Krystian
Pluciak
♛CO MOGĘ DLA CIEBIE
UDOSKONALIĆ?☛JAKIE
BARIERY, BŁĘDY I
P...
Temat: Taktyka, czyli narzędzia jakimi pokonamy Twoją...
Wspieram Twój biznes poprzez wiedzę i doświadczanie z zakresu: marketing, zarządzanie, psychologia, e-biznes...A dokładniej wybieram strategię dla (firmy, produktu, usługi, osoby, wydarzenia…). Defensywa (lider), Ofensywa (2-3 kolejne), Oskrzydlanie (następne 3), Partyzanckie działania (cała reszta). Dopasowuję do strategii taktykę (jest również relacja taktyka - strategia). Taktyka to „wojsko” czyli narzędzia walki.
Dokładniej:
❶ Marketing
a)„Silna marka”
• Tworzenie/budowanie marki (dostępna, zrozumiała, niezapomniana, chroniona, nastawiona na przyszłość, pozytywna, przekazywalna).
• Rebranding (zmiana wizerunku marki).
• Odświeżanie wizerunku marki.
• Strategia na rynku przedsiębiorstw (B2B).
• Strategia na rynku konsumenckim (B2C).
• Strategia na rynku klientów (C2C).
• Generowanie popytu pośredniego, na rynku przedsiębiorstw B2B (Nasz produkt zwiększa sprzedaż na rynku naszych klientów, a My działamy na rynku przedsiębiorstw). Np. marka Intel
• „Top of mind awaress” czyli dążenie do bycia pierwszą najsilniejszą firmą w umyśle klienta na dane skojarzenie.
• Uczucia w kreowaniu marki B2B ich wykorzystanie.
• Tworzenie wartości marki (korzyść faktyczna, korzyść w umyśle konsumenta, korzyść pozorna, użyteczność).
• Wymiary kreowania marki, Długość (marki klasyczne, marki ekskluzywne), Szerokość (marki indywidualne, rodziny Marek, korporacyjne), Głębokość (marka krajowa, marka międzynarodowa).
• Tworzenie/opowiadanie Historii marki.
• Specjalizacja oferty względem dochodowości, zamiast zwiększanie jej szerokości i promowania „niewypałów” (kosztem dobrych produktów).
• Marki korporacyjne i zarządzanie nimi i ich strukturą.
• Co-branding/łączenie Marek.
• Marketing bezpośredni (organizowanie).
• Wybieranie/decyzja, gdzie budować markę (człowiek, Firma, produkt, usługa, organizacja, event).
• Rozszerzanie/zwężanie Marek.
• Określanie miejsca marki (praca, hobby, dom) i korzyści z tego płynących.
• Przewaga konkurencyjna/rywalizacja.
• Nawiązywanie współpracy, czyli efekt synergii.
• Poszukiwanie nowych możliwości rozwoju.
• Zasady silnej marki (szczerość , autentyczność, komunikacja, prostota, konkret, autorytet, konsekwencja, upór).
• Głębia marki.
• Naoming - nazewnictwo (firm, produktów, artykułów, usług, marek) (główne typy: założycieli, opisowe, własne-wymyślone, akronimy, metafory)
• Tworzenie marek wewnętrznych, czyli jeden produkt posiada kilka Marek (np. komp Toshiba, Intel, amd…).
• Zarządzanie portfolio Marek (dla korporacji).
b)„Sprzedawanie”
• Sprzedaż osobista (wsparcie, edukowanie o wartościach marki, organizowanie).
• Marketing Bezpośredni (wsparcie działu, zwiększanie efektywności) Najbardziej istotny w B2B.
• Przejmowanie klientów.
• Zdobywanie klientów.
• Optymalizacja kosztów zdobywania klientów (jak balansować i co robić w relacjach, patrząc od strony kosztów) pamiętaj… taniej jest utrzymać aktualnych, niż zdobyć nowych.
• Konkurowanie czynnikami poza cenowymi (radzenie z presją cenową).
• Merchandising (Maksymalizacja działań zakupowych konsumentów).
• Promocja sprzedaży (głównie zachęcanie do spróbowania produktu i zakupienia).
• Zasada Paretto „80/20” eliminowanie mało dochodowych elementów i rozwijanie bardziej.
• Opieka dla Sklepu fizycznego (okazje, ustalanie cen, promocje, wyprzedaże, rabaty, nowe kolekcje…).
• Sprzedawanie (czyt. Tworzenie oferty) poprzez korzyści i „rozwiązywanie problemów” konsumenta (nowoczesne bardziej efektywne metody sprzedaży).
• Telemarketing (podwykonawcy, raczej bym unikał rodzaju ofertowania).
• Płacenie za informacje (czyli sprzedawanie za pieniądze dostępu do treści).
• Negocjacje – system.
• Przygotowywanie skutecznej oferty firmowej.
• Ustalanie cen/wartości produktów i usług.[u]
• [u]Punkty styczności marki z klientem (wykorzystanie i organizowanie).
• A.I.D.A. (przyciąganie uwagi i wzywanie do akcji jakiej oczekujemy od klienta).
• Zakupy biznesowe i okoliczności kupna (dostosowane do sytuacji).
• Analiza centrum zakupowego i dostosowanie oferty (tylko dla B2B).
• Czynniki wpływające na podejmowanie decyzji zakupowych (analiza pod Twoją ofertę i metody wykorzystania).
• Wpływanie znajomością marki na sprzedaż i inne oczekiwane działania.
• Nadmierna konkurencja/hiperkonkurencja (reagowanie).
• „Sprzedawanie wody w czasie deszczu” (wyróżnianie produktu „inny”).
• Sprzedaż emocjonalna .
• Zdobywanie poleceń.
• Strategia sprzedaży i dystrybucji.
• Fotografia produktowa.
c)„Relacja z klientem”
• Redukcja obaw- wzrost efektywności informacji (zwłaszcza zakupowych, najważniejszy czynnik wpływający na kupowanie w rynku B2B).
• Grywalizacja, mechanizmy z gier w zastosowaniu do zaangażowania i osiągania oczekiwanych zachowań od konsumenta.
• Przyciąganie uwagi klienta (wzbudzanie/utrzymywanie zainteresowania produktem-marką)
• Zaangażowanie konsumenta (tworzenie/zwiększanie więzi emocjonalnej)
• Uświadamianie potrzeb klientowi (konsument zazwyczaj nie wie co jest dla niego dobre, trzeba mu to pokazać z zastosowaniem i przedstawić „co mu to da?”).
• Programy lojalnościowe.
• Brandjack, czyli Hacking (poprawianie marki), Cracking (łamanie marki), Adbusting (obalanie marki) przez ludzi poza kontrolą firmy (jak sobie z tym radzić?).
• Planowanie przyszłości firmy/produktu/usługi (teraz klient wybierając myśli też o tym co Firma da w przyszłości, trzeba to przygotować i pokazać).
• Copywraiting (pisanie tekstów do ofert, reklam, opisów firm… z elementami perswazji i w oparciu o wiedzę z psychologii, tekst sprzedający).
• Polecenie/referencje.
• PR/wizerunek wiarygodność spójność.
• Pozycjonowanie w głowach konsumentów (być jak najwyżej na myśl o ofercie podobnej do naszej).
• Tworzenie efektu aureoli „strategia odbijającego księżyca”.
• Pokazywanie/mówienie kluczowych wartości, nie zmywanie komunikatu.
• [b]Komunikacja marki (rodzaj przekazu, forma dialogu z klientem, jasność).
• Tworzenie przyjaciół/ambasadorów marki i wrogów (jeśli sprzedajemy świetne drogie kredki to naszymi przyjaciółmi będą zgadzający się z ideą, a wrogami kupujący tanie łamiące Kretki) dobra marka musi mieć tez wrogów!
• Emocje (rozbrajanie systemu obrony konsumenta jego emocjami) zwłaszcza w B2C (rynku klientów indywidualnych).
• Imprezy handlowe i wystawy.
• Ankiety klientowskie (można dowiedzieć się co poprawić, co klient myśli o produkcie - a co chcemy żeby myślał, poznać ciekawe rozwiązania, zjednać klientów troską).
• Sponsoring (ocena potencjału/wybieranie wydarzenia do promocji).
• Budowanie marki za pomocą przekazu ustnego.
• Obietnica marki (tworzenie wyobrażenia realnego co klient otrzyma od marki).
• Rozwiewanie wątpliwości na temat marki (usługi, produktu, firmy, osoby…).
• Sprowadzać relacje z klientem do utożsamiania się „chcę być w gronie posiadaczy Nokii” „Jestem dumny z bycia klientem VIP sklepu xy”..
d) „Identyfikacja wizualna… to co widać.”
• Logotyp (produkcja/odświeżanie).
• Grafika do WWW.
• Slogan.
• Skuteczna ulotka!
• Foldery i broszury wspomagające sprzedaż.
• Katalog pod klienta, jedna z najważniejszych podpór sprzedaży.
• Dokumenty firmowe (z logotypami, kontaktami… innowacyjne instrukcje i opisy).
• Kreacja kart biznesowych.
• Karty rabatowe itp.
• Spójna koncepcja graficzna prezentacji firmy i produktów-usług.
• „Coś ciekawego-nieszablonowego” (kreatywnego) np. ciekawa instrukcja czy inny kształt pendrive przykuwający uwagę.
• Gadżety (kubki, długopisy, nagrody, balony, pen-drive, smycze…).
• Roll-up.
• Wizytówki (również niestandardowe).
• Oklejanie pojazdów (koncept i grafika).
• Pylony, oznaczenie, informatory.
• Fotografia & Grafika.
e) „Reklama”
• Nadzorowanie produkcji reklamy.
• Analiza, wybór i zakup mediów. Internet (AdWords, artykuły sponsorowane, serwisy społecznosiowe, klik, banery, współpraca, linkowanie ), Fizyczna (plakaty, gadżety, billbordy, Media niestandardowe, prasa i magazyny, kino, telewizja, animacja, prezentacja, radio, direct mail-pocztowa…).
• Planowanie i strategia kampanii.
• Ilustracje i fotografia „produktowa”.
• Wprowadzenie 5 funkcji do kampanii: Przyciągnięcie uwagi, Budowanie wiarygodności, Uświadomienie potrzeby, Wezwanie do szybkiego działania.
• Ustalanie grupy docelowej reklamy
• Skuteczna ulotka reklamowa
• Badania częstotliwości i zasięgu, skuteczności
Media (wykonawcami reklamy są wybrane i zweryfikowane studia, My samej finalnej części nie wykonujemy przy działaniach typu: TV, Radio).
- TV
- Radio
- Prasa (raczej specjalistyczna)
- Outdoor
- Internet
❷ Zarządzanie
• Podstawy zarządzania:
- zwiększamy efektywność… planowaniem (usystematyzowanym), organizowaniem, motywowaniem i kontrolowaniem,
- usprawnienie organizacji (wydajność, oszczędność, alternatywy),
- budowanie organizacji,
- formułowanie etapów działań zorganizowanych,
- tworzenie struktury organizacji (podział pracy, rozpiętość kierownicza, synteza, formalizacja, centralizacja, typy struktur organizacyjnych),
- podejmowanie decyzji,
- stawianie celów (dla firmy i/lub kadry),
- kontrola i kontroling,
- podejmowanie decyzji kierowniczych,
- style kierowania i przywództwo.
• Strategia panteonu (wiele filarów biznesu).
• Zarządzanie zasobami ludzkimi (wsparcie).
• Kierowanie zespołem (budowanie zespołu, dobór stylu kierowania zespołem, zadania kierownika podczas budowania).
• Ankiety pracownicze (zwiększanie efektywności, ciekawe pomysły „dla firmy”, rozwiązywanie konfliktów).
• Metody radzenia sobie z problemami/wyzwaniami, sytuacje kryzysowe.
• Motywacja (teorie motywacyjne, przepływ jako droga do „błogosławionej wydajności i zadowolenia”, wyznaczanie celów…).
❸ E-biznes
• Strony www dedykowane i przystosowane do potrzeb Twojego klienta (zero szablonów i pracy na akord, te strony są od początku do końca przygotowywane pod klienta i jego konsumentów, wszystkie elementy opieramy na doświadczeniu i wiedzy specjalistycznej. Strony są oparte o bezpłatny system zarządzania treścią Drupal z możliwością ogromnego rozwoju i edycji, również samodzielnie) można również zamówić pojedyncze elementy: grafikę, audyt, sugestie, programowanie.
• Sklepy www dedykowane (podobnie jak strony są tworzone specjalnie do potrzeb klienta) (ja + Adam Z.)
• Teksty Newsletterów (kiedy jest skuteczny? Jak jest konwersacja, a klient robi to czego oczekujemy).
• Blog firmowy/branżowy (często ludzie szukają informacji w sieci, jeśli Twój blog jest postrzegany jako ekspert… zyska Twoja firma).
• Aplikacje dedykowane (wykonanie powierzam podwykonawcy).
• Strony odsyłające (zazwyczaj z akcjami reklamowymi).
• Portale/Serwisy społecznościowe.
• E-comerce/merchesdaising (maksymalizacja działań sprzedażowych na stronach).
• Budowanie skutecznych tekstów do WWW.
• WebAnalytics.
• WebOptymalizer.
• Tworzenie marki w sieci WWW.
•Social Media:
- strategie społecznościowe,
- społeczne kreowanie marki,
- twitter, G+, Myspace, FB, GoldenLine, Blip, NK…
- monitorowanie społeczności internetowych (jesteś ciekaw jak kontrolować i zawierać w liczby aktywność fanów, ilość wejść, porównywać to z wynikami, mierzyć).
❹ Audytowanie/ocena/wskazówki
• Metody oceny potencjału przedsiębiorstwa (analiza SWOT – mocne i słabe strony, formułowanie strategii). Pełna z finansami itp. jest bardzo kosztowna.
• Analiza PEST.
• Mocne i słabe strony oferty.
• Metody analizy otoczenia konkurencyjnego (wydzielanie sektora rynku, analiza 5 sił Portera, pozycja i siła dostawców i klientów, zagrożenie ze strony nowych konkurentów, bariery wejścia na rynek, zagrożenie ze strony produktów substytucyjnych, konkurencja wewnątrz sektora).
❺ Konsultacje/szkolenia
Przygotowywane indywidualnie do potrzeb, w zakresie:
Marketing
E-biznes
Zarządzanie (podstawy)
Psychologia (elementy ważne dla biznesu)
Rozwój osobistyKrystian Piotr Pluciak edytował(a) ten post dnia 12.10.12 o godzinie 14:17