Damian Ozga

Damian Ozga My Travel Sp. z o.o.
- Prezes Zarządu

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Hej,

Jestem ciekaw Waszej opinii na temat struktur terenowych w agencjach. Jak sądzicie ckto zazwyczaj jest najsłabszym ogniwem w strukturze? Acccount, Field Manager, Supervisor czy może Hostessa/Promotor? W którą część struktury warto zainwestować najwięcej środków tak aby praca zespołu była jak najbardziej efektywna (szkolenia, programy motywacyjne, spotkania integracyjne) ?

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Logicznie rzecz biorąc - potencjalny klient klienta Agencji, czyli mówiąc krótko: szary zjadacz chleba, a równocześnie konsument, który napedza zyski, kontakt ma raczej z hostessami. Bardzo często opinię o produkcie promowanym wyrabia sobie na podstawie hostessy/promotora :/ Osobiście uważam, że nie powinna to być osoba "pierwsza lepsza", ale wiadomo jak to czasami wygląda w praktyce.
Parę razy, podczas rozmowy z klientem spotkałam się z pytaniem typu: A co robicie, żeby hostessa była miła.... hmmm

Z drugiej strony wyszkoleniem hostessy może się zająć supervisor, a supervisora Field Manager itd... tak to wygląda w "piramidowych" strukturach.
Idąc za ciosem - logiczne jest, że jeżeli wyszkolimy Accounta to on wyszkoli kolejne osoby. Ale to tylko czysta logika, która niekoniecznie może się sprawdzać.

Osobiście, myślę, że efektywność całej struktury zależy bardziej od jej spójności i integracji od Accounta do Promotora. Tylko czy mamy na to czas i środki, żeby wszystkich integrować???
Damian Ozga

Damian Ozga My Travel Sp. z o.o.
- Prezes Zarządu

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Ja myślę ze mocna integracja na linii Account-Field Maganer-SV już dała by bardzo duże efekty. Osobiście uczestniczyłem w kilku "spotkaniach integracyjnych" gdzie spotykała się kadra zarządzająca agencji z pracownikami biurowymi oraz osobami z terenu (bez hostess/promotorów). Osobiście uważam że przyniosło to zamierzony efekt.

A środki i czas?
Dla chącego nic trudnego. Czasem warto odmówić coś sobie (patrząc z punktu właściciela) a zainwestować w personel i ich integracje. To w brew w pozorom nie są aż tak duże koszty.

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Oczywiście - zgadzam się... ogólnie jestem szkoleniowym zapalencem i wiem, że to działa. Nikt mnie niestety do tej pory nie próbował integrować :/ ale przez jakiś czas sama byłam trenerem. Zwłaszcza pod kątem team - buildingu, integracji :)

A koszty, jak wszędzie - potrafią byc znośne i potrafią być nieprawdopodobne... i to bardzo nieprawdopodobne.
Damian Ozga

Damian Ozga My Travel Sp. z o.o.
- Prezes Zarządu

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Z tego co słyszałem Agencja Underground mocno integruje pracowników biurowych. Czy uważasz że to właśnie jest powodem Waszych sukcesów?

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Faktycznie, w Undergroun'dzie nie da się nie zintegrować :)
Może to też kwestia tego, że udało nam się dobrze dopasować.
Wiadomo, jak wstajesz rano i myslisz, że idziesz do pracy i nie masz skrzywionej twarzy to znaczy bardzo dużo.
Dobra integracja na pewno wpływa na wyższy poziom komunikacji. A dobra komunikacja to połowa sukcesu.

Ale może koleżanki z firmy też się wypowiedzą :)
Damian Ozga

Damian Ozga My Travel Sp. z o.o.
- Prezes Zarządu

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Oczywiście czekamy na opinie koleżanek :)

Może teraz warto w równie mocny sposób zintegrować ludzi z terenu? :)
Bartłomiej M.

Bartłomiej M. SOLUTION Sp. z o.o.

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Ja jestem za tym by terem był mocno integrowany :)

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Ja też jestem za tym żeby teren był mocno integrowany :)
Jakiś zlot szkoleniowy w Krakowie???
Tomasz Barzyk

Tomasz Barzyk supervisor,
właściciel, planb

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

kraków??
zapraszam :)
Bartłomiej M.

Bartłomiej M. SOLUTION Sp. z o.o.

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Sluchajcie, odeszliśmy od tematu głownego. Wracając do niego uwazam ze najsłabszym ogniwem jest jednak hostessa. Osoby w agencji w biurze nie zmieniaja sie czesto, podobnie koordynatorzy w terenie. Im zależy na pracy, jej jakości i wynikach. Natomiast hostessa, hmm.. to dla niej praca dodatkowa, która da kaske na piwo czy kosmetyk, a prawdziwe pieniądze zarobią w Irlandii albo dostaną od rodziców, wiec nie podchodzą do tematu poważnie. Przepraszam bo moze uraziłem kilka uczciwych hostess a sa takie bo sam mam kilka ale jest to mała garstka.


Bartłomiej Mielcarek edytował(a) ten post dnia 17.01.07 o godzinie 23:23
Damian Ozga

Damian Ozga My Travel Sp. z o.o.
- Prezes Zarządu

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Wiem, że czasem jest nie wiele czasu na dokładną selekcję i rekrutację hostess, ale wiem z doświadczenia, że hostessy które mają dużą mobilizację do pracy (np studentki które same się od A do Z utrzymują) lub młode mamy :) pracują o wiele efektowniej. Myślę, że w pewnym momencie w każdej firmie niezbędny staje się HR-owiec. Szczególnie w tych ciężkich czasach jakie nastały, gdzie Irlandia stała się kolejnym województwem w Polsce :/

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Tak ... i tutaj pojawia się pytanie, które zadał Damian, dotyczące programów motywacyjnych. Tylko, że taki program wymaga zaangażowania czasowego i finansowego, a czy warto inwestować w kogoś kto i tak niedługo przestanie nawet odbierać telefon jak do niego dzwonisz.?
Jedyne co pozostaje to nałożenie większego nacisku na selekcję.
Faktycznie młode mamy mają dużą mobilizację do pracy ... i cierpliwość do ludzi :)
Bartłomiej M.

Bartłomiej M. SOLUTION Sp. z o.o.

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Niestety nie można o takie rzeczy wypytywac podczas pierwszego spotkania z nowa osoba zainteresowaną pracą. Choc z drugiej strony jezeli hostessy łamią pewne zasady pracy to chyba my tez powinniśmy zacząc.

konto usunięte

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Bartłomiej M.:Niestety nie można o takie rzeczy wypytywac podczas pierwszego spotkania z nowa osoba zainteresowaną pracą. Choc z drugiej strony jezeli hostessy łamią pewne zasady pracy to chyba my tez powinniśmy zacząc.


Nie bardzo zrozumiałam:) Przyznaje.
To ze ktoś łamie jakies zasady wcale nie zachęca mnie również do łamania zasad które przyjmuje jako ważne.
Bartłomiej M.

Bartłomiej M. SOLUTION Sp. z o.o.

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Marzeno a znasz powiedzenie "nie czyń drugiemu co tobie nie miłe" ?

konto usunięte

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Jeśli grasz np.w szachy i ktoś oszukuje to co robisz? Też oszukujesz? Czy przestajesz z nim grać?
Bartłomiej M.

Bartłomiej M. SOLUTION Sp. z o.o.

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

hehe.. na szachach sie znam :) ale tak na serio to pewnie bym zrezygnował z daleszej gry, choć to wszystko zależy od indywidualnego podejścia do problemy w tym przypadku oszustwa w szachach. Nie wierze ze nie złamałas jakiejś zasady swojej którą sobie sama ustaliłaś.

konto usunięte

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Bartłomiej M.:hehe.. na szachach sie znam :) ale tak na serio to pewnie bym zrezygnował z daleszej gry, choć to wszystko zależy od indywidualnego podejścia do problemy w tym przypadku oszustwa w szachach. Nie wierze ze nie złamałas jakiejś zasady swojej którą sobie sama ustaliłaś.


Myślę, że każdy mierzy własną miarą :-)

konto usunięte

Temat: Słabe ogniwa agencji BTL

Marzena J.:Jeśli grasz np.w szachy i ktoś oszukuje to co robisz? Też oszukujesz? Czy przestajesz z nim grać?


Szachy to fajny offtop, ale wracaąc do głównego tematu.

Akcja field marketingowa bardzo przypomina szachownicę.
Mnogość figur, które trzeba w odpowiedni sposób wykorzystać i przemieścić. Część z nich to słabe elementy (np. promotorki/-rzy. ale wielu ich i siłę stanowią :) ) ...... Na końcu król i królowa (kto to może być pozostawiam do dyskusji :) )
Czy pośród nich, w całym przekroju, szukać najsłabsego ogniwa? Czy w szachach jest najsłabsza figura ...?
Otóż nie ...
Pion też bije i pomaga w dojściu do mata tylko trzeba go odpowiednio ustawić ... a więc
" nie pomoże figur kupa, kiedy gracz jest ... "

A tak na marginesie - jak moża oszukiwać w szachach?
:)

Następna dyskusja:

Najlepsza akcja BTL




Wyślij zaproszenie do