Krzysztof Kozerski

Krzysztof Kozerski Fotografia,
projektowanie i
pozycjonowanie stron
www, mul...

Temat: jaki sprzet do fotografii lotniczej

Pytanie do osob doswiadczonych w foceniu z powietrza, czy macie jakies sugestie odnosnie szkla??

Chetnie nawiazalbym wspolprace z pilotami smiglowcow, awionetek, motolotniarzami zeby poprobowac focenia z powietrza :-))

pozdrawiam wszystkich
chris
Krzysztof G.

Krzysztof G. Fotografia

Temat: jaki sprzet do fotografii lotniczej

jasne, szybkie, z dobrym fokusem:)
generalnie dlugie (od 100-150mm, czesto np. 300-400 mmm potrzebne).
wszystko zalezy od pogody, od tego jak nisko lecisz i jak szybka jest maszyna (z heli zawsze wygodniej niz z samolotu).
pzdr:)))
Krzysztof Kozerski

Krzysztof Kozerski Fotografia,
projektowanie i
pozycjonowanie stron
www, mul...

Temat: jaki sprzet do fotografii lotniczej

Krzysztof G.:
jasne, szybkie, z dobrym fokusem:)
generalnie dlugie (od 100-150mm, czesto np. 300-400 mmm potrzebne).
wszystko zalezy od pogody, od tego jak nisko lecisz i jak szybka jest maszyna (z heli zawsze wygodniej niz z samolotu).
pzdr:)))

A helikopter nie ma tej wady ze sa w nim duze drgania? Moze glupie pytanie ale nie wiem bo nigdy nie lecialem.
Krzysztof G.

Krzysztof G. Fotografia

Temat: jaki sprzet do fotografii lotniczej

Krzysztof Kozerski:
Krzysztof G.:
jasne, szybkie, z dobrym fokusem:)
generalnie dlugie (od 100-150mm, czesto np. 300-400 mmm potrzebne).
wszystko zalezy od pogody, od tego jak nisko lecisz i jak szybka jest maszyna (z heli zawsze wygodniej niz z samolotu).
pzdr:)))

A helikopter nie ma tej wady ze sa w nim duze drgania? Moze glupie pytanie ale nie wiem bo nigdy nie lecialem.

dokladnie nie odpowiem, bo tez sam nie lecialem/pstrykalem.
ale chyba drgania nie przenosza sie zbyt mocno na stabilnosc reki/aparatu, bo jakby nie patrzec wiekszosc dobrych fotek zostalo wlasnie zrobionych z helikoptera.

dobrym przykladem moze byc, jak dla mnie, mistrzunio lotniczych kreacji Vincent Laforet: http://laforetvisuals.com/index.php

zobacz jego zdjecia z serii "perspectives", a takze pare innych, jak np. fotki dla NG. koles robi na krotkich lub bardzo krotkich czasach naswietlania, moze reaguje wlasnie na te drgania ale predkosc poruszajacego sie pojazdu + sposob wykonywania zdjecia (wychylanie sie, przyjmowanie pozycji) tez wielu przypadkach robia swoje. dodatkowo uzywa dosc niskich wartosci przyslony (do 8), ale on robi sporo zdjec prostopadle do powierzchni ziemi, co sporo wyjasnia.

dodatkowe galerie (+ wydruki do kupienia): http://archive.vincentlaforet.com/c/laforet/gallery-list
zdjecia prima:)

wracajac do tematu, nie wiem, nie pstrykalem ze smiglowca.
ale zakladam ze wielu z niego korzysta bo z samolotu masz jeszcze trudniejsze zadanie. taka podstawowa cessna leci z predkoscia ponad 220 km/h i musisz (a raczej pilot) sie niezle nagimnastykowac aby znalesc odpwowiednie ustawienia aby cos konretnego ostro zlapac. tak wiec dlatego zakladam, ze z heli jest nieco latwiej, wszakze moze zwonic do 100, 60 km/h, ba...nawet w miejscu zawisnac:)

jedyna przeszkoda jakiej jestem bardzo swiadom, to fakt ze helikopter jest duzo drozsza opcja niz samolot. np. za 4 godzinny lot nad wyspami chorwacji klient zaplacil ok. 800 euro (mysle ze cena dla zwyklego smiertelnika bylaby wyzsza, ale nie zakladam ze wiecej niz 1000-1200 euro za te 4 godziny).
laforet w takim new yorku tez placi 1200-1500, dodatkowo dolarow (czyli z zalozenia taniej) - ale za godzine... nie rozni sie to zbytnio na calym swiecie.

pzdr:)
Krzysztof Kozerski

Krzysztof Kozerski Fotografia,
projektowanie i
pozycjonowanie stron
www, mul...

Temat: jaki sprzet do fotografii lotniczej

Hmm, dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. Na pewno zobacze te fotki.
Ceny rzeczywiscie konkretne - ale jesli cena zdjec bedzie odpowiednia , to jest to wydatek uzasadniony.

Dobrym i tanim sposobem jest uzycie lotni, w Polsce Gumowski sie w tym specjalizuje i robi bardzo fajne foty.
Krzysztof G.

Krzysztof G. Fotografia

Temat: jaki sprzet do fotografii lotniczej

tez czytalem i pewnym kolesiu, ktory lata nad afryka na motolotni - helikopter byl za drogi (laforet robi 70-80% zdjec z heli), samolot nie wszedzie mogl wyladowac (i tez wyszedlby sporo), wiec zdecydowal sie na wlasna konstrukcje motolotni.
ja bym sie chyba bal, a dodatkowo sterowac trzeba:)

do konkretnych fotografow dodajmy jeszcze starego, dobrego arthusa-bertranda. gumowskiego nie znalem, dosyc mi sie podoba (tyle ze chyba np. plaza we wladyslawowie to pomysl sciagniety wlasnie z laforeta:))

Następna dyskusja:

obserwator fotografii




Wyślij zaproszenie do