Krystian Pluciak

Krystian Pluciak ♛CO MOGĘ DLA CIEBIE
UDOSKONALIĆ?☛JAKIE
BARIERY, BŁĘDY I
P...

Temat: Taktyka, czyli narzędzia jakimi pokonamy Twoją...

Wspieram Twój biznes poprzez wiedzę i doświadczanie z zakresu: marketing, zarządzanie, psychologia, e-biznes...
A dokładniej wybieram strategię dla (firmy, produktu, usługi, osoby, wydarzenia…). Defensywa (lider), Ofensywa (2-3 kolejne), Oskrzydlanie (następne 3), Partyzanckie działania (cała reszta). Dopasowuję do strategii taktykę (jest również relacja taktyka - strategia). Taktyka to „wojsko” czyli narzędzia walki.
Dokładniej:

Marketing

a)„Silna marka”
Tworzenie/budowanie marki (dostępna, zrozumiała, niezapomniana, chroniona, nastawiona na przyszłość, pozytywna, przekazywalna).
Rebranding (zmiana wizerunku marki).
Odświeżanie wizerunku marki.
Strategia na rynku przedsiębiorstw (B2B).
Strategia na rynku konsumenckim (B2C).
• Strategia na rynku klientów (C2C).
Generowanie popytu pośredniego, na rynku przedsiębiorstw B2B (Nasz produkt zwiększa sprzedaż na rynku naszych klientów, a My działamy na rynku przedsiębiorstw). Np. marka Intel
„Top of mind awaress” czyli dążenie do bycia pierwszą najsilniejszą firmą w umyśle klienta na dane skojarzenie.
Uczucia w kreowaniu marki B2B ich wykorzystanie.
Tworzenie wartości marki (korzyść faktyczna, korzyść w umyśle konsumenta, korzyść pozorna, użyteczność).
Wymiary kreowania marki, Długość (marki klasyczne, marki ekskluzywne), Szerokość (marki indywidualne, rodziny Marek, korporacyjne), Głębokość (marka krajowa, marka międzynarodowa).
Tworzenie/opowiadanie Historii marki.
Specjalizacja oferty względem dochodowości, zamiast zwiększanie jej szerokości i promowania „niewypałów” (kosztem dobrych produktów).
• Marki korporacyjne i zarządzanie nimi i ich strukturą.
• Co-branding/łączenie Marek.
Marketing bezpośredni (organizowanie).
• Wybieranie/decyzja, gdzie budować markę (człowiek, Firma, produkt, usługa, organizacja, event).
• Rozszerzanie/zwężanie Marek.
Określanie miejsca marki (praca, hobby, dom) i korzyści z tego płynących.
Przewaga konkurencyjna/rywalizacja.
Nawiązywanie współpracy, czyli efekt synergii.
Poszukiwanie nowych możliwości rozwoju.
• Zasady silnej marki (szczerość , autentyczność, komunikacja, prostota, konkret, autorytet, konsekwencja, upór).
• Głębia marki.
Naoming - nazewnictwo (firm, produktów, artykułów, usług, marek) (główne typy: założycieli, opisowe, własne-wymyślone, akronimy, metafory)
• Tworzenie marek wewnętrznych, czyli jeden produkt posiada kilka Marek (np. komp Toshiba, Intel, amd…).
• Zarządzanie portfolio Marek (dla korporacji).

b)„Sprzedawanie”
• Sprzedaż osobista (wsparcie, edukowanie o wartościach marki, organizowanie).
Marketing Bezpośredni (wsparcie działu, zwiększanie efektywności) Najbardziej istotny w B2B.
Przejmowanie klientów.
Zdobywanie klientów.
Optymalizacja kosztów zdobywania klientów (jak balansować i co robić w relacjach, patrząc od strony kosztów) pamiętaj… taniej jest utrzymać aktualnych, niż zdobyć nowych.
Konkurowanie czynnikami poza cenowymi (radzenie z presją cenową).
Merchandising (Maksymalizacja działań zakupowych konsumentów).
Promocja sprzedaży (głównie zachęcanie do spróbowania produktu i zakupienia).
Zasada Paretto „80/20” eliminowanie mało dochodowych elementów i rozwijanie bardziej.
• Opieka dla Sklepu fizycznego (okazje, ustalanie cen, promocje, wyprzedaże, rabaty, nowe kolekcje…).
Sprzedawanie (czyt. Tworzenie oferty) poprzez korzyści i „rozwiązywanie problemów” konsumenta (nowoczesne bardziej efektywne metody sprzedaży).
• Telemarketing (podwykonawcy, raczej bym unikał rodzaju ofertowania).
• Płacenie za informacje (czyli sprzedawanie za pieniądze dostępu do treści).
• Negocjacje – system.
Przygotowywanie skutecznej oferty firmowej.
Ustalanie cen/wartości produktów i usług.[u]
• [u]Punkty styczności marki z klientem
(wykorzystanie i organizowanie).
• A.I.D.A. (przyciąganie uwagi i wzywanie do akcji jakiej oczekujemy od klienta).
• Zakupy biznesowe i okoliczności kupna (dostosowane do sytuacji).
Analiza centrum zakupowego i dostosowanie oferty (tylko dla B2B).
Czynniki wpływające na podejmowanie decyzji zakupowych (analiza pod Twoją ofertę i metody wykorzystania).
Wpływanie znajomością marki na sprzedaż i inne oczekiwane działania.
Nadmierna konkurencja/hiperkonkurencja (reagowanie).
• „Sprzedawanie wody w czasie deszczu” (wyróżnianie produktu „inny”).
• Sprzedaż emocjonalna .
Zdobywanie poleceń.
• Strategia sprzedaży i dystrybucji.
Fotografia produktowa.
c)„Relacja z klientem”
Redukcja obaw- wzrost efektywności informacji (zwłaszcza zakupowych, najważniejszy czynnik wpływający na kupowanie w rynku B2B).
Grywalizacja, mechanizmy z gier w zastosowaniu do zaangażowania i osiągania oczekiwanych zachowań od konsumenta.
Przyciąganie uwagi klienta (wzbudzanie/utrzymywanie zainteresowania produktem-marką)
Zaangażowanie konsumenta (tworzenie/zwiększanie więzi emocjonalnej)
Uświadamianie potrzeb klientowi (konsument zazwyczaj nie wie co jest dla niego dobre, trzeba mu to pokazać z zastosowaniem i przedstawić „co mu to da?”).
Programy lojalnościowe.
• Brandjack, czyli Hacking (poprawianie marki), Cracking (łamanie marki), Adbusting (obalanie marki) przez ludzi poza kontrolą firmy (jak sobie z tym radzić?).
Planowanie przyszłości firmy/produktu/usługi (teraz klient wybierając myśli też o tym co Firma da w przyszłości, trzeba to przygotować i pokazać).
Copywraiting (pisanie tekstów do ofert, reklam, opisów firm… z elementami perswazji i w oparciu o wiedzę z psychologii, tekst sprzedający).
Polecenie/referencje.
PR/wizerunek wiarygodność spójność.
Pozycjonowanie w głowach konsumentów (być jak najwyżej na myśl o ofercie podobnej do naszej).
Tworzenie efektu aureoli „strategia odbijającego księżyca”.
Pokazywanie/mówienie kluczowych wartości, nie zmywanie komunikatu.
• [b]Komunikacja marki
(rodzaj przekazu, forma dialogu z klientem, jasność).
Tworzenie przyjaciół/ambasadorów marki i wrogów (jeśli sprzedajemy świetne drogie kredki to naszymi przyjaciółmi będą zgadzający się z ideą, a wrogami kupujący tanie łamiące Kretki) dobra marka musi mieć tez wrogów!
Emocje (rozbrajanie systemu obrony konsumenta jego emocjami) zwłaszcza w B2C (rynku klientów indywidualnych).
• Imprezy handlowe i wystawy.
Ankiety klientowskie (można dowiedzieć się co poprawić, co klient myśli o produkcie - a co chcemy żeby myślał, poznać ciekawe rozwiązania, zjednać klientów troską).
• Sponsoring (ocena potencjału/wybieranie wydarzenia do promocji).
• Budowanie marki za pomocą przekazu ustnego.
Obietnica marki (tworzenie wyobrażenia realnego co klient otrzyma od marki).
• Rozwiewanie wątpliwości na temat marki (usługi, produktu, firmy, osoby…).
• Sprowadzać relacje z klientem do utożsamiania się „chcę być w gronie posiadaczy Nokii” „Jestem dumny z bycia klientem VIP sklepu xy”..
d) „Identyfikacja wizualna… to co widać.”
Logotyp (produkcja/odświeżanie).
• Grafika do WWW.
Slogan.
Skuteczna ulotka!
Foldery i broszury wspomagające sprzedaż.
• Katalog pod klienta, jedna z najważniejszych podpór sprzedaży.
• Dokumenty firmowe (z logotypami, kontaktami… innowacyjne instrukcje i opisy).
• Kreacja kart biznesowych.
• Karty rabatowe itp.
• Spójna koncepcja graficzna prezentacji firmy i produktów-usług.
• „Coś ciekawego-nieszablonowego” (kreatywnego) np. ciekawa instrukcja czy inny kształt pendrive przykuwający uwagę.
• Gadżety (kubki, długopisy, nagrody, balony, pen-drive, smycze…).
• Roll-up.
Wizytówki (również niestandardowe).
• Oklejanie pojazdów (koncept i grafika).
• Pylony, oznaczenie, informatory.
• Fotografia & Grafika.
e) „Reklama”
Nadzorowanie produkcji reklamy.
• Analiza, wybór i zakup mediów. Internet (AdWords, artykuły sponsorowane, serwisy społecznosiowe, klik, banery, współpraca, linkowanie ), Fizyczna (plakaty, gadżety, billbordy, Media niestandardowe, prasa i magazyny, kino, telewizja, animacja, prezentacja, radio, direct mail-pocztowa…).
• Planowanie i strategia kampanii.
• Ilustracje i fotografia „produktowa”.
Wprowadzenie 5 funkcji do kampanii: Przyciągnięcie uwagi, Budowanie wiarygodności, Uświadomienie potrzeby, Wezwanie do szybkiego działania.
Ustalanie grupy docelowej reklamy
• Skuteczna ulotka reklamowa
• Badania częstotliwości i zasięgu, skuteczności
Media (wykonawcami reklamy są wybrane i zweryfikowane studia, My samej finalnej części nie wykonujemy przy działaniach typu: TV, Radio).
- TV
- Radio
- Prasa (raczej specjalistyczna)
- Outdoor
- Internet

Zarządzanie

Podstawy zarządzania:
- zwiększamy efektywność… planowaniem (usystematyzowanym), organizowaniem, motywowaniem i kontrolowaniem,
- usprawnienie organizacji (wydajność, oszczędność, alternatywy),
- budowanie organizacji,
- formułowanie etapów działań zorganizowanych,
- tworzenie struktury organizacji (podział pracy, rozpiętość kierownicza, synteza, formalizacja, centralizacja, typy struktur organizacyjnych),
- podejmowanie decyzji,
- stawianie celów (dla firmy i/lub kadry),
- kontrola i kontroling,
- podejmowanie decyzji kierowniczych,
- style kierowania i przywództwo.
Strategia panteonu (wiele filarów biznesu).
Zarządzanie zasobami ludzkimi (wsparcie).
Kierowanie zespołem (budowanie zespołu, dobór stylu kierowania zespołem, zadania kierownika podczas budowania).
Ankiety pracownicze (zwiększanie efektywności, ciekawe pomysły „dla firmy”, rozwiązywanie konfliktów).
Metody radzenia sobie z problemami/wyzwaniami, sytuacje kryzysowe.
Motywacja (teorie motywacyjne, przepływ jako droga do „błogosławionej wydajności i zadowolenia”, wyznaczanie celów…).

E-biznes

Strony www dedykowane i przystosowane do potrzeb Twojego klienta (zero szablonów i pracy na akord, te strony są od początku do końca przygotowywane pod klienta i jego konsumentów, wszystkie elementy opieramy na doświadczeniu i wiedzy specjalistycznej. Strony są oparte o bezpłatny system zarządzania treścią Drupal z możliwością ogromnego rozwoju i edycji, również samodzielnie) można również zamówić pojedyncze elementy: grafikę, audyt, sugestie, programowanie.
Sklepy www dedykowane (podobnie jak strony są tworzone specjalnie do potrzeb klienta) (ja + Adam Z.)
• Teksty Newsletterów (kiedy jest skuteczny? Jak jest konwersacja, a klient robi to czego oczekujemy).
Blog firmowy/branżowy (często ludzie szukają informacji w sieci, jeśli Twój blog jest postrzegany jako ekspert… zyska Twoja firma).
• Aplikacje dedykowane (wykonanie powierzam podwykonawcy).
• Strony odsyłające (zazwyczaj z akcjami reklamowymi).
• Portale/Serwisy społecznościowe.
• E-comerce/merchesdaising (maksymalizacja działań sprzedażowych na stronach).
• Budowanie skutecznych tekstów do WWW.
• WebAnalytics.
• WebOptymalizer.
• Tworzenie marki w sieci WWW.
Social Media:
- strategie społecznościowe,
- społeczne kreowanie marki,
- twitter, G+, Myspace, FB, GoldenLine, Blip, NK…
- monitorowanie społeczności internetowych (jesteś ciekaw jak kontrolować i zawierać w liczby aktywność fanów, ilość wejść, porównywać to z wynikami, mierzyć).


Audytowanie/ocena/wskazówki

• Metody oceny potencjału przedsiębiorstwa (analiza SWOT – mocne i słabe strony, formułowanie strategii). Pełna z finansami itp. jest bardzo kosztowna.
• Analiza PEST.
• Mocne i słabe strony oferty.
• Metody analizy otoczenia konkurencyjnego (wydzielanie sektora rynku, analiza 5 sił Portera, pozycja i siła dostawców i klientów, zagrożenie ze strony nowych konkurentów, bariery wejścia na rynek, zagrożenie ze strony produktów substytucyjnych, konkurencja wewnątrz sektora).

Konsultacje/szkolenia

Przygotowywane indywidualnie do potrzeb, w zakresie:
Marketing
E-biznes
Zarządzanie (podstawy)
Psychologia (elementy ważne dla biznesu)
Rozwój osobistyKrystian Piotr Pluciak edytował(a) ten post dnia 12.10.12 o godzinie 14:17