Bartłomiej M.

Bartłomiej M. SOLUTION Sp. z o.o.

Temat: Akcja ogólnopolska vs. mała agencja promocyjna -...

Chciałbym podzielić sie z wami pewną uwagą i jednocześnie prosić o wasze opinie. Zauważyłem że w momencie kiedy mała niezbyt znana agencja dostanie zlecenie na przeprwadzenie akcji promocyjnej na terenie całej Polski to w chwili rozliczeń pojawiają sie bardzo duże problemy. 2l. wspólnie z ówczesnymi wspólnikami temu miałem przyjemność realizować ogólnopolską akcje dla pewnej marki maszynek do golenia. Akcja przebiegłą super, bez zastrzeżeń od klienta, kazda ze stron była zadowolona, do momentu kiedy przyszedł czas na rozliczenia. Zaczeły pojawiac sie pewne problemy, uwagi, poraz 20 wyjasniało sie sprawy które dotychczas były nie istotne do tej pory lub wyjasnione dawno. Suma sumarum akcja ta do dzis nie została rozliczona. W chwili obecnej znam przypadek który przebiega bardzo podobnie. Moje pytanie jest następujące. Czy nie uważacie ze duże firmy specjalnie wykorzystuje swoją pozycje w momencie rozliczen z małymi agencjami, które często zdają sobie sprawe ze jezeli akcja nie zostanie rozliczona to zbankrutują i godzą sie na wszystkie warunki im stawiane juz po wykonaniu zlecenia ?
Damian Ozga

Damian Ozga My Travel Sp. z o.o.
- Prezes Zarządu

Temat: Akcja ogólnopolska vs. mała agencja promocyjna -...

Bartek masz dużo racji, należy jednak pamiętać że prawie każda duża agencja była kiedyś małą agencją. Jedno jest pewne, duże agencję Field Marketigowe zazwczaj są firmami-córkami dużych domów Mediowych. Przykład: Polymus - NOVA CG, Cursor - EURO RSCG 4D, tym samym mają po swojej stronie bardzo wpływowych manadżerów, których nie warto oszukiwać. Mała agencja nie może liczyć na wsparcie nikogo w kwestii rozliczeń. Może liczyć tylko i wyłącznie na uczciwość swojego klienta. Aktualnie przerabiam, jak wiesz ten problem...

konto usunięte

Temat: Akcja ogólnopolska vs. mała agencja promocyjna -...

Kiedy mała agencja dostaje zlecenie ogólnopolskie.
Mysle ze taka sytuacja nie pojawia się dość często.
Aby odpowiedzieć na zapytanie ofertowe po 1. musi być w bazie u klienta, 2. musi mieć udokumentowane obroty by móc "założyć" na rozruch akcji własne finanse.
Jesli np. akcja którą mam zrealizować jest zbudżetowana (klepnięta u klienta i jest na to umowa), to zanim wystartuje akcja , agencja wykłada swoje na produkcję, logistykę itp. Czasami po zrealizowani projektu oczekuje się na przelew. Nie zdarzyło mi się aby klient nie zapacił. Czasami opóźnienia wynikają z różnych przyczyn (np. urlopu Właściciela Projektu).
Jeśli chodzi o współpracę z małymi agencjami regionalnymi, nie zauważam takiego problemu ponieważ są to stałe agencje z którymi pracujemy kilka lat.

Dlatego myślę ze jeśli Twój Klient nie rozliczył realizacji akcji moze tłumaczyć się na kilkadziesiąt sposobów ale jeśli:
1) były jakies niedociągnięcia (trzeba sprawdzić umowę którą podpisaliście jakie wynikają z tego kary finansowe czy zostały uwzglęnione jeśli nie to błąd agencji ,jeśli masz dokument potwierdzający od klienta ze akcja poszła super to mu taki dokument przedstaw.)
2) klient agencji nie zapłacił ale podał termin płatności, informacja do mniejszej agencji powinna b.szybko dotrzeć.

Ważne jest w tej branzy zaufanie, umowa, rozmowa i spotkanie oko w oko :)

Bartek, mysle ze nie ma co uogólniać, ze duża firma/agencja (cyt. specjalnie wykorzystuje swoją pozycje w momencie rozliczen z małymi agencjami, które często zdają sobie sprawe ze jezeli akcja nie zostanie rozliczona to zbankrutują i godzą sie na wszystkie warunki im stawiane juz po wykonaniu zlecenia ? ) jest be, i fuj bo takiej agencji tak naprawdę nie zależy wcale na tym by oszukać podwykonawcy, tylko zeby robota była dobrze zrobiona wg założeń, by móc pochwalić się realizacją akcji ogólnopolskiej przed kolejnym klientem, a co za tym idzie , by dać w najbliższym czasie kolejne zlecenie małej agencji, która pracuje na medal :)



Wyślij zaproszenie do