konto usunięte

Temat: Prośba o trochę statystyki.

Witam.
mam różne dane na temat e-mail marketingu. Będę wdzięczny jeżeli podzielicie się ze mną (i z innymi również) swoimi doświadczeniami.

Baza (B2B, firmy zatrudniające powyżej 5 pracowników): 100.000 (zakupiona w Schober/Acxiom lub gdziekolwiek indziej PKT/Eniro - tak na marginesie, mógłbym liczyć na Waszą opinię na temat jakości wspomnianych dostawców?).

Jaki jest współczynnik potwierdzenia zgody na otrzymanie informacji handlowej? (30-50%?)

Potem realizuję wysyłkę i znów - kolejny współczynnik.
Ile osób otworzy maila? 10-15%?
I wreszcie - jaki będzie odzew na kampanię zachęcającą do zakupu produktu np. usługi kurierskiej? 1%, 3%, 5%?

Do czego zmierzam:

koszt zakupu bazy: 100.000 x 0,25 zł = 25.000 zł
zebranie zgody: 2.000 zł
kolejny mailing: 2.000 zł
rezultat: pozyskanie klienta i współczynnik CTA na niespotykanie
wysokim poziomie. Nie pasuje mi ostatni r-rate. Czy faktycznie tak
mało osób odpowiada na oferty? Czy faktycznie tak wielu z nas potwierdza gotowość do otrzymania maila a potem go nie otwiera??

Thx za każdą pomoc.Piotr "Arcet" Arctowski edytował(a) ten post dnia 01.07.09 o godzinie 09:00
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Prośba o trochę statystyki.

Eniro nie polecam jako ich były klient i osoba wysyłająca od nich maile reklamowe. Jeżeli kupujesz bazę a w polityce prywatności jest napisane za subskrynent zgadza się na sprzedaż to zgody mieć już drugiej nie musisz. Ale jeżeli sprzedający chce też w tej listy słowy to nawet w takim zapisem musisz mieć zgodę 2 tys na konkurs dla osób które wyrażą zgodę. Losujesz np. 3 Osoby a nagrodę wydasz po odebraniu 100 maili reklamowych wtedy dostaniesz nawet 70% szans na zgodę. Dobry temat dobra treść wysoka skutecz

konto usunięte

Temat: Prośba o trochę statystyki.

a po co email mrktg?

wyszukiwarki, ePR, sponsoring IMO

konto usunięte

Temat: Prośba o trochę statystyki.

Mirek Połyniak:
wyszukiwarki, ePR, sponsoring IMO

To wszystko - również. Jednak w przypadku kampanii e-marketing odgrywa ważną rolę. Wracając do sedna - czy powyższe statystyki są zgodne z Waszymi analizami?

konto usunięte

Temat: Prośba o trochę statystyki.

Adam Maciejczyk:
Ale jeżeli sprzedający chce też w tej listy słowy to nawet w takim zapisem musisz mieć zgodę 2 tys na konkurs dla osób które wyrażą zgodę. Losujesz np. 3 Osoby a nagrodę wydasz po odebraniu 100 maili reklamowych wtedy dostaniesz nawet 70% szans na zgodę. (...)

Przepraszam, ale nie bardzo zrozumiałem. Czy mógłbyś nieco jaśniej to przedstawić? :)
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Prośba o trochę statystyki.

Sory napisze jak będę miał dostęp do komputera jeszcze raz co poprzednim jak i teraz pisze w opery na komórce. :)

konto usunięte

Temat: Prośba o trochę statystyki.

Adam Maciejczyk:
Sory napisze jak będę miał dostęp do komputera jeszcze raz co poprzednim jak i teraz pisze w opery na komórce. :)


:)

ok
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Prośba o trochę statystyki.

Jeżeli osoba która sprzedaje Tobie liste w raz z adresami email z zastrzeżeniem że nie chce już z niej korzystać to zgody mieć nie musisz (warunkiem jest wpis w Polityce Prywatności) jeżeli w polipriv nie ma zapisu że lista może zostać przekazana lub sprzedana do celów majątkowych innego podmiotu to zgodę mieć musisz.

Musisz też mieć zgodę od ludzi jeżeli otrzymujesz listę z której będziecie korzystać razem (ty i sprzedający) nawet jeżeli jest wpis polipriv musisz mieć zgody!

Zrób konkurs w którym kilka osób wygrywa po 500zł. Wystarczy wyrazić zrogę na otrzymywanie od Ciebie mailingu. Losowanie przeprowadzasz po około 150 wysłanych reklamach i w 151 wypisujesz listę szczęśliwców. (Ale naprawdę wypłać wygrane!, wzmocni to zaufanie do ciebie, a zatem będzesz miał większe szanse że ktoś kupi produkt z reklamy w mailingu)

Ludzie czytają mailingi ale tylko przeznaczone do nich.
Twórz mailingi TARGETOWALNE a jeżeli wysyłasz do wszytkich to stwórz dobry temat z niedopowiedzeniem lub pytaniem i/lub informacją o prezencie którego koszt wynosi dla CIebie 0zł (Od czego jest Google, może być to też darmowa próbka ebooka jeżeli je sprzedajesz)
Tomasz Sawicki

Tomasz Sawicki Senior Campaign
Architect,
ddb&tribal

Temat: Prośba o trochę statystyki.

Adam Maciejczyk:
Jeżeli osoba która sprzedaje Tobie liste w raz z adresami email z zastrzeżeniem że nie chce już z niej korzystać to zgody mieć nie musisz (warunkiem jest wpis w Polityce Prywatności) jeżeli w polipriv nie ma zapisu że lista może zostać przekazana lub sprzedana do celów majątkowych innego podmiotu to zgodę mieć musisz.

Musisz też mieć zgodę od ludzi jeżeli otrzymujesz listę z której będziecie korzystać razem (ty i sprzedający) nawet jeżeli jest wpis polipriv musisz mieć zgody!

Zrób konkurs w którym kilka osób wygrywa po 500zł. Wystarczy wyrazić zrogę na otrzymywanie od Ciebie mailingu. Losowanie przeprowadzasz po około 150 wysłanych reklamach i w 151 wypisujesz listę szczęśliwców. (Ale naprawdę wypłać wygrane!, wzmocni to zaufanie do ciebie, a zatem będzesz miał większe szanse że ktoś kupi produkt z reklamy w mailingu)

Ludzie czytają mailingi ale tylko przeznaczone do nich.
Twórz mailingi TARGETOWALNE a jeżeli wysyłasz do wszytkich to stwórz dobry temat z niedopowiedzeniem lub pytaniem i/lub informacją o prezencie którego koszt wynosi dla CIebie 0zł (Od czego jest Google, może być to też darmowa próbka ebooka jeżeli je sprzedajesz)

Bez obrazy, ale radze trochę poczytać, później informować innych... nie mówiąć już o tych cudownych technikach zbierania danych, przytoczonych w wypowiedzi powyżej...

konto usunięte

Temat: Prośba o trochę statystyki.

No dobra... Abstrahując od prawnych aspektów i zapisów UOŚUDE to proponuję do sprawy podejść praktycznie i wcielić się w potencjalnego odbiorcę.

Jako taki dopisuję dane swojej firmy np. do serwisu PF.pl z nadzieją, że znajdą mnie tam potencjalni klienci i od dziś otrzymywać będę więcej zapytań od potencjalnych klientów. Zamiast tego dostaję więcej spamu, bo Eniro odsprzedało te dane np. tysiącu innych podmiotów. Nawet jeśli firmy, które kupiły bazę od Eniro będą na tyle łaskawe, że zapytają mnie o wyrażenie zgody to i tak dostanę stertę spamu w postaci zapytań (vide: http://www.sare.pl/blog/?p=499). A większość firm od razu wysyła informacje handlowe, bo Eniro zapewnia, że zgody posiada, więc już nie trzeba zbierać ich po raz drugi.

Problemem natury prawnej wydaje się fakt, że UOŚUDE mówi tylko, że odbiorca musi wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowej przesyłanej przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej. Nie mówi jednak (choć moim zdaniem powinna), że informacja taka może być rozsyłana wyłącznie przez podmiot, któremu powierzyło się swój adres/zgodę.

Tak czy owak najlepiej po prostu nie kupować baz, tylko budować je we własnym zakresie. Ich jakość będzie najlepsza i nie istnieje zagrożenie wysyłania spamu. A w kontekście jakości to 30-50% opt-in'ów z zakupionej bazy to jakaś abstrakcja :)



Wyślij zaproszenie do