Temat: SKUTECZNY formularz subskrypcji
Maciej O.:
Paweł S.:
@Maciej Ossowski rozmawiałem ostatnio z firmą zajmującą się esklepami, większość leadów nie klika potwierdzeń zapisu. Masz jakieś statystyki?
Mam nasze własne (z GetResponse), gdzie niezmiennie wskaźnik potwierdzeń, czyli kliknięć w linki weryfikacyjne jest na poziomie 92-93%. Według mojej wiedzy i rozmów z innymi providerami, to jest standardowy poziom. Jeśli jest inaczej, to warto sprawdzić, czy te emaile się w ogóle dostarczają i czy link jest widoczny.
jest kilka rzeczy, które "firma zajmująca się e-sklepami" może dość szybko zrobić/zmienić, żeby zapewnić prawidłową dostarczalność maili z linkiem potwiedzającym. te, które mi na szybko przychodzą do głowy:
1. litmus - sprawdzić jak rozkładają się statystyki odnośnie domen (ISP), klientów email i platform identyfikując w ten sposób wszelkie anomalie (np bardzo niski procent wyświetleń z gmail albo z outlooka desktopowego)
2. zapewnić IP wyłącznie do wysyłek transakcyjnych (maile promocyjne mogą psuć dostarczalność)
3. ograniczyć możliwość edycji maili transakcyjnych na platformie (personalizacja imię, nazwisko, kilka predefiniowanych komunikatów systemowych)
4. wysyłać maile transakcyjne w multiparcie ;)
5. ewentualnie wprowadzić reminder po X dniach (np w niedzielę wieczorem i minimum 2 dni od pierwszego maila z linkiem potwierdzającym)
6. informacja o ważności linka potwierdzającego nie zaszkodzi
92-93% brzmi nieźle, chociaż jestem ciekaw jak to się rozkłada per branża, zwłaszcza jeśli formularz zapisu to lightbox.
pozdr,
m