Arkadiusz Krzysztof Guzicki 604 268 867
Temat: Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie internetowym!
Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie internetowym!Wszyscy, którzy zajmują się sprzedażą swoich produktów poprzez Internet wielokrotnie zastanawiają się w jaki sposób mogliby zwiększyć sprzedaż. Co powinni zrobić, w co zainwestować, w jaki sposób się reklamować, jak skłonić potencjalnych klientów do odwiedzin ich sklepu internetowego, jak zachęcić potencjalnych odwiedzających do dokonania zakupu?
Przede wszystkim należy zacząć od podstaw , czyli od odpowiedniego przygotowania swojego sklepu internetowego. Można posłużyć się gotowymi skryptami / sklepami dostępnymi w sieci. Osoby zaawansowane w programowaniu mogą skorzystać z dostępnych darmowych rozwiązań dostępnych w sieci. Dla wszystkich, którzy nie posiadają takich umiejętności sugeruję zgłoszenie się do jednej z wielu firm, które przygotują sklep i dostosują je do indywidualnych potrzeb każdego klienta.
Gdy sklep już jest gotowy, należy zająć się wprowadzaniem do niego produktów. Każdy produkt powinien zawierać odpowiedni opis, a przede wszystkim dobre zdjęcia. Jak potwierdziły badania naukowców z USA przy zakupie poprzez Internet najważniejsze jest pierwszy moment kontaktu z produktem. Jeśli produkt jest przedstawiony atrakcyjnie, przyciągnie uwagę klienta a następnie skłoni do przeczytania opisu. Dlatego bardzo ważne jest umieszczenie dobrej jakości fotografii ( tzw. Packshot – zdjęcie reklamowe produktu) przy każdej pozycji w naszym sklepie.
Od niedawna w Polsce dostępne jest urządzenie i program , które służą do poprawy wizerunku produktów prezentowanych w sklepach internetowych. Urządzenie to pochodzi z Francji i nazywa się PackshotCreator. Import urządzeń na Europę środkową i wschodnią prowadzi firma Fastcom a sprzedaż w Polsce firma Arcom.
W ofercie ( http://arcom.info.pl) można rozróżnić kilka modeli , które są w stanie zaspokoić nawet najbardziej wymagających klientów.
A teraz najważniejsze, do czego służy urządzenie i program?
Pełny zestaw składa się z komory bezcieniowej, stolika obrotowego oraz programu PackshotSoftware. Urządzenie służy do tworzenia zdjęć obrotowych produktu oraz do zdjęć statycznych – reklamowych ( packshotów).
Umieszczamy produkt w komorze a następnie w programie ustalamy , wielkość zdjęć, kadr, ilość klatek, rozdzielczość ( dostępne : 75, 150 i 300dpi). Następnie uruchamiamy proces wykonywania zdjęć. Stolik będzie obracał się i zatrzymywał np. co 10 stopni dla 36 zdjęć. W trakcie zatrzymania aparat wykonuje zdjęcie. Wszystko jest synchronizowane przez program a cały proces jest w pełni automatyczny. Po wykonaniu zdjęć mamy możliwość ich podglądu, w przypadku gdyby jedno ze zdjęć było nieostre lub wymagało poprawy zaznaczamy je a następnie wybieramy opcję ponów. Stolik wróci dokładnie we wskazaną pozycję , aparat wykona ponownie zdjęcie w tej pozycji , a program zamieni zdjęcia usuwając stare a wstawiając nowe. Dzięki temu nie tracimy całej sekwencji 36 zdjęć!
Następnie w programie możemy w bardzo prosty sposób wyczyścić tło we wszystkich zdjęciach automatycznie, wybielić je, poprawić głębię kolorów i kontrast. Później możemy w bardzo intuicyjnie a co najważniejsze szybko:
1. Zapisać wszystkie oryginalne zdjęcia ( do obróbki w innym programie np. Photoshop).
2. Zapisać poprawione zdjęcia ( do wykorzystania w katalogach, ulotkach).
3. Stworzyć animację – zdjęcie obrotowe typu:
4. - gif – idealne do zamieszczania na aukcjach Allegro ( Portal Allegro nie pozwala na zamieszczanie zdjęć typu flash/html5),
- flash / HTML5 – mamy możliwość zapisania zdjęcia w wybranym przez nas formacie w kilku opcjach: z menu, bez menu, zdjęcie automatycznie się obracające, zdjęcie statyczne z możliwością obracania go za pomocą myszki.
Przykłady na stronie: http://arcom.info.pl lub na stronie producenta:
5. Dopisać adnotacje do wybranych zdjęć.
Zapisane animacje są gotowe do zamieszczenia na naszej stronie internetowej. W programie istnieje możliwość skonfigurowania serwera FTP i automatycznego wysyłania stworzonych animacji na serwer. Automatycznie możemy również dodać znak wodny do wszystkich zdjęć.
Uwaga! Najnowszy program dostępny od 31 maja 2011 pozwala również na dodanie narzędzia „lupa” do naszych fotografii obrotowych. Pozwala to na dokonanie zbliżeń produktu w dowolnym momencie.
Zdjęcia obrotowe na naszej stronie, spełniają kilka funkcji. Pozwalają na bardzo dokładne zapoznanie się potencjalnego klienta z produktem. Wielokrotnie zdjęcia produktu wykonane urządzeniem Packshotcreator przedstawiają produkt tak samo a nawet lepiej niż wygląda on w rzeczywistości. A co najważniejsze zdjęcia te powodują , że potencjalny klient spędza dużo więcej czasu z naszym produktem oglądając go i przybliżając go z każdej strony. Przeprowadzone badania udowodniły , że każda dodatkowa sekunda, która klient spędza z produktem ma wpływ na zwiększenie jego chęci zakupu co finalnie przekłada się na zwiększenie sprzedaży!
Jeśli nasze produkty nie wymagają zdjęć obrotowych urządzenie PackshotCreator możemy wykorzystać do robienia zwykłych zdjęć reklamowych. Możemy też fotografować produkty wszystkie tak samo, w ten sam zdefiniowany przez nas sposób np. 6 zdjęć pod kątem: 30,60,90,120,150 i 180 stopni.
Program jest programem otwartym, tzn, można importować do niego zdjęcia zrobione wcześniej i automatycznie wybielać oraz łączyć w animacje. Na koniec jeszcze jedna bardzo ważna zaleta naszego oprogramowania. Program może być wykorzystywany dowolnie , na dowolną liczbę domen i sklepów internetowych, nie wymagane są żadne dodatkowe opłaty!
Gdy nasz sklep ma już wprowadzone produkty wraz ze zdjęciami i opisami musimy zapewnić sobie odpowiednią ilość klientów odwiedzających naszą stronę czyli musimy zająć się tzw. e-marketingiem. Firma Arcom wspomaga rozwiązanie jakim jest urządzenie PackshotCreator dodatkowymi usługami:
- pozycjonowanie stron WWW – rodzaj kampanii zależy od środków finansowych jakie klient chce przeznaczyć na reklamę swojej firmy w sieci. Zajmujemy się : pozycjonowaniem poprzez wpisy do katalogów o dużym PR (page rank) , umieszczaniem linków do strony klienta na stronach o wysokim PR, Google adwords – linki sponsorowane.
- marketing szeptany i wirusowy – umieszczanie wpisów na forach tematycznych o wysokim PR np. forum gazety wyborczej ( PR=7).
- mailingi i newslettery – przygotowujemy i rozsyłamy mailingi dotyczące oferty sklepów i aktulanych promocji do wybranych grup z bazy mailingowej.
Najszybsze efekty osiągamy poprzez mailingi – są one widoczne natychmiast jednak są to jednorazowe akcje. Dobre wypozycjonowanie naszego portale daje efekt długotrwały jednak też trwa dużo dłużej. W zależności od wybranych słów dojście na pierwszą dwudziestkę w Google może trwać od kilku do kilkunastu tygodni a przy dużej konkurencji wymagać dużych nakładów finansowych. Dlatego czasami warto zastanowić się jaką strategię kampanii wybrać. Staramy doradzić naszym klientom najlepsze możliwe rozwiązanie gdzie stosunek jakości kampanii do jej ceny będzie relatywnie największy.
Autor: Arkadiusz Guzicki
http://arcom.info.pl