Dariusz
Skraskowski
Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka
Temat: Jak napisać optymalny scenariusz rozmowy telefonicznej?
Aleksandra W.:
no cóż - ile doświadczeń, tyle teorii. w prowadzonych przeze mnie projektach - czy w call center, czy w wewnętrznych działach telemarketingu - pytania zamknięte nigdy się nie sprawdzały na etapie badania potrzeb, wręcz były strzałem w kolano.
Zgadza się. Na etapie badania potrzeb pytań zamkniętych nie polecam. O tym pisałem we wcześniejszych przykładach.
Na etapie wstępnej kwalifikacji pytania zamknięte pozwalają ukierunkować czas, energię i pieniądze na wysokiej jakości kwalifikowane kontakty.
Czy myślał pan o nowej aktywacji?
Czy myślał pan o przeniesieniu numeru?
Czy myślał pan o zmianie x na y?
Codziennie sprzedawałam, umawiałam na spotkania lub zmieniałam usługi klientom, którzy na takie pytania odpowiedzieliby NIE :D .
ale nie było mnie stać na ich utratę.
Dużo zależy od produktu/usługi. Kluczowa jest elastyczność i myślenie :-)
Jeśli pytania kwalifikujące pomagają, to należy je stosować. Na przykład obdzwaniając słabo sprofilowaną listę. Jeśli nie pomagają, to unikać. Na przykład obdzwaniając dobrze sprofilowaną listę.
Swoją drogą proszę powiedzieć, czy ma Pani doświadczenie w kontaktach telefonicznych z lekarzami. Ile telefonów do lekarzy specjalistów prowadzących prywatną praktykę Pani wykonała?