konto usunięte
Temat: Jak podkreślać treść za pomocą intonacji głosu w...
Tekst pochodzi z bloga http://MagdaMyczko.plJak podkreślać treść za pomocą intonacji głosu w telemarketingu.
T: Odbiorcy słyszą to co mówimy po raz pierwszy
Łatwo o tym zapomnieć. Telemarketerzy czytają ten sam skrypt niezliczoną ilość razy. Może ich nudzić, mogą być w stanie powtarzać go przez sen. Może im się wydawać stary, wysłużony, i mogą mieć w tym słuszność. Ale dla klienta jest nowy, klient nie słyszał go wcześniej. Spraw, aby twoje słowa brzmiały rześko, świeżo i oryginalnie, ponieważ dla klienta takie one faktycznie są.
I: Wyobraź sobie, że rozmawiasz z najlepszym przyjacielem
Wyobraź sobie, że próbujesz przekazać najlepszemu przyjacielowi nowiny na temat, który cię fascynuje. Niech ton głosu odzwierciedli twoją fascynację, nie będąc przy tym władczy. Sposób w jaki mówisz powinien odzwierciedlać przekonanie o wysokiej wartości tego co masz do powiedzenia. Głos powinien brzmieć szczerze i wyrażać zadowolenie. W końcu dzielisz się ważnymi informacjami z równie ważną osobą.
E: Oczekuj akceptacji
Jeśli szczerze oczekujesz, że klient przyjmie ofertę, ton twojego głos musi to odzwierciedlać. Powinien być zaangażowany, pozytywny i wyczekujący. Słuchaj bardzo uważnie tego co mówi klient, a potem odzwierciedlaj jego uczucia i potwierdzaj to, co mówi. Pamiętaj, odbiorca od razu wyczuje twój brak przekonania.
S: Nie da się oddzielić brzmienia głosu do treści tego co mówisz.
Sukces w telemarketingu zależy na równi od brzmienia głosu jak od tego, co mamy do powiedzenia. Ton głosu jest nieodłączny od słów, które wypowiadamy. Mów czysto i wyraźnie w takim tempie, aby klient nadążał w konwersacji. Poziom głosu powinien odzwierciedlać poziom głosu klienta. Jeśli to konieczne, grzesz nadmiarem powolności, czystości i profesjonalizmu w sposobie mówienia. Mów etycznie i autentycznie. Cokolwiek by się nie działo, nie krzycz i nie przeklinaj.
Konkluzje
Brzmienie głosu telemarketera jest jedyną namacalną cechą, z którą klient może się identyfikować. Produkt lub usługa, oferta, gwarancja, wyróżniki i korzyści są dla odbiorcy tylko słowami. Dzięki tonacji głosu, którym o nich mówisz mogą stać się wiarygodne i przekonujące dla klienta. Pamiętaj, że poprawny ton głosu WIĄŻE (TIES) ofertę w jedną całość. Kiedy głos telemarketera jest nieprofesjonalny, nerwowy, zaniepokojony, albo nawet odrobinę znudzony lub zmęczony, traci okazje.