednich gości i odpowiedniego profesjonalnego personelu, jeżeli grają w niej słabi muzycy hotel zaczyna fałszować i spada na psy !
Podałbym tu wiele przykładów , ale nie o to chodzi w Naszej dyskusji.
Hotel też wymaga dobrego "dyrygenta", ale to już zupełnie inna sprawa.
Ostatnio jeden z moich niemieckich kolegów hotelinspector, który w systemie Mystery po wizycie w kilku Warszawskich hotelach powiedział krótko: smród, brud i dziadostwo jakiego jeszcze nie widział. Jego zdaniem 90% hoteli w Warszawie nie spełnia stawianych wymagań.
DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 27.06.09 o godzinie 10:05
Ania Gasińska

Ania Gasińska Osti-hotele
Senacki****/Kossak**
**

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Bernadeta Z.:
nie można nawet rzec, że 100%-owe obłożenie obiektu to "pobożne życzenie", czegoś takiego po prostu nie ma.
Hotel, który może pochwalić się 86% obłożeniem, to rewelacyjny wynik...
Tytułem uzupełnienia doskonałej wypowiedzi Pana Marka:)

zgadzam się z tą wypowiedzią w 100% , jeżeli hotel osiągnie wynik powyżej 80% to już jest duży sukces, to co dzieję się w chwili obecnej na rynku doprowadziło do walki o klienta jakiej już dawno nie pamięta a pracuje już ładnych parę lat w hotelarstwie.
Nie będę powtarzać tematu z grupy hotelarskiej o sprzedawaniu się w chwili obecnej po cenach prawie dumpingowych ale niestety jeśli nie zejdzie się z ceny w chwili obecnej to żaden super specjalista ds. marketingu choćby nie wiadomo jak się starał nie przyciągnie gości do hotelu.
Ale zgodzę się również z wypowiedzią Darka, że standard hoteli nie uogólniając oczywiście pozostawia wiele do życzenia, ciągle brakuje dobrych, wykfalifikowanych pracowników, bo jeżeli chce się oszczędności szukać również zmiejszając zatrudnienie do minimum czy przyjmować tych, którzy zgodzą się pracować za dużo mniejsze pieniądze niż powinno się zarabiać na danym stanowisku to niech nie zdziwi nas jakość obsugi potem.
Błędne koło się wówczas tworzy : kiepska obłsuga= mniej zadowolonych klientów ( a jeden niezadowolony potrafi przynieść duże straty dla hotelu) = oszczędności w hotelu i tak wkółko.
Marek P.

Marek P. Albergolog,
Współpracownik Domu
Gospodarki Niemiecko
- Po...

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Trudno się nie zgodzić z tym co pisze Dario!!! Tak dokładnie wygląda polska rzeczywistość hotelarska. Choć są oczywiście chlubne wyjątki.Jest to temat, który powinniśmy "wałkować" do upadłego w naszej grupie. Ja z mojego bogatego doświadczenia chciałbym wspomnieć pewnego "dyrygenta" jak pisze Dario- czyli dyrektora pewnego znanego naszego hotelu sprzed lat, którego wygląd przypominał menela. Ten "dyrygent" chodził czasami po hotelu z rozpiętym rozporkiem,w wymiętolonym garniturze /zresztą brudnym/, a sam niejednokrotnie nie pachniał świeżością. Dzisiaj też zdarzają się tacy "dyrygenci". Nie dziwmy się zatem, że część naszych hoteli tak działa jak działa.
Masz rację Dario,że trzeba szkolić personel hotelowy permanentnie i to w bardzo szerokim zakresie. W końcu "jaki Pan taki kram".
Pozdrawiam.
Marta Kamińska (Wieńska)

Marta Kamińska
(Wieńska)
www.amenityagency.pl

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Dario, Marku
Zgadzam się w 100% z Wami.
Jednak uważam, że żeby mówić o obłożeniu w hotelu i staraniu się pozyskać jak największą rzeszę wielbicieli naszego hotelu najpierw trzeba zastanowi się na jakim poziomie jest nasza obsługa. Mówicie, że Klienci szukają czegoś innego. Na każdych 100, którzy zrezygnowali:
1 zmarł
7 przeprowadziło się
10 znalazło gdzieś coś tańszego
14 przestało być zadowolonych z produktu
68 było niezadowolonych z obsługi!!!
Nocując w hotelu, bez względu czy ma on *** czy ***** każdy z nas, oczekuje kilku podstawowych rzeczy:
1. Żeby obsługiwano go jak człowieka - co akurat w Warszawie jest rzadko spotykane. Nie jest to trudna sztuka, jednak jak widać nie jednego przerasta. Zmieniło się, moim zdaniem, na gorsze, że osoby pracujące na recepcji nie muszą już być po szkole hotelarskiej, praca na recepcji to przecież, nie tylko obsługa Klienta.
2. Czystego pokoju - a po czym można sprawdzić czy pokój był dobrze sprzątnięty - po łazience.
3. Zapewnienia podstawowych potrzeb człowieka.

Jak widać są to podstawowe sprawy, niby nic trudnego, a ilu hotelom udaje się je codziennie przestrzegać??
Marek P.

Marek P. Albergolog,
Współpracownik Domu
Gospodarki Niemiecko
- Po...

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Witaj Marto!
Bardzo się cieszę z Twojej opinii, ponieważ w pełni się z nią zgadzam. Swoim studentom staram się wpoić te prawdy o których piszesz. Z przyswojeniem tych prawd jest w Polsce spory problem. Na to składa się wiele elementów a zwłaszcza niestety nasza polska mentalność,która nie pozwala spojrzeć na każdego klienta jak na siebie samego. I to wydaje się być największym problemem nie tylko zresztą polskiego hotelarstwa.

konto usunięte

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Witajcie

Prowadzę sieć Apartamentów w kilku miastach na południu.

Oczywiście macie rację !
Myślę, że zastosowanie zasady :
"Obsługuj tak, jak sam chciałbyś być obsłużony"
na dłuższą metę przyniesie sporo klientów.
Są to dwa typy klientów:
- powracający stali, lojalni klienci - nieczuli na kilka złotych niższe ceny u konkurencji,
- nowi klienci z poleceń tych pierwszych, którzy "słyszeli o nas sporo dobrego"
Taką filozofią kierujemy się u nas i działa!

Oczywiście skupiłem się tutaj tylko na jednym aspekcie sprawy.
Dla mnie jest on najważniejszy!
Jasne, że trzeba się promować na wiele innych sposobów, jednak obsługa to klucz do sukcesu..

Grzegorz SitekGrzegorz Sitek edytował(a) ten post dnia 07.07.09 o godzinie 18:36
Michał Stradomski

Michał Stradomski @konferencje.pl

Temat: Jak szybko i łatwo sprzedawać usługi hotelowe dla firm i...

Zapraszam do dyskusji o technikach, strategii i taktykach sprzedaży usług hotelowych dla wielkich korporacji, firm szkoleniowych oraz organizacji biznesowych w Polsce.

Dzisiaj pierwszy kontakt klienta biznesowego z hotelem to strona www. Te, zarówno w małych hotelach jak i dużych, są bardzo często słabe. W małych dlatego, że brakuje wiedzy i umiejętności, w dużych, dlatego, że stroną www całej sieci zarządza się w centrali i lokalni marketingowcy nie mają na nią wpływu.

Jeśli piszecie o obsłudze, to zwrócił bym uwagę na jeden szczegół. Większość stron hoteli nie ma informacji potrzebnych dla organizatorów konferencji (wymiary sal, zdjęcia w różnych ustawieniach, ilości różnych typów pokoi itd...). Z tego powodu trzeba do nich dzwonić i dopytywać a później jeździć i oglądać. To zajmuje czas personelowi, który mógłby poświecić chociażby na szkolenia. Pewnie w innych segmentach rynku jest podobnie.

Rozwiązaniem byłoby stworzenie różnych wersji stron hotelu dla różnego typu klientów: biznesmena w podróży służbowej, pary planującej ślub, rodziców z dziećmi, organizatora konferencji, grup turystycznych itd. To nie jest duży wydatek, ale wymaga spojrzenia na marketing od strony klienta (potrzeb) a nie od strony hotelu (wyposażenie).



Wyślij zaproszenie do