Temat: Akcja ogólnopolska vs. mała agencja promocyjna -...
Kiedy mała agencja dostaje zlecenie ogólnopolskie.
Mysle ze taka sytuacja nie pojawia się dość często.
Aby odpowiedzieć na zapytanie ofertowe po 1. musi być w bazie u klienta, 2. musi mieć udokumentowane obroty by móc "założyć" na rozruch akcji własne finanse.
Jesli np. akcja którą mam zrealizować jest zbudżetowana (klepnięta u klienta i jest na to umowa), to zanim wystartuje akcja , agencja wykłada swoje na produkcję, logistykę itp. Czasami po zrealizowani projektu oczekuje się na przelew. Nie zdarzyło mi się aby klient nie zapacił. Czasami opóźnienia wynikają z różnych przyczyn (np. urlopu Właściciela Projektu).
Jeśli chodzi o współpracę z małymi agencjami regionalnymi, nie zauważam takiego problemu ponieważ są to stałe agencje z którymi pracujemy kilka lat.
Dlatego myślę ze jeśli Twój Klient nie rozliczył realizacji akcji moze tłumaczyć się na kilkadziesiąt sposobów ale jeśli:
1) były jakies niedociągnięcia (trzeba sprawdzić umowę którą podpisaliście jakie wynikają z tego kary finansowe czy zostały uwzglęnione jeśli nie to błąd agencji ,jeśli masz dokument potwierdzający od klienta ze akcja poszła super to mu taki dokument przedstaw.)
2) klient agencji nie zapłacił ale podał termin płatności, informacja do mniejszej agencji powinna b.szybko dotrzeć.
Ważne jest w tej branzy zaufanie, umowa, rozmowa i spotkanie oko w oko :)
Bartek, mysle ze nie ma co uogólniać, ze duża firma/agencja (cyt. specjalnie wykorzystuje swoją pozycje w momencie rozliczen z małymi agencjami, które często zdają sobie sprawe ze jezeli akcja nie zostanie rozliczona to zbankrutują i godzą sie na wszystkie warunki im stawiane juz po wykonaniu zlecenia ? ) jest be, i fuj bo takiej agencji tak naprawdę nie zależy wcale na tym by oszukać podwykonawcy, tylko zeby robota była dobrze zrobiona wg założeń, by móc pochwalić się realizacją akcji ogólnopolskiej przed kolejnym klientem, a co za tym idzie , by dać w najbliższym czasie kolejne zlecenie małej agencji, która pracuje na medal :)