Temat: Statystyki mailingów (kliknięcia itp)
Chciałbym Was zapytać jak to jest ogólnie w systemach do email marketingu odnośnie statystyk.Jaki czas one są w różnych systemach dostępne. W jakim czasie mogę do nich zajrzeć, przeanalizować, sprawdzić co było skuteczne a co mniej skuteczne. Wszak wiadomo że jest to podstawowe narzędzie każdego rozsądnego email marketera. To na podstawie statystyk wyciągamy wnioski, uczymy się, wracamy do skutecznych wzorców i je wykorzystujemy ponownie.
Na co dzień obecnie korzystam z systemu GetResponse i jednej rzeczy za bardzo nie mogę pojąć. Eksperci do spraw rozwoju najwidoczniej uznali że nie ma potrzeby by do nich ciągle zaglądać (do statystyk) albo po prostu zajmują one za dużo miejsca na serwerze i trzeba je po prostu usunąć. Co jakiś czas przeglądam archiwalne mailingi by sprawdzić co działa a co nie no i gdy dziś zajrzałem by sobie co nieco popatrzeć to ujrzałem zdanie w które za bardzo nie mogłem uwierzyć. Brzmi ono dokładnie tak "Statystyki są dostępne na okres do 3 miesięcy." Przyznam szczerze że niektórzy moi klienci zaglądają na maile i klikają w mailingi archiwalne nawet i po pół roku od wysyłki (dane z google analytics). Taka po prostu specyficzna grupa docelowa.
No i teraz jestem w kropce. A może to jakaś awaria w GetResponse?