konto usunięte
Jacek Kotarbiński kotarbinski.com
Temat: Efektywność akcji field marketingowych
IMHO hostessy są zbyt często "tresowane" a zbyt rzadko "inspirowane". Zatrudnia się po prostu przypadkowe osoby, które dziś będą zachwalać jogurt, a jutro wylądują na proszkach ... :) Osobiście jestem zwolennikiem wyszukiwania kogoś w rodzaju "lokalnych ambasadorów marek", którzy już coś nie coś o niej wiedzą + nie muszą robić czegoś wyłącznie dlatego, że im się za to płaci.Oczywiście, np. w standardowych kategoriach FMCG, może być to trudne (zakochani na zabój w multiwitamince ;))), ale tu jest olbrzymia rola kreatywnych mini-eventów w miejscu sprzedaży, które nie będą opierać się o "gdakanie" formułek z sales talkowych.
konto usunięte
Temat: Efektywność akcji field marketingowych
deletedTomasz Nawój edytował(a) ten post dnia 18.11.11 o godzinie 11:15Jacek Kotarbiński kotarbinski.com
Temat: Efektywność akcji field marketingowych
Hostessy są w zasadzie tylko narzędziem. Istotniejszy jest koncept na sam event i dopasowanie go do specyfiki sklepu, targetu i panujących na miejscu warunków.Często główną celowością takich akcji jest np. jednorazowy wzrost sprzedaży (i według tego wskaźnika ocenia się efektywność). To bywa złudne, bo równie ważnym parametrem jest rozpoznawalność nowej marki i postawa klienta.
Katarzyna Ł. Pracuję dla siebie.
Temat: Efektywność akcji field marketingowych
Jacek Kotarbiński:Zgadzam się w 100% :-). To bardzo szeroka perspektywa, której czasami brakuje podczas organizacji akcji z hostessami. Cóż, akcje z hostessami mają to do siebie, że mogą powodować chwilowe wzrosty sprzedaży i zwiększenie świadomości marki w jednym miejscu.
Hostessy są w zasadzie tylko narzędziem. Istotniejszy jest koncept na sam event i dopasowanie go do specyfiki sklepu, targetu i panujących na miejscu warunków.
Często główną celowością takich akcji jest np. jednorazowy wzrost sprzedaży (i według tego wskaźnika ocenia się efektywność). To bywa złudne, bo równie ważnym parametrem jest rozpoznawalność nowej marki i postawa klienta.
Przemysław
C.
opis umarł śmiercią
tragiczną :)))
Temat: Efektywność akcji field marketingowych
Jesli sie o hostessy nie dba,to sie własnie tak sytuacja ma,ze hostessa czesto nie wie po co stoi.Jesli zatrudnia kolezanka kolezanke,poza tym jesli hostessa zamiast stac i zachecac klientów rozgląda się czy aby nie ktos z firmy nie kontroluje jej pracy,no coz,swiadczy to tym,ze kieruje się strachem w swej pracy,a za to odpowiada osoba,która ją motywuje.Poza tym jesli hostessa dostaje czesto 6-7 złotych za godzinę i nie wie czy stanie kolejny raz na promocji,to trrudno się dziwić jej nastawieniu.Poza tym pokutuje przekonanie potoczne,że hostessa to osoba,która ma ładnie wygladać,usmiechać się i jest praca dorywczą,jak to ładnie ujął jeden z rozmówców "narzędziem".Z takim podejsciem z pewnoscią zadna inteligentna dZiewczyna nie bedzie chciała pracowac.Pozdrawiam
Podobne tematy
-
Field Marketing BTL » Połączenie PR z Field Marketingiem -
-
Field Marketing BTL » Badanie Trade/Field Marketerów -
-
Field Marketing BTL » Poszukuje koordynatora akcji promocyjnych w Poznaniu i w... -
-
Field Marketing BTL » field marketing BTL? -
-
Field Marketing BTL » Letnie warsztaty dla studentów - field marketing -
-
Field Marketing BTL » Field Marketing producentów telefonów komórkowych -
-
Field Marketing BTL » Potrzebny supervisor akcji promocyjnych -
Następna dyskusja: