Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Wyróżnić się w email marketingu

Lufthansa oraz Germanwings - jedna branża, podobny klient i tematyka wiadomości e-mail. Jednak różnica w wykonaniu i kreatywności – ogromna!

Można dać ciała, jak Germanwings, lub wyróżnić się ciekawym, subtelnym pomysłem, jak Lufthansa.

Uwielbiam kwiatki językowe w stylu: 'zamelduj sie' :)


http://www.expertsender.pl/pojedynek-marketingowy-lini...
Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Wyróżnić się w email marketingu

W temacie...

Kto powiedział, że email transakcyjny powiadamiający Cię o wysyłce kupionego przez Internet przedmiotu musi być nudny? Szczególnie, jeśli przeciętny odbiorca Twojej korespondencji doceni mniej formalny, acz przemyślany i po prostu miły przekaz?

Na pohybel wszechogarniającej sztampie:
http://www.expertsender.pl/niesztampowy-email-transakc...

"...następnie uczestniczyliśmy we wspaniałej uroczystości oraz wszyscy przemarszowaliśmy ulicami do placówki pocztowej, a całe miasto Portland gromkim: „Bon Voyage!” pożegnało Twoją przesyłkę wysłaną naszym prywatnym odrzutowcem w tym dniu, 5ego października 2009 roku..."
Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Wyróżnić się w email marketingu

E-mailowy marketing wirusowy. Bez HTMLa, czysty tekst, za to liczy się pomysł by wyróżnić się z tłumu:

http://www.expertsender.pl/wirusowy-e-mail-marketin/

A przy okazji można trafić do dużo większego grona odbiorców, niż pierwotni adresaci mailingu reklamowego...
Tomasz Sawicki

Tomasz Sawicki Senior Campaign
Architect,
ddb&tribal

Temat: Wyróżnić się w email marketingu

Nie zgodzę się z Tobą Jarku, co do kwestii opisanego wirusa. Jest to zwykły "chłyt" na piękne kobiety, z wyeksponowanymi pewnymi cechami. Moim zdaniem to trochę tendencyjne, uwagę przykuwa tylko i wyłącznie foto, treść przypomina rodem treści z spamu jaki otrzymujemy na swoją pocztę. Idąc tym tropem następny będzie już tylko z grafiką i jednym wyrazem - w domyśle pewnie szybciej ludzie rozpropagują po sieci.
Podsumowując:
Kampania jak i treść tendencyjna, brak jakiejkolwiek idei poza skojarzeniami z sex-em etc... Czy na prawdę ludzi odpowiedzialnych za to nie stać na coś bardziej wyrafinowanego? Myślę, że tak a poszli po najmniejszej linii oporu. Nic ciekawego jednym zdaniem, po sieci będzie krążyć, ale może grafika, która została załączona jako ilustracja tekstu.
Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Wyróżnić się w email marketingu

@Tomek, (Sawek?) ;)

jasne, że przekaz jest jednowymiarowy - oparty na seksie, ale nie znaczy to, że nie odbiega na poziomie komunikacji od innych wiadomości, a szczególnie tych tylko tekstowych. Zapada w pamięć i to się liczy... szczególnie, że nawet jeśli byłby opowiadany słownie jako kawał, to nie można pominąć kluczowej dla całego przekazu - puenty. A, że właśnie w puencie jest najważniejszy przekaz marketingowy, to efekt jest osiągnięty.

Mylisz się, że po sieci będzie krążyć tylko obrazek, gdyż nie był on częścią oryginalnego e-maila, a został dołączony jako ilustracja jedynie do wpisu na blogu...
Diana B.

Diana B. Internal
Communications
Officer, UBS

Temat: Wyróżnić się w email marketingu

Ja jak widzę w pierwszym zdaniu "Przeczytaj do końca", to mam odruch klikania w "usuń" i bynajmniej nie czytam nawet do połowy. Kiedyś czytałam, ale szybko przestałam, bo z doświadczenia wyszło, że tak zaczynające się maile nie mają dla mnie żadnej wartości. Są zwykłym nagabywaniem, spamem lub innym tego typu niechcianym przekazem.
Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Wyróżnić się w email marketingu

@Diana: faktycznie też podobne wrażenie na mnie to wywiera. Ten przykład jak widać też można poprawić :) Sam pomysł jednak jest ciekawy i chodziło o jego pokazanie. Szkoda, że na razie w Polsce mamy mało tego typu wirusowych akcji. Mam nadzieję, że niebawem będziemy mogli opisać pomysłową kampanię z naszego podwórka

konto usunięte

Temat: Wyróżnić się w email marketingu

Witam,
Ja mam pytanie może trochę z innej beczki. Jaka forma newslettera według Waszej opinii i doświadczeń jest bardziej skuteczna i rzadziej trafia do kosza/spamu: prosta, tekstowa z minimalnym formatowaniem, czy też htmlowa, reklamowa, z grafikami?
Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Wyróżnić się w email marketingu

@Radosław: prawda jest taka, że do spamu najrzadziej trafi komunikacja, która jest jak to nazywam trafna. Czyli na czas, na miejsce i z zawartością, która jest odpowiednia dla odbiorcy.

Drugą sprawą jest testowanie dostarczalności. Zawsze trzeba
po prostu wysłać wiadomość do adresów na kluczowych domenach
i zobaczyć wyniki.

Na to jaki format ma dana wysyłka bardziej wpływa bardziej ile
treści się chce przekazać, kto jest odbiorcą, jakie
są cele. Potem dobiera się optymalną strukturę. Oczywiście
to też najlepiej przetestować, czyli wysłać kilka "formatów"
oraz porównać wyniki. To zawsze odbiorcy są ostatecznymi
sędziami tego co robimy i najlepiej na nich się opierać.Krzysztof Jarecki edytował(a) ten post dnia 26.11.09 o godzinie 18:32
Tomasz Sawicki

Tomasz Sawicki Senior Campaign
Architect,
ddb&tribal

Temat: Wyróżnić się w email marketingu

@Radosławie: sporo już napisał Krzysztof, jedno jest pewne: na to składa się bardzo dużo czynników. Czas, cel, schemat szablonu, treść, która poza także grafiką wpływa na to, czy w ogóle nasz mail w obojętnie której formie trafi do inboxa (filtru antyspamowe) Temat i nadawca kolejna kwestia. Pierwszy kontakt jaki doświadcza odbiorca z "naszym" mailem to temat i nadawca. Krótka chwila a często decyduje o tym, czy nasza wiadomość zostanie odczytana.

Jednak są do tego odpowiednie narzędzia jak testy A/B kreacji. Dzięki temu możemy sprawdzić, która kreacja, czy zwykły tekst cieszy się większym powodzeniem. Później krótka analiza i możemy stwierdzić, że dany newsletter cieszy się większym powodzeniem.

Następna dyskusja:

wdrożenie email marketingu




Wyślij zaproszenie do