konto usunięte

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Mam pytanie: Jakie cechy pownna mieć Wasza _wymarzona_ wizytówka ?

... i pytania poboczne:
1. Czy dużym problemem bedzie jeśli wizytówka nie będzie mieściła się w wizytowniku, ale za to będzie się wyróżniała kratywnością / oryginalnością?
2. Czy interesujące byłoby aby każdy dział firmy miał inny wzrór wizytówki, a wizytówki wszystkich działów po złożeniu tworzyłyby całość (ala puzzle)? Coś na zasadzie kolekcjonerstwa ?
3. Czy czytelność wizytówki jest dla Was bardzo ważna?

Jak to widzicie jako "dawca" i "odbiorca" wizytówki ?

Pytanie świadomie zadaję przedsiębiorcom, a nie designerom :)

konto usunięte

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Moim zdaniem najlepsza wizytówka to wizytówka prostak, klasyczna, zawierająca podstawowe informacje i czytelna. Ma się mieścić w wizytowniku, bo jeśli nie będę mogła włożyć jej tam, gdzie inne, zginie.
W mojej firmie kontrahenci to głównie banki, prezesi dużych firm, inwestorzy. Wszystkie wizytówki, które dostaję są proste, w stonowanych kolorach i klasyczną czcionką. Jedyne ekstrawagancje, na które pozwalają sobie firmy to faktura papieru.

Może w innych branżach (reklama?) miałoby to zastosowanie, w "poważnych" interesach - nie sądzę.
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Filip Zajączkowski:
Mam pytanie: Jakie cechy pownna mieć Wasza _wymarzona_ wizytówka ?
Pytanie brzmi: jaki jest cel wizytówki i do czego ma służyć?
... i pytania poboczne:
1. Czy dużym problemem bedzie jeśli wizytówka nie będzie mieściła się w wizytowniku, ale za to będzie się wyróżniała kratywnością / oryginalnością?
- A gdzie chciałbyś aby Twoja wizytówkę trzymano?
2. Czy interesujące byłoby aby każdy dział firmy miał inny wzrór wizytówki, a wizytówki wszystkich działów po złożeniu tworzyłyby całość (ala puzzle)? Coś na zasadzie kolekcjonerstwa ?
- A kto z klientów miałby to kolekcjonować?
- Za ułożenie obrazka będą jakieś nagrody?
3. Czy czytelność wizytówki jest dla Was bardzo ważna?
- A chciałbyś żeby ktoś tę wizytówkę czytał, czy to dla Ciebie nie ma znaczenia?

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Wyobrażam sobie taką duużą wizytówką ciągnącą się za mną na sznurku. Niezbyt to wygodne ani praktyczne.

Spotkałem się z wizytówkami z których można było złożyć samochodzik i dać dziecku do zabawy.

konto usunięte

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Filip Zajączkowski:
Mam pytanie: Jakie cechy pownna mieć Wasza _wymarzona_ wizytówka ?
Zawierac istotne informacje latwo dostepne (nazwisko, tytul, nazwa firmy, kontakt, adres)
... i pytania poboczne:
1. Czy dużym problemem bedzie jeśli wizytówka nie będzie mieściła się w wizytowniku, ale za to będzie się wyróżniała kratywnością / oryginalnością?
To jest ta pierwsza co sie pomle i zostanie wyrzucona.
2. Czy interesujące byłoby aby każdy dział firmy miał inny wzrór wizytówki, a wizytówki wszystkich działów po złożeniu tworzyłyby całość (ala puzzle)? Coś na zasadzie kolekcjonerstwa ?
Dobre dla nastolatkow. Moze.
3. Czy czytelność wizytówki jest dla Was bardzo ważna?
A jest jakis inny cel niz czytlenosc?
Jak to widzicie jako "dawca" i "odbiorca" wizytówki ?
Jako dawca jeszcze zwracam uwage na jakosc papieru i druku - czy sie nie mle, czy druk sie nie rozplywa jak sie paluchem dotknie itd.
Anna M.

Anna M. Hotel Manager

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

...jako "odbiorca" wzrokowiec lubię gdy wizytówka się czymś odróżnia od innych, dzięki temu "dawca" jest bardziej zapamiętywalny :)), poza tym codziennie "kolekcjonujemy" masę wizytówek - im bardziej oryginalna i czytelna tym lepiej - zbyt duża ilość informacji to czyste przekleństwo - i tak nikt tego nie czyta...

konto usunięte

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Jako ktoś, kto przeskanował w swym życiu około 4000 wizytówek, proszę o kilka rzeczy:
- imię, adres, telefon, www, email na jednej stronie.
- jeden numer telefonu do Ciebie (bezposredni), a numery oddzialow z tylu
- nie baw się w zaawansowana grafikę, bo skaner tego nie widzi, a wpisywanie czegokolwiek ręcznie, nie przysporzy Ci przyjaciół
- wyraźnie nazwa firmy, nawet jeśli grafika w logo daje do zrozumienia nazwę firmy (skanery nie rozumieją różnicy kolorów i kształtów.
- kontrastowe napisy w stosunku do tła
- bez połysku (skaner tego nie załapie)
- inne pododdziały firmy na drugiej stronie
- wszystkie napisy w jedna strone, nie mieszaj pionów z poziomami

FYI skaner, którego używam to profesjonalny CardScan Exec.

Jak chcesz sie bardzo wyroznic, to wybierz cos stad
http://www.reencoded.com/2008/05/20/42-awesome-busines... ale wiedz, ze jesli zrobisz normalna wizytowke z cudaczną grafiką i kątami pod którymi napiszesz swoje imię i nazwisko w ogóle Cię nie wyróżni, a może wręcz zaszkodzić (jeśli mam spędzić 3 minuty wklepując ręcznie dane z wizytówki do formularza w skanerze, aby to wyeksportować do maximizera, to wierz mi, że Cię zapamiętam - negatywnie) ;)

Peace.

Filip Zajączkowski:
1. Czy dużym problemem bedzie jeśli wizytówka nie będzie mieściła się w wizytowniku, ale za to będzie się wyróżniała kratywnością / oryginalnością?
To zależy. Na jednych to zrobi wrażenie, ale jak przyjdzie do skanowania to Cię znielubią. To samo, jeśli nie zmieści im się do wizytówkowej kieszonki w portfelu, po czym wyląduje na biurku luzem i zginie w czeluściach
Filip Zajączkowski:
2. Czy interesujące byłoby aby każdy dział firmy miał inny wzrór wizytówki, a wizytówki wszystkich działów po złożeniu tworzyłyby całość (ala puzzle)? Coś na zasadzie kolekcjonerstwa ?
Wyobraz sobie sytuacje, gdy jestes na jakims EXPO.
Filip Zajączkowski:
3. Czy czytelność wizytówki jest dla Was bardzo ważna?
Oko wyłapie, skaner nie.
Filip Zajączkowski:
Jak to widzicie jako "dawca" i "odbiorca" wizytówki ?
Jesli produkt/usługa jest taką którą potrzebuję w którymś momencie, a Twoja umiejętność międzyludzka sprawi, iż będę kojarzył, że mam kogoś takiego w swoich kontaktach, to skontaktuje się z Tobą niezależnie od tego jaką masz wizytówkę. Pamiętaj, że kołowrotek z wizytówkami to tęcza, więc kolor tu niewiele da, a może zaszkodzić w trakcie skanowania (jeśli litery nie mają kontrastującego koloru). Poza tym, po zeskanowaniu wizytówka ląduje w pudle albo szpindlu, który straszy.

Owszem, fajnie mieć gadżet i ciekawą wizytówkę, ale o ile nie masz takiej spot linka wyżej, to nie ważne czy wstawisz kratkę, obrazek oka, czy inny standardowy crap, to i tak będzie wizytówka. Skoncentruj się na umiejętnościach międzyludzkich. Wizytówka nie jest bardzo ważna.Michał K. edytował(a) ten post dnia 07.08.09 o godzinie 15:08
Agnieszka Nadstawna

Agnieszka Nadstawna Trener &
Arteterapeuta &
Coach. Event
Planner.

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Wszystko zależy co to za firma, do kogo będą trafiac wizytówki.
Jeśli i puzzle, i różnorodnośc dla działów i wyyróżniki i kolorowe jarmarki na raz to - chyba za wiele tego.
Ludzie nie mają czasu i/lub nie chce im sie szukać na wizytówce tak jak i na stronie www. Nieczytelne równa się kosz.

Jedno jednak jest pewne: czytelność i tylko jedna strona. Na drugiej może być hasło czy obrazek jak już musi byc, ale nie dane.
Pamiętaj, że tylko osoby pracujące z niewielką ilościa ludzi kolekcjonuja wizytówki. Ci co mają ich miliony nie są w stanie ich trzymać NIGDZIE. Przepisują do kompa lub skanują i - kosz.

A pomysł z róznorodnością dla działów - moim zdaniem nietrafiony. Natknęłam sie na to i - kompletna dezorientacja. Nasza firma obslugiwała takiego właśnie klienta "kolorowego" i kazdy z nas miał inny zestaw wizytówek od róznych osób (a mieli tylko 2 rodzaje!). Zastanawialismy sie czy mamy do czynienia z jedną firmą czy "coś tu nie halo". Nie doszlismy sami nijak.
Dopiero powiedzieli poxniej, ze managerowie maja takie, a reszta takie.
Z puntu widzenia HR - pała.

konto usunięte

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Agnieszka Nadstawna:
chyba za wiele tego.
równa się kosz.
skanują i - kosz.
kompletna dezorientacja.
pała.

uuu drastycznie :) Bizneswoman z pazurkami :)Michał K. edytował(a) ten post dnia 07.08.09 o godzinie 15:11
Agnieszka G.

Agnieszka G. Starwood Hotels &
Resorts, National
Sales Office POLAND

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Zdecydowanie stawiam na prostotę i konkretne informacje tele-adresowe. Moje biurko zawalone jest wizytówkami, wśród których jest masa takich, które miały się wyróżniać, ale w tej ogólnej masie i tak znikają.

I na litość ... czemu jeszcze ludzie robią sobie wizytówki odbite na zwykłym kolorowym xero lub kolorowej karteczce ??? To jest takie nieprofesjonalne.
Agnieszka Nadstawna

Agnieszka Nadstawna Trener &
Arteterapeuta &
Coach. Event
Planner.

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Agnieszka Nadstawna:
chyba za wiele tego.
równa się kosz.
skanują i - kosz.
kompletna dezorientacja.
pała.
Michał K.:
uuu drastycznie :) Bizneswoman z pazurkami :)

nie chciałam być niegrzeczna, wybaczcie jesli tak to wyszło.
:-)))
no może faktycznie troche przesadziłam,
ale... taka jest prawda...

Ja sama wciąż szukam i dla siebie najlepszej formy przekazywania informacji pisemnej - codziennie piszemy oferty i różne inne rzeczy, co i rusz potrzebna nam ulotka czy wizytówka, co jakis czas trzeba opracować na event jakiś "lisi liścik" który sprawi nie niezdyscyplinowana grupa zejdzie sie do recepcji na czas...

I mówie Wam - NIE CZYTAJĄ. Nie czytają tego co trudne: czyli długie, bez akapitów, zakolorowione itd.

Ale uwaga i w drugą stronę.
Przykład: Chcialam, by nasza latawcowa wizytówka była maksymalnie "czysta i niezabałaganiona" - i przesadziłam. Ograniczyłam wszystko, ale mam długie imię, nazwisko, długą nazwę firmmy i kilka stron www. Jak to pomieścić i nie nasmiecić? Zmniejszyłam druk.
No i szły moje wizytówki w kąt - były nieczytelne!

Podobnie z jedną z naszych aktualnych www: jedni mówią - super, bo nieprzegadana, czysta, i chce sie oglądac do końc. A inni: a kiedy ją dokonczycie? Jakas taka niekolorowa.
Pytanie: czy jak dopakuję zdjęc i tekstu to ktos ją przeczyta?

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Agnieszka Nadstawna:
Agnieszka Nadstawna:
chyba za wiele tego.
równa się kosz.
skanują i - kosz.
kompletna dezorientacja.
pała.
Michał K.:
uuu drastycznie :) Bizneswoman z pazurkami :)

nie chciałam być niegrzeczna, wybaczcie jesli tak to wyszło.
:-)))
no może faktycznie troche przesadziłam,
ale... taka jest prawda...

Nie przycinaj pazurków :-) jest dobrze.

Agnieszka Nadstawna:
Ale uwaga i w drugą stronę.
Przykład: Chcialam, by nasza latawcowa wizytówka była maksymalnie "czysta i niezabałaganiona" - i przesadziłam. Ograniczyłam wszystko, ale mam długie imię, nazwisko, długą nazwę firmmy i kilka stron www. Jak to pomieścić i nie nasmiecić? Zmniejszyłam druk.


Da się da się, ale (to ogólne stwierdzenie) trzeba
pomyśleć dobrze. Można też mieć 3 różne wizytówki albo fuzja.

Agnieszka Nadstawna:
Podobnie z jedną z naszych aktualnych www: jedni mówią - super, bo nieprzegadana, czysta, i chce sie oglądac do końc.

Na stronie gdzie są wszystkie kolory tęczy (dosłownie) bardzo się ciężko czyta i bardzo ciężko ogląda. Mówią: jaki właściciel taka strona (mowa o charakterze).
Agnieszka Nadstawna

Agnieszka Nadstawna Trener &
Arteterapeuta &
Coach. Event
Planner.

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Daniel G.:
Nie przycinaj pazurków :-) jest dobrze.

uf.. :-)
Mówią: jaki właściciel taka strona (mowa o charakterze).

oooo tu już wchodzisz w powazne tematy.. bo własnie Wam się zwierzyłam, ze mówią o naszej "czysta" lub "niedokończona" (dobrze ze nie napisalam "niedorobiona") hhhhahahaa

ale wiesz to jest w ogóle ciekawe stwierdzenie o tych stronach - dotyczy jedynie tych mniejszych firm, gdzie właściciel jest jeden (góra dwóch o zbliżonych charakterach) i w ogóle ma jakikolwiek osobisty wplyw na tę stronę (lub strony).

No to jak mili Państwo, kto ma najbardziej zabałaganiona i trudną? Z czyjej nie sposób wywnioskowac czym sie firma zajmuje? No, przyznawac się hhahah
:-)

konto usunięte

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Juliusz B.:

Pytanie brzmi: jaki jest cel wizytówki i do czego ma służyć?

Pytanie nie dotyczy konkretnego przypadku ... tylko subiektywnych rozważań i preferencji osobistych :)

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Agnieszka Nadstawna:
Daniel G.:
Mówią: jaki właściciel taka strona (mowa o charakterze).

oooo tu już wchodzisz w powazne tematy.. bo własnie Wam się zwierzyłam, ze mówią o naszej "czysta" lub "niedokończona" (dobrze ze nie napisalam "niedorobiona") hhhhahahaa

Dlaczego się tak brzydko odzywasz? :-) ja rozumiem, że samokrytyka jest trendy, ale jesteś bezlitosna hihihi :-)

Agnieszka Nadstawna:
No to jak mili Państwo, kto ma najbardziej zabałaganiona i trudną? Z czyjej nie sposób wywnioskowac czym sie firma zajmuje?

Ale chodzi Ci o strony z profilu? :-)
Agnieszka Nadstawna

Agnieszka Nadstawna Trener &
Arteterapeuta &
Coach. Event
Planner.

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Daniel G.:
Ale chodzi Ci o strony z profilu? :-)

dobra, to był żart. no rozbawiło mnie to na koniec piatku po prostu. Daniel proponuję abyśmy oboje juz nie prowokowali na wszelki wypadek ocen ludzi wg ich stron, bo to się skonczyć może szafotem. Na GL jest ostatnio bardzo poprawnie :-)

Lubie tę grupę bardzo pomimo mojej w niej nieobecnosci wielotygodniowej ostatnio, więc dajcie w niej byc :-)

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

No to wracamy do tematu wizytówek :-)
Czy możesz w takim razie ją zeskanować i albo umieścić tutaj albo wysłać? Ciekaw jej jestem bardzo.

konto usunięte

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Daniel G.:
No to wracamy do tematu wizytówek :-)
Czy możesz w takim razie ją zeskanować i albo umieścić tutaj albo wysłać? Ciekaw jej jestem bardzo.

Tak jak mówiłem ... to jest rozważanie teoretyczne :) wizytówka/kijeszcze nie powstala/y, ale mam kilka pomysłów (na kilka wizytówek, ala firm z branży nie-reklamowej/nie-graficznej/etc.), które powoli rozgryzam dzięki komentarzom :)

Potrzebuję właściwie ułorzyć sobie w głowie co jest akceptowalne "społecznie".

Padło tu pytanie:
Juliusz B.:

Pytanie brzmi: jaki jest cel wizytówki i do czego ma służyć?

... to jest super pytanie ... na które nie jestem w stanie sobie jednoznacznie odpowiedzieć :|

No właśnie ? jak to jest waszym zdaniem ?

BTW: nie są to projekty dla dużych firm, ale dostałem wolną rękę na projekt ... ale przede wszystkim chciałbym wiedzieć na przyszłość jakie są granice :)Filip Zajączkowski edytował(a) ten post dnia 07.08.09 o godzinie 18:29

konto usunięte

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

Wizytówka jeśli ma być praktyczna, ma mieć rozmiar w standardach. Ja je noszę w portfelu i wszystkie jakie się nie mieszczą - wywalam albo gubię!

Ma być taka, że jak klient na nią spojrzy to zechce skorzystać z informacji na niej. Nic go nie odepchnie, jedyne o czym pomyśli, to "kurcze chcę mieć kontakt z tą osobą".

Na artyzm nie patrzę zupełnie! Mimo, że jestem grafikiem.
Z praktyki wiem, że dobre są dwukolorowe, kremowy z czernią, lub biała z niebieskim i granatowym, najmniej właściwe są zielone.
Czyste tło i małe literki.

Zrób eksperyment: przejrzyj szybko sterty wizytówek i sam zobaczysz na jakie zwróciłeś uwagę.

Pozdrawiam.
Tomasz M.

Tomasz M. Dyrektor Techniczny,
SMP Poland Sp. z
o.o.

Temat: Wizytówki - prośba o opinię

może jestem trochę staromodny, ale uważam, że wizytówka świadczy o człowieku który ją wręcza, powinna być czysta, nie ubrudzona w jakimś tuszu czy też innym smarze, nie pognieciona, i zawierać najważniejsze informacje kontaktowe umożliwiające rozpoznanie tej właśnie osoby kiedy przyjdzie na to czas.
jako że ja osobiście wszystkie wizytówki trzymam w szufladzie, a te najwazniejsze mam tylko w kompie to jeśli mają jakiś kolor to pomaga mi w ich odnalezieniu.

Następna dyskusja:

Prośba o pomoc!!!




Wyślij zaproszenie do