Krzysztof
M.
Fotograf - Hotele,
Pensjonaty
Apartamenty,architek
tura, w...
Temat: ludzie kupują oczami - wizualna strona hotelu
Jak wszyscy wiemy większość osób jest wzrokowcami , poza tym prezentacja wizualna hotelu wpływa w znacznym stopniu na wybór obiektu. Dbałość o ta stronę jest jedną z ważniejszych zadań marketingu hotelu.Jak więc zaprezentować swój obiekt by przyciągał klientów. Przede wszystkim fotografią , która powinna pokazywać charakter hotelu, jego klimat, postarać się przybliżyć "emocje" , z którymi spotkamy się na miejscu. Jednocześnie fotografię przejrzystą i czystą, pozbawioną elementów rozpraszających.
W trakcie przygotowania sesji dobrze skorzystać z rad stylisty wnętrz , który zadba o szczegóły i detale.
Spotkałem się z dwoma podejściami hotelu do sesji fotograficznej:
- organizujemy pomieszczenia "marzeń" - ustawiane specjalnie do zdjęć
- pokazujemy rzeczywistość odpowiednio zaaranżowana.
Nie wiem które podejście jest właściwsze, mnie osobiście odpowiada pokazanie rzeczywistego obrazu pomieszczeń zaaranżowanych tak by było w nich widoczne życie a ukryte ewentualne mankamenty.
Warto zastanowić się czy nowe technologię obrazowania nie wpłyną korzystnie na jakość całej sesji. technologia zwana HDR pozwala podnieść kontrasty i dynamikę zdjęcia powodując , że robi się bardziej spektakularne ( oczywiście nie należy z użyciem jej przesadzać bo można uzyskać zaskakujące i negatywne efekty, ale o tym powinien pamiętać fotograf, który robi zdjęcia. Kolejna sprawa to zdjęcia zewnętrzne hotelu . poza standardowymi ujęciami budynku warto pokusić się o pokaz z powietrza, na obecnym etapie dostęp do urządzeń latających , które fotografują obiekt jest dość duży a ceny pomału spadają czyniąc tego typu fotografię dostępną dla wszystkich.
Będę się starał dodawać nowe uwagi i spostrzeżenia co pewien czas, ponieważ ten temat jest moja specjalnością w razie pytań jestem do dyspozycji tutaj i na priv