Sławomir
Ossowski
Think01, head of
strategy
Temat: społecznościowy program lojalnościowy
Witam,w ramach autopromocji podsuwam szanownemu gronu wdrożenie nieco odmienne od typowego PL.
To co odróżnia ŻP to podejście oparte na grupach i relacjach opartych na zdrowej współpracy wewnątrz grup, a konkretyzując:
A - grupa producentów składających się na wspólny koszyk zakupów ( tak wiem, że narazie jest to grupa jednopodmiotowa ;) )
B - grupa konsumentów zbierających kody kreskowe na wspólny cel
C = A + B - grupa współpracujących ze sobą producentów i konsumentów gdzie jedni wspierają drugich finansując ich lokalne cele, a drudzy wspierają pierwszych po prostu kupując ich towary, a nie inne
Co z tego wynika?
1. w tradycyjnym, skierowanym do indywidualnych odbiorców PL trudno jest zaoferować wartościowe nagrody gwarantowane, ponieważ stanowiłyby one zbyt duże obciążenie dla budżetu - siłą rzeczy musimy więc na przysłowiowy długopis zbierać miesiącami... w ŻP zbiera grupa, a jak wiadomo "w kopie raźniej" i zbiera też się łatwiej i szybciej, a co najważniejsze grupa zebrana wokół wspólnego celu wewnętrznie się motywuje i samorzutnie propaguje program na zewnątrz tworząc swoisty viral gdzie nośnikiem jest sam produkt
2. tradycyjny PL jest z reguły nastawiony na zmotywowanie uczestników do częstszych zakupów danej marki co jak wiemy nie do końca się udaje - uczestnik niechętnie ponosi dodatkowy koszt zakupowy ( aby kupować np. 2x więcej jogurtu ), tym bardziej jeżeli ten wysiłek nie jest uzasadniony realną szansą na wartościowy benefit... w ŻP celem jest kompletny koszyk codziennych zakupów co powoduje, że jedynym wysiłkiem konsumenta jest przesunięcie swoich preferencji, nie kupowanie większej ilości produktów
słowem:
1. wartościowsze nagrody gwarantowane
2. mały wysiłek konsumencki
3. silna motywacja konsumentów
Program ruszył od końca kwietnia i w tej chwili w jego zasięgu jest ok 18.000 zbierających, a największą naszą bolączką jest niedobór producentów z innych branż, choć wszystko wskazuje na to, że wkrótce się to zmieni :)
Zapraszam serdecznie także do przeklikania prezentacji skierowanej do producentów, no i oczywiście zapraszam do współpracy na wszystkich możliwych polach ( zarówno producentów jak i potencjalnych beneficjentów lub ich grupy ).