Anna Ziajka

Anna Ziajka Project Manager

Temat: Czym jest Home Staging?

Czy kupując mieszkanie żywo zainteresowałbyś się nieruchomością z przedstawioną na poniższym zdjęciu sypialnią?


Obrazek


A co powiedziałbyś na taką propozycję?


Obrazek


Która z powyższych ofert nieruchomości zwróciłaby Twoją uwagę, gdybyś znalazł się na miejscu kupującego?

W przypadku zakupu której nieruchomości walczyłbyś o znaczne zmniejszenie ceny transakcyjnej?

A teraz zastanów się jaki produkt Ty, jako sprzedający, oferujesz potencjalnemu nabywcy. Przypomina on pierwszą czy drugą propozycję?

Powyższy przykład świetnie ilustruje czym jest home staging - stylizacja nieruchomości do sprzedaży.

Celem home stagingu jest przekształcenie nieruchomości, dostosowanej do potrzeb i gustu właścicieli, w atrakcyjny produkt - spełniający oczekiwania rynku.

Home staging polega na przeprowadzeniu niewielkich, często wręcz kosmetycznych zmian w nieruchomości, które umożliwiają ukazanie jej pełnego potencjału i piękna. Dzięki tym zabiegom nieruchomość prezentuje się znacznie korzystniej, co przekłada się na większą ilość zainteresowanych klientów, szybszą sprzedaż oraz korzystniejszą cenę transakcyjną. Co ważne, wszelkie zmiany są niskokosztowe i z założenia mają się zwrócić przy sprzedaży. Jest to zatem opłacalna inwestycja.

Spójrzmy na statystyki

Według dzisiejszych raportów home staging, czyli stylizacja nieruchomości do sprzedaży,
3-krotnie przyspiesza sprzedaż oraz przyczynia się do uzyskania lepszej ceny. W Polsce ta usługa to nowość, ale grono zwolenników tego narzędzia marketingowego stale się powiększa.

Kiedy szczególnie warto stosować home staging?

W przypadku gdy wystawiamy nieruchomość do sprzedaży, a zainteresowane nią osoby przychodzą, aby ją obejrzeć (czyli odpowiada im cena i lokalizacja), ale nie decydują się na zakup- zastosowanie home staging'u w tej sytuacji daje genialne rezultaty, skutecznie skłaniając zainteresowanych do zakupu.

Jeśli niewiele osób dzwoni w sprawie naszej oferty, zapewne jest mało zachęcająca - odpowiednia stylizacja nieruchomości sprawi, iż nieruchomość będzie prezentować się atrakcyjnie i przyciągnie większą ilość zainteresowanych (chyba, że problem leży w znacznie wygórowanej cenie- o tym 2 akapity poniżej).

Jeśli znaleźliśmy nabywców gotowych kupić nieruchomość, ale po upuście 10% od ceny ofertowej- zastosowanie zasad home staging'u sprawi, iż pojawią się nabywców którzy będą skłonni zapłacić nam cenę jaką oczekujemy uzyskać.

Kiedy home staging nie działa?

Naturalnie home staging nie jest lekarstwem na wszytko. Jeśli próbujemy sprzedać nieruchomość w nieciekawej lokalizacji w cenie mieszkania o podobnym metrażu w centrum miasta- home staging nie zadziała. Jeśli zawyżyliśmy cenę ofertową o 30% w porównaniu do podobnych ofert na rynku- także nie oczekujmy nagłych zwrotów akcji spowodowanych stylizacją wnętrza. Pamiętajmy, że home staging to nie sposób na oszukanie rynkowych realiów, ale narzędzie marketingu, które znakomicie spełnia swoją funkcję na rynku nieruchomości.

Podsumowując: Home staging jest sposobem na znaczny wzrost konkurencyjności Twojej nieruchomości na rynku. Home staging pozwoli wyprzedzić konkurencję już w przedbiegach walki o klienta.Anna Ziajka edytował(a) ten post dnia 27.10.11 o godzinie 15:26