Marek
Miziura
Doradca hotelowy,
zarządzający
obiektami
Temat: standardy usługi i rola pracownika w ich kształtowaniu
Jestem człowiekiem renesansu, od lat związanym z zarządzaniem obiektami hotelowymi dużej i średniej klasy. Uczyłem przedmiotów zawodowych, w tym techniki pracy w hotelarstwie i napisałem kilka podręczników z zakresu standardu obsługi gości. Mam wiele doświadczeń praktycznych i wiele przemyśleń, które składają się na obraz rzeczywistości, nie zawsze tak różowy i prosty. Doświadczenia kolegów z pracy w wielkich sieciowych hotelach o znanych markach, nie mają się nijak do hotelików, nie zawsze kategoryzowanych, ośrodków wypoczynkowych o ambicjach hotelowych, czy agroturystyki, urastającej obecnie do rozmiarów wymagających oddzielnego traktowania. Teraz mam własną firmę, próbuję doradzać tym którzy porady potrzebują. W hotelarstwie pisanym przez małe h, w ośrodkach wypoczynkowych i wczasowych znaczenie pracownika sprowadza się często do taniej siły roboczej, najmowanej sezonowo, nisko opłacanej, której stawia się wielkie wymagania. Jak wówczas uzyskać wymagany standard który wspomoże działania marketingowe? Służę pomocą, chętnie podyskutuję, a jeszcze chętniej podejmę się nowych zadań.Marek Miziura