Andrzej Ruschke

Andrzej Ruschke Handel i Usługi

Temat: SKUTECZNY formularz subskrypcji

jaki jest dobry formularz subskrypcji który da nam najwięcej przydatnych informacji

Prosty:
zawierający podstawowe dane imię i adres e-mail (można dodać jeszcze nr. Telefonu) który wykorzystamy do bezpośredniego kontaktu

Zaawansowany 1:
z dodatkową rozwijaną listą tematów z której zapisujący wybiera interesującą opcję kategorii

Zaawansowany 2:
z dodatkowym polem do którego zapisujący wpisuje swoje zainteresowania bez naszych sugestii.

konto usunięte

Temat: SKUTECZNY formularz subskrypcji

Im mniej pól w formularzu, tym chętniej użytkownicy będą się na niego zapisywać. Dobrym rozwiązaniem jest prośba o podanie samego adresu email, przy jednoczesnym umożliwieniu dodawania i edytowania danych personalnych w przyszłości. Kategorie tematów również odbierane są pozytywnie (przynajmniej w moim odczuciu).

konto usunięte

Temat: SKUTECZNY formularz subskrypcji

polecam hasło "progressive profiling"
filozofia u każdego providera jest podobna, np silverpop robi to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=3l2jlLklZKI
Andrzej Ruschke

Andrzej Ruschke Handel i Usługi

Temat: SKUTECZNY formularz subskrypcji

spoglądając na wszystkie fakty za i przeciw dochodzę do wniosku iż najprostsze rozwiązanie jest najlepszym. Podając zapisującemu daną kategorię zawężamy z swojej strony ofertę którą możemy wysłać.
Klient może wypisać się z biuletynu jeżeli otrzyma informacje niepowiązane z wybranym tematem. Myślę że taką uniwersalną cechą będzie podanie wieku który możemy wykorzystać przy tworzeniu profilu klienta

konto usunięte

Temat: SKUTECZNY formularz subskrypcji

Jeżeli chodzi o pozyskanie odbiorcy to w tym artykule przedstawiony jest ciekawy sposób na to: http://www.emailmarketing.pl/wyslij-odbiorcy-zyczenia-...
Łukasz Wyrębek

Łukasz Wyrębek Pracuj mądrze, a nie
ciężko.

Temat: SKUTECZNY formularz subskrypcji

Nie wiem czemu, ale jeśli miałbym się zapisać na newsletter i podawać więcej niż imię, adres e-mail, i ewentualnie wiek, to bym się jednak rozmyśli...

Zakładam, że jeśli ktoś wchodzi na Twoją stronę internetową i postanawia zapisać się na newsletter, to robi to dlatego, że znalazł u Ciebie coś, czego szuka (albo ma nadzieję, że znajdzie). Czy może się mylę?

konto usunięte

Temat: SKUTECZNY formularz subskrypcji

Z badań przeprowadzonych przez firmę SARE wynika, że najczęstszym powodem zapisu na newsletter jest łatwy i szybki dostęp do informacji. Wynika z tego, że subskrybent podchodzi do zapisu raczej długoterminowo - widzi, że na stronie publikowane są fajne treści, więc chce je otrzymywać na bieżąco.

konto usunięte

Temat: SKUTECZNY formularz subskrypcji

Wszystko zależy od tego jakich informacji i do czego potrzebujesz.
Najlepiej sprawdza się imię i email. Bo imię pozwala personalizować mailingi i na początku nic więcej nie powinno być potrzebne. A używając dobrych programów do email marketingu np. takich jak FreshMail, po kilku wysyłkach możesz analizując raport zobaczyć z jakiego miasta dany odbiorca otwiera maila najczęściej, w co klika, o której godzinie i w jakie dni. Daje to wiedzę, którą można wykorzystać w kolejnych wysyłkach a nie zbierać przez zbyt rozbudowany formularz, który na starcie zniechęca.

konto usunięte

Temat: SKUTECZNY formularz subskrypcji

Zrobiło się reklamowo :-) Istnieje rozwiązanie kompromisowe, niezależnie od tego jakiego narzędzia używasz. W formularzu zapisu pytasz wyłącznie o adres email oraz opcjonalnie o imię subskrybenta. Po zapisie nowa osoba dostaje mail potwierdzający i klika w link aby aktywować subskrypcję. Po kliknięciu w link, nie wyświetlasz jej domyśnej strony z podziękowaniem, tylko dodatkową prośbę o podanie większej ilości danych na landing page'u.

W ten sposób:

1. Masz email na liście w łatwym procesie subskrypcji.
2. Nie zawężasz konwersji na formularzu dodatkowymi pytaniami.
3. Masz dużą szansę na zebranie dodatkowych informacji.

Pzdr.
Paweł Szymoniak

Paweł Szymoniak Ecommerce Manager

Temat: SKUTECZNY formularz subskrypcji

Bardzo fajnym rozwiązaniem jest progressive profiling, o którym wspomniał Maciek Ogrodnik, zarezerwowane dla firm korzystających z rozwiązań typu Marketing Automation.

Ponadto warto prowadzić testy A/B - dla przykładu 50% więcej leadów w formularzu bez NIP (istnieje ryzyko że to będą gorsze leady, konkurencja, bądź student piszący prace magisterską :-)

Fajnym rozwiązaniem jest również formularz z samym emailem, kontakt klikający potwierdzenie zapisu otrzymuje kolejną stronę do wypełnienia z dodatkowymi polami :-)

@Maciej Ossowski rozmawiałem ostatnio z firmą zajmującą się esklepami, większość leadów nie klika potwierdzeń zapisu. Masz jakieś statystyki?

Najlepszy wybór to testy.

konto usunięte

Temat: SKUTECZNY formularz subskrypcji

Paweł S.:

@Maciej Ossowski rozmawiałem ostatnio z firmą zajmującą się esklepami, większość leadów nie klika potwierdzeń zapisu. Masz jakieś statystyki?

Mam nasze własne (z GetResponse), gdzie niezmiennie wskaźnik potwierdzeń, czyli kliknięć w linki weryfikacyjne jest na poziomie 92-93%. Według mojej wiedzy i rozmów z innymi providerami, to jest standardowy poziom. Jeśli jest inaczej, to warto sprawdzić, czy te emaile się w ogóle dostarczają i czy link jest widoczny.

Trzeba liczyć się z tym, że 1 lead na 10 odpadnie, ale IMHO to jest cena, którą warto zapłacić (brak tzw. spamtrapów na liście).

Pzdr.

konto usunięte

Temat: SKUTECZNY formularz subskrypcji

Maciej O.:
Paweł S.:

@Maciej Ossowski rozmawiałem ostatnio z firmą zajmującą się esklepami, większość leadów nie klika potwierdzeń zapisu. Masz jakieś statystyki?

Mam nasze własne (z GetResponse), gdzie niezmiennie wskaźnik potwierdzeń, czyli kliknięć w linki weryfikacyjne jest na poziomie 92-93%. Według mojej wiedzy i rozmów z innymi providerami, to jest standardowy poziom. Jeśli jest inaczej, to warto sprawdzić, czy te emaile się w ogóle dostarczają i czy link jest widoczny.

jest kilka rzeczy, które "firma zajmująca się e-sklepami" może dość szybko zrobić/zmienić, żeby zapewnić prawidłową dostarczalność maili z linkiem potwiedzającym. te, które mi na szybko przychodzą do głowy:
1. litmus - sprawdzić jak rozkładają się statystyki odnośnie domen (ISP), klientów email i platform identyfikując w ten sposób wszelkie anomalie (np bardzo niski procent wyświetleń z gmail albo z outlooka desktopowego)
2. zapewnić IP wyłącznie do wysyłek transakcyjnych (maile promocyjne mogą psuć dostarczalność)
3. ograniczyć możliwość edycji maili transakcyjnych na platformie (personalizacja imię, nazwisko, kilka predefiniowanych komunikatów systemowych)
4. wysyłać maile transakcyjne w multiparcie ;)
5. ewentualnie wprowadzić reminder po X dniach (np w niedzielę wieczorem i minimum 2 dni od pierwszego maila z linkiem potwierdzającym)
6. informacja o ważności linka potwierdzającego nie zaszkodzi

92-93% brzmi nieźle, chociaż jestem ciekaw jak to się rozkłada per branża, zwłaszcza jeśli formularz zapisu to lightbox.

pozdr,
m



Wyślij zaproszenie do