Renata Kowalka

Renata Kowalka Employer Branding
Project Manager

Temat: pierwsze kroki

Witam wszystkich :)

Myślę nad rozpoczęciem kampanii mojej firmy na FB - reklama z przeniesieniem na stronę zewnętrzną... Jestem jednak totalnie zielona w kwestii facebook ads i przeczesuję dziś cały dzień FB-FAQ i wszelkie wątki na GoldenLine dotyczące reklamy na FB... ale nadal jest to wszystko dla mnie mało przejrzyste :/

Czy stworzenie i umieszczenie reklamy opiera się wyłącznie na stronie http://www.facebook.com/ads/create/ ?
Jak wygląda kontakt z administracją FB? Czy jest w ogóle potrzebny taki kontakt do postawienia reklamy? Jak to wygląda z tym planowaniem budżetu? Jest tam też taka opcja, że planuje się szacowany budżet (tj. np poniżej 10 000$/miesiąc) i oczekuje się na kontakt z biurem sprzedaży??

Z góry przepraszam za te moje trywialne pytania ;)
Jeśli jednak ktoś znajdzie chwilę na odpowiedź, albo zna jakąś magiczną stronę z ABC reklamy na FB ;) to... byłabym wdzięczna za info :)

Pozdrawiam,
Renia.
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: pierwsze kroki

Reklama działa na zasadzie zakupu usługi.
Jeżeli wprowadziłaś swoje dane i nr karty kredytowej, to hulaj duszo.
Ustawiasz reklamę wedle pożądanych preferencji, a przede wszystkim grupy docelowej, zatwierdzasz i voila!

Diabeł tkwi w szczegółach. Na powodzenie reklamy składają się:
-box 110x80px
-nagłówek
-copywriting
-targetowanie i optymalizacja

Tu liczy się każdy niuans, bo reklama reklamie nierówna. Potrzeba kilku kreacji, a każda z nich wymaga testów.

Skuteczny Facebook Ads Manager ma duszę artysty i umysł matematyka.

Pozdrawiam!Adrian Serafin edytował(a) ten post dnia 22.02.11 o godzinie 00:38
Tomasz Wielecki

Tomasz Wielecki Biuro
architektoniczne

Temat: pierwsze kroki

Adrian, co masz na myśli pisząc o testach? Jak wyglądają takie testy?
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: pierwsze kroki

Tomasz Wielecki:
Adrian, co masz na myśli pisząc o testach? Jak wyglądają takie testy?

Testy polegają na uruchomieniu kilku podobnych reklam w jednym czasie. Adsy mogą się różnić tekstem, obrazkiem lub grupą docelową, np. dwie reklamy - ten sam obrazek i dwa różne teksty, lub ta sama kreacja, te same teksty, ale inaczej skonfigurowane grupy docelowe.
Wystarczą 2-3 dni, aby uzyskać przejrzysty obraz na temat tego, która konfiguracja przynosi najlepsze efekty, czyli CTR i konwersję (w panelu reklam nazwane jako 'Działania').

Interpretując statystyki dowiesz się która reklama przynosi najwięcej fanów najmniejszym kosztem, czyli najlepiej konwertuje.
Wówczas, cały budżet ładujesz z czystym sumieniem w najlepszą opcję ;)

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: pierwsze kroki

Adrian Serafin:

Diabeł tkwi w szczegółach. Na powodzenie reklamy składają się:
-box 110x80px
-nagłówek
-copywriting
-targetowanie i optymalizacja

czym się różni nagłówek od copywritingu?;)
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: pierwsze kroki

header nad kreacją, copy obok.

konto usunięte

Temat: pierwsze kroki

Adrian Serafin:
header nad kreacją, copy obok.

a dlaczego akurat w ten sposób?
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: pierwsze kroki

Spokojnie - to naprawdę nie jest najistotniejsze ;-) Nomenklatura wewnętrzna, dla ułatwienia komunikacji między poszczególnymi departamentami.

Następna dyskusja:

pierwsze kroki w projektach HR




Wyślij zaproszenie do